Gran Turismo 4...

oczywiście tylko rajdy, wyścigi i tp ;-)

Moderator: SebaSTI

Postprzez :alfan: » poniedziałek, 10 sty 2005, 20:28

alfan: mnie jakoś mody nie kręcą, zresztą tak rozbudowana gra jak GT4 nie potrzebuje modów

Dzięki modom, skromne gry PC mogą stać się równie rozbudowane. Albo i bardziej.

żółtodziób napisał(a):Nie będę wydawał równowartości jakiegoś starszego autka żeby pojeździć sobie wirtualnymi wozami...


Skoro tak, to po co wydawać równowartośc roweru na konsolę, żeby sobie pojeździć w GT4 :?: :wink:

Rozumiem kwestie finansowe, sam jestem wkurzony tym, że RBR na mojej karcie nie pójdzie. Po prostu nie zgadzam się z tym, że GT to cudeńko i nic na PC nie może mu podskoczyć. Pograłem trochę w GT3 na konsoli siostrzeńca i niespecjalnie mnie ruszyło. A na pewno nie bardziej niż chociażby darmowe demko LFS, gdzie upalam od dwoch lat, na jednym torze, a jakoś nie mam ochoty przestać. Ale gdyby nie świetne multi LFSa, wytrzymałbym po pół roku góra pewnie już już bym nawet na niego nie spojrzał. Co nas prowadzi to dalszej części:

Nad multi playerem też się nie ma co spuszczać, osobiście wolę dobre AI (do tej pory tylko w Test Drive Le Mans było jako takie) wbrew pozorom cięzko jest znaleźć realnego przeciwnika na swoim poziomie ze mną w GT3 już nikt ze znajomych nie chce nawet grać, nikt nie lubi dostawać non stop w tyłek.


Skoro ciągle grasz z tymi samymi znajomymi, to nic dziwnego, ze nie możesz znaleźc nikogo na swoim poziomie. AI, jaka by dobra nie była nigdy nie da nawet dziesiątej cześć takiej satysfakcji jak prawdziwi gracze, gdzieś po drugiej stronie kabla A gdybś w pierwszym lepszym simie wlazł na jakiś serwer, idę o zakład że bez problemu znalzłbyś kogoś, z kim ciąłbyś się tamię w ramię. Orłem nie jestem, ale w chciażby we wspomnianym LFS zawsze spotkam kogoś na moim poziomie. AI, jaka by dobra nie była nigdy nie da nawet dziesiątej cześć takiej satysfakcji jak prawdziwi gracze, gdzieś po drugiej stronie kabla. Kiedy po raz pierwszy przejechałem online 10 kółek z kolesiem przyklejonym do zderzaka i obroniłem pozycję mimo kardynalnego błędu na ostatnim kółku, byłem spocony jak po dwóch godzinach machania szuflą. Grając z AI, nigdy nie miałem nawet kropli potu na skroni.
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań


Postprzez piter306 » poniedziałek, 10 sty 2005, 20:48

LFS w multi niesamowicie zasysa i w tym temacie bardzo liczę na GTR-a. Powinno być niesamowicie.
Czas leci a człowiek jakby coraz głupszy.
Avatar użytkownika
piter306
A5
 
Posty: 697
Dołączył(a): czwartek, 13 lis 2003, 20:38
Lokalizacja: Mysłowice

Postprzez żółtodziób » wtorek, 11 sty 2005, 02:52

Pograłem trochę w GT3 na konsoli siostrzeńca i niespecjalnie mnie ruszyło


nikogo nie ruszyło od razu dopóki nie wyłączyli ASR i ESP... Mówię poważnie, niestety te gadżety są włączone domyślnie i mało kto zdaje sobie sprawę że żeby mieć sim trzeba pogrzebać w setupie. jak już to wyłączysz to połowy wozów nie będziesz w stanie w ogóle poprowadzić...

Skoro ciągle grasz z tymi samymi znajomymi, to nic dziwnego, ze nie możesz znaleźc nikogo na swoim poziomie. AI, jaka by dobra nie była nigdy nie da nawet dziesiątej cześć takiej satysfakcji jak prawdziwi gracze, gdzieś po drugiej stronie kabla A gdybś w pierwszym lepszym simie wlazł na jakiś serwer, idę o zakład że bez problemu znalzłbyś kogoś, z kim ciąłbyś się tamię w ramię.


Srały muchy - będzie wiosna, trzeba jeszcze mieć łącze o odpowiedniej przepustowości, inaczej zamiast grania weźmie cię cholera.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez :alfan: » wtorek, 11 sty 2005, 13:08

żółtodziób napisał(a):nikogo nie ruszyło od razu dopóki nie wyłączyli ASR i ESP... Mówię poważnie, niestety te gadżety są włączone domyślnie

Jak w wielu produkcjach....mam już nawyk, że pierwsze co robię podczas zaznajamiania się z każdą nowa grą, to szukam gdzie są helpy i wyłączam.
Na brak zaistnienia faktu ruszenia mnie mógł wpłynąć za to fakt, iż w GT3 grałem tylko na padzie .Ale znowuż, w LFS, (zostańmy już przy nim, nie bedę wyciągał gier kalibru GTR), grałem na klawiaturze + myszce, joysticku, no i w końcu jedynie słusznej kierownicy. I już w najgorszej możliwe konfiguracji, czyli klawie, doceniałem potencjał gry...po prostu nie byłem w stanie go wykorzystać.

Srały muchy - będzie wiosna, trzeba jeszcze mieć łącze o odpowiedniej przepustowości, inaczej zamiast grania weźmie cię cholera.

Jasne.Dlatego wspomniałem, że zdaję sprawę z tego,iż koszty nie są bez znaczenia.

Są jednak simy(zwłaszcza od Papyrusa), w których multi jest tak dobrze zrobione, że przy dobrym serwerze, nawet na modemie można pośmigać.
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez żółtodziób » wtorek, 11 sty 2005, 15:28

Jak w wielu produkcjach....mam już nawyk, że pierwsze co robię podczas zaznajamiania się z każdą nowa grą, to szukam gdzie są helpy i wyłączam.
Na brak zaistnienia faktu ruszenia mnie mógł wpłynąć za to fakt, iż w GT3 grałem tylko na padzie .Ale znowuż, w LFS, (zostańmy już przy nim, nie bedę wyciągał gier kalibru GTR), grałem na klawiaturze + myszce, joysticku, no i w końcu jedynie słusznej kierownicy. I już w najgorszej możliwe konfiguracji, czyli klawie, doceniałem potencjał gry...po prostu nie byłem w stanie go wykorzystać.


Do soniaczowego pada trzeba przywyknąć, on ma analogowe przyciski przez co jego działanie może okazać się dzwne w pierwszym kontakcie, normalnie je naciskajc nigdy nie uruchamiamy ich do końca dzięki czemu reakcje nie są tak drastyczne jak należałoby się spodziewać. Niemniej jednak jak weźmiesz sobie taką Toyotę GT-One i sensownie ustawisz aerodynamikę i zawiedszenie (domyslnie niestety ustawione jest tak, żeby jazda była łatwa, jednak okupione jest to spowolnieniem wozu) to gwarantuję ci że przez miesiąc nie będziesz wiedział jak nią jechać.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez :alfan: » wtorek, 11 sty 2005, 19:05

żółtodziób napisał(a):Niemniej jednak jak weźmiesz sobie taką Toyotę GT-One i sensownie ustawisz aerodynamikę i zawiedszenie (domyslnie niestety ustawione jest tak, żeby jazda była łatwa, jednak okupione jest to spowolnieniem wozu) to gwarantuję ci że przez miesiąc nie będziesz wiedział jak nią jechać.


Znaczy, żeby w GT3 samochód sprawiał jakies trudności w prowadzeniu, to trzeba ustawić zawias na beton, a spoilery na płasko :?: :wink:

Poważniej, to za krótko miałem w zasięgu gierę, żeby się na poważnie pobawić w setupy, zawias ruszałem, ale aero chyba nie. Z zabaw setupem na PCcie najbardziej podobało mi się z kolei ogladanie w Motec'u jak zmiana ustawień wpływa na telemetrię. W ogóle na początku w GTRze to chyba więcej czasu spedzałem na analizowaniu telemetrii niż graniu :)
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez żółtodziób » środa, 12 sty 2005, 13:02

Znaczy, żeby w GT3 samochód sprawiał jakies trudności w prowadzeniu, to trzeba ustawić zawias na beton, a spoilery na płasko


Wystarczy spoilery ustawić inaczej niż na max downforce i zawias inaczej niż na full soft :) Oczywiście przesadzam, ale kluczem do dobrej zabawy w tej grze jest własnie dobór ustawień, jeśli nie bawiłeś się w setup to tak na prawdę nie grałeś w GT3
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Megas WRC » sobota, 24 gru 2005, 18:18

Mam problem! Kto mi powie jak ustawić kierownice, żeby działała? Mam ją podłączona (gniazdko USB w PS2) to działa ona tylko w opcjach, ale gdy z nich wyjde anie rusz, w wyścigu też cały czas tylko na padzie chce grać :? Wie ktoś jak temu zaradzić? Mam kiere Logitech Formula Force GP (tzw. Czerwoniak)
Avatar użytkownika
Megas WRC
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): piątek, 3 gru 2004, 18:34
Lokalizacja: Barcin/ k. Bydgoszczy

Postprzez Marek106 » niedziela, 1 sty 2006, 07:51

Ja bardzo sie jaram gt4... Moze porownamy jakies czasy. Nurburg Ring, Porsce Ruf 911(996),pelna seria 380 koni, opona sport soft( w trybie arcade,tam nie ma slikow dla cywili), wylaczona cala elektronika 7,28.544.
Marek106
 
Posty: 23
Dołączył(a): środa, 21 kwi 2004, 15:47
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez WRCfan » poniedziałek, 6 lut 2006, 02:06

Z całym szacunkiem jakim darzę serię GT, to jednak Forza Motorsport na X-Boxa w tym momencie rządzi na rynku gier typu sim :idea: Model jazdy jest bardziej realistyczny, świetnie odwzorowane uszkodzenia, mocno rozbudowana możliwość idywidualizacji pojazdów (akurat mnie to szczególnie nie rusza, ale jak ktoś lubi)...jest też Nurburgring :wink: Microsoft postawił Polyphony wysoko poprzeczkę przed nastepnym GT...
-how fast are You in 1/4?
-all depends on how many corners I have to take in that 1/4 :twisted:
Avatar użytkownika
WRCfan
A6
 
Posty: 1102
Dołączył(a): poniedziałek, 10 lis 2003, 15:23
Lokalizacja: Kraków

Postprzez żółtodziób » czwartek, 20 kwi 2006, 17:07

Xbox ma większą moc obliczeniową, w GT4 odpuszczono sobie uszkodzenia własnie ze względu na zbyt małą moc PS2 i nie ma co ukrywać jest to poważna wada tej gry. Myśle że 5tka na PS3 wymiecie. Prawde mówiąc nie będzie miała innego wyjścia, bo jeśli okaże się gorsza to może to być poważny cios dla sprzedaży PS3 w ogóle. PS3 będzie przydrogie, znacznie droższe od Xboxa, więc jedyne polena jakim będzie moglo rywalizować to gry. Do tej pory Xbox stal pod tym względem na straconej pozycji, ale jeśli nadgoni to będzie to powazne zagrożenie dla obecnej pozycji Sony.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez żółtodziób » niedziela, 14 maja 2006, 03:46

Ponieważ pogrywam już sobie jakiś czas w GT4 wysilę się na małe podsumowanko. Zacznę od tego co cieszy.

1. Kilka fajnych torów, których nie było w poprzednich seriach.
Najważniejsze to oczywiscie Nurburgring, odwzorowany miodnie, z nierównościami nawierzchni włącznie. Po drugie Circut de la Sarthe i to zarówno w konfiguracji z szykanami jak i bez szykan na prostej. Wiedzą jak człowieka uszczęśliwić

2. Parę wózków których brakowało w GT3.

3. Jeszcze bardziej realistyczy model jazdy.

4. Przyzwoicie zrobione pit stopy i wcale nie chodzi o cieciów którzy zmieniają obręcze i leją wachę tylko o możliwość zmiany rodzaju opon w boksie.

5. Bardziej realistyczny wygląd torów. Kolory nie sąprzejaskrawione, wszystko wygląda bardziej jak na realu.

6. poprawiona grafa, teraz nawet wahacze są w niektórych wozach widoczne

Rzeczy które cieszą, ale można było zrobić lepiej:



1. Jak już się dało Muscle Cary to może niech będdzie jakiś porządny drag racing. Nie to żebym był fanem tego typu wyścigów, ale te złomy do niczego innego się nie nadają. Nie skręcają prawie w ogóle, nie mają szans z Viperami i Corvettami z którymi zaliczane są do jednej kategorii. Znów brak konsekwencji.

2. Ognie z rur wydechowych. Super że wreszcie o tym pomyśleli, tylko dlaczego stzela prawie wszystko a nie tylko to co rzeczywiście rzyga ogniem?

Rzeczy, których brakuje, ale ich brak jest usprawiedliwoiny.

1. Nie do końca wymodelowane felgi w trakcie wyścigów (w garażu jest pełen oteksturowany model 3d,na wyścigu już tylko jecho wierchna część w dodatku pozbawiona cieni i blasków) Czasem jest to nazbyt widoczne, no, ale pełne wymodelowanie w 3d tych elementów to by była masakra dla słabowitej już PS2, bawiłem sie kiedyś w teksturki do Colina 2 i pamiętam że zastąpienie płaskich kół wymodelowanymi w 3d powodowało zwiększenie zapotrzebowania na sprzęt o jakieś 50 %) A tutaj jest kilkawozów, nie jeden.

2. Tylko 6 wozów na trasie. Podobno w następnej części na PS3 ma już nie być tego ograniczenia. Z drugiej strony lepiej że jest 6 a dobrze odwzorowanych a nie jakichś popierdólek.

3. Brak modelu zniszczeń. Podobno w następnej części ma być. Jeśli nie to ja nie kupię następnej części, bo teraz to juz się skończyło babci sranie. Poprzednią zmianę platformy spożytkowano na grafę która obecnie ma bardzo mało niedokładności, następną przesiadkę w górę koniecznie powinni spożytkować na model zniszczeń.

4. Brak możliwości strzelenia dacha. No, ale do tego trzeba wymodelować spód wozu, co stworzy kolejne wymagania.

Kompletne bullshity:

1. Przydałoby sięwięcej porządnych wózków zamiast jakichś dziwadełek. Ford Model T, absurdalny hot rod z silnikiem od czołgu który popełnił nie jaki Jay Leno uważający się za miłośnika samochodów sportowych, bezużyteczne wozy z XIX wieku o mocach całego 1 KM, badziewia w stylu Citroena C3, C5 czy Toyoty Corolli którymi i tak nikt nie jeździ przy jednoczesnym braku tak istotnych wozów jak BMW M1, Lancia Beta, MG 6R4. Porsche i Ferrari to uznałem za marzenie ściętej głowy, mimo że zakup licencji wcale nie jest niemożliwy (vide Forza). Forma góruje miejscami nad treścią.

2. Absurdalne kary 5 sekund wyłączenia silnika przy uderzeniu w cos przodem w pseudo rajdach. Co to ma być?

3. Absurdalnie wysoki poziom wymagań do niektórych wyścigów. Każą w jednej próbie przejechać SLRem Nurburgring w czasie krótszym niż 7:20. Absurd, równie dobrze mogliby kazać jechać czołgiem , to ciężkie badziewie się do tego nie nadaje.

4. Wyścig 24HrsLM i Nurburgring przy pełnym słońcu. Trzeba było zrobić 8 godzin, zwłaszcza że potym czasie na ogól i tak już wiadomo czy się uporasz z tymi 5cioma rywalami czy nie.

5. Brak możliwości zapisywania stanu gry w trakcie 24 godzinego wyścigu. pogięło ich, wydaje im się że człowiek nie ma innych zajęć i będzie cały dzień siedział przed telewizorem z padem w łapach? Fakt, jest "director mode"gdzie ustawiasz wyścig a komp jedzie a ciebie, ale co to za przjemność...

6. Jak już się poszło na realizm to możnaby zrobić tak, żeby gumy wystarczały na więcej niż średnio 5 okrążeń. W GT2 miały w miarę normalną żywotnosć, ale w GT3 wszystko odwrócili kota ogonem a teraz tego nie poprawili.

7. Wyścigi pick-upów. Może jeszcze wyscig deskorolek...

8. Konieczność ścigania się wozami Grupy C po Nurburgringu. nie ma tego dużo,ale sam fakt że jest to pogratulować wyobraźni. Może jeszcze spróbować tam ustanowić rekord prędkości na lądzie, spróbwoać przekroczyć barierę dźwięku...

9. jak się uaktualnia rajdówki to możnaby uaktualnić Fordy, Pugi i cytryny, a nie tylko Mitsu i Subaru, zresztą z drobnymi błędami. Ale z dwojga złego to lepiej że jest Focus 99 i 206 99 i Xsara Kit Car niż Sxara Kit Car w wersji 4 WD, bo i taki kwiatek był w jednej z części gry.

10. Wiejski tuning. Wreszcie zrobilitak, ze można zakładać pomoce aerodynamiczne na seryjne wozy, szkoda tylko że są to wyącznie pantografy od EP-09. Masz wybór, albo oszpecić gablotę, albo prawie nią fruwać.

==============================================

Czy mnie GT4 rozczarowało? poniekąd tak. Powinni się chłopaki poważniej zabrać za wywiad zanim się wzięli do roboty, zwłaszcza że to nie pierwsze ich wpadki. Z drugiej strony jednak to co spłodzili zasługuje na szacunek, GT4 jest znacznie poprawiona i to w najbardziej istotnych kwestiach w stosunku do poprzedniej części. Powoli czekam już jednak na GT5, tylko nowa platforma może wnieść coś na prawdę mocnego do tej gry.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia strona

Powrót do Gry komputerowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości

cron