Playstation 3

oczywiście tylko rajdy, wyścigi i tp ;-)

Moderator: SebaSTI

Playstation 3

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 17 kwi 2006, 12:20

Wygląda na to że wejdzie na rynek w przyszłym roku nowa platforma Sony. Już dziś wiadomo że będzie droga jak jasna cholera, 400-500 Ojro, czyli należy się spodziewać że u nas zadebiutuje na poziomie 2 koła za jedną zabawkę.

Sony uzasadnia tak wydsoką cenę kosztami czytnika Blue Ray (wielowarstwowa płytka do 100 GB, czytana niebieskim laserem jak sama nazwa wskazuje) ale jest to oczywisty bullshit, bo DVD, które na początku było drogie jak nieszczęście bardzo szybko okazało się równie tanie jak CD, nie sądzę również żeby cena Blue Raya była aż tak wysoka żeby konsola musiała kosztować aż tyle. W detalu kompletny napęd Sanyo kosztuje 40 złotych, cena producenta to jest nie więcej jak 1/3 tej kwoty. niech b nawet taki Blue Ray stówę kosztował, w żadnym wypadku nie uzasadnia to aż tak wysokiej ceny.

No, ale dosyć biadolenia, grafika zapowiada się niesamowita, będzie to to chodziło w rozdzielczości HDTV, czyli około 2 razy większej niż typowy PC. Czy to już będzie fotorealizm? niektóre gry w chwili obecnej już się do tego zbliżają (Gran Turismo 4, GTR 2) tylko wyrobione oko jest w stanie dostrzec niedoskonałości w 3d (mam tu na myśli gry rajdowe i wyścigowe, bo sylwetki ludzkie to osobna historia), więc teraz można śmiało zalożyć że technika pozwoli na zastosowanie doskonałych modeli 3d, bardziej martwi mnie co innego - nieumiejętność niektórych programistów w operowaniu refleksami świetlnymi i cieniami. Wkurzają takie rzeczy jak doskonle wymodelowane i widoczne wnętrza kół, nadkoli, przecież w naturze tego na ogół nie widać. Wiele gier ma takie błędy i wcale nie jest winien sprzęt, bo są takie, które ich nie mają.

Używam PS 2 i chyba jeszcze poużywam przez jakis czas, ponieważ gry które na niego chodzą są dobre, nie pali mi się do PS3... Ale ciekaw jestem mozliwości nowej maszyny...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Re: Playstation 3

Postprzez schwepes » poniedziałek, 17 kwi 2006, 14:46

żółtodziób napisał(a):bardziej martwi mnie co innego - nieumiejętność niektórych programistów w operowaniu refleksami świetlnymi i cieniami.

Nie wiem konkretnie jaki poziom realizmu jest dla ciebie zadowalający ale dobre odwzorowanie refleksów, rzeczywiste cienie itp. wymagają bardzo dużych mocy obliczeniowych. Szczgólnie jeśli chodzi o techniki oświetlania scen z wykorzystaniem śledzenia wiązek światła odbitego, gęstości fotonów itp. (raytracing, radiosity, GI, caustics).

Oczywiście można symulować te efekty, w ograniczonym stopniu, odpowiednim lokalnym oświetleniem i mapami odbić, ale jak już wspomniałem wyżej zależy od tego co uważamy za efekt wystarczająco realny ;)
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez driver.pl » poniedziałek, 17 kwi 2006, 15:03

Cena to chyba normalna, tak samo jak było z PS2 jak wchodziła do Polski to tez kosztowała coś blisko 2000zł.
Avatar użytkownika
driver.pl
N3
 
Posty: 286
Dołączył(a): sobota, 4 wrz 2004, 13:58

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 17 kwi 2006, 17:30

schwepes: chodzi chociażvby o wnętrza nadkoli odbijające światło tak samo dobrze jak zewnętrzne elementy kartoserii. Błąd tyleż trywialny co nagminny. To samo dotyczy wnętrza obręczy kół, hamulec jest równie dobrze widoczny jak lusterko zewnętrzne mimo, że w rzeczywistości jest to miejsce prawie zawsze zacienione, nie odbijające światła. Możnaby sprawę załatwić mapami odbić oraz odpowiednim teksturowaniem, tak właśnie zrobili w GT3 i to już jest jak dla mnie wystarczający poziom realizmu grafiki. nie powinno być tez tak, że felga lepiej odbija światło niż karoseria, na realu nigdy tak nie jest i to też jest do zrobienia mapami odbić. Tu nie chodzi o ilość świetlnych punktów, tylko o to czy dany element mocniej czy słabiej odbija owe punkty. Są gry, których twórcy umiejętnie wykorzystują srodki techniczne, nawet jeśli gra jest przewznaczona na sprzęt o stosunkowo małych możliwościach (Need For Speed Porsche 2000 na przykład) a są tacy, którzy zupełnie nie dostrzegają pewnych rzeczy (Richard Burns Rally). Podobne histrie jak z samochdami mają miejsce również w odwzorowaniu tras, tutaj zauważa się skłonność do przejaskrawień kolorów i nienaturalnego zwiększania kontrastu (poniekąd może celowo, po to zeby gra była bardziej efektowna i lepiej się sprzedawała, ale czasem są przypadki zupełnie oderwane od rzeczywistości, np ToCA Race Driver) całosć jest "plastikowa", a przecież w tym przypadku wystarczy umiejętne teksturowanie, odbicia i cienie na obiektach nie poruszających się też są w 95% przypadków nieruchome i wystarczy rzucić odpowiednią "skórkę" nie angażując mocy obliczeniowej sprzętu.

Reasumując -jest tak jak z obrazami - są kicze sprzedawane na bazarach, gdzie kolory nawetnie próbują usiłować naturalnych a cienie i odbicia sa zupełnie od czapy, jeśli w ogóle są i są obrazy, które mimo pewnych niedoskonałości w odwzorowaniu detali zachowują ogólną zgodność z rzeczywistością, tzn rzucany cień nie jest być może dokładnie odwzorowany co do kształtu, ale jest we własciwym miejscu, odbicie być moze nie jest tak mocne jak bytło w odwzorowywanej stytuacji, ale też jest na swoim miejscu, a nie tam gdzie powienien być cień na przykład. O to samo chodzi w grach.

driver.pl - zgadza się, PS2 też była droga, w chwili debiutu na zachodzie kosztowała jakieś 1800 PLN (po przeliczeniu) a w Polsce 2800 PLN. Nie zgodzę sie jednak ze to normalne, zwłaszcza biorąc pod uwagę z czego tak na prawdę składa się ten sprzęt i że dziś sprzedaje się tę samą konsolę za 500 PLN i też się jakoś opłaca. Prawda jest taka, że wyprodukowanie takiej konsolki nie przekracza kosztów produkcji DVD marki Manta za 200 PLN. Ja rozumiem że jak coś jest nowe to i musi być drożse, ale takie ceny to IMO przesada.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez driver.pl » poniedziałek, 17 kwi 2006, 19:07

Zgodze się, że teraz wyprodukowanie PS2 to nie wielka cena. W końcu cały czas musi sie im to opłacać bo inaczej by zaprzestali produkcji albo zatrzymali sie na pewnym pułapie cen z których by nie zeszli, no chyba, że konkurencja wciągneła by ich w koszty. Warto też wspomnieć, że PS2 pojawiło się pare lat temu i podzespoły do jej produkcji były napewno droższe niz są obecnie choć cena i tak pewnie przewyższała koszty produkcji nie mało. Cena PS3 będzie pewnie podobnie jak było z PSX i PS2, ich produkcji nie jest na tyle droga żeby dawać taką cene lecz Sony mając w pamięci Bum jaki był na obie konsole daj zapewne zawyżoną cene bo wie że i tak ludzi ją kupią. Zostawia sobie pewnie też rezerwe na drastyczne promocje kiedy to inny producent wypuści nową konsole.
Avatar użytkownika
driver.pl
N3
 
Posty: 286
Dołączył(a): sobota, 4 wrz 2004, 13:58

Postprzez żółtodziób » wtorek, 18 kwi 2006, 01:19

Warto też wspomnieć, że PS2 pojawiło się pare lat temu i podzespoły do jej produkcji były napewno droższe niz są obecnie choć cena i tak pewnie przewyższała koszty produkcji nie mało.


Zapewniam Cię, że nie były droższe. Musiały się zwrócić ednak w stosunkowo krótkim czasie nakłady poniesione na opracowanie nowej zabawki stąd takie pojechane ceny.

Cena PS3 będzie pewnie podobnie jak było z PSX i PS2, ich produkcji nie jest na tyle droga żeby dawać taką cene lecz Sony mając w pamięci Bum jaki był na obie konsole daj zapewne zawyżoną cene bo wie że i tak ludzi ją kupią


Modlę się żeby jedni z drugimi raz się przeliczyli to moze przestaną sobie w kulki lecieć. Nie mam nic przeciwko temu, żeby takie urządzenie kosztowało 1000-1200 PLN na dzień dobry, to i tak nie byłaby mała cena, ale już akceptowwalna. inna sprawa że w UE przy kilka razy większych zarobkach poziom alkceptowalnosci jest znacznie wyżej niż u nas. Na krytykę jenak tak czy inaczej zasluguje polityka Sony Poland, powinni utrzymać ceny w PL na nie wyższym poziomie niż w UE, tym czasem u nas zawsze jest drożej.

Sprawa ma jeszcze drugie dno - w przypadku DVD i CD Sony faktycznie musiało marżować same konsole, bo sprzedana konsola mogła już w przyszłości nie przynosić żadnych zysków. Zabezpieczenia antypirackie okazały się mało skuteczne, są dziesiątki ripperów które pozwlają korzystać z wypalanych płytek. PS3 ma chodzić na Blue Rayach, o ile mi wiadomo nie ma jeszcze do tego nagrywarek, więc zyski z tytulu sprzedawanych gier będa ogromne, mogliby sobie odpuścić cakowicie zarobek na samej platformie.

Do tej pory zresztą gry były główną siłą Paly Station, juz dawno pojawiły się mocniejsze konsole takiej jak Xbox, tyle, że nic specjalnie ciekawego nanie nie wychodziło. Powoli jednak zaczynają pojawiać się ciekawe tytuły, nie wiem czy Sony nie strzeli sobie w stopę dyktując tak wysokie ceny konsol, tylko ułatwią ekspansję Microsoftowi i Nintendo.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez driver.pl » wtorek, 18 kwi 2006, 15:06

W grach Sony ma przewagę nad innymi, bo chyba tylko Sony udało się stworzyć takie gry jak np Gran Turismo dla których specjalnie się kupuje konsole.
Ja z kumplem kupiłem na spółe PSX żeby grać w Colina 2 :D No ale tu cena była całkiem inna niż 2 tys zł. Cena gry też :D
Avatar użytkownika
driver.pl
N3
 
Posty: 286
Dołączył(a): sobota, 4 wrz 2004, 13:58

Postprzez Anonymous » wtorek, 1 sie 2006, 21:13

A wiecie czy już jest w sprzedarzy :?:
Anonymous
 

Postprzez zales » poniedziałek, 25 wrz 2006, 01:51

Anonymous napisał(a):A wiecie czy już jest w sprzedarzy :?:


Jeszcze nie ma, swiatowa premiera miala sie odbyc w listopadzie i tak bedzie ale tylko dla USA i bodajrze JAPAN. Europejska premiera ma sie odbyc w Marcu 2007 a ja juz sie nie moge doczekac!
Avatar użytkownika
zales
N1
 
Posty: 66
Dołączył(a): piątek, 16 kwi 2004, 08:42
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka/Cardiff


Powrót do Gry komputerowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron