[KONKURS] Seat Cordoba WRC - Rajd Polski 2001 Sztuka Carlson

rajdowe i nie tylko... ale lotnicze, to raczej nie tu ;-)

Moderator: SebaSTI

[KONKURS] Seat Cordoba WRC - Rajd Polski 2001 Sztuka Carlson

Postprzez Mad Max » niedziela, 4 lis 2018, 17:41

Witam w moim wątku warsztatowo-konkursowy.
Jako że poprzednie wątki warsztatowe miały pewne zainteresowanie postanowiłem pokazać Wam kolejną dłubaninę - tak jak wspominałem w innym temacie model jest budowany z myślą o konkursie na moim forum modelarskim a tematem konkursu jest Rajd Polski - w skrócie każdy uczestnik buduje model rajdówki z jednej z 75 edycji naszego domowego klasyka. Prosiłbym o odrobinę wyrozumiałości ale będę przeklejał tu posty w praktycznie nie zmienionej formie więc czasem może coś być nie zrozumiałe - jeśli ktoś z kolegów chciałby wziąć udział w konkursie to oczywiście zapraszamy.


Tak jak wcześniej wspominałem wybór modelu na konkurs w moim wypadku był odrobinę utrudniony bo na mojej półce z modelami stoi już 7 rajdówek które brały udział w Rajdzie Polskim. Wybór padł na Seata Cordobę WRC którym Łukasz Sztuka i Per Carlsson wywalczyli 3 miejsce w Rajdzie Polski 2001 - wybór tego modelu też nie był od razu jednoznaczny ponieważ z tego zestawu można zrobić wersje z dwóch rajdów i dwóch kierowców, poza Sztuką można zrobić jeszcze model Janusza Kuliga z Rajdu Krakowskiego 2002 więc bardzo długo biłem się z myślami które malowanie zrobić - przeważyło moje stare marzenie modelarskie czyli żeby mieć w swojej kolekcji wielką piątkę z sezonu 2001 - Kulig też kiedyś na pewno powstanie Wink

Docelowo chciałbym aby model przypominał taką o to rajdówkę
Obrazek

Obrazek

Zestaw z którego powstanie model pochodzi od Bartka z MF-Zone i na dzień dzisiejszy będzie to dla mnie największe wyzwanie modelarskie ponieważ cały model jest żywiczny - a niestety nienawidzę żywicy więc trzeba będzie się z nią polubić no i czeka mnie szlifowania do Bożego Narodzenia
Obrazek

karoseria
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

podwozie
Obrazek

Obrazek

felgi i opony
Obrazek

kalkomania
Obrazek

zestaw zawiera również blaszki
Obrazek

elementy oszklenia
Obrazek

elementy podwozia
Obrazek

wnętrze ze spojlerem
Obrazek

klatka bezpieczeństwa - cały czas mam wrażenie że brakuje w niej jakichś elementów
Obrazek

Całość zestawu razem
Obrazek

Na koniec dwa pytania do was:
1) Czy poza szlifowaniem i malowaniem podkładem w jakiś dodatkowy sposób przygotowujecie elementy żywiczne do malowania??
2) W tylnej półce jest 6 prostokątnych wcięć - czy to ma tak być, czy też te prostokąty mają być wycięte
3) jeśli ktoś miałby jakieś zdjęcia wnętrza będę bardzo wdzięczny za ich podrzucenie

Pozdrawiam
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa


Re: [KONKURS] Seat Cordoba WRC - Rajd Polski 2001 Sztuka Car

Postprzez posejdon » poniedziałek, 5 lis 2018, 09:12

Ze względu na technologię produkcji dobrze jest umyć żywice jakimś ludwikiem. No i przy dużym szlifowaniu staraj się nie wdychać pyłu.
Jestem Kubicomaniakiem!
Avatar użytkownika
posejdon
A5
 
Posty: 718
Dołączył(a): wtorek, 13 paź 2009, 21:21
Lokalizacja: Bródno

Re: [KONKURS] Seat Cordoba WRC - Rajd Polski 2001 Sztuka Car

Postprzez Mad Max » poniedziałek, 5 lis 2018, 14:35

posejdon napisał(a):Ze względu na technologię produkcji dobrze jest umyć żywice jakimś ludwikiem.
Coś mi się kojarzy że któryś z kolegów moczył elementy w wodzie z ludwikiem żeby je dodatkowo odtłuścić
posejdon napisał(a):No i przy dużym szlifowaniu staraj się nie wdychać pyłu.
O jeden wieczór za późno ta rada :wink: wczoraj się trochę tego świństwa nawdychałem i samopoczucie po tym rzeczywiście jest kiepskie.
Dzięki za obydwie rady.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: [KONKURS] Seat Cordoba WRC - Rajd Polski 2001 Sztuka Car

Postprzez iceman150 » poniedziałek, 5 lis 2018, 22:15

Co do pyłu, to w lidlu ostatnio widziałem takie maski pyłowe marki 3M

Co do otworów to widziałem kilka zdjęć innych modeli Cordoby i wszędzie te otwory w tylnej półce są wycięte.
Rok 2004, konferencja prasowa w Nowej Zelandii:
- [reporter]: Znamy już te wszystkie wady waszego samochodu, ale czy możesz powiedzieć o nim coś dobrego?
- [Marcus]: Tak, to kabriolet.
iceman150
N3
 
Posty: 392
Dołączył(a): czwartek, 4 sty 2007, 23:26

Re: [KONKURS] Seat Cordoba WRC - Rajd Polski 2001 Sztuka Car

Postprzez Mad Max » poniedziałek, 5 lis 2018, 23:32

iceman150 napisał(a):Co do pyłu, to w lidlu ostatnio widziałem takie maski pyłowe marki 3M
aż tak kombinować nie muszę bo to się tak nie pyli... jak by się pyliło to by mnie żona razem z modelem z domu wygnała - zakupiłem maseczkę "ala" chirurg i znakomicie spełnia swoje zadanie, dziś testowałem
iceman150 napisał(a):Co do otworów to widziałem kilka zdjęć innych modeli Cordoby i wszędzie te otwory w tylnej półce są wycięte.
Też mi kolega tak podpowiedział, więc trzeba będzie je wyciąć.
Dzięki za podpowiedzi.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: [KONKURS] Seat Cordoba WRC - Rajd Polski 2001 Sztuka Car

Postprzez Mad Max » poniedziałek, 26 lis 2018, 20:05

Pare zdjęć z postępu prac - z góry przepraszam ale zdjęcia z "walki z materią" są zrobione telefonem, z ręki i to jeszcze podczas nocnego dłubania, ale obiecuję że gotowy efekt będzie lepiej pokazany.

na początek zwróćcie uwagę ile mięsa jest do odcięcia przy klatce
Obrazek

wiadomo że przy czymś takim oraz biorąc pod uwagę że żywica jest mało plastyczna bez ofiar nie mogło się obejść - o to jedna z nich
Obrazek

przednie zawieszenie i koła są spasowane bardzo ładnie (tarcze założone tylko do przymiarki) - choć mam wrażenie że są ciut za małe względem nadkoli - ew. nadkola za duże względem kół - zobaczymy jak to będzie wyglądać na gotowym modelu
Obrazek

z tylnymi niestety już tak dobrze nie jest i zawieszenie wygląda jak by było szutrowe (i to po odcięciu trzpienia mocującego od góry)
Obrazek

trzpień nie był potrzebny bo nie ma otworów na niego - tak że teraz pytanie czy skracać zawieszenie czy robić w tym miejscu otwór średnicy całej kolumny zawieszenia - żeby było to sztywno myślę ze jednak będę wiercił dziursko
Obrazek

w tylnej części płyty podłogowej jest jakiś zarys elementów podwozia który w pierwszym zamyśle chciałem wykorzystać
Obrazek

jednak po przymiarce zawieszenia nie za bardzo jest na to szansa, ponieważ zawias byłby ustawiony pod bardzo dużym kontem i koło nie zmieściło by się w nadkole - tak że kolejna porcja grubego szlifowania przed mną
Obrazek
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: [KONKURS] Seat Cordoba WRC - Rajd Polski 2001 Sztuka Car

Postprzez Mad Max » czwartek, 29 lis 2018, 01:24

Jeśli ktoś zastanawia się czy szlifowanie robię "maszynowo" czy ręcznie, to parę osób pewnie zaskoczę ale napitalam wszystko ręcznie - mam jakaś tam małą mini wiertarko-szlifierkę którą kupiłem pod modele ale używając jej raz że papier idzie w hurtowych ilościach (a dokupić tak łatwo nie jest), a dwa że jednak przy ręcznym szlifowaniu ma się większa kontrolę nad tym się robi - a wolę tak niż mam później męczyć się ze szpachlą i ponownym szlifowaniem. Przykładowo przy klatce bezpieczeństwa bardzo pomógł mi skriber oraz nóż i tam szlifowania aż tak dużo nie było jak się wydaje.
O to moja mała armia przygotowana do walki z tym modelem - szerokie pilniki przygotowałem sobie sam
Obrazek
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: [KONKURS] Seat Cordoba WRC - Rajd Polski 2001 Sztuka Car

Postprzez Mad Max » czwartek, 27 gru 2018, 19:57

Witam po przerwie

Klatka z grubsza przygotowana - tu jeden z elementów - wygląda to nie najgorzej ale na pewno po podkładzie wyjdą miejsca do poprawy bo juz na fotce widać że trzeba jeszcze podszlifować
Obrazek

tak jak wspominałem wyszlifowałem tylną część podwozia - środkowa część zostaje
Obrazek

Obrazek

po przymiarkach podwozia wyszedł kolejny problem - niestety ale podłoga nie jest w jednej linii z karoserią - z przodu trzeba będzie albo trochę zeszlifować albo z drugiej strony podnieść
Obrazek

Obrazek

różnice dobrze widać przy zdjęciach progów
Obrazek

Obrazek

ostatni problem do rozwiązania to tylna półka - po jej przymiarce i nałożeniu kasty widać dość sporą kilku milimetrową przerwę, natomiast szyba jest dość cienka - na razie nie mam pomysłu jak do tego podejść
Obrazek

Obrazek
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: [KONKURS] Seat Cordoba WRC - Rajd Polski 2001 Sztuka Car

Postprzez posejdon » sobota, 29 gru 2018, 23:33

Tą krzywą podłogę możesz spróbować podprostować w gorącej wodzie. Niekoniecznie we wrzątku, najpierw w ciepłej z kranu.
Jestem Kubicomaniakiem!
Avatar użytkownika
posejdon
A5
 
Posty: 718
Dołączył(a): wtorek, 13 paź 2009, 21:21
Lokalizacja: Bródno

Re: [KONKURS] Seat Cordoba WRC - Rajd Polski 2001 Sztuka Car

Postprzez Mad Max » środa, 13 lut 2019, 23:04

posejdon niestety Twoja propozycja odpada - już pokazuję swoje odkrycia
Problem podłogi się częściowo wyjaśnił - bardzo dużo mierzenia, sprawdzania kątów, poziomów pionów itp.
od strony kierowcy A~3mm B~9mm
od strony pilota A~4mm B~12mm
Obrazek

różnice nie wydaje się to duże ale jednak na takiej wielkości modelu jest to widoczne - na szczęście podłoga od wnętrza trzyma poziom (dlatego propozycja Posejdona odpada) i nie trzeba z nią nic robić (tak mi się przynajmniej wydaje) - z dołem są dwie opcje: albo to zostawić w spokoju albo znowu sporo szlifowania przed mną. Skłaniam się przy drugim rozwiązaniu ale przed szlifowaniem muszę najpierw doprowadzić przednią część do porządku żeby pasowała do całości i tu się pojawia kolejny problem jak taka zmiana wpłynie na resztę podłogi bo może się okazać że przechył się jeszcze pogłębi oraz jak zachowa się spasowanie tylnej części.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: [KONKURS] Seat Cordoba WRC - Rajd Polski 2001 Sztuka Car

Postprzez Mad Max » niedziela, 17 lut 2019, 13:28

podłoga szlifuje się dalej... a tymczasem znalazłem kolejny element do szlifowania i poprawy
Obrazek
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: [KONKURS] Seat Cordoba WRC - Rajd Polski 2001 Sztuka Car

Postprzez Mad Max » środa, 13 mar 2019, 00:59

Witam po dłuższej przerwie
Walki ciąg dalszy

Poprawiłem miejsca na karoserii o których pisałem ostatnio - po zdjęciach widzę że trzeba będzie jeszcze dopieścić te miejsca
Obrazek

Obrazek

dodatkowo po szpachlowałem wszystkie nadkola ponieważ był w nich jakiś dziwny rowek którego nie mogłem zeszlifować, a głębiej tych nadkoli nie chciałem szlifować żeby nie zmienić ich kształtu bo było by to trudne do naprawienia
Obrazek

Obrazek

zgodnie z tym co zapowiadałem z podwozia zniknęło wszystko co zbędne
Obrazek

Obrazek

oraz nawierciłem otwory żeby obniżyć zawieszenie, i nie skracać go ze względu na jego sztywność
Obrazek

do ideału jeszcze sporo brakuje ale uważam że tak jest lepiej niż było poprzednio i tak to zostawiam żeby nie przedobrzyć
Obrazek

Obrazek

Obrazek

koła są już mniej więcej dobrze osadzone i wygląda to jak zawieszenie asfaltowe a nie szutrowe
Obrazek

ale żeby nie było za różowo to niestety odstają poza obrys karoserii - pierwotnie myślałem żeby majstrować i zeszlifować miejsce przy piaście i jej mocowaniu do amortyzatora, ale jednak trzeba będzie otwory nawiercone pod amortyzatory przerobić z okrągłych na takie przypominające kształt bieżni lekkoatletycznej - pozwoli to przesunąć całą kolumnę bliżej ściany nadkola więc i koło się chowa o te kilka milimetrów i powinno być dobrze
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: [KONKURS] Seat Cordoba WRC - Rajd Polski 2001 Sztuka Car

Postprzez żółtodziób » czwartek, 14 mar 2019, 17:16

@MadMax - na moje oko problem z kołami jest jeszcze taki, że są za małe.

Obrazek

kuknij na to, tutaj co prawda jest inny model założony, ale koło dość szczelnie wypełnia wnękę, a w Twoim modelu jest całe mnóstwo miejsca dookoła. Tak sobie myślę - gdyby skombinować większe koła i posadzić budę nisko to również rozwiązałoby to Twój poprzedni problem - czyli amortyzatory. Możnaby je w cholerę usunąć bo i tak nie będą widoczne.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [KONKURS] Seat Cordoba WRC - Rajd Polski 2001 Sztuka Car

Postprzez Mad Max » czwartek, 14 mar 2019, 18:06

Koła są standardowej wielkości jak na skalę 1/24 - niestety ale to model jest trochę źle zwymiarowany.
Co do zdjęcia i koła jakie tam jest użyte to przecież nie ma znaczenia jaka jest felga bo musi to być max 18 cali, profil opony asfaltowej też raczej będzie bardzo podobny jeśli nie taki sam
Inne koła nie wchodzę w grę... bo ich po prostu nie ma na rynku - trzeba by zlecać komuś stworzenie ich od podstaw a to już by były mega koszty. Amortyzatory może nie są widoczne ale koła i hamulce muszę na czymś osadzić no i całoąść dzięki temu ma też jakąś sztywność.
tu link do czeskiego forum gdzie Seat jest zbudowany z tego samego kitu MF-Zone (kalka jest inna) i widać że po obniżeniu zawieszenia i gdy całe nadkole jest w ciemnym kolorze wygląda to dość dobrze - ostatnia rzecz jest jeszcze taka że od ostatniej aktualizacji jeszcze odrobinę to zawieszenie obniżyłem i efekt jest jeszcze lepszy
https://www.modelforum.cz/download/file.php?id=1427681
https://www.modelforum.cz/download/file.php?id=1427684
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: [KONKURS] Seat Cordoba WRC - Rajd Polski 2001 Sztuka Car

Postprzez żółtodziób » piątek, 15 mar 2019, 16:29

Czeski jak na moje niewprawione oko fajnie trzyma proporcje. Myślę że jak dasz swojego nisko to efekt będzie spoko.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Następna strona

Powrót do Modelarstwo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości