Tuning silnika - Turbo Diesel

wszystko o tuningu...

Moderator: SebaSTI

Postprzez Kuba M. » czwartek, 9 paź 2003, 16:58

krzychd napisał(a):A ile ten silnik w fiacie ma cylindrów? Przytocz jeśli możesz ;)


Więc silnik Fiata ma 5 cylindrów, Audi to z kolei klasyczny silnik widlasty, 6 cylindrów rozchylonych względem siebie o 90 stopni.

A mówiąc "miażdząca przewaga" miałem na myśli to, że ważący 1265kg Fiat jest wolniejszy od ważącego 1585kg Audi, różnica w wadze ogromna, z czego więc wynika wyższa prędkość maksymalna Audi, i to, że przyspieszenie do 100km/h ma niewiele gorsze? Przecież Fiat nosi dumne, chociaż ostatnio lekko zbezczeszczone, logo Abarth, a Audi ma być dupowozem? Wreszcie dlaczego silnik Fiata to dziwna konstrukcja R5? Przecież silniki V6 są lepiej wyważone i płynniej rozwijają moc? Dlaczego biorąc pod uwagę wszystkie powyżej wymienione czynniki silniki te palą tyle samo?

To wszystko wynika chyba z niedopracowania przez Fiat tego silnika, a może po prostu Stilo to motoryzacyjna pomyłka, przynajmniej w wersji Abarth?

Na dokładkę parę cytatów z Auto Motor i Sport na temat silnika z Audi:
"W sposób najbardziej komfortowy dla kierowcy i podróżnych moc 170 koni mechanicznych prezentuje się w Audi A6 2.4. Spośród ośmiu silników benzynowych o tej samej mocy, widlasta, sześciocylindrowa jednostka napędowa Audi osiąga maksymalne moc i moment obrotowy w sposób najbardziej płynny, łagodny i komfortowy. Stworzonemu z myślą o długich autostradowych wojażach autu z zespołem napędowym zestrojonym również w tym celu, nieco gorsza przy wysokich niż przy niskich prędkościach obrotowych elastyczność w ogóle nie przeszkadza. Podobnie zresztą jak przedni napęd. Nawet zwykła cola smakuje w Audi jak wyszukany drink z palemką."

Teraz coś o Fiacie Stilo:
"Pełen nadziei przesiadłem się więc do Fiata Stilo Abarth, napędzanego silnikiem o większej pojemności niż jednostka napędowa w Fordzie, a tym bardziej w Mini. Wszelkie dane na niebie i ziemi wskazywały, że dopiero teraz znajdę się w objęciach mocy. Sugerował to nawet dźwięk układu wydechowego w czasie pracy silnika na biegu jałowym. Smak włoskiej coli, jeszcze przed jej spróbowaniem wydawał się obiecujący"

Okazało się, że redaktor prowadzący sprawdził profilaktycznie czy może ma zaciągnięty hamulec ręczny, okazało się, że nie miał...
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom


Postprzez :alfan: » czwartek, 9 paź 2003, 19:57

żółtodziób napisał(a): billboard to kiepski nośnik, nawet jak w Bydgoszczy faktycznie tego nie wieszali to często bywam w W-wie i też jakoś nie widziałem. Widocznie mało przykuwały uwagę.


No to może w Wawie...gdy ktoś wyjezdzał na skrzyżowanie Alei Niepodległości i Św Marcina w Poznaniu..to nie ma bata musial popatrzeć na tą czerwoną 147 GTA nawet wielkości 3 pięter.Nawet jeśli to był emeryt w Golfie TDI. :)

Ale jednogo Ci nie przepuszczę: Tylnonapędowa alba by Audi czy przednionapędowa by fiat - gadaj... i nie ma opcji tylnonapędowego fiata... Pytanie czysto teoretyczne, bo gdyby do Alfy dobrało się VW to niechybnie marka ta szybko straciłaby esztki charyzmy, a tylnego napędu i tak byłyby nici. Ale ciekaw jestem co dla ciebie jest mniejszym złem...


Co mi z tylnego napędu w Alfie by VW,skoro bokiem z niewyłączalnym ESP i tak się nie pójdzie.Chyba się nie dziwsz że wybieram przedni napęd by Fiat.

Do Alfy jako marki nic nie mam, moim zdaniem robi po prostu gorsze samochody niż Audi. Co do duszy, to być może nie rozumiem o co w Alfach chodzi, ale obok setek fanów tej marki obojętnie przejść nie mogę, ludzie kochają się w Alfach a ja tu z zimnym wyrachowaniem przytaczam jej słabości

Respect dla fanów włoskiej marki.


Kolego nie wiem co dla ciebie znaczy ze jeden samochód jest lepszy od drugiego ale jesli dla ciebie w seryjnej 156 jest za twarde zawieszenie... :roll: :roll: :roll:
No ale o gustach się nie dyskutuje.Pozdrawiam :)

A w temacie testu:
Nad upadkiem Abartha juz wielokrotnie plakalismy tu z żółtodziobem wiec szkoda się powtarzać.

Stilo jest tragiczne...po prostu to włoski Golf....Ale to tylko Fiat.Wiem ,że to dla was to samo co Alfa....but i couldn't care less. :)
R5 wywodzi się z Lancii.

A tak poza tym...testy z aut niemieckich w tym Auto Motor und Sport(z gustownie przetłumaczonym und) wcale nie są tendencyjnie...czytałem o tym już z 7-8 lat temu i raczej się to nie zmieniło.
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez schwepes » czwartek, 9 paź 2003, 20:11

na szczęście są jeszcze pasjonaci którzy odbudowują stare Abarthy :)
np.: www.abarth-gmr.be -> ostatnio znaleźli Fiata 126 Abarth i będą go odbudowywać.. więcej: http://slave.e-edukacja.pl/~fiat/html/g ... abarth.htm
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez krzychd » czwartek, 9 paź 2003, 23:01

Na Polsacie w jakimś programie(4x4 czy cuś) to chwalili tego fiata swego czasu.
KRzychd
Avatar użytkownika
krzychd
N3
 
Posty: 402
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 21:33
Lokalizacja: warszawa

Postprzez TommiCrazy » piątek, 10 paź 2003, 16:10

Zobaczcie co da sie wykrzesac z mojej starej bestji !!

http://www.turbomagazine.com/tech/0206t ... index.html

oraz

http://www.turbomagazine.com/tech/0209t ... index.html

heh 440 kucy , respect!!
Obrazek
Mitsubishi Starion Turbo EX2000
Avatar użytkownika
TommiCrazy
A6
 
Posty: 1057
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 20:40
Lokalizacja: Skawina-cheltenham UK

Postprzez Kuba M. » niedziela, 12 paź 2003, 14:10

:alfan: napisał(a):No ale o gustach się nie dyskutuje.Pozdrawiam :)


Jestem odmiennego zdania :)
Ta cała dyskusja odbywa się właśnie nad gustami. Ja jestem włochofobem, ty włochofilem, kwestia gustu prawda?

Żeby nie było, że tylko wstrząsam wodę, postaram się może jakoś krótko uargumentować moją niechęć do koncernu Fiata, żeby nie wyjść na wyżej wymienionego "wstrząsacza wody".

5 grzechów głównych Fiata:
1. Przecwelenie Abartha, vide Seicento Abarth.
2. Silniki Diesla w Alfie Romeo.
3. FWD w 147/156 GTA, oraz silnik 3.2 V6 - konstruktorzy Alfy zapomnieli co to rozkład mas oraz jak cięzki przód wpływa na pokonywanie zakrętów?
4. Dzielenie silników wyjątkowo ładnej Lanci Thesis z Fiatem Stilo.
5. Skrzynia Selespeed montowana seryjnie w Stilo Abarth.

Również pozdrawiam.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez żółtodziób » niedziela, 12 paź 2003, 15:40

hehe, a ja dorzucę jeszcze:

1. przecwelenie Maserati,
2. zluksusowienie Ferrari
3. zacofanie techniczne (oprócz niektórych modeli Ferrari)
4. fani- ignoranci.
5. wycofanie się z Boxerów.

Hitlerowcy i Japońce przynajmniej są czemuś wierni i starają się doskonalić swoje produkty.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5520
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez !ADI! » niedziela, 12 paź 2003, 15:56

Przyłączam się do tego, co napisaliście o ABARTH'cie. Paranoja!!! SejcentoABARTH bo ma nakładki na progi i troszkę inne felgi. Bezczeszczenie marki!!
PS A cena wzrasta o kilka tysięcy!! Ale Panowie[i Panie :)] ZA CO??
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez żółtodziób » niedziela, 12 paź 2003, 16:55

o! o! dobrze gadasz, progi i nakładki to droga paranoja!
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5520
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez !ADI! » niedziela, 12 paź 2003, 17:50

chodziło mi o to, że one są w STANDARCIE ABARTH!!! Oglądałem takiego w bielsku w fabryce fiata.
Chyba im się na lawecie obsunął bo miał tylny błotnik szczelony. Taki właśnie nowy sej kosztował coś koło 27kPLN.

To co wyróżnia Abartha od innych to "pseudokubłowe" fotele z charakterystycznym skorpionem. Ale niemożliwe jest uzyskanie takiej różnicy cen.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez Kuba M. » niedziela, 12 paź 2003, 18:36

Na stronie http://www.cuoresportivo.pl/ w dziale Historia AR możemy przeczytać następujący akapit:
"Pod koniec 1987 r. Alfa Romeo stała się własnością koncernu Fiat Auto - nastąpiło to w wyniku przetargu, w którym uczestniczył także Ford. Następujące później odnowienie palety modeli, na czele z bardzo udaną, szczególnie w późniejszych wersjach, Alfą 164, chyba wyraźnie wskazuje na to, że lepiej się stało, iż firmę przejął FIAT niż gdyby to miał był Ford. A obecne modele Alfa Romeo są bezdyskusyjnym argumentem na rzecz tego, że mariaż z wielkim bratem to rozwiązanie lepsze niż upadek i rozwiązanie firmy."

Zwróćcie szczególną uwagę na ostatnie zdanie. Czy piszący te słowa wie o czym wogóle pisze? Jeśli ja byłbym zakochany w AR, to wolałbym żeby ta marka przestała istnieć, niż wyglądała tak jak teraz. Starzy mistrzowie powini odchodzić albo u szczytu chwały, albo jak widzą, że więcej nie pociągną. Alfa na początku lat 80 była właśnie takim starym mistrzem, jednak powodowana chęcią zysku wolała oddać się pod skrzydła Fiata niż upaść. Przypomina mi to trochę kolejne powroty Michaela Jordana, który cały czas powraca do gry w NBA stając się coraz większym pośmiewiskiem. W końcu całkiem upadnie i wszyscy o nim zapomną...

Inny cytacik:
"Siedem lat chudych Alfy było więc nieuniknionym skutkiem wielu wcześniejszych lat tłustych. Nie należy jednak upraszczać sprawy i lekceważyć dorobku firmy sprzed dwóch dekad. Także wtedy w Mediolanie i Neapolu powstawały samochody inne niż wszystkie, których konstruktorzy potrafili podarować kierowcom jedyną w swoim rodzaju przyjemność jazdy, a designerzy - zaopatrzyć ich w przedmioty łączące subtelność i agresję, dystyngowaną elegancję i brutalny, sportowy wyczyn."

Przeczytajcie sobie ostatnią linijkę, wyrecytujcie oraz przyjmijcie do wiadomości, że już nigdy tak nie będzie.

Wogóle na couresportivo.pl można się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy. Polecam opisy modeli 147, 156 oraz 166. To musiał pisać prawdziwy Alfisti, zachwalający zalety nowego silnika JTD z wtryskiem typu Common Rail stosowany także w m. in. produktach Fiata. Żenujące. Swoją szosą, dlaczego ja jestem bardziej oburzony niż prawdziwi Alfiści?
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 13 paź 2003, 00:54

Buahahahahahaa!!! teraz już wiem skąd wzięło się to 1.2 g (20% więcej niż w F50 :)) przeciażenia w AR SZ :D chłopcy z cuoresportivo.pl faktycznie są chyba ślepi... Albo na siłę próbują oszukać siebire i innych że Alfa jest czymś więcej niż w rzezywistości...

Każdy czułby się nieswojo widząc za tylnym zderzakiem swojego auta dużą, wcinającą się w zderzak, chromowaną tarczę AR pędzącą z prędkością 130... 150... 170... 210... a nawet 230 (2.5 V6) oraz przymrużone, jakby przyczajone do skoku oczy Alfy


każdy, ale nie Porschist :):):):):) hłe hłe hłe
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5520
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 13 paź 2003, 01:20

Obrazek

ale za to respect...

Obrazek

za to...

Obrazek

... za to...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

...za to...

Obrazek

i za to też... Tylko w dzisiejszych czasach z tego wszystykiego zostało g...o, tak samo jak c cuore sportivo...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5520
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Kuba M. » poniedziałek, 13 paź 2003, 14:13

Alfa zrobiła kawał dobrej roboty dla światowej motoryzacji. Dziękujemy!
Zapalmy więc świeczkę nad jej grobem, niechaj spoczywa w pokoju. Amen.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 13 paź 2003, 16:56

ba, świeczkę to zapalimy niejedną i w Święto Zmarłych będziemy modlić się za Cuore Sportivo...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5520
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość