cruz napisał(a):mr_pio, da sie zrobic blokade na roznym kacie skretu. Sciagnij najnowsze sterowniki Logitecha, one zalatwiaja sprawe, bo mozna sobie w ustawieniach kontrolera gier ustawic zadana ilosc stopni skretu. I wtedy sie blokuje.
A halas, myslalem, ze to wlasnie przez te lozyska.
Oczywiście że można, ale to nie jest taka blokada jak ta sprzętowa na 200st, jest opór ale można go przejść, a jeżeli FF jest mocno wkręcony, to można tego nawet nie zauważyć.
A łożyska to nie, łożyska są po to żeby było gładko i trwale, a nie żeby buczało. Hałasują tryby.
Należy jeszcze dodać, że wracanie kierownicy do środka to tylko sprawa ustawień. Można sobie ustawić sprężynowanie do środka, żeby działało tak jak w zwykłej kierze ze sprężyną, większość simowców jednak z tego nie korzysta, bowiem dobre symulatory same obliczają i przenoszą na kierownicę wszystkie siły, jakie na nią działają. Wtedy np. przy wyjściu z kontry na asfalcie kierownica natrafia na opór, tak jak w rzeczywistości. Przeważnie trzeba sporo poeksperymentować, żeby znaleźć ustawienia dla siebie najlepsze, spróbować różnych ustawień w plikach .ini, podawanych na forach internetowych przez różnych magików, a w symulatorach opartych na gmotor (GTR, GTL, rfactor etc.) tych ustawień (czynników decydujących o reakcji kierownicy) jest nieskończona wręcz ilość.
____________________
www.eventor.pl/motion.html