Peugeot 206 GTI

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Peugeot 206 GTI

Postprzez modi » środa, 29 gru 2004, 02:02

Witam.
Mam wlasnie zamiar kupic 206 GTI (w dosyc dobrej cenie), i potem já troche przygotowac do jazdy(zaczynajac od KJSow po kolejne etapy).
Czy moglbym poznac Wasze opinie na temat tego samochodu?
Czy rozni sie on duzo od "standardowej" 206, tak ze niektore elementy sa juz przystosowane do mocniejszego uzywania (zawieszenie, uklady, itd itp). Takze (jesli sie rozni)czy czesci do gti sa drozsze?
Prosze tez o wszelkie inne informacje(moze tez linki).

Dzieki bardzo za odpowiedzi i mam nadzieje, ze ukaza sie wkrotce, gdyz juz wkrotce mam zamiar go odebrac.
modi
 
Posty: 13
Dołączył(a): środa, 29 gru 2004, 01:14
Lokalizacja: Piła, Londyn


Postprzez Jucek » środa, 29 gru 2004, 17:57

zaczynajac od KJSow po kolejne etapy


z tego co slyszalem to 206 Gti nie ma homologacji FIA wiec pojezdzisz tym tylko w kjs.
GG 3389645
Jucek
N3
 
Posty: 396
Dołączył(a): niedziela, 24 sie 2003, 19:59
Lokalizacja: Legnica

Postprzez schwepes » środa, 29 gru 2004, 19:41

na stronie FIA znalazłem taki model:
5604 206 GRAND TOURISME 01.05.1999 2006+
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Jucek » środa, 29 gru 2004, 22:33

Gti - na 99,9 % nie posiada homologacji sportowej i wyglada tak...

Obrazek

Gt - Grand tourisme, jak napisal wyzej schwepes posiada homologacje i wyglada tak...

Obrazek
GG 3389645
Jucek
N3
 
Posty: 396
Dołączył(a): niedziela, 24 sie 2003, 19:59
Lokalizacja: Legnica

Postprzez modi » czwartek, 30 gru 2004, 02:20

Dzieki za dotychczasowe odpowiedzi.
Ale z tego co tu szukam na sieci to wynika, ze Grand Tourisme to jedna z wersji GTI, nazywana tez RC.
Czyz nie tak?
Z drugiej strony to dziwne,ze cieniasy czy seje i łady maja homologacje a 206 nie :?

http://www.fia.com/resources/documents/646621459__Homologation_Group_N_Charac.pdf
Ostatnio edytowano czwartek, 30 gru 2004, 02:34 przez modi, łącznie edytowano 1 raz
modi
 
Posty: 13
Dołączył(a): środa, 29 gru 2004, 01:14
Lokalizacja: Piła, Londyn

Postprzez maciekd » czwartek, 30 gru 2004, 02:32

RC pojawiło się dopiero niedawno i ma silnik 2.0 chyba 177KM. GT to wersja przygotowana juz na początku produkcji specjalnie po to żeby uzyskać homologacje na 206WRC (dlugość zderzaków). Nie ufał bym raczej francuzom. Nie wiem dokładnie co to za wersja GTi, ale zwykłe 206-stki mają bardzo delikatne zawieszenie tylne. No ale je zawsze można zmodyfikować do sportu...
Avatar użytkownika
maciekd
A6
 
Posty: 1148
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 21:08
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Kaktus » sobota, 1 sty 2005, 22:55

GT ma Homologacje a GTI nie ma!

Swego czasu wersje GTI przygotowal do PPZM Reszuta, mial klatke chromowo-molibdenowa i pelno naprawde wypasionych bajerow. Auto super przygotowena, a na BK rajdu Festiwalowego odstawili go z kwitkiem, bo GTI nie mailo homologacji i juz!

Auto teraz smiga jako cywil z klatka.
Avatar użytkownika
Kaktus
N2
 
Posty: 148
Dołączył(a): środa, 15 paź 2003, 21:35
Lokalizacja: Opole

Postprzez modi » niedziela, 2 sty 2005, 00:22

Dzieki za post.
Czy wiesz moze czym roznia sie GT od GTI? czyms szczegolnym, tzn czy moznaby gti latwo przerobic na GT :) czy to cala budowa itd?
gg 2798049
modi
 
Posty: 13
Dołączył(a): środa, 29 gru 2004, 01:14
Lokalizacja: Piła, Londyn

Postprzez nick555 » niedziela, 2 sty 2005, 11:08

Jakoś nie moge znaleźć zeby gti miało homologacje. poza tym Gti jest pewnie ciut tańsze niż gt? Bo może warto poszukać takiego? zeby później nie było tak jak opisuje Kaktus. ja słyszałem o takiej akcji z renaultem Twingo :)
Avatar użytkownika
nick555
A6
 
Posty: 1530
Dołączył(a): wtorek, 14 wrz 2004, 22:19
Lokalizacja: Lublin

Postprzez modi » niedziela, 2 sty 2005, 13:49

No tak. Ale dlatego sie pyatm czy nie daloby sie przerobic GTI by mial specyfikacje jak GT. Dlatego pytam o roznie miedzy nimi.
Jesli chodzi o papiery to tez moglbym zarejestrowac go jako GT (nie jest jeszcze w Polsce). Jego cena jest na tyle interesujaca, ze ciagle mysle o nim.
Dzieki za odpowiedzi i czekam nadal.
Pozdrawiam
gg 2798049
modi
 
Posty: 13
Dołączył(a): środa, 29 gru 2004, 01:14
Lokalizacja: Piła, Londyn

Postprzez żółtodziób » niedziela, 2 sty 2005, 17:09

Witam wszystkich po długiej nieobecnosci na forum! Widze tutaj kilka nowych osób, fajnie że grono się powiększa...

Ale do rzeczy: Zapewne można zmienić specyfikację GTI na GT, historia notuje nie takie przypadki, nagminne jest przebudowywanie np. Lancerów o ewolucję, dwie wyżej (o ile buda na to pozwala) myślę że z 206stkami eż nie byłoby problemu. Nie bardzo wiem czy jest sens, model GT był homologowany jako baza do budowy WRC, i jerśli homologacja przewiduje tylko ten wariant lub jedynie klasę A8 to i tak pies pogrzebany, w Polsce tym nie pojeździsz. Podejrzewam ze to mógł być powód, dla którego wspominany wcześniej GTI nie został przebudowany na GT tylko śmiaga jako cywil. Proponuję dokładnie przejrzeć kartę homologacyjną tego wozu, zapytać się kogoś, kto przygotowuje samochody do PPZM. Uczciwie się przyznam że nie przeglądałem tych dokumentów i z nikim obeznanym w temacie nie rozmawiałem, jednak całkowity brak tego modelu w sporcie (nawet poza Polską) daje do myślenia.

Francuskie jeździdełka podobnie jak włoszczyzna (choć nie w takim sopniu) mają masę niedoróbek i bywają delikatne. Miałem okazję poużywać 206stki 1,4 jako ciężarówki (wiem że to niezbyt szczęśliwy pomysl, ale jak się nie ma co się lubi...) i co tu dużo gadać, z tyłu tapczan. niezaładowane jest sympatyczne, na zjazdach przy ostrym przekręceniu kierownicy nawet bez zdejmowania nogi z gazu zadek potrafi zarzucić, nie miałem okazji jechać bardziej dziką przednionapędówką z tak małym silnikiem. Do pozamiatania rzeczywiście fajne autko, ale raczej nie rokuje wielkiej trwałości jeśli ma startować w rajdach.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez modi » niedziela, 2 sty 2005, 18:02

OK OK. Juz troche poczytalem na sieci i widze, ze Grand Tourisme to limitowana seria 206, ktora Peugeot wypuscil (4000sztuk) by dostac homologacje na WRC. Silnik 2.0 137km taki jak potem w1999 w GTI 2.0 137km. Zderzaki sa dluzsze by samochod mial 4metry(normalnie 3,83).

Widze ze 206 XS tez ma homologacje.

Dzieki wielki wszystkim za pomoc. Dowiem sie doklaniej jaki jest ten ktorym jestem zainteresowny.
Jak wszystko bedzie OK zobaczymy sie zapewne okolo marca:)
Jak nie ten, to znajde innego:)
Pozdrawiam
gg 2798049
modi
 
Posty: 13
Dołączył(a): środa, 29 gru 2004, 01:14
Lokalizacja: Piła, Londyn

Postprzez nick555 » niedziela, 2 sty 2005, 21:16

XS to chyba nasze pucharówki są nieprawdaż?
Avatar użytkownika
nick555
A6
 
Posty: 1530
Dołączył(a): wtorek, 14 wrz 2004, 22:19
Lokalizacja: Lublin

Postprzez modi » niedziela, 2 sty 2005, 21:55

bardzo mozliwe. w koncu to 1.6 z dosyc silnym silnikiem, z homologacja
gg 2798049
modi
 
Posty: 13
Dołączył(a): środa, 29 gru 2004, 01:14
Lokalizacja: Piła, Londyn

Postprzez +RAFAŁ+ » niedziela, 2 sty 2005, 22:18

nick555 napisał(a):XS to chyba nasze pucharówki są nieprawdaż?


Prawdaż :)

Miło że Żółtodziób powrócił! Mam nadzieje, ze dawne długie i wyczerpujące dyskusje z jego obecnoscią powrócą!
Odszedł wielki kierowca, jeden z największych, jacy kiedykolwiek pojawili się w polskich rajdach...

ryspol.net.pl
Avatar użytkownika
+RAFAŁ+
A6
 
Posty: 1800
Dołączył(a): piątek, 23 maja 2003, 19:11

Następna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 2 gości