Jaki podnośnik do rajdówki ?

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Jaki podnośnik do rajdówki ?

Postprzez skandal » wtorek, 18 sty 2011, 18:43

jaki podnośnik do rajdówki , to coś co mnie męczy :)

powiedzcie jakie jest Wasze zdanie ?

moje :
1. Najwygodniejsza żaba - ale dobra i lekka kosztuje 500 zł a przyjdzie jej pracować w ciężkich warunkach (rajdy szutrowe) ?
http://warsztatkubusia.pl/galerie/p/pod ... z_3750.jpg

2. Farmerski ? - niby w WRC używają , ale też mega drogi i nie wiem czy się nadaje na wszystkie nawierzchnie ... ?
http://espimages.biz/2386/I/556/6/images_ht5ht4.jpg

3. trapezowy - chyba w warunkach rajdowych zbyt niebezpieczne rozwiązanie - najmniej stabilne ??
http://img.bazarek.pl/7749/2131/1893695 ... 20b22c.jpg

4. słupkowy ? chyba jak wyżej ?
http://img525.imageshack.us/img525/1805 ... ab744b.jpg
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
skandal
N3
 
Posty: 357
Dołączył(a): czwartek, 25 maja 2006, 01:02


Postprzez MSG Racing » wtorek, 18 sty 2011, 19:23

Żaba zdecydowanie.
Farmerski jest w WRC używany ale w autach do zmiany na szybko na OSie/dojazdówce.
Trapezowy to się nakręcisz jak głupi. Są modele stabilne z w miarę (ja mam taki w dupowozie) ale na dłuższą metę to już może nie być stabilny.
Słupkowy już jest lepszy ale to też wiele zależy czy stoi na równym czy nie.
Żaba jak jest na nierównym to też może psikusa zrobić.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez MaxiA7 » wtorek, 18 sty 2011, 20:40

tylko żaba nadaje się do rajdówki, słupkowy choć mocny zabardzo się nienadaje bo ciężko wchodzi pod obniżone auto o ile wogóle wejdzie, reszta w/w nienadaje się czyt:niebezpieczne dla rajdówki i mechaników:)
Avatar użytkownika
MaxiA7
N2
 
Posty: 126
Dołączył(a): piątek, 26 paź 2007, 12:17
Lokalizacja: dolnyśląsk

Postprzez toydols » wtorek, 18 sty 2011, 20:52

Do rajdówki na oes polecam żabę. Najlepiej jakbyś dostał z jakiegoś auta fabryczną, a nie specjalnie kupowaną w sklepie. Zwróć uwagę czy dobrze chodzi pod obciążeniem i bez obciążenia i czy nie ma uszkodzonego gwintu i czy nie jest zasyfiona piaskiem.
Jest jeszcze jedna fajna opcja, ale tylko jeśli masz w progach rurki pod kobyłki - lewarek taki jak w dużym fiacie, ewentualnie taki, jak to nazwałeś farmerski.

Na serwis wiadomo żaba i to porządna. Za 600 zł można kupić naprawdę niezłą, z niskim najazdem i wysokim podnoszeniem.
toydols
N2
 
Posty: 116
Dołączył(a): czwartek, 18 cze 2009, 14:23

Postprzez THIM » wtorek, 18 sty 2011, 20:55

Nie napisałeś, czy chcesz na serwis czy na OS. Na serwisie też polecam żabę, wszyscy takie używają. Możesz przed zakupem spytać o odporność na kurz, ew. kupić tańszą (+ drugą na zapas?), to będzie mniej szkoda, jak nawali. Nie musi być lekka, jak pracuje na serwisie. A na OS to zacząłbym od wypróbowania fabrycznego. Często w tej roli jest pół trapezowego - lekki, prosty, pasuje do punktów podnoszenia auta.
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez skandal » wtorek, 18 sty 2011, 22:58

no fakt :) nie napisałem że chodzi o OSy :)

normalnie do seja braliśmy tę małą żabę taka "ala TESCO" robił to chyba TOPEX albo jakiś równie kompetentny producent :) ale mam wrażenie że nie jest to doskonałe rozwiązanie :)

a już mistrzostwem świata było jak rok temu na lotosie ktoś na serwisie wziął ten pałąk od podnoszenia i ani śróbokręta ani nic nie mieliśmy :)

musiałem zjeżdzać z ŻABY ;)

ogólnie zrobić mocowania (RURKI) na jakiś podnośnik Fiatowski/Farmerski to nie problem pytanie czy to funkcjonalne :) ?
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
skandal
N3
 
Posty: 357
Dołączył(a): czwartek, 25 maja 2006, 01:02

Postprzez toydols » wtorek, 18 sty 2011, 23:26

Funkcjonalne. Ale zrobić to nie tak hop siup. Trzeba to zrobić z głową, żeby się rurka nie wyrwała z progu, albo np nie zniekształciła mocno tego progu.
toydols
N2
 
Posty: 116
Dołączył(a): czwartek, 18 cze 2009, 14:23


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości