geometria zawieszenia

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

geometria zawieszenia

Postprzez Bartosz Furtak » środa, 23 maja 2007, 11:02

Witam
Za pomoca czego ustawia sie pochylenie kol wzgledem auta i drogi (negatyw, pozytyw)? Bo zbieznosc to wiem ze za pomoca drazkow kierowniczych. W kazdym Subaru czy Mitsubishi da sie ustawic geometrie a jak to sie robi w zwyklym seryjnym aucie np. Golf IV? Bo slyszalem ze w niektorych autach nie da sie zmianiac pochylania kol.
Pozdrawiam
QHR,RUTA,BEŁT OGNIA!!!!!!!
Bartosz Furtak
 
Posty: 11
Dołączył(a): poniedziałek, 30 kwi 2007, 23:01
Lokalizacja: Stronie Śląskie


Postprzez schwepes » środa, 23 maja 2007, 17:24

W starego typu zawieszeniach ustawia się np. podkładkami pod punktu mocowania zawieszenia (wahacza). Nowego typu zawieszenia często nie mają możliwości ustawienia pochylenia i wtedy jedyną opcją jest zakup tzw. camber kit'a, czyli górnego wahacza z możliwością regulacji.

przykładowo do hondy wygląda to tak..
przedni:
Obrazek

tylny:
Obrazek
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Robert Szulczyński » czwartek, 24 maja 2007, 10:26

A jak według was powinna być ustawiona zbieżność i kąty pochylenia na KJS? Np w Oplu Asrze
Avatar użytkownika
Robert Szulczyński
 
Posty: 24
Dołączył(a): czwartek, 26 kwi 2007, 13:57
Lokalizacja: Szklarska Poręba

Postprzez robcio102 » niedziela, 3 cze 2007, 18:53

kolego wydaje się że zajmują cie rzeczy w kjs zupełnie nie potrzebne seryjne nastawy są zupełnie odpowiednie jak na tego typu imprezy w kjs tylko powinno się zmieniać amortyzatory i poprawić skuteczność hamulca recznego i wież mi nawet moc silnika nie ma tu znaczenia,no może szpera by się przydała bo coraz więcej cztero napędówek startuje i to mocnych.Moja recepta na dobrą rajdówke do kjs to dobry zawias, bardzo dobry hamulec ręczny najlepiej hydrauliczny , najmniejsza masa czyli wybebeszyć auto,szpera ale to już gdy będzie ci brakować naprawde niewiele do czołówki .Ale tak naprawde to trening i zapamiętywanie prób do tego stopnia aby pilot był tylko balastem i to lekkim .no i oczywiście talent ,ale tego to chyba nikomu nie brakuje tylko jedni go mają więcej inni mniej
robcio102
 
Posty: 43
Dołączył(a): niedziela, 22 maja 2005, 09:46

Postprzez Robert Szulczyński » czwartek, 14 cze 2007, 19:10

Jeśli chodzi o zawieszenie to akurat zdaję sobie sprawę że jest najważniesze no i opony bo to one trzymają auto na drodze a nie silnik. Silnik u mnie to prawie seria i też daje radę przynajmniej remonty sa tanie :wink: Od jakiegośą czasu szukam zawieszenia Bilstein B6 bo podobno jest dobre ale ciężko dostać. Na pewno nie chce żadnego tuningowego bo pewnie się rozsypie szybciej niż seryjne. A co do ręcznego to działa super mimo że mam linkę bo z hydraulicznymi sa problemy na BK...
Avatar użytkownika
Robert Szulczyński
 
Posty: 24
Dołączył(a): czwartek, 26 kwi 2007, 13:57
Lokalizacja: Szklarska Poręba

Postprzez barylax » czwartek, 14 cze 2007, 21:20

bilsteina dostaniesz w zerkopolu to serwis i dystrybutor na polske i na allegro poszukaj użytkownika MTS on sprowadza bezpośrednio z niemiec z fabryki i ma ceny znacznie niższe od zerkopolu :D
Avatar użytkownika
barylax
N2
 
Posty: 128
Dołączył(a): poniedziałek, 5 mar 2007, 01:05
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez fluff » czwartek, 14 cze 2007, 21:23

Bierz B6 i sie nie zastanawiaj!
Power Is Nothing Without Control!
Duval ognia!!!
Avatar użytkownika
fluff
A5
 
Posty: 534
Dołączył(a): niedziela, 3 sie 2003, 21:47
Lokalizacja: trojmiasto

Postprzez prezes-tk » czwartek, 14 cze 2007, 22:35

Może faktycznie w KJS-ach są to rzeczy zbędne, ale padło pytanie więc dołączam swoją odpowiedź:
Kilka lat temu producent amortyzatorów MONROE reklamował szeroko śruby z mimośrodem, którymi zastępowało się oryginalne śruby w połączeniu McPhersona ze zwrotnicą. Poprzez obracanie tych śrub można było w pewnym zakresie (i to wcale niemałym) regulować kąt pochylenia koła.
Sam ich używam i jestem bardzo zadowolony, mają tylko jedną wadę: po jakimkolwiek rozłożeniu zawiasu, nie da się złożyć tak, aby geometria była jak przed rozłożeniem, nawet biorąc pod uwagę znaczki na łbach śrub.
Czy są one dostępne dzisiaj, nie wiem. Nie były drogie, ale też nie tak tanie, więc może gdzieś zalegają w magazynach. Na pewno lepsze to niż robienie fasolek w amorach lub przespawywanie otworów.
Pozdrawiam
Prezes-tk
www.pensjonatrafa.ta.pl
Avatar użytkownika
prezes-tk
N3
 
Posty: 217
Dołączył(a): sobota, 13 sie 2005, 13:52

Postprzez Robert Szulczyński » wtorek, 26 cze 2007, 18:15

Jeśli chodzi o B6 to rozmawiałem z szefem serwisu w Warszawie i powiedział że jak się kupi B6 na allegro czy w obojętnie jakim sklepie to jest to po prostu najzwyklejszy seryjny zawias. Co prawda jest na grubej rurze ale jego charakterystyka jest taka jak seryjnych amorów. Dopiero po wysłaniu do serwisu amorków za 150zł od sztuki przygotowują je do sportu. Robią zawias na nasze życzenie albo miękki albo twardy na szuter na asfalt długi krótki itp. Więc jak kupywać B6 za np 1400zł komplet to najlepiej dołożyć 600zł żeby go przygotować i wtedy ma to sens i spokojnie można już potem śmigać w PZM i RSMP i oczywiście taki zawias jest w serwisie regenerowany od 50zł w górę za sztukę.
Avatar użytkownika
Robert Szulczyński
 
Posty: 24
Dołączył(a): czwartek, 26 kwi 2007, 13:57
Lokalizacja: Szklarska Poręba

Postprzez qbus » środa, 27 cze 2007, 18:25

Bzdura, b6 to jest amortyzator sportowy amortyzator przystosowany do seryjnej sprezyny, NAPEWNO nie jest taki sam jak seryjny amortyzator, jest twardszy. Wysylajac go do warszawy (czyt zerkopol) mozemy go dostosowac do swoich potrzeb, wielu ludzi robi to odrazu, inni jezdza chwile na org a potem zmieniaja charakterystyke a sa i tacy ktorzy smigaja na tym w ppzm (max -30 mm) z eibachem sie zgrywa swietnie.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez Robert Szulczyński » środa, 27 cze 2007, 22:48

Może i faktycznie... nie będę się upierać bo nie miałem nigdy takich amorów pisałem tylko na podstawie rozmowy z facetem z serwisu. A czy jest sens wydawać tyle kasy na B6 bez jego ulepszania? Nie wiem po prostu czy cena jest adekwatna do jakości oczywiście bez wysyłania do serwisu.
Avatar użytkownika
Robert Szulczyński
 
Posty: 24
Dołączył(a): czwartek, 26 kwi 2007, 13:57
Lokalizacja: Szklarska Poręba

Postprzez qbus » czwartek, 28 cze 2007, 13:02

Kup zaloz sprawdz przekonaj sie, wiadomo na ciasne slalomowe/torowe proby zawias jest za mieki, ale tam gdzie trzeba przyciac, przeleciec po dziurach, nierownosciach czy szutrze jest ekstra. Narazie mam u siebie taki przod i jest mega. polecam.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron