gumy usztywniające zawieszenie

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

gumy usztywniające zawieszenie

Postprzez barkor » niedziela, 16 kwi 2006, 00:14

ostatnio natknąłem sie na allegro na coś takiego jak gumy usztywniające zawieszenie.Mial ktos kiedys stycznosc z czyms takim? czy warto jest sobie zawracac glowe? powiem tylko ze cena za jedna sztuke to ok. 3,50zl wiec bardziej sie oplaca niz chocby wymiana sprezyn na sportowe, ale czy to daje jakis efekt?
Obrazek
Avatar użytkownika
barkor
 
Posty: 37
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 19:10
Lokalizacja: Olsztyn


Postprzez opornick » niedziela, 16 kwi 2006, 14:41

chcesz miec obnizone twardsze zawieszenie? kup sobie obnizone twardsze sprezyny
chcesz sobie wlozyc gomu w sprezyne...to sobie wloz ale do obnizonej twardszej sprezyny tego porownac nie mozna.
Always ready for a ride...
Avatar użytkownika
opornick
N1
 
Posty: 94
Dołączył(a): wtorek, 31 sty 2006, 16:25

Postprzez barkor » niedziela, 16 kwi 2006, 15:00

to ze nie mozna porownac gum do sportowych sprezyn to ja doskonale wiem, ale mam zamiar wystartowac samochodem ojca w kjsie wiec nie bede kupowal sprezyn, a seryjne zawieszenie jest troche za miekkie, wiec sie pytam czy takie gumy cos utwardza czy jest to tylko zawracanie glowy
chcesz sobie wlozyc gomu w sprezyne...to sobie wloz


chcem sie dowiedziec czy wlozenie gum da jakis efekt, a jak nie wiesz nic na ten temat to sie nie wypowiadaj
Avatar użytkownika
barkor
 
Posty: 37
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 19:10
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez kolo115 » niedziela, 16 kwi 2006, 20:46

Ja powiem tylko to co sam zauwazylem... Niepowiem ani tak ani nie. Wnioski sobie wyciagnij sam :P A zatem, dosc niedawno moj kolega wkladal sobie wlasnie takie gumy na sprezyny... Jednak on to zrobil to poniewaz jedna ze sprezyn mu sie juz chyba zapadla (albo cos innego niepamietam) i po prawej stronie auto bylo poprostu nizsze. A te sprezyny chcac nie chcac troszke Ci te zawieszenie podniasa. I moj kolega sobie wsadzil jedna na lewa strone i dwie na prawa i na oko auto bylo proste :) Potem wsiedlismy zeby sie przejechac i faktycznie auto stalo sie twardsze bo na swoich plecach czulem praktycznie kazda nierownosc...:) Czy auto sie wtedy lepiej prowadzilo niestety Ci nie powiem bo mialem okazje tylko przejechac sie na prawym fotelu. Podsumowujac wiec, nie ma co ukrywac, napewno taka guma utwardzi zawieszenie. Ale w jakim stopniu tego to chyba nikt niewie... (bedziesz musial sam sprawdzic :P )
A tak juz na marginesie to ja osobiscie bal bym sie wystatowac z takimi gumami w KJS... Kazda hopa, czy inna nierownosc ktora spowoduje "rozluznienie" sie sprezyny moze poskutkowac tym. ze ta guma Ci poprostu ucieknie... Tak wiec ja na kjs'y bym tego nie polecal :) Ale to tylko moje zdanie i nie sugeruj sie tym zbytnio... :wink:
Pozdrawiam
Obrazek
"Nigdy nie bądz pewny siebie i swoich sukcesów, nigdy nie mów, że wygrasz..."
Janusz Kulig
Avatar użytkownika
kolo115
N3
 
Posty: 405
Dołączył(a): piątek, 5 gru 2003, 14:56
Lokalizacja: Katowice GG:6553220

Postprzez piter306 » niedziela, 16 kwi 2006, 21:14

Przy takiej gumie część sprężyny praktycznie nie pracuje, i wydaje mi się, że w ekstremalnej sytuacj może nastąpić zniszczenie sprężyny.
Czas leci a człowiek jakby coraz głupszy.
Avatar użytkownika
piter306
A5
 
Posty: 697
Dołączył(a): czwartek, 13 lis 2003, 20:38
Lokalizacja: Mysłowice

Postprzez barkor » niedziela, 16 kwi 2006, 23:50

po przeczytaniu waszych postów stwierdzilem, ze rzeczywiscie jest spore ryzyko startu na takim "wynalazku" w kjsie i chyba dam sobie z tym spokoj, dzieki za odpowiedzi, POZDRO :D
Avatar użytkownika
barkor
 
Posty: 37
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 19:10
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez Piter_yo » poniedziałek, 17 kwi 2006, 11:57

tylko nie dawaj sobie spokoju z KJS'ami ;)
Trabant Rally Team --> www.trt.one.pl
Avatar użytkownika
Piter_yo
 
Posty: 43
Dołączył(a): niedziela, 1 sty 2006, 16:41
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez barkor » poniedziałek, 17 kwi 2006, 14:12

Bez obaw! :D
Avatar użytkownika
barkor
 
Posty: 37
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 19:10
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez pavel_ » czwartek, 20 kwi 2006, 08:05

kolo115 napisał(a):A tak juz na marginesie to ja osobiscie bal bym sie wystatowac z takimi gumami w KJS... Kazda hopa, czy inna nierownosc...


hehe hopa na KJS w Olsztynie hehe dobre :wink:
pavel_
 
Posty: 13
Dołączył(a): czwartek, 12 sty 2006, 14:52
Lokalizacja: Kwidzyn

Postprzez barkor » czwartek, 20 kwi 2006, 18:20

hehe hopa na KJS w Olsztynie hehe dobre


fakt, to raczej niespotykane zjawisko na olsztynskich kjsach :D
Avatar użytkownika
barkor
 
Posty: 37
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 19:10
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez !ADI! » czwartek, 20 kwi 2006, 21:28

Ja coś takiego kiedyś zainstalowałem, żeby podnieść przód auta. Ale strach był z tym jeździć.
Z drugiej strony, przejeździłem na tym kilka kjsów i nie wypadło :).
Ale ogólnie zbędny szpas.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez Szymon » czwartek, 20 kwi 2006, 22:40

Witam. Co do gum w spręzynach to kiepski pomysł. Spręzyna pracuje wszystkimi zwojami jednocześnie. Wkłądając gumy w pewien sposób blokujesz stykające się z nią zwoje co powoduje powstanie naprężeń i może doprowadzić do peknięca lub złamania spręzyny.
J.K. :-(
Szymon
 
Posty: 28
Dołączył(a): poniedziałek, 23 lut 2004, 01:00
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron