Jak zbudować gokarta

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Jak zbudować gokarta

Postprzez krzychuwrc » niedziela, 12 gru 2004, 16:30

Cze wszystkim
Prosze pomuszcie mi. Podajcie mi jak najprosciej zbudowac gokarta ale takiego żeby był zajebi... 8) 8) 8) :D





:twisted: :twisted: :D :D :D
Ostatnio edytowano poniedziałek, 13 gru 2004, 19:08 przez krzychuwrc, łącznie edytowano 1 raz
krzychuwrc
 
Posty: 7
Dołączył(a): niedziela, 14 lis 2004, 15:02
Lokalizacja: Myślenice


Postprzez Schumi03 » niedziela, 12 gru 2004, 19:35

po polsku pisze się GOKARTA :!: :?
Obrazek
Avatar użytkownika
Schumi03
N3
 
Posty: 363
Dołączył(a): środa, 28 maja 2003, 20:46
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Gokart » poniedziałek, 13 gru 2004, 10:39

po angielsku też :)
Avatar użytkownika
Gokart
N3
 
Posty: 236
Dołączył(a): wtorek, 6 sie 2002, 13:33
Lokalizacja: Kraków

Postprzez krzychuwrc » poniedziałek, 13 gru 2004, 19:07

cze
przepraszam za błąd gokarta
krzychuwrc
 
Posty: 7
Dołączył(a): niedziela, 14 lis 2004, 15:02
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez LuiG » poniedziałek, 13 gru 2004, 21:41

Miałem kiedys duza, kilkudziesiecio stronnicowa instrukcje na ten temat, ale nie mam :(. Szukalem w googlu bodajze {gokar+"jak zbudować"} znalazłem jakies forum i gdzies tam był link do sciągnięcia instrukcji, poszukaj, plany były bardzo dokladne.
Avatar użytkownika
LuiG
N3
 
Posty: 230
Dołączył(a): niedziela, 10 paź 2004, 21:12
Lokalizacja: Opole

Postprzez PLayer » środa, 15 gru 2004, 11:33

Stoi u mnie w garażu gokart ale nie budowałem go od podstaw. Kupiliśmy ramę gotową z kołami, fotelem. Do tego doszedł silnik z WSKi 125 (moc 7,5 KM). Śmigał zarąbiście dopóki nie zatarliśmy silnika. Bez problemu dało się kręcić bączki na asfalcie. Po zatarciu silnika kupiliśmy inny silnik, nieco mocniejszy. Był to silnik z MZTy 250 (21 KM). Szacuję, że będzie przyspieszał od 0-80 km/h w ok. 5-6 s (MZTa przyspiesza do tej prędkości w ok. 6-7s ale tu są mniejsze koła i przekładnia więc będzie szybciej). Prędkość max to ok. 120 km/h. Zamontowanie go i przerobienie ramy zajęło mi prawie całe wakacje. Jak już wszystko zrobiłem, przejechałem się kawałek, troszkę pokręciłem w miejscu i okazało się że silnik stracił kompresję :(. Teraz jest zima i nie chce mi się nic robić, ale jak zbiorę budżet i chęci to go zreaktywuję :).
Generalnie na początek polecam tego z silnikiem od WSKi 125. Jego prędkość max to ok. 70 km/h, przyspieszenie jak dobrej klasy auto. Schematy gdzieś tam w necie są.
Mam tylko takie fotki tego pojazdu.
Obrazek
Obrazek

Tu jest troche to wszystko nie poskładane.
Avatar użytkownika
PLayer
N3
 
Posty: 441
Dołączył(a): środa, 11 cze 2003, 17:41
Lokalizacja: Będzin (obecnie Lincoln UK)

Postprzez PawelRally » środa, 15 gru 2004, 13:29

Jak mi się dobrze zdaje to fotel względem kierownicy jest troche w bok :? Player nie przeszkadza to w czasie jazdy za mocno :?: ALe i takiego bym chciał bym robił nim rozmaite rzeczy :wink:
Rajdy wporzO!
(BRT) - Banasik Rally Team ;)
Avatar użytkownika
PawelRally
A6
 
Posty: 1773
Dołączył(a): poniedziałek, 25 sie 2003, 20:50
Lokalizacja: ZAMBRÓW

Postprzez PLayer » środa, 15 gru 2004, 16:12

Na tych zdjęciach fotel nie jest przykręcony. Luźno stoi i dlatego tak bardzo jest w bok. Po przykręceniu też nie jest na środku ale już nieznacznie. Nie wpływa to wogóle na jazdę ani prowadzenie.
Avatar użytkownika
PLayer
N3
 
Posty: 441
Dołączył(a): środa, 11 cze 2003, 17:41
Lokalizacja: Będzin (obecnie Lincoln UK)

Postprzez PawelRally » środa, 15 gru 2004, 16:32

Martwie się tylko czy jak jeździłeś to się nie obawaiłeś że oparzysz sobie lewą rękę która jest strasznie blisko silnika :?
Rajdy wporzO!
(BRT) - Banasik Rally Team ;)
Avatar użytkownika
PawelRally
A6
 
Posty: 1773
Dołączył(a): poniedziałek, 25 sie 2003, 20:50
Lokalizacja: ZAMBRÓW

Postprzez PLayer » środa, 15 gru 2004, 16:53

Ten silnik który jest na zdjęciu to ten większy z MZTy 250. Poprzedni był ze 3 razy mniejszy więc wtedy nie było problemu. A tu gruba bluza z długim rękawem załatwia sprawę. Generalnie tak zaprojektowałem i ustawiłem dźwignię zmiany biegów, że raczej się nie dotyka silnika. Testy robiłem w koszulce z krótkim rękawkiem i się nie oparzyłem. Jest tylko poważne ryzyko że przy jakimś zaryciu bokiem w kamień (bo my w 95% jeździliśmy po szutrze) przy postawieniu bokiem można twarzą polecieć na silnik. Na razie nie jeździmy więc tego nie rozwiązywaliśmy. Możliwe, że przyjdzie jakaś osłona albo my się będziemy na sztywno przypinać pasami. Wtedy nie poleci się na silnik. Testy zadecydują.
Avatar użytkownika
PLayer
N3
 
Posty: 441
Dołączył(a): środa, 11 cze 2003, 17:41
Lokalizacja: Będzin (obecnie Lincoln UK)

Postprzez PawelRally » środa, 15 gru 2004, 17:05

Radziłbym zrobić jakąś ochronę na silnik bo nie ciekawie by wyglądał spottkanie skóry z czymś gorącym :? A pasy oczywiście tez :!:
Rajdy wporzO!
(BRT) - Banasik Rally Team ;)
Avatar użytkownika
PawelRally
A6
 
Posty: 1773
Dołączył(a): poniedziałek, 25 sie 2003, 20:50
Lokalizacja: ZAMBRÓW

Postprzez nick555 » środa, 15 gru 2004, 21:28

zajrzyj na allegro w dziale motoryzacja/inne pojazdy/pozostałe może coś sie dowiesz od sprzedających może coś kupisz:)
Avatar użytkownika
nick555
A6
 
Posty: 1530
Dołączył(a): wtorek, 14 wrz 2004, 22:19
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Mikee » czwartek, 16 gru 2004, 15:43

po Piasecznem niedaleko stolicy jest gość który robi fachowo ten sprzęt
Avatar użytkownika
Mikee
 
Posty: 20
Dołączył(a): czwartek, 5 sie 2004, 12:22
Lokalizacja: Błonie


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości