Wyważanie slicków?

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Wyważanie slicków?

Postprzez tryme » sobota, 8 sie 2009, 10:14

Witam Serdecznie,

Ponieważ w przyszłym tygodniu pierwszy raz będę zakładał slicki, chciałem się was zapytać jak to jest z ich wyważeniem? Czy próbuje się je wyważyć normalnie, gdy są już założone na felgę czy może wyważa się samą felgę a potem zakłada się slicka?
Avatar użytkownika
tryme
 
Posty: 49
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 13:07
Lokalizacja: Opole


Re: Wyważanie slicków?

Postprzez gajus » sobota, 8 sie 2009, 15:24

tryme napisał(a):Witam Serdecznie,

Ponieważ w przyszłym tygodniu pierwszy raz będę zakładał slicki, chciałem się was zapytać jak to jest z ich wyważeniem? Czy próbuje się je wyważyć normalnie, gdy są już założone na felgę czy może wyważa się samą felgę a potem zakłada się slicka?


fachowcem nie jestem ale raczej wywaza sie jak wszystkie kola po zalozeniu opon. nie sama felge sie wywaza, opona tez moze miec lekkie roznice bieznika (masy) w danym punkcie itd.
Jazda prosto jest dośc nudna, zakrętami trudna, a bokami cudna - moje motto... ;)

&

http://www.youtube.com/watch?v=Zw9VMOhQIGM&feature=email Moj 126p 900
gajus
N1
 
Posty: 73
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2007, 01:59
Lokalizacja: zza kierownicy ;)

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 10 sie 2009, 11:31

Ja to wo ogóle pierwszy raz słyszę że najpierw wyważa się felgę a potem zakłada oponę :shock:
Jak już to najpierw opona na obręcz a potem wyważanie.
Tylko nie wiem czy to ma jakiś większy sens bo każde uderzenie kołem sprawia że opona się może zacząć bić.
Czopik kiedyś mówił że nie wyważa bo to nie ma sensu. Szczególnie na bardzo dziurawych drogach.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez voytec » środa, 12 sie 2009, 07:25

MSG Racing napisał(a):Ja to wo ogóle pierwszy raz słyszę że najpierw wyważa się felgę a potem zakłada oponę

... ktore to razem tez sie potem wywaza.
MSG, Ty chyba jestes fanem wyscigow, nigdy nie slyszales o takich zabiegach? Im szybciej sie kolo ma krecic tym przybiera to na znaczeniu. Felge sie wywaza niwelujac jej strukturalne roznce w masie, potem caly zespol obrecz - opona. Dla jeszcze wiekszych pedantow mozna wywazyc calosc zamontowana na piascie - tzw. dowazanie. Autor watku wszak nie napisal, ze to ma byc na OSy, gdzie tez sie zabieg wywazania nieraz stosuje (moze miec jakis sens na asfalcie, na luznym jest raczej strata czasu). Zatem jesli to IMO tradycyjne wywazanie opony na obreczy.

...że opona się może zacząć bić.


Z kim, w imie czego ? :wink:
Pozdr.
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Postprzez MSG Racing » środa, 12 sie 2009, 08:15

Opona będzie się bić z z asfaltem (czyt. nawierzchnią nie człowiekiem) o przyczepność i z zawieszeniem oraz kierowcą żeby mu utrudniać jazdę tak dla jaj 8) :wink:
Oj z techniki wyścigowej jednak już wypadłem.
Co do wyważania to tak jakby rzeczywiście dobrze pomyśleć to takie wywarzanie może mieć jakiś sens ale chyba właśnie tylko na torze.
na rajdzie wystarczy mocno przyciąć żeby zmienić jej wyważenie.
pzdr
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez mortonrally » piątek, 14 sie 2009, 18:16

wywazanie ma sens tylko dla nowego slicka i na kilka okrazen, na wyscigu juz po kilku okrazeniach odlatuja "grudki" ktore w czesci przylepiaja sie od wewnatrz felgi i juz sie zmienia wywazenie
POGANUS ; WALDEK ; ADAŚ -- GOOO !!!!!!!!!!!!
Obrazek
Avatar użytkownika
mortonrally
N3
 
Posty: 480
Dołączył(a): sobota, 28 lip 2007, 16:19

Postprzez ptakwrc » wtorek, 24 lis 2009, 11:57

chyba Czopik pisal kiedys w WRC ze to nie ma sensu ;)
ja tam wywazam
RFRTEAM.FORA.PL
Avatar użytkownika
ptakwrc
A5
 
Posty: 572
Dołączył(a): wtorek, 9 wrz 2003, 15:03
Lokalizacja: Rzeszów


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość