Mogę się pokazać i pytania i odpowiedzi
Witam
Znów mam kilka pytań od strony technicznej.
Kuzyn niedawno wymyślił jak poprawić standardowy ręczny w aucie i zrobić go w pionie!
Zrobił i działa niesamowicie bo jest dłuższa wajcha i do tego jest inny rozkład sił gdy jest ona w pionie.
Do przyspawanych do tunelu kątownika i płaskownika została przykręcona rurka tak aby dało się nią ruszać i za pomocą linek zostały podpięte linki od ręcznego. Działa bez zarzutu i bez ingerencji w hamulce.
Mnie by interesowało czy takie coś może jechać w 3Lidze i np RPP? Zasada działania jest niezmienna. Zmieniła się jedynie pozycja i miejsce dźwigni.
Będąc przy hamulcu ręcznym muszę również zapytać o jego hydrauliczną wersję. Jak to jest (zarówno w RPP jak i 3L) kiedy można i na jakich zasadach go montować?
Wiem że musi być w homologacji auta. Ale jak to wygląda w 3L dla auta które nie ma homologacji, lub nie ma takiego elementu w karcie homologacyjnej?
Kiedyś słyszałem opinie, że takie coś wystarczy, że jest w karcie homologacyjnej auta. A mechanizmy można już zrobić we własnym zakresie tak jak kiedyś w KJSach w Maluchach.
A jakby mieć założony osobny dodatkowy obwód hamulcowy? Tak jak to jest w Skodzie Felicji?
Chciałem również zapytać o centralny wyłącznik prądu. Jak dobrze zauważyłem nie jest on wymagany w RPP ani w 3L. Jednak jeśli go mam (ja mam akurat w kiepskim miejscu bo chcąc wyłączyć można wyrwać plastykowe podszybie) to gdzie go można zamocować. Myślę go przykręcić do błotnika. Jednak tam będzie on nie w pionie a lekko pochylony na zewnątrz auta ale po za obrys nadwozia nie powinien wystawać. Co Pan o tym sądzi?
Aku w bagażniku. Chodzi mi po głowie od jakiegoś czasu pomysł przeniesienia akumulatora do bagażnika. Raz że przenieść kilka kg na tył auta, a dwa usunąłbym Aku z mało bezpiecznego miejsca, bo jest teraz zaraz za przednią lampą. Jak zrobić żeby był dobrze założony aku w bagażniku?
Kuwety. A pomysł z kuwetami przyszedł mi na wiosnę kiedy malowałem na nowo wnętrze w rajdówce. Raz że nieco łatwiej zachować porządek a dwa że pilot miałby podstopnicę jednocześnie a ja też mógłbym sobie o coś podeprzeć pięty. Jednak nie wiem z czego mogę je wykonać. Wiem że nie powinno być ostrych krawędzi co jest zrozumiałe w końcu. Myślałem albo z płyt aluminiowych takich grubości np 2-2.5mm, boki podgiąć na wys ok 5cm przeszlifować aby nie było ostrych krawędzi i przykręcić do podłogi w aucie. Na prawdziwe wykonane z Kewlaru czy innego cuda mnie nie stać.
Boczki. Chodzi pogłoska że od przyszłego boczki będą musiałby być oryginalne lub z Kewlaru czy innego dziwnego drogiego materiału. Czy to prawda? Jeśli nie to z czego można zrobić boczki takie Agrupowe

Można ze spienionego PVC (nie pęka) albo Poliwęglanu, albo płuty aluminium np 1.5-2mm ?
Naprawdę trzeba min aż trzech osób chętnych, żeby dodać zapis o zderzakach w Kadecie? Ostatnio z ciekawości poszukałem na Allegro i aż zamarłem widząc ceny...od 250zł do 550zł za używany oczywiście. Przecież to jest jedno zdanie do napisania w regulaminie.
A tutaj odpowiedzi.
Witam!
Na samym początku chciałem przeprosić za tak długi termin odpowiedzi -
spowodowane jest to tylko i wyłącznie brakiem czasu, prywatnego czasu.
1. Co do hamulca ręcznego to niestety ale układ sterownia hamulcem ręcznym
musi być zgodny albo z rozwiązaniem seryjnym lub homologacyjnym. Czyli
jeżeli jest układ sterowania hamulcem poziomy to musi pozostać układ
poziomy. Inna sprawa to wydłużenie lub wygięcie dźwigni hamulce ręcznego -
jest to dowolne. W przypadku hamulca ręcznego hydraulicznego to musi to być
rozwiązanie zgodne z homologacją rajdową FIA. W przypadku RD-3L jeżeli
decydujemy się na takie rozwiązanie (hydrauliczny ręczny) to musi być to
samochód homologowany. W przypadku samochodu nie homologowanego hamulec
ręczny musi być seryjny.
2. Wyłącznik prądu w rajdach jest zalecany a nie obowiązkowy (choć są od
tego wyjątki, np. samochody WRC) ale jeżeli jest zamontowany to musi
działać. Umiejscowienie wyłącznika ma być u dołu w pobliżu słupka "A". Może
też być zamontowany na błotniku, szczególnie w przypadku jeżeli jest
plastikowe podszybie. Choć i w tym wypadku można sobie poradzić - wystarczy
"wybudować" metalowy wspornik do zamocowania wyłącznika prądu i włącznika
systemu gaśniczego (w RD-3L zalecany)
3. Akumulator może być przeniesiony w inne miejsce tylko w samochodach grupy
A. W załączniku J zamocowanie akumulatora w miejscu innym niż fabryczne
jest bardzo dobrze opisane (ART. 255). Pokrótce - akumulator musi być
zamocowany za przednimi fotelami, musi być solidnie zamocowany (patrz Zał.
J) i jeżeli jest typu mokrego (suchy - żelowy) musi być szczelnie obudowany
z wyprowadzeniem odpowietrzenia na zewnątrz kabiny.
4. Kuweta dla pilota OK (wykonanie kuwety tak jak Pan napisał), co do kuwety
dla kierowcy to kontrowersyjny pomysł. Podpórka pod lewą nogę dla
kierowcy - jak najbardziej tak.
5. Boczki - chyba faktycznie będzie taki zapis ale teraz jest dozwolony
każdy niepalny (a właściwie trudno palny) materiał
6. Co do zderzaków - to proszę mnie nękać, może przyniesie to jakiś skutek

)