Krótka skrzynia

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Krótka skrzynia

Postprzez pigal » środa, 10 maja 2006, 22:45

z jakiego modelu opla i jakie oznaczenie ma skrzynia ktora mozna wstawic do astry gsi 16 v jako krotka?
pigal
pigal
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): środa, 9 mar 2005, 14:08


Postprzez Albert(Zambrów) » piątek, 12 maja 2006, 09:46

F16, gdzie ja znaleźćnie wiem.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez newshadow jr » niedziela, 14 maja 2006, 13:26

A nie jest to przypadkiem ta ze zwyklej astry 1,8 ???
newshadow jr
 
Posty: 33
Dołączył(a): poniedziałek, 1 sie 2005, 04:30

Postprzez hermik » niedziela, 14 maja 2006, 15:05

F16 jest z lanosa!
hermik
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): sobota, 6 gru 2003, 19:42
Lokalizacja: 100lica....podbeskidzia

Postprzez Albert(Zambrów) » niedziela, 14 maja 2006, 16:37

F16 była montowana w gsi 8v, i jest krotsza od zwyklej F20 z 16V. Do GSi 8v, pasowaly nawet F13 z cors gsi, ale do 16V jest jak to okreslil kolega "Za duzo drutowania" zeby to dopasowac.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez Beret » poniedziałek, 15 maja 2006, 00:45

nie wiem jak z homologacja by bylo, ale moj kolega na wyscigi na /4 mili zalozyl skrzynie od espero do astry gsi 16v... jest krotsza niz oplowska, wytzymala mu juz 2 lata, a jezdzi ostro a samochod jest naprawde mocny...
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez Albert(Zambrów) » poniedziałek, 15 maja 2006, 16:39

Daewoo były robione praktycznie na tych samych czesciach co Ople. Lanos i Kadett/Astra to prawie jak nie te same częsci. Dlatego mysle ze skrzynia z lanosa, lub jak Bero napisal z Espero moga sie sprawdzic. Warto jednak poszukac wartosci przełożeń tych skrzyn zeby w ciemno nie zakładac.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez MSG Racing » wtorek, 16 maja 2006, 00:09

A ja mam pytanko dotyczące własnie krótkiej skrzyni.
Czy ma ona wpływ na spalanie auta?
Wzrośnie czy zmaleje?

Osobiście wydaje mi się że może wzrosnać przy zachowaniu tego samego stylu jazdy (tzn, te same biegi co przy zwykłej - wyższe obroty silnika), ale dostosowujac go do skrzyni czyli trzymając auta na odpowiednich brotach spalanie nie powinno wzrosnąć.

Jakie jest wasze zdanie a może doświadczenie?
Z góry wielkie dzięki.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Albert(Zambrów) » czwartek, 18 maja 2006, 15:16

Mi sie wydaje ze nie wpłynie to na spalnie. Przecierz silnik przcuje z takimi samymi predkosciami obrotwymi jakwczesniej, tyle ze przelozenia skrzyni pozwalaja sie szybciej rozpedzac. SZpera moze wpłynac, bo sa wieksze opory, ale jesli chodzi o skrzynie jak dla mnie nie ma zadnego wpływu na spalanie.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez prezes-tk » czwartek, 18 maja 2006, 17:13

Krótsze przełożenia powodują wzrost zużycia paliwa. Przy tych samych prędkościach samochód z krótką skrzynią ma wyższe obroty silnika.
Po chłopsku tłumacząc, to:
- jadąc na dajmy na to IV biegu skrzyni standartowej z prędkością 100 km/h mamy ok. 2900 obr./min/
- jadąc z tą samą prędkością na również IV biegu skrzyni "krótkiej" mamy powiedzmy 3600 obr./min.
Oczywiście ilość obrotów zależy od przełożenia na danym biegu (pomijam w tej chwili przełożenie główne), a poza tym IV bieg w jednej skrzyni może mieć tą samą wartość przełożenia co III bieg w innej skrzyni (nadal w tym samym aucie). Najlepszym przykładem są skrzynie od CC/SC i Punto I 6 Speed. Po włożeniu skrzyni z Punto do SC jest takie wrażenie jakby dodano jeden bieg, ale przed pierwszym.
W ostatecznym rozrachunku dochodzi jeszcze sprawa przełożenia głównego.
Prezes-tk
www.pensjonatrafa.ta.pl
Avatar użytkownika
prezes-tk
N3
 
Posty: 217
Dołączył(a): sobota, 13 sie 2005, 13:52

Postprzez MSG Racing » piątek, 19 maja 2006, 10:59

OK. Ale jakbym jechał te 100 ale na 5 biegu i mając ,nie wiem ile wtedy byłoby ale np 2700 i wogule trzymajac w zakresie do np 3000 to spalanie nie powinno wzrosnać, czy się mylę. Wkońcu silnik nie kręci się wyżej wtedy jak przy zwykłej skrzyni.
Widzę że prezes ma jakieś doświadczenie. Jak to byłoby w tym przypadku?
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Albert(Zambrów) » piątek, 19 maja 2006, 14:31

jak dla mnie logicznym jest że jesli trzymasz samochód na tych samych obrotach to nie moze palic wiecej. PRzeciesz przy np. 3000 obr pali tyle samo co przy 3000 obr kiedy indziej, czy nie :?: Natomiast, jeszcze bardzoej oczywistym jest ze jesli bedziesz dalej jeździł z tymi samymi predkosciami, to obroty beda wieksze, bo przelozenia skrzyni bda tego wymagaly.

Podsumowanie, skrzynia sama w sobie nie zmieni spalania, ale sposób w jkai bedziesz jeździł po jej zmianie.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez wartek » niedziela, 21 maja 2006, 12:53

no raczej nikt nie skraca skrzyni po to zeby jezdzic wolniej na codzien
wiec spalanie wzrosnie
chyba ze zbieg okolicznosci sprawi, ze jezdzac po miescie 60km/h do tej pory na trojce przy 3tys, na krotszej skrzyni bedziesz jezdzil na czworce przy 2,6, ale w trasie wzrosnie bo raczej nie bedziesz jezdzil wolniej :)
Avatar użytkownika
wartek
N2
 
Posty: 167
Dołączył(a): sobota, 3 sie 2002, 12:38
Lokalizacja: 3City

Postprzez pigal » wtorek, 23 maja 2006, 19:57

no i nabylem taka krotka skrzynie do kadeta gsi 16v :)
pigal
pigal
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): środa, 9 mar 2005, 14:08

Postprzez Albert(Zambrów) » środa, 24 maja 2006, 19:32

Napisz jaka jest dokładnie i jak sie srawuje, bo info mi sie napewno przyda :wink:
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Następna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość