Polo 1.3 jak przygotowc do KJS??

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Polo 1.3 jak przygotowc do KJS??

Postprzez Hektor » niedziela, 8 lis 2009, 13:50

Witam. Chcialbym sie poradzic jak moge przygotowac swoje polo 88r. combi do statrow w KJS. Czy klatka bezpieczenictwa bedzie potrzebna i czy moge wykonac ja sam. jakie zawieszenie najlepiej wstawic czy mocno twarde i nisko posadzony czy raczej tak na srednio?? Mam silnik 1.3 na wielopunkcie i jakie modernizacje moge w nim przeprowadzic??. Czy hamulec reczny bedzie lepszy na bebnach czy na tarczach??. Z gory dziekuje za odp i pozdrawiam.
Hektor
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek, 6 lis 2009, 23:34
Lokalizacja: Włodawa


Postprzez koyack » niedziela, 8 lis 2009, 14:47

jak najlepiej przygotować się tym autem do KJS?

....sprzedać, kupić coś innego :wink:

masz niekonkurencyjne auto będziesz się tylko wykurzał
i obwiniał za marne wyniki
koyack
N1
 
Posty: 97
Dołączył(a): wtorek, 9 maja 2006, 21:18

Postprzez Hektor » niedziela, 8 lis 2009, 15:40

Tak tylko ze ja juz zaczalem je robic i teraz juz mi sie nie oplaca sprzedawac. Scigac sie dopiero zaczynam i to bedzie moja pierszwa rajdowka. Wiec sprzedaz narazie wylkuczona.
Hektor
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek, 6 lis 2009, 23:34
Lokalizacja: Włodawa

Postprzez schwepes » niedziela, 8 lis 2009, 15:47

Samochodu nigdy nie opłaca się sprzedawać, chyba że zajmujesz się tym zarobkowo (tzn. kupujesz rozbitka, remontujesz po minimalnych kosztach i sprzedajesz jako bezwypadkowe ;) ).

Napisz co już zrobiłeś, może jeszcze nie jest za późno żeby sprzedać. W silniku nie warto dłubać, jeśli nie masz o tym pojęcia. A bez wiedzy i doświadczenia (a zakładam, że ich nie masz, skoro zadajesz takie pytanie na forum) nie uzyskasz sensownej poprawy charakterystyki silnika, przy dobrej żywotności.

Podstawowa sprawa to sprawne w 100% wszystkie podzespoły (szczególnie hamulce, zawieszenie, układ kierowniczy). Nic tak przeszkadza w jeździe (i w wynikach), jak ciągłe awarie kolejnych elementów samochodu.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Hektor » niedziela, 8 lis 2009, 16:00

Wybebeszylem caly srodek czyli jest juz troche odchudzony. Zrobilem hamulce czyli wymienilem tarcze klocki przewody gumowe i zrobilem regeneracje zasiskow. Wywalilem stare przewody paliwowe ktore w najbliszym czasie zastąpie nowymi i poprowadze w kabinie i pompka paliwa juz jest w srodku. Wiec zostalo mi zrobic zawieszenie klatke (o ile jest potrzebna bo na te pytanie nie dostelem odp) hamulec reczny hydrauliczny no i jakies kubelki i pasy:)
Hektor
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek, 6 lis 2009, 23:34
Lokalizacja: Włodawa

Postprzez schwepes » niedziela, 8 lis 2009, 16:57

Klatka nie jest wymagana w KJSach, a dodatkowo może sprawiać problemy przy użytkowaniu samochodu na codzień (jeśli planujesz). Skoro zostało Ci do zrobienia tylko zawieszenie, zrób je i wystartuj.

Jeśli planujesz ścigać się dalej, zrób tyle KJSów ile potrzebujesz obecnym samochodem. Nie powinno być z tym problemów, bo praktycznie każdym "zdrowym" samochodem powinieneś się spokojnie zmieścić w limicie czasu, chyba, że w Twojej okolicy są jakieś specyficzne próby. No i powoli zbieraj na samochód, który umożliwi Ci starty w 'wyższych' cyklach.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Hektor » niedziela, 8 lis 2009, 17:04

Wlasnie takiej odpowiedzi oczekiwalem. Dziek za odp. Wiec teraz wiem na czym stoje i bede dziala dalej i na wiosne zaczynam startowac w KJS-ach. :):)
Hektor
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek, 6 lis 2009, 23:34
Lokalizacja: Włodawa

Postprzez evo » niedziela, 8 lis 2009, 23:18

Tutaj masz regulamin KJS http://www.pzm.pl/userfiles/2009-pliki/ ... 010409.pdf tylko jak zaczynasz w przyszlym roku to sobie jeszcze zerknij w styczniu 2010 nahttp://www.pzm.pl/Rajdy/Regulaminy bo moze sie cos zmienic :D
http://www.martins.ubf.pl
Avatar użytkownika
evo
N2
 
Posty: 130
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 22:38
Lokalizacja: London/Myslenice

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 9 lis 2009, 07:19

Takim autem też można w 3Lidze pojechać ale już nie da się w RPP. Chyba, że ma homologacje. Jak jesteś/będziesz dobry driver to będziesz mógł tym osiągnąć dobre wyniki. Jeśli to masz wersję GT to tym bardziej jest to fajne autko do walki. W naszym rejonie był driver co miał Clio i 75 koni i nie było zbyt wielu mocnych na niego.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez CZUCZU » poniedziałek, 9 lis 2009, 22:41

kolega takim polo zrobil mistrza okregu i byl wysoko w generalce ale mial fajne autko
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez Hektor » poniedziałek, 9 lis 2009, 23:08

Uklad paliwowy juz zrobilem:). Teraz tylko zostalo zrobic zawias i pare jakis drobiazgow i moze klatka:). I tez bede cos robil w silniku zeby troche kucy z niego wyciagnac:).
Hektor
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek, 6 lis 2009, 23:34
Lokalizacja: Włodawa

Postprzez bzyq » wtorek, 10 lis 2009, 01:54

ale po co Ci klatka?
tak naprawdę ten samochód nie specjalnie jest rozwojowy.w kajtkach się pobawisz, i później co? zostaniesz z kupą kasy zainwestowaną w auto właściwie bez przyszłości.
ja bym Ci radził rozważyć propozycję schwepes'a.
Edek z krainy kredek ;p
bzyq
A6
 
Posty: 1247
Dołączył(a): poniedziałek, 20 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez zwibel » wtorek, 10 lis 2009, 08:13

Przewodów paliwowych nie możesz mieć w środku chyba że masz homologowane przewody. Hydraulicznego tez od tego roku nie można używać tak że następnym razem zanim zabierzesz się za robotę radze usiąść i przestudiować wszystkie regulaminy żeby później nie było narzekania. :wink:
http://www.rajdowy.info Obrazek
Avatar użytkownika
zwibel
N2
 
Posty: 164
Dołączył(a): piątek, 31 sie 2007, 14:30
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Hektor » wtorek, 10 lis 2009, 12:54

Przewody mam takie jak ida do kazdego auta wiec chyba maja homologacje. Zalorzylem czarne zbrojone.
Hektor
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek, 6 lis 2009, 23:34
Lokalizacja: Włodawa

Postprzez bzyq » wtorek, 10 lis 2009, 16:57

Hektor:
to Ty nie robiłeś układu paliwowego, a tylko powymieniałeś stare/uszkodzone przewody.. a to jest różnica :)
Edek z krainy kredek ;p
bzyq
A6
 
Posty: 1247
Dołączył(a): poniedziałek, 20 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Następna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron