przez żółtodziób » niedziela, 14 maja 2006, 03:46
Ponieważ pogrywam już sobie jakiś czas w GT4 wysilę się na małe podsumowanko. Zacznę od tego co cieszy.
1. Kilka fajnych torów, których nie było w poprzednich seriach.
Najważniejsze to oczywiscie Nurburgring, odwzorowany miodnie, z nierównościami nawierzchni włącznie. Po drugie Circut de la Sarthe i to zarówno w konfiguracji z szykanami jak i bez szykan na prostej. Wiedzą jak człowieka uszczęśliwić
2. Parę wózków których brakowało w GT3.
3. Jeszcze bardziej realistyczy model jazdy.
4. Przyzwoicie zrobione pit stopy i wcale nie chodzi o cieciów którzy zmieniają obręcze i leją wachę tylko o możliwość zmiany rodzaju opon w boksie.
5. Bardziej realistyczny wygląd torów. Kolory nie sąprzejaskrawione, wszystko wygląda bardziej jak na realu.
6. poprawiona grafa, teraz nawet wahacze są w niektórych wozach widoczne
Rzeczy które cieszą, ale można było zrobić lepiej:
1. Jak już się dało Muscle Cary to może niech będdzie jakiś porządny drag racing. Nie to żebym był fanem tego typu wyścigów, ale te złomy do niczego innego się nie nadają. Nie skręcają prawie w ogóle, nie mają szans z Viperami i Corvettami z którymi zaliczane są do jednej kategorii. Znów brak konsekwencji.
2. Ognie z rur wydechowych. Super że wreszcie o tym pomyśleli, tylko dlaczego stzela prawie wszystko a nie tylko to co rzeczywiście rzyga ogniem?
Rzeczy, których brakuje, ale ich brak jest usprawiedliwoiny.
1. Nie do końca wymodelowane felgi w trakcie wyścigów (w garażu jest pełen oteksturowany model 3d,na wyścigu już tylko jecho wierchna część w dodatku pozbawiona cieni i blasków) Czasem jest to nazbyt widoczne, no, ale pełne wymodelowanie w 3d tych elementów to by była masakra dla słabowitej już PS2, bawiłem sie kiedyś w teksturki do Colina 2 i pamiętam że zastąpienie płaskich kół wymodelowanymi w 3d powodowało zwiększenie zapotrzebowania na sprzęt o jakieś 50 %) A tutaj jest kilkawozów, nie jeden.
2. Tylko 6 wozów na trasie. Podobno w następnej części na PS3 ma już nie być tego ograniczenia. Z drugiej strony lepiej że jest 6 a dobrze odwzorowanych a nie jakichś popierdólek.
3. Brak modelu zniszczeń. Podobno w następnej części ma być. Jeśli nie to ja nie kupię następnej części, bo teraz to juz się skończyło babci sranie. Poprzednią zmianę platformy spożytkowano na grafę która obecnie ma bardzo mało niedokładności, następną przesiadkę w górę koniecznie powinni spożytkować na model zniszczeń.
4. Brak możliwości strzelenia dacha. No, ale do tego trzeba wymodelować spód wozu, co stworzy kolejne wymagania.
Kompletne bullshity:
1. Przydałoby sięwięcej porządnych wózków zamiast jakichś dziwadełek. Ford Model T, absurdalny hot rod z silnikiem od czołgu który popełnił nie jaki Jay Leno uważający się za miłośnika samochodów sportowych, bezużyteczne wozy z XIX wieku o mocach całego 1 KM, badziewia w stylu Citroena C3, C5 czy Toyoty Corolli którymi i tak nikt nie jeździ przy jednoczesnym braku tak istotnych wozów jak BMW M1, Lancia Beta, MG 6R4. Porsche i Ferrari to uznałem za marzenie ściętej głowy, mimo że zakup licencji wcale nie jest niemożliwy (vide Forza). Forma góruje miejscami nad treścią.
2. Absurdalne kary 5 sekund wyłączenia silnika przy uderzeniu w cos przodem w pseudo rajdach. Co to ma być?
3. Absurdalnie wysoki poziom wymagań do niektórych wyścigów. Każą w jednej próbie przejechać SLRem Nurburgring w czasie krótszym niż 7:20. Absurd, równie dobrze mogliby kazać jechać czołgiem , to ciężkie badziewie się do tego nie nadaje.
4. Wyścig 24HrsLM i Nurburgring przy pełnym słońcu. Trzeba było zrobić 8 godzin, zwłaszcza że potym czasie na ogól i tak już wiadomo czy się uporasz z tymi 5cioma rywalami czy nie.
5. Brak możliwości zapisywania stanu gry w trakcie 24 godzinego wyścigu. pogięło ich, wydaje im się że człowiek nie ma innych zajęć i będzie cały dzień siedział przed telewizorem z padem w łapach? Fakt, jest "director mode"gdzie ustawiasz wyścig a komp jedzie a ciebie, ale co to za przjemność...
6. Jak już się poszło na realizm to możnaby zrobić tak, żeby gumy wystarczały na więcej niż średnio 5 okrążeń. W GT2 miały w miarę normalną żywotnosć, ale w GT3 wszystko odwrócili kota ogonem a teraz tego nie poprawili.
7. Wyścigi pick-upów. Może jeszcze wyscig deskorolek...
8. Konieczność ścigania się wozami Grupy C po Nurburgringu. nie ma tego dużo,ale sam fakt że jest to pogratulować wyobraźni. Może jeszcze spróbować tam ustanowić rekord prędkości na lądzie, spróbwoać przekroczyć barierę dźwięku...
9. jak się uaktualnia rajdówki to możnaby uaktualnić Fordy, Pugi i cytryny, a nie tylko Mitsu i Subaru, zresztą z drobnymi błędami. Ale z dwojga złego to lepiej że jest Focus 99 i 206 99 i Xsara Kit Car niż Sxara Kit Car w wersji 4 WD, bo i taki kwiatek był w jednej z części gry.
10. Wiejski tuning. Wreszcie zrobilitak, ze można zakładać pomoce aerodynamiczne na seryjne wozy, szkoda tylko że są to wyącznie pantografy od EP-09. Masz wybór, albo oszpecić gablotę, albo prawie nią fruwać.
==============================================
Czy mnie GT4 rozczarowało? poniekąd tak. Powinni się chłopaki poważniej zabrać za wywiad zanim się wzięli do roboty, zwłaszcza że to nie pierwsze ich wpadki. Z drugiej strony jednak to co spłodzili zasługuje na szacunek, GT4 jest znacznie poprawiona i to w najbardziej istotnych kwestiach w stosunku do poprzedniej części. Powoli czekam już jednak na GT5, tylko nowa platforma może wnieść coś na prawdę mocnego do tej gry.