Gran Turismo 4...

oczywiście tylko rajdy, wyścigi i tp ;-)

Moderator: SebaSTI

Postprzez żółtodziób » wtorek, 4 sty 2005, 11:53

Oj oj, z tym wieszaniem to nie jest tak że nie ma prawa... Co prawda takie sytuacje nie są chlebem powszednim konsolowców, ale mnie się w 3 letniej karierze konsolowca udało 2 czy 3 razy doprowadzic do zatrzymania się tego cudeńka :wink: Niemniej jednak biorąc pod uwagę że jeśli juz się wiesza to niezwykle rzadko, grafa nigdy nie tnie a raz kupinej konsolki nie trzeba co pół roku przebudowywać zeby nowe rzeczy na niej chciały chodzić, zdecydowanie warto coś takiego mieć.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Postprzez Mroowa » wtorek, 4 sty 2005, 12:04

A lekki OT a nie lepiej Xboxa kupić ? :)
Tam chyba po jakieś przeróbce i PS2 chodzi a Grafa ponoć lepsza.
Jak narazie to mnie nie stać :/ na Xboxa zastanawiam się nad PS 2 choć to też mało realne. A pograłbym w GT 4.
Sorki za odejście od tematu :)
Avatar użytkownika
Mroowa
S2000
 
Posty: 3503
Dołączył(a): środa, 14 sty 2004, 19:38
Lokalizacja: Bielawa GG:6570337

Postprzez żółtodziób » wtorek, 4 sty 2005, 23:46

Nie wiem po jakiej przeróbce musiałby być Xbox żeby gry z PS2 miały chodzić. Xbox to zupełnie inna architektura, w X to nic innego jak inaczej opakowany PC (w dodatku trochę nie dzisiejszy: Celeron 700) z innym biosem (tak to nazwijmy) umożliwiającym odpalanie aplikacji bezsystemowych, podobnie jak miało to miejsce w dawnych czasach na Commodore 64. PS2 z grubsza działa tak samo, ale to zupełnie inne środowisko, to tak jak by na C 64 chcieć odpalać gry z ZX Spectrum.

Teoretycznie możliwe jest natomiast przeprogramowanie biosu PC do obsługi Xboxowych aplikacji, jednak wszystkie peryferia musiałyby być identyczne jak w Xboxie o co zapewne Bill zadbał opracowując kilka drobiazgów wyłącznie na potrzeby Xbox.

Nowsze PC powinny pozwolić na emulację PS2, 2-3 GHz powinno wystarczyć, wprawdzie PS2 ma zegar 300 MHz ale też procek jest od początku projektowany z myślą o grafie i dźwięku (nie tak jak Intel) i co najważniejsze nie musi dźwigać głupiej windozy, która zżera większośc zasobów.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez karcin » środa, 5 sty 2005, 22:03

Wogóle niezgadzam sie z tym że jakikolwiek komp mógłby emulować PS2. Procesro w PS2 ma tylko 300MHz ale jest on 128 bitowy a najnowsze procesory mają bodajże tylko 64 bity więc jest różnica. A emulatory są ale można odpalać tylko gierki niekomercyjne więc niewiem po co taki emulator jak i tak w gierki na PS2 sobie niepograsz.
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7430425065d34ed7 Obrazek
Avatar użytkownika
karcin
A6
 
Posty: 1035
Dołączył(a): czwartek, 19 sie 2004, 17:29
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez żółtodziób » środa, 5 sty 2005, 23:56

wszystko można zaemulować, to że konsola jest 128 bitowa nie znaczy że aplikacje tyle wykorzystują, przypuszczam że 32 bity to maks, po co obciążać słabiutki procesorek PS2 skoro powyżej 32 bitów oko ludzkie nie rozróżnia kolorów a ucho dźwięków...

Wszystko jest do zaemulowania, emulowałem kiedyś szaraka na PC i to spod 16 bitowego systemu operacyjnego i z 24 bitową grafą, fakt że C 433 był na to jeszcze za wolny, chodził z prędkością poniżej 10 klatek, ale samo w sobie chodziło. Wystarczyłaby większa moc obliczeniowa żeby poszło płynnie.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez karcin » czwartek, 6 sty 2005, 22:44

Co ty porównujesz emulacje PlayStation 1 na PC do emulacji PS2. Jedynka była inaczej zrobiona a dwójka jest zaawansowana. Po wyjściu PS2 na rynek chyba przez rok albo pół roku niemożna było sprowadzać do Europy bo technologia była aż zabardzo zaawansowana. Mówie ci że nieda rady bo żaden komp tego niewyciągnie dopóki niezrobią procesorów 128 bitowych. Poczytaj sobie na różnych stronach o tematyce PS2 to zobaczysz. A wogóle to emulacja niewygląda z byt fajnie. Bo te gierki są jednak robione pod rozdzielczoś TV a nie monitora. Jak dalej uważasz że da sie emulować PS2 na kompie to zrób taki Emulator działający to wtedy ci w to uwierze. :)
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7430425065d34ed7 Obrazek
Avatar użytkownika
karcin
A6
 
Posty: 1035
Dołączył(a): czwartek, 19 sie 2004, 17:29
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez qbus » czwartek, 6 sty 2005, 23:03

Są emulatory które odpalają menu w niektórych tytułach, ekrany początkowe itp. więc napewno się da.
Ale jaki jest sens rozbudowy komputera aby pociągnąć emulator ps2 jeżeli cena tej konsoli jest jaka jest.

A co do GT. poprzednie części (grałem tylko w 1 i 2) to był niesamowity "fun", zabawa przed duże Z. z tą napewno nie będzie inaczej jednak to dalej nie jest sim.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez driver.pl » czwartek, 6 sty 2005, 23:49

PS 2 uzywane mozna kupić już pod 400 zł, więc zamiast grzebać w komputerze dokupywać coś lepiej kupić konsole.
Avatar użytkownika
driver.pl
N3
 
Posty: 286
Dołączył(a): sobota, 4 wrz 2004, 13:58

Postprzez piter306 » piątek, 7 sty 2005, 01:01

Ble, na konsole nie ma Panzer Elite, Harpoona, upośledzony sprzęt :?
Czas leci a człowiek jakby coraz głupszy.
Avatar użytkownika
piter306
A5
 
Posty: 697
Dołączył(a): czwartek, 13 lis 2003, 20:38
Lokalizacja: Mysłowice

Postprzez żółtodziób » niedziela, 9 sty 2005, 14:01

karcin: z tej zaawansowanej technologii to mam się śmiać? Jaka tam zaawansowana technologia, badziewny napęd DVD, kilka kości optymalizowanych pod aplikacje rozrywkowe i to wszytko. dobrze wiesz że nie napiszę takiego emulatora bo to wyższa szkoła jazdy, trzeba znać dokładnie architekturę obydwu maszyn. Emulator pisze się pod konkretne konfiguracje, technologia nie ma tu nic do rzeczy, ważne tylko żeby moc obliczeniowa maszyny na której chcemy zaemulować inną była do tego wystarczająca. PS1 działała w 32 bitach (teoretycznie) a jakimś dziwnym trafem odpalałem ja spod 16 bitowego systemu operacyjnego jakim był Win 95. Owszem, cięlo się, ze względu na brak kompatybilnej rozdzielczości ekran wyglądał dosyć niefajnie, ale chodziło i pewnie gdybym miał mocniejszego kompa fruwałoby płynnie. Możesz sobie wierzyć albo nie, wali mnie to, czytaj sobie więcej teoretycznych wywodów osób, które pewnie widziały PS2 tylko w sklepie to na pewno będziesz dzięki temu najmądrzejszy... Wracając do zaawansowanej technologii: początkowo Sony łoiło zbyt wysokie ceny zeby móc wprowadzić te platformę w UE, pamiętam że jak weszło to do Polski to kosztowało 3000 PLN. Tak się składa ze mam konsolę, kilka razy ją oglądałem od wewnątrz i jedno co o niej mogę powiedziec to KUPA ZŁOMU. Jej przewaga polega na tym, że w odróżnieniu od PC wszystkie konsole mają jednakowy hardware, lub bardzo podobny (kompatybilny) i nie muszą dźwigać skomplikowanych systemów operacyjnych, setek sterowników itd itp, dlatego nie potrzebują gigantycznej mocy obliczeniowej eby zapewnić dobrą grafę i dźwięk. Zresztą też tylko do czasu, w GT4 na przykład niemożliwe okazało się zaaplikowanie modelu zniszczeń pojazdów... Ze zbyt małej jak na dzisiejsze czasy mocy obliczeniowej wynika prosty fakt: nikt nie wykorzystuje w aplikacjach 128 bitowej techniki bo to by niepotrzebnie obciążało procka, który i tak doi ostatkiem sił. 24 bity to przecież już true color, nawet jak zrobisz 128 bitów to oko ludzkie nie zauważy różnicy. Z dżwiękiem sprawa ma się podobnie. Poza tym obejrzyj sobie screeny z GT1 i GT2, mimo że szarak był 32 bitowy grafika nie chodziła nawet w 16 bitach!

qbus: powiem ci krótko, nie ma róży bez kolców. można sobie konsolkę kupić za 400 PLN, ale na pewno laser będzie wydojony (bawię się tym sprzętem sporo czasu i wierz mi, cały napęd DVD w tym urządzeniu to syf do kwadratu) za nowy na Allegro zabulisz ponad 100 PLN, ale pod warunkiem że będziesz umiał sam coś takiego wyregulować, jeśli nie to pozostaje serwis który skroi z ciebie 2 stówy minimum. Zużywają się pady i to w zastraszającym tempie, ciekaw jestem którą konsolę wypuści Sony zanim dobrze usztywni wyprowadzenie kabla z pada, a to kolejna stówa. Gry są 2 razy droższe niż ich odpowiedniki na PC, zabezpieczenie przed stosowaniem pirackich rzeczy stanowi sam laser, jak zaczniesz odpalać na tym płyty wypalane na kompie szybko wysiądzie. Używam konsoli od 3 lat, przy czym 2 lata temu przestała czytać wypalane płyty. Nie używałem pirackich gier, włączałem tylko od czasu do czasu filmy DVD wypalane na kompie, zabawa wyłącznie z kopiowanymi płytami równa się więc częstej wymianie lasera. Jesli dużo grasz to zwyczajnie nie opłaci ci się korzystac z pirackich gier. Grzebanie w kompie ma o tyle sens, że jak już masz odpowiednio mocną i prawidłowo skonfigurowaną dla emulatora maszynę to nie musisz kupować Soniaczowego smiecia. Oczywiste jest ze we większości przypadków lepiej będzie kupić konsolę, mówimy tutaj jednak o samym fakcie a nie o opłacalności danego przedsiewzięcia.

Jeśli chodzi o GT1 i GT2 to na owe czasy był to sim. Nie było wtedy gry, która wierniej oddawałaby fizykę jazdy, w 1999 roku (GT2) na PC królowały takie rzzeczy jak Need For Speed 4, CMR 2 (który uchodził wtedy za bardzo realistyczną grę) RC 99, Toca 2 i jakaś taka śmiesznawa gierka od EA której tytuł już mi z głowy wyleciał, ale ścigało się tam wozami typu GT. Po prostu moc obliczeniowa sprzętu była za mała, zwazywszy do tego, że szarak nie dorównywał nawet 486 DX to i tak w GT1 i GT2 zdziałano cuda. Pamiętem też że CMR 2 na konsolę miał dużo prostszy model jazdy niż w wersji na PC, na konsoli robiłem o wiele lepsze czasy. GT3 to już sim pełną gębą, jeśli jest coś co mu dorównuje to tylko F 355 challenge. W GT4 ponoc ma być jeszcze większy HC.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez :alfan: » niedziela, 9 sty 2005, 18:24

żółtodziób napisał(a): w 1999 roku (GT2) na PC królowały takie rzzeczy jak Need For Speed 4, CMR 2 (który uchodził wtedy za bardzo realistyczną grę) RC 99, Toca 2 HC.


Oczywiście, o Grand Prix Legends nie słyszałeś...nie dziwię się zatem, że aż tak się podniecasz serią GT.
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 10 sty 2005, 02:01

ej alfan, ty zawsze swoje, makaroniarskie wozy, przestarzałe gry :) Ale GPL było OK, faktycznie pod niektórymi względami wyprzedzało swoją epokę, nazwałbym to jednak wyjątkiem potwierdzającym pewną regułę. GT1 się nie podniecam już od kilku ładnych lat, ale objektywnie trzeba przyznać ze na swoje czasy to była gierka bardziej sim niż fun.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Mac1602 » poniedziałek, 10 sty 2005, 04:22

żółtodziób napisał(a):jakaś taka śmiesznawa gierka od EA której tytuł już mi z głowy wyleciał, ale ścigało się tam wozami typu GT.


'Sports Car GT' - bardzo sympatyczna gra, dość rozbudowana w porównaniu do ówczesnych 'symulatorów' na PC... Miałeś całą paczkę aut, od BMW '3', przez 911 do McLarena czy AMG CLK GTR...
Osobiście SCGT i Toca2 uznaje za jedne z najlepszych gier tego typu tamtego okresu na PC 8)
http://grupab.vdclan.com - Rajdowa Grupa B

Szukasz wyścigów F1 na CD/DVD?
Avatar użytkownika
Mac1602
N2
 
Posty: 116
Dołączył(a): poniedziałek, 29 lis 2004, 18:53
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez :alfan: » poniedziałek, 10 sty 2005, 14:19

żółtodziób napisał(a): Ale GPL było OK, faktycznie pod niektórymi względami wyprzedzało swoją epokę, nazwałbym to jednak wyjątkiem potwierdzającym pewną regułę. .


I co z tego, że było wyjątkiem. Fizyka jazdy była fantastyczna, i to najważnejsze, żadne 5000 dostępnych wozów tego nie zastąpi. A do tego GPL dysponuje świetnym multiplayerem, i można się naprawdę pościgac, a nie męczyć z debilnymi AI w singlu.

Poza tym do GT4 nikt nie zrobi nowych wozów, tras, serii wyścigowych..a spójrz chciażby na NR 2003, czy F1C ( choć tu z poziomem modów jest już dużo gorzej). Tutaj PC dokłada konsoli w dupę aż miło.
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 10 sty 2005, 17:56

Mac 1602: tak, chodziło mi o SCGT.

alfan: mnie jakoś mody nie kręcą, zresztą tak rozbudowana gra jak GT4 nie potrzebuje modów. i co z tego że PC leje w dupę PS2 aż miło, na moim C443 mogę sobie odpalić co najwyżej Colina 2, a GPL już dawno mnie nie kręci. Nie będę wydawał równowartości jakiegoś starszego autka żeby pojeździć sobie wirtualnymi wozami... Nad multi playerem też się nie ma co spuszczać, osobiście wolę dobre AI (do tej pory tylko w Test Drive Le Mans było jako takie) wbrew pozorom cięzko jest znaleźć realnego przeciwnika na swoim poziomie, ze mną w GT3 już nikt ze znajomych nie chce nawet grać, nikt nie lubi dostawać non stop w tyłek.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Gry komputerowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości