Regulowany korektor siły hamowania

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Regulowany korektor siły hamowania

Postprzez Kant » czwartek, 30 gru 2004, 00:54

W 40-tym numerze WRC, w artykule opisującym budowę rajdowej Astry, napisano słowa które natchnęły mnie optymizmem i wprawiły w zakłopotanie jednocześnie...

"[...]warto zainwestować w regulowany korektor siły hamowania na tylnej belce. Jego koszt to 300zł."

Optymizm, bo wiem do czego mi się takie ustrojstwo może przydać i mam do wydania 300 PLN.
Zakłopotanie, bo nie wiem gdzie mogę to cudo nabyć za takie pieniądze i nie wiem dlaczego autor poleca jego montaż na tylnej belce (marzy mi się mieć go pod ręką :D ).

Reasumując:
1) gdzie i za ile?
2) może autorowi artykułu chodziło o inne konstrukcyjnie urządzenie (stąd niska cena), może jakiś swap z innego pojazdu seryjnego?
Avatar użytkownika
Kant
N2
 
Posty: 126
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 20:46
Lokalizacja: Kraków


Postprzez maciekd » piątek, 7 sty 2005, 15:17

Kurcze szkoda, że nie ma żadnych odpowiedzi, bo sam jestem tym tematem bardzo zainteresowany. Niestety mój samochod hamuje praktycznie tylko przodem, co utrudnia kontrolę na luźnych nawierzchniach i pewnie wydluża też drogę hamowania... Szczęki hamulcowe nie były wymieniane od 10 lat a ciągle są w idealnym stanie :?
Avatar użytkownika
maciekd
A6
 
Posty: 1148
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 21:08
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Albert(Zambrów) » piątek, 7 sty 2005, 17:14

Widzialem cos takiego w CC kit-carze, chyba Magdy Kusiak. Fajna sprawa. A wiem z doświadczenia ze hamulce bardziej na tyl ustawione jak dla mnei pasuja lepiej. Moze łatwiej auto ustawiac, i lepiej reaguje na lewą nogę. Ale to jest lekki OT, wiec sorki :P :)
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez Cyryl » czwartek, 7 gru 2006, 23:32

Zwykle korektor hamowania regulowany recznie umieszcza sie w kabinie samochodu pod reka kierowcy zeby w kazdej chwili w zaleznosci od warunkow i od swoich "upodoban" mogl odpowiednio podzielic sile hamowania przodu i tylu. W samochodach sportowych- rajdowych, wyscigowych jest to stosowane seryjnie chyba, ze maja sportowy ABS jak np. Volkswagen New Beetle Cup - pucharowy Beetle do wyscigow - taki jakim do niedawna jezdzili Gladysze. Jesli chodzi o ulice to korektor wklada sie z reguly do samochodow ktore posiadaja seryjnie ABS a ktos chce go odlaczyc. Wiadomo ze samo odlaczenie ( np.bezpiecznik) jest niebezpieczne bo auto hamuje po 50 % na os i bardzo latwo jest sie obrocic i wydzwonic wiec montuje sie wtedy korektor.
Cyryl
 
Posty: 7
Dołączył(a): czwartek, 2 gru 2004, 19:56
Lokalizacja: Brzesko

Postprzez Cyryl » czwartek, 7 gru 2006, 23:37

Jeszcze jedno. takie korektory produkuje kilka firm: Tilton, AP, i najlepszy jaki do tej pory widzialem i mialem okazje sprawdzic produkcji VW Racing taki jak jezdzi w rajdowych Polo i pucharowych VW Golfach ale ten kosztuje ponad 1000 zl Tiltona i AP sa tansze. Zawsze mozna taki korektor zbudowac na bazie jakiegos seryjnego, ktory w autach bez ABS jest umieszczony w okolicy tylnej belki bo od niej bierze sygnal o polozeniu zawieszenia podczas hamowania.
Pzdr.
Cyryl
 
Posty: 7
Dołączył(a): czwartek, 2 gru 2004, 19:56
Lokalizacja: Brzesko

Postprzez nick555 » piątek, 8 gru 2006, 00:08

o co to chodzi? dwa razy starocie odświeżone dwa razy o VW racing... :twisted:
Skupuję stare radzieckie zegarki. Jak coś masz niepotrzebnego, zapraszam, może się dogadamy.
Avatar użytkownika
nick555
A6
 
Posty: 1530
Dołączył(a): wtorek, 14 wrz 2004, 22:19
Lokalizacja: Lublin

Postprzez pigal » poniedziałek, 11 gru 2006, 01:27

poszukajcie na allegro widzialem tam ostatnio za 250zl
ja do kadeta zamontowalem, zobaczymy jak sie bedzie spisywal
pigal
pigal
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): środa, 9 mar 2005, 14:08

Postprzez Albercik » niedziela, 24 gru 2006, 08:18

ten model, co na allegro kosztuje 250 zl a na gieldzie 299 w US kosztuje ... 35 dolarow...
podstawowy model zupelnie.
Kilka sklepow internetowych ( z literka b w nazwie np. ) ma w ofercie te wersje z raczka, ale sa one drozsze.
Pozdrawiam,
Albert
Avatar użytkownika
Albercik
 
Posty: 25
Dołączył(a): czwartek, 29 wrz 2005, 17:41
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez LuiG » poniedziałek, 25 gru 2006, 03:35

oprocz takich korektorów jest jeszcze inna metoda

montuje się osobne pompy hamulcowe na przód i tył, obie pompy naciskane oczywiście jednym pedałem, są do niego podłączone przez tzw "ballance bar" którym można regulować długość dźwigni jak działa na daną pompę tym samym regulując siłę hamowania :)

Obrazek


Obrazek
Avatar użytkownika
LuiG
N3
 
Posty: 230
Dołączył(a): niedziela, 10 paź 2004, 21:12
Lokalizacja: Opole

Postprzez lewar » poniedziałek, 25 gru 2006, 12:21

--- www.cecot.pl ---
Avatar użytkownika
lewar
N2
 
Posty: 157
Dołączył(a): poniedziałek, 23 gru 2002, 12:50
Lokalizacja: okolice Krakowa

Postprzez ptakwrc » poniedziałek, 24 mar 2008, 23:03

RFRTEAM.FORA.PL
Avatar użytkownika
ptakwrc
A5
 
Posty: 572
Dołączył(a): wtorek, 9 wrz 2003, 15:03
Lokalizacja: Rzeszów


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość