Klika pytań dotyczących specyfikacji pucharowej Alfy 156

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Klika pytań dotyczących specyfikacji pucharowej Alfy 156

Postprzez tryme » niedziela, 11 wrz 2011, 18:26

Witam Serdecznie,

Ponieważ chciałbym przygotować Alfę 156 2.5 V6 na amatorskie wypady m.in. na tor Poznań oraz Kielce mam klika pytań o sprawdzone rozwiązania.

1) Na jakim zawieszeniu jeździło się kiedyś po torach pucharową Alfą 156? Ewentualnie co lepszego warto teraz kupić?

2) Jakie tarcze oraz klocki najlepiej się wówczas sprawdzały?

3) Jaki rozmiar kół oraz opon (chyba będę celował w Federal 595Rs-R) kupić, żeby było w miarę optymalnie?

Może znacie jakieś linki do regulaminów technicznych pucharu Alfy 156?

Dziękuję z góry wszystkim za przydatne informacje.
Avatar użytkownika
tryme
 
Posty: 49
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 13:07
Lokalizacja: Opole


Postprzez CZUCZU » niedziela, 11 wrz 2011, 20:02

Myslę że Bany motorsport to dobry kierunek w twoich poszukiwaniach
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez rallyfan2 » niedziela, 11 wrz 2011, 20:17

Robisz Alfe 156 2,5 a pucharówki to były 2litrówki. Więc jak dla mnie może Ci hamulcy braknąć, i dla mnie to dwa różne auta. Druga sprawa że puchar był w 2000 roku więc trochę bezsensu się cofać do wyposażenia z tamtych lat, od tamtego czasu trochę wody minęło i technika poszła naprzód.
rallyfan2
A6
 
Posty: 1021
Dołączył(a): środa, 9 lut 2005, 19:25

Postprzez voytec » poniedziałek, 12 wrz 2011, 11:35

tryme napisał(a):1) Na jakim zawieszeniu jeździło się kiedyś po torach pucharową Alfą 156? Ewentualnie co lepszego warto teraz kupić?


Jeżdzili na Bilsteinie o nieregulowanej z zewnątrz charakterystyce. I biorąc pod uwagę dostępność oraz rozsądny ekonomicznie serwis (Zerkopol) z profesjonalnym doradztwem (doświadczenie p. Bieńczyka, customowe rozwiązania) to jest warta rozwagi opcja (budżetowo B8, konkretniej B14/B16 PSS9/10). Z innych opcji to budżetowe zestawy z ChRL/Taiwanu (K-Sport/D2/XYZ - to jedno i to samo) lub EU (Spax, GAZ, AVO), lepsze jakościowo dalekowschodnie BC Racing oraz Tein (niższe referencje tego producenta), a potem to już coraz to wyższa półka (Intrax, Moton, AST) itd.

2) Jakie tarcze oraz klocki najlepiej się wówczas sprawdzały?


To pytanie raczej nie ma uzasadnienia. Wtedy to była bodaj "święta trójca", czyli produkty Brembo/Ferodo/OMP. Teraz te marki też mają sporo do zaoferowania, ale są też inne, a dobór zależy od zasobności portfela, przeznaczenia, oczekiwań, stylu jazdy.

3) Jaki rozmiar kół oraz opon (chyba będę celował w Federal 595Rs-R) kupić, żeby było w miarę optymalnie?


W PAR jeżdzili na 15-tkach i diagonalnych, wyścigowych oponach Dunlop.
Nie ma sensu przesadzać z rozmiarem felg, zwłaszcza przy seryjnych zaciskach (sugeruję modyfikację na bazie zestawu z GTA), zatem max 17cali. Szerokość i profil opon to też sprawa indywidualna, ale wstępny wybór do skorygowania +/- może stanowić 225/45 (przy semi-slickach).

Może znacie jakieś linki do regulaminów technicznych pucharu Alfy 156?


Sprawdzę w wolnej chwili, ale również polecam kontakt z Piotrkiem Bany lub chłopakami z poznańskiego POL-CARu, którzy na PAR "zjedli zęby".

Pozdr.
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Postprzez tryme » poniedziałek, 12 wrz 2011, 21:28

Dziękuję za przydatne informację. W razie czego będę próbował kontaktować z Bany Motorsport.
Avatar użytkownika
tryme
 
Posty: 49
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 13:07
Lokalizacja: Opole


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość