Kontroler ze zmienionym kołem kierownicy

oczywiście tylko rajdy, wyścigi i tp ;-)

Moderator: SebaSTI

Kontroler ze zmienionym kołem kierownicy

Postprzez Karol » poniedziałek, 8 lut 2016, 01:49

Panowie, krótka piłka. Czy ktoś podejmował się może zmiany w swoim kontrolerze koła kierownicy na "prawdziwe" ?
To, że jest taka operacja możliwa to wiem doskonale, są nawet tutoriale na necie (w moim przypadku DFGT). Tylko głównie pytanie jak sobie kierownica radzi z większym i nieco cięższym kołem. Przekładnia obrotu z tego co się orientuję jest plastikowa, tak samo siłowniki mogą być nie przystosowane do takiego oporu. Jak to w praktyce wygląda?
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków


Re: Kontroler ze zmienionym kołem kierownicy

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 8 lut 2016, 11:52

Weź pod uwagę,że normalna kierownica może być zwyczajnie za ciężka. Zabawka do kompa jest cała plastykowa i przez to dość lekka, natomiast w niemal każdej szanującej się kierownicy samochodowej jest w środku metal. Nawet jak przekładnia wytrzyma to force feedback może w związku ze zwiększoną wagą i średnicą działać jak by chciał a nie mógł. To o co się obawiasz, ze elementy mechaniczne będą się conajmniej przedwcześnie zużywać to oczywiście również uzasadniona obawa. nie musi być tak oczywiscie w każdym przypadku, ale nie masię co łudzić, że jakakolwiek zabawka jest zrobiona na podobieństwo normalnego ukladu kierowniczego.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Kontroler ze zmienionym kołem kierownicy

Postprzez Karol » poniedziałek, 8 lut 2016, 15:50

Jasne, to o czym piszesz oczywiście biorę pod uwagę. Podmianę koła biorę pod uwagę budowy małego rigu (fotel + stelaż),więc kierownicę planuje w niewiadomy jeszcze sposób osadzić na stałe.
Pytania jednak są o wytrzymałość i wrażenia z jazdy na takim setupie, wiem, ze do DFGT takie mody wprowadzano, ale nie znalazłem żadnego feedbacku nt długofalowego sprawunku takiego rozwiązania, stąd pytanie czy ktoś takie bajery u siebie testował. Głównie chodzi o ewentualną utratę sprawności działania przez siłowniki, czyli zdolność do odpowiedniego przekazywania siły na takie cięższe koło. Innym rozwiązaniem jest zmienić sprzęt, bo wiem, że w G27 i G29 takie mody wychodzą dość sprawnie, tylko dla mnie nie ma zasadności wydawania ponad 1000 zł na taką zabawkę, gdzie jest to kwota za jaką można kupić zawias albo używane slicki do realnego samochodu :)
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Re: Kontroler ze zmienionym kołem kierownicy

Postprzez piotrg » wtorek, 9 lut 2016, 00:09

Według mnie to bez sensu, dfgt to jest taka trochę zabawkowa kiera, sama kiera realistyczna 350mm będzie cięższa od całego mechanizmu. W rękach będziesz miał taką metalową kiere a pod nogami zabawkowe plastikowe pedały i to na dodatek 2 a nie 3. Jak dla mnie to będzie tak troszkę komicznie do siebie pasowało i wyglądało. Poza tym jak powiesisz zamiast leciutkiego plastikowego krążka taką prawdziwą to mechanizm szybko ci poleci. Druga sprawa jak ma być realistycznie to musiała by być zamszowa do tego dochodzą rękawiczki bo inaczej to moment się wyślizga - a granie w domciu w rękawiczkach to tak śmiesznie troszkę, mnie przynajmniej to poprawia humor jak widzę na filmikach jak ludzie siedzą w rękawiczkach, kubełkach i pasach zapiętych :lol: . Lepiej poszukaj używanej g27, tu już masz koło 275mm realistycznie wyglądające i powiem ci szczerze jak do domowej zabawy to wystarcza w zupełności taka wielkość a mam porównanie do 350 w rajdówce i przede wszystkim masz 3 metalowe pedały w większej i cięższej obudowie których działania nie da się w żaden sposób porównać do dfgt. Mi g27 super służy i uważam że relacja ceny do tego co otrzymujemy jest bardzo ok (wcześniej miałem dfgt). O montażu prawdziwej kiery to można według mnie myśleć do jakiegoś trumastera albo fanateca jak ktoś już jakiś cały symulator robi a nie do logitecha któregokolwiek. A pro po też jestem teraz na etapie budowy stelażu do rbra :D i odradzam ci tracenia czasu na przerabianie kierownicy :wink: .
Kupić amerykańca w dieslu to jak pójść do prostytutki żeby się całować ...
Avatar użytkownika
piotrg
N3
 
Posty: 468
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2011, 00:44
Lokalizacja: kocerany / warszawa

Re: Kontroler ze zmienionym kołem kierownicy

Postprzez żółtodziób » wtorek, 9 lut 2016, 02:31

Właśnie usiłowałem zasugerować to samo co Piotr. Ta konstrukcja nie jet przewidziana do montażu czegoś tak ciężkiego i dużego. Ani mocowania, ani siłowniki. Nawet jeśli są jakieś mody które zwiększają moc na siłownikach to:

a) pytanie czy zasilanie da radę, tego typu urządzenia jak najbardziej można uszkodzić zapodając albo elementy o innych parametrach niż przewidziane przez producenta albo nawet soft sterujący który zwiększy moce posyłane do określonych elementów. Nawet jeśli nie przekraczają teoretycznie dopuszczalnego maksa to mogą przez zbyt intensywne korzystanie z owego maksa spowodować bardzo szybką awarię. Kompy mają wbudowane mechanizmy zapobiegawcze - jest cała masa czujników i jak się coś za bardzo nagrzeje to albo zwolni albo się wyłączy,dlatego właśnie jako tako znoszą overclocking (choć nie wszystkie oczywiście) ale jakieś kontrolery czy coś - no to może być zwyczajnie "za głupie" zeby się skapować, że coś jest nie tak.
b) Jeśli zasilanie da radę to pytanie czy same siłowniki się nie przepalą w krótkim czasie
c) z przyspieszonym zużyciem plastykowych elementów mechanicznych i tak trzeba się liczyć, pozostaje tylko kwestia z jak bardzo przyspieszonym, na to pytanie odpowie tylko ten kto już coś takiego przećwiczył w praniu.
d) nie jest powiedziane,że mody o których piszesz są wystarczające. Dość poważnie zwiększasz średnicę i wagę wieńca, mozliwe,że mody zapewniają tylko tyle,że całość daje jakikolwiek opór, ale i tak zdecydowanie za mały,żeby całość miała sens.

Mając na uwadze powyższe - ja bym odpuścił. Zabawka i tak pozostanie zabawką, jak to sugeruje przedmówca. niezależnie od tego ja "poważne" koło kierownicy dasz. Zaczniesz kombinować to ryzykujesz,że bardzo szybko sobie zabawkę popsujesz. Nie ma sensu moim zdaniem, niewiele można na tym wygrać (profi symulatora i tak w ten sposób nie zbudujesz) za to szansa na to,że albo zrobi się z tego kompletny badziew do obsługi jednym palcem, albo/i szybko się zepsuje jest dosyć spora. Pedały i tak zostaną zabawkowe, zabawkowa pozostanie dźwignia zmiany biegów. Ja bym sobie odpuścił, szkoda hajsu i czasu na takie eksperymenty.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Kontroler ze zmienionym kołem kierownicy

Postprzez Karol » wtorek, 9 lut 2016, 03:18

Pedały miały wlecieć inne :)

Dzięki za opinie, raczej już wiem co zrobie :) Temat niech zostanie dla potomnych
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Re: Kontroler ze zmienionym kołem kierownicy

Postprzez Siadły » wtorek, 9 lut 2016, 10:59

Pitu pitu. Ja niedawno zmieniłem kółko w DFP na 350mm. Bardzo fajnie się jezdzi. Kiera skórzana - temat rękawiczek odpada. Ze względu na większy promień kierownicy, FF jest mniej odczuwalny, trzeba by go zwiększyć ale wtedy faktycznie mechanizmy by się szybciej zużywały. Jeżeli nie ustawi się maksymalnej siły FF to wątpię żeby sama masa kółka miała taki wpływ na wytrzymałość. Chcesz to zrób i się sam przekonaj - zrobienie przejsciowki w DFP to była kwestia wywiercenia 10 otworów w płytce metalowej ;)
Avatar użytkownika
Siadły
N2
 
Posty: 184
Dołączył(a): niedziela, 24 wrz 2006, 21:31

Re: Kontroler ze zmienionym kołem kierownicy

Postprzez żółtodziób » wtorek, 9 lut 2016, 11:15

Sęk w tym,że FFB to i tak namastka realnych sił, a montując większe koło jeszcze je zmniejszasz. Fajnie że koło masz duże, ale czy zwiększasz w ten sposób realizm? No chyba nie bardzo. To, czy plastik wytrzyma zwiększoną masę - pewnie że wytrzyma, tylko pytanie jak długo? To że jakiś czas tak jeździsz i jest cool - ja tego nie neguję, ale producent na pewno tego nie przewidział w konstrukcji. Sam fakt że słabiej odczuwasz FF oznacza, że więcej sily trafia na mechanizmy. III zasada Newtona, ciała fizyczne oddziałują wzajemnie zawsze z taką samą siłą. To co w przypadku mniejszego koła "pochłaniają" ręce w tym przypadku będą "pochłaniać" mechanizmy. Jasne,że nie rozlwci się w ciągu kilku dni, ale szacowanie o ile zmniejszy się żywotność to loteria.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Kontroler ze zmienionym kołem kierownicy

Postprzez jaczylibodzio » wtorek, 9 lut 2016, 18:54

Osobiście pchał bym się w G27. Miałem bezpośrednie porównanie i po powrocie do DFGT płakałem jak dziecko... aż sprzedałem ją w cholerę :P

Przy przeróbce punkty podparcia kierownicy zostają te same, ale mechanizm musi "więcej przyjąć" tak w jedną jak i w drugą stronę.
"No bo po co mi hamulce jak mam wycieraczki? oO"
Avatar użytkownika
jaczylibodzio
N3
 
Posty: 206
Dołączył(a): poniedziałek, 1 sie 2011, 23:22

Re: Kontroler ze zmienionym kołem kierownicy

Postprzez Kramar » wtorek, 9 lut 2016, 20:44

A ja bardzo polecam, moim zdaniem bardzo zwiększa realizm.
Długo upalałem stary model GT z zamontowaną kierownicą z rajdówki, 350 mm średnicy, 90 mm odsadzenia.
Nie robiło to na Logitechu specjalnego wrażenia, działała aż mi sie znudziła.
Przesiadłem się na G27 i nawet jej nie podłączałem z seryjnym wieńcem, od razu przekładka.
Mam ją 2,5 roku, nie upalam jakoś strasznie dużo, ale wystarczyło żeby "zarżnąć" mechanizm zmiany biegów.
Sama kierownica działa i ma się dobrze.
Jedyne co, to rozważył bym rozmiar 330 mm, zamiast typowo rajdowego 350. Będzie bardzie poręczna.

Podobnie jak kolega powyżej, zdecydowanie polecam serię G2... , dwie klasy wyżej niż GT.
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44


Powrót do Gry komputerowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron