Moderator: SebaSTI
!ADI! napisał(a):Chodzi o to, żeby jak najbardziej wychłodzić silnik przed OSem. Bo jak wiesz w czasie OSu silnik mocno się grzeje. A po za tym, termostat może się zawiesić a w tedy włączasz wentylator "manualnie"
GregHGT napisał(a):!ADI! napisał(a):Chodzi o to, żeby jak najbardziej wychłodzić silnik przed OSem. Bo jak wiesz w czasie OSu silnik mocno się grzeje. A po za tym, termostat może się zawiesić a w tedy włączasz wentylator "manualnie"
Wiesz co, to chyba troche bez sensu...co z tego ze przed startem OESu wychlodzisz silnik, jak po pierwszych 4-5 zakretach znowu sie nagrzeje do temperatury "roboczej" ? Poza tym i tak go za mocno nie schlodzisz bo po prostu sie wczesniej zamknie termostat? No i po trzecie wcale tak nie jest ze "zimny silnik to dobry silnik". Silnik ma pracowac w odpowiednim zakresie temperatur a nie w jak najnizszej.
To tyle moich watpliwosci po przeczytaniu Waszych odpowiedzi, ale za wszystkie bardzo dziekuje.
sojek1 napisał(a):ADI na chodzący wentyl po wyłączeniu stacyjki też jest sposób:
Włącznik który montujesz w kokpicie puszczasz przez przekaźnik, który odcina prąd po wyłączeniu stacyjki.
!ADI! napisał(a):Natomiast nie wiem jak to jest, bo widziałem [słyszałem], że jak w seju wyłączysz silnik to wentylator dalej pracuje. Natomiast u mnie, wyłącza się od razu. Ale oczywiście mogę włączyć wentylator nawet bez kluczyka w stacyjce. Więc może to nie tylko zmostkowanie wyłącznika.
!ADI! napisał(a):Aha jeżeli masz już taki włącznik, to nie możesz zapomnieć o wyłączeniu wentylatora jeżeli gasisz silnik. bo po powrocie do auta może spotkać Cię przykra niespodzianka
!ADI! napisał(a):Aha no i jeszcze jedno. W seicentach ten wyłącznik ma większy sens niż w CC, bo w "sześćsetkach" nie ma wskaźnika temperatury silnika.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości