Tuning silnika - Turbo Diesel

wszystko o tuningu...

Moderator: SebaSTI

Postprzez Jachu » niedziela, 21 wrz 2003, 15:35

Do Żółtodzioba:
Też uważam, że 75 to świetny samochód, ale boxery nie były w nim montowane z najlepszych silników to można wymienić 1.8 turbo oraz 3.0 V6. A swoją drogą boxery alfowskie to zaj...ste silniki mój starszy jeździ 145-tką 1.6 boxer. :D
moje gg: 4159859
Jachu
 
Posty: 43
Dołączył(a): czwartek, 19 cze 2003, 13:29
Lokalizacja: Kraków


Postprzez żółtodziób » niedziela, 21 wrz 2003, 19:35

Też uważam, że 75 to świetny samochód, ale boxery nie były w nim montowane


:?: :?: :?: nie jestem znawcą Alfy ale z tego co kojarzę to jednak chyba były... z tym że po tym co piszesz nie jestem pewein czy to była alfa 33 czy 75...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Jachu » niedziela, 21 wrz 2003, 21:17

W 33 owszem były boxery. Było też kilka fajnych wersji np. 1.7 16v o mocy 132 KM z napedem na cztery koła.
moje gg: 4159859
Jachu
 
Posty: 43
Dołączył(a): czwartek, 19 cze 2003, 13:29
Lokalizacja: Kraków

Postprzez żółtodziób » niedziela, 21 wrz 2003, 23:25

no to się wyjaśniło. Kurde, to były wypasione wozy...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez :alfan: » niedziela, 21 wrz 2003, 23:49

Kurcze Jachu szkoda ze wczesniej ode mnie poprawiles zoltodzioba...ale by byla jazda :twisted: :twisted: a teraz to tak glupio. :D :D :D

Nie sądzę zeby Cayenne miał następców. Moim zdaniem skończy się jak inne Volks-Porsche


Jesli zarobia na tym odpowiednio duza kapuche..moze to niestety nie byc koniec.

Racja, ale chodziło mi bardziej o zaznaczenie ulotności cechy jaka jest piękny wygląd.


Tylko jakos od 100 lat we wsloskich wozach ta cecha nie ulatuje.Ale faktycznie ladny wyglad jest na tyle subiektywna sprawa ze dyskusja o nim jest bardzo trudna.EOT.

. Ładne auto może produkować każdy, duży silnik tez można nawet do golfa (tfu) wsadzić, ale niepowtarzalne będą tylko takie wozy jak Impreza WRX czy Lancer Evo którym daleko do stylistycznej elegancji Alfy. Owszem, fajnie że Alfa jeszcze się czymś wyróznia, jednak to i tak cień prawdziwego wozu sportowego


Wciaz zapominasz jednak ze nie dla niektorych istnieje jeszcze cos takiego jak dusza wozu.No ale tylko dla niektorych,wiec o tym juz naprawede nie ma co dyskutowac.

W 33 owszem były boxery. Było też kilka fajnych wersji np. 1.7 16v o mocy 132 KM z napedem na cztery koła.


Tak ale w 33 jescze fajniejsze jest to,ze nawet najslabsza 1.3 miala 90 kucy i niezle osiagi.Owczesny wzor kompaktu-Golf II-tez mial najslabszy silnik 1,3 ale wyciskal z niego nieco ponad 60 koni...
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Jachu » poniedziałek, 22 wrz 2003, 07:04

Wiesz :alfan: jak tylko zobaczyłem, że da się żółtodzioba poprawic to od razu to zrobiłem :) bo jego nie często trzeba poprawiać :) . Nie prezejmuj się, że ty nie zdążyłeś bo ja też jestem fanem alfy i dlatego też od razu to wiedziałem.
P.S.
Alfa Rullez :D
moje gg: 4159859
Jachu
 
Posty: 43
Dołączył(a): czwartek, 19 cze 2003, 13:29
Lokalizacja: Kraków

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 22 wrz 2003, 11:50

Cytat:
Nie sądzę zeby Cayenne miał następców. Moim zdaniem skończy się jak inne Volks-Porsche


Jesli zarobia na tym odpowiednio duza kapuche..moze to niestety nie byc koniec.



sęk w tym że chyba właśnie nie zarobi spodziewanej kapuchy. Wyraźnie kombinują żeby go sprzedawać więcej, nie dwliby mu słabowitego V6 gdyby było inaczej. Na samym początku jak touareg i cayenne wchodziły do produkcji ustalone było że prosiak ma być droższą bryką, skierowaną do zamożniejszych nabywców. Skoro pakują do niego taki a nie inny silnik robią to by móc sprzedać ten wóz gdzie indziej niż tylko w USA, a skoro tak się dzieje to znaczy że sprzedaż nie idzie tak jak sobie to założyli. Zresztą historia uczy że nieśmiertelne jest tylko 911 i koncepcja rozdeptanego garbusa. Porsche robiło przeciez mocne przedniosilnikówki (928, silnik V8 5.0, 300 KM, układ trans-axle, ba to auto w założeniach miało zastąpić 911, ale nie udało mu się) które mimo że bliższe idelologii firmy jakoś nie przyjęły się na rynku. Wyjątkiem jest boxter, ale to dlatego że to w zasadzie 911stka dla ubogich, posiada cechy stylistyczne 911, silnik jest za kabiną a nie przed, jest to 6cio garowy boxer, tak według najwierniejszych nabywców musi wyglądać Porsche i myślę ze tak będzie wyglądać przez najbliższe 50 lat...


Wciaz zapominasz jednak ze nie dla niektorych istnieje jeszcze cos takiego jak dusza wozu.No ale tylko dla niektorych,wiec o tym juz naprawede nie ma co dyskutowac.



dlaczego nie... myślę e jest co dyskutować, co według mnie dusza wozu w nowy ch alfach schowała się do silnika, i to też nie do każdego. Od 1.8 litra w w górę Alfy mają wspaniałe silniki, ale takie 1.6 czy JTD to raczej wynalazek dla emerytów. Poza tym kiedyś nawet takie 2.0 było sześciogarowe... ech...

Cytat:
W 33 owszem były boxery. Było też kilka fajnych wersji np. 1.7 16v o mocy 132 KM z napedem na cztery koła.


Tak ale w 33 jescze fajniejsze jest to,ze nawet najslabsza 1.3 miala 90 kucy i niezle osiagi.Owczesny wzor kompaktu-Golf II-tez mial najslabszy silnik 1,3 ale wyciskal z niego nieco ponad 60 koni...


jakoś słabo musi być z tą Alfą skoro jej bronisz przyrównując do golfa (tfu!). Golf z założenia zawsze był zwykłym nawet solidnym dupowozem, jesli Alfa zmierza w tym kierunku to niedługo ducha marki trzeba będzie szukać ze szkłem powiększającym... Czekam aż będzie ją można przyrównać do Subaru...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Jachu » poniedziałek, 22 wrz 2003, 14:35

1)Porównanie 33 do golfa jest oczywiste bo to kompakty, a golf miał też wersje GTI i nie koniecznie musiałbyć dupowozem, mowa o golfu II który to był najlepiej sprzedającym się kompaktem w Europie w tamtych czasach.
2)Alfy nawet takie jak 33 1.3 wyścigówkami może nie są ale wolne też nie.
0-100km\h 10.3s 0-1000m 32s Vmax=176 km\h. Na drogi publiczne tyle wystarczy, a nie trzeba przecież mieć podstawowej wersji. A nawet przy tym 1.3 można rozkoszować się pięknym odgłosem pracy. (boxer) :)
moje gg: 4159859
Jachu
 
Posty: 43
Dołączył(a): czwartek, 19 cze 2003, 13:29
Lokalizacja: Kraków

Postprzez :alfan: » wtorek, 23 wrz 2003, 02:21

żółtodziób napisał(a):
sęk w tym że chyba właśnie nie zarobi spodziewanej kapuchy. Wyraźnie kombinują żeby go sprzedawać więcej, nie dwliby mu słabowitego V6 gdyby było inaczej.
A moze wrecz przeciwnie...sprzedaz szla tak dobrz ze chca zarobic jeszcze wiecej kapuchy...

Porsche robiło przeciez mocne przedniosilnikówki (928, silnik V8 5.0, 300 KM, układ trans-axle, ba to auto w założeniach miało zastąpić 911, ale nie udało mu się) które mimo że bliższe idelologii firmy jakoś nie przyjęły się na rynku.


928 mialo nawet 350kucy w wersji GTS..zazwyczaj dokladniej podajesz dane wozow tej marki :wink:

dlaczego nie... myślę e jest co dyskutować, co według mnie dusza wozu w nowy ch alfach schowała się do silnika, i to też nie do każdego. Od 1.8 litra w w górę Alfy mają wspaniałe silniki, ale takie 1.6 czy JTD to raczej wynalazek dla emerytów. Poza tym kiedyś nawet takie 2.0 było sześciogarowe... ech...


Zupelnie sie z tym nie zgadzam gdyby ograniczyc dusze wozu tylko do jednego elementu to trzeba by nawet tego tak lupanego prezz nas Golfa uznac za super auto,gdyby zalozyc tylko do niego Alfowska szostke..

Nie wiem tez dlaczego az tak oddzielasz 1.6 TS od 1.8 TS.Gdyby to byly silniki inne konstrukcyjnie(a sa w sumie identycznme),gdyby 1.6 byl jakos wyjatkowo nieudany(jest OK-to 1.8 jest po prostu bardziej niz OK).Ale czy dlatego ze 1.6 ma 24 konie mniej to juz dla ciebie dno.On po prostu jest mniejszy.

Dodam moze jeszce ze czytalem duzo opinii IK@Rowiczow,ze 1.4 TS to dopiero jest swietny silnik.100 konnymi 145 nieraz kosili fury potezniejsze ,acz nie wyposazone w Cuoresportivo. :D


jakoś słabo musi być z tą Alfą skoro jej bronisz przyrównując do golfa (tfu!). Golf z założenia zawsze był zwykłym nawet solidnym dupowozem, jesli Alfa zmierza w tym kierunku to niedługo ducha marki trzeba będzie szukać ze szkłem powiększającym... Czekam aż będzie ją można przyrównać do Subaru...


Ale jak juz pisalem wczesniej Alfy juz wiele lat temu zaszly z piedestalu na jakim byly przed wojna.Nie sa tak szybkie,ale rownoczesnie nie sa az tak drogie.Dzikei temu moge nie tylko marzyc o takim aucie(jak marze o Ferrari),ale tez moge sobie na nie kiedys pozwolic.Cos za cos.Gdyby Alfy byly wciaz elitarnymi wozami,to wtedy musialbym jezdzi Golfowatymi dupowozami wlasnie...albo w ogole

Jak chodzi o porownanie do Subaru to wcale bym nie chcial aby mozna je bylo z nimi porownywac.Zdecydowanie chcialbym je porownywac raczej zautami o charakterze wyscigowym.To ze byc moze pojawi sie czteronapedowa 2 litorowa doladowana 158 nawet w 1/4 nie cieszy mnie tak,jak planowany tylny naped w 158 GTA.

Poza tym,,co wlasciwie Subaru robi poza WRXem i STi.Suviaste Forestera i Baje ?? Miejskie pudelko Justy :?: Vivio z silnikiem 800 ccm :?:
I dlatego ze ma to 4x4 to od razu bardziej sportowy woz niz przednionapedowa 147 1.6 dajmy na to.Czytalem kiedys test dwulitrowej wolnossacej Imprezy(starej-przy czym moc tej dwulitrowki byla bardzo zblizona do tegoz 1.6TS-tak podobnoz cienkiego.) I ogolne wrazenie to bylo jedno wielkie rozczarowanie.

Ja rozumiem ze kazdemu tutaj Subaru od razu kojarzy sie z WRXem czy GT(mnie zreszta tez),ale to IMO jedyne ciekawe modele ktore robia.

Porównanie 33 do golfa jest oczywiste bo to kompakty, a golf miał też wersje GTI i nie koniecznie musiałbyć dupowozem,


Ale byl.I chyba jako fan Alfy sie zgodzisz 8)

Wiesz :alfan: jak tylko zobaczyłem, że da się żółtodzioba poprawic to od razu to zrobiłem bo jego nie często trzeba poprawiać . Nie prezejmuj się, że ty nie zdążyłeś bo ja też jestem fanem alfy i dlatego też od razu to wiedziałem.
P.S.
Alfa Rullez


Fajnie :) Ale moze takie dresiarskie pochwaly pozostawmy fanom neonow,a stylowe wloskie wozy wychwalajmy uzywajac bardziej wyszukanych slow.Pozdrawiam.

PS Jestes w IK@Rze :?: :?:
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Jachu » wtorek, 23 wrz 2003, 07:26

1) No fakt, faktem, że nawet Golf GTI był dupowozem tylko troche szybszym.
2)Nie jestem w IK@Rze bo mam 16 lat i swojej prywatnej alfy nie mam, a mojemu starszemu na zloty i tego typu rzeczy na pewno jeździć by się nie chciało :?
moje gg: 4159859
Jachu
 
Posty: 43
Dołączył(a): czwartek, 19 cze 2003, 13:29
Lokalizacja: Kraków

Postprzez żółtodziób » wtorek, 23 wrz 2003, 11:22

sęk w tym że chyba właśnie nie zarobi spodziewanej kapuchy. Wyraźnie kombinują żeby go sprzedawać więcej, nie dwliby mu słabowitego V6 gdyby było inaczej.

A moze wrecz przeciwnie...sprzedaz szla tak dobrz ze chca zarobic jeszcze wiecej kapuchy...



To by była krótkowzroczność marketingowa, a o to kogo jak kogo ale Niemców trudno podejrzewać



928 mialo nawet 350kucy w wersji GTS..zazwyczaj dokladniej podajesz dane wozow tej marki



dokładnie 345... Ale to był GTS, zasadnicze wersja miała 300...

Zupelnie sie z tym nie zgadzam gdyby ograniczyc dusze wozu tylko do jednego elementu to trzeba by nawet tego tak lupanego prezz nas Golfa uznac za super auto,gdyby zalozyc tylko do niego Alfowska szostke..



nie chcę być złośliwy, ale Alfa wydaje się być fiatem do którego założono Alfowską szóstkę i ubrano w ładniejsze ciuszki, przynajmniej na dzień dzisiejszy...

Nie wiem tez dlaczego az tak oddzielasz 1.6 TS od 1.8 TS.Gdyby to byly silniki inne konstrukcyjnie(a sa w sumie identycznme),gdyby 1.6 byl jakos wyjatkowo nieudany(jest OK-to 1.8 jest po prostu bardziej niz OK).Ale czy dlatego ze 1.6 ma 24 konie mniej to juz dla ciebie dno.On po prostu jest mniejszy.



bariera czysto subiektywna, raczej z podłożem psychologicznym, 1,6 nie ma 100 kW mocy, nie zrywa auta do setki krócej niż w 10 sekund, pozostawia jakiś taki niedosyt którego nie pozostawia 1.8...

Dodam moze jeszce ze czytalem duzo opinii IK@Rowiczow,ze 1.4 TS to dopiero jest swietny silnik.100 konnymi 145 nieraz kosili fury potezniejsze ,acz nie wyposazone w Cuoresportivo.


W to nie wątpię jednak już wyżej określiłem kiedy dla mnie zaczyna się cuore sportivo...

Ale jak juz pisalem wczesniej Alfy juz wiele lat temu zaszly z piedestalu na jakim byly przed wojna.Nie sa tak szybkie,ale rownoczesnie nie sa az tak drogie.Dzikei temu moge nie tylko marzyc o takim aucie(jak marze o Ferrari),ale tez moge sobie na nie kiedys pozwolic.Cos za cos.Gdyby Alfy byly wciaz elitarnymi wozami,to wtedy musialbym jezdzi Golfowatymi dupowozami wlasnie...albo w ogole



uważaj co by Alfa sama nie sgtała się golfowatym dupowozem bo wyraźnie ewoluuje w tym kierunku. Na prawdę nie widzę problemu żeby produkować i sgorsze, i bardziej sportowe wersje. Do niedawna robili 4ronapędową 155, teraz robią już tylko miksery... Mogliby założyć to samo do 156stki, w końcu aż tak wiele to nie kosztuje a ile wzrósłby prestiż marki...

Jak chodzi o porownanie do Subaru to wcale bym nie chcial aby mozna je bylo z nimi porownywac.Zdecydowanie chcialbym je porownywac raczej zautami o charakterze wyscigowym.To ze byc moze pojawi sie czteronapedowa 2 litorowa doladowana 158 nawet w 1/4 nie cieszy mnie tak,jak planowany tylny naped w 158 GTA.



hehe, no pewnie, ale szczerze wątpię żeby zrobili w niej tylny napęd. No, ale jak zrobią to zmienię zdanie o Alfie. Pisząc o 4WD myślałem że tojest szczet usportowienia na jakie stać Alfe w chwili obecnej, życzę Ci żebym się mylił.

Swoja drogą ciekawią mnie szczegóły konstrukcyjne, zamierzają ustawić wzdłużnie silnik? To chyba będzie pierwsze auto kóre w wersji komercyjnej występuje z napędem na przób i na tył, o ile w ogóle będzie ten tył...

Poza tym,,co wlasciwie Subaru robi poza WRXem i STi.Suviaste Forestera i Baje ?? Miejskie pudelko Justy Vivio z silnikiem 800 ccm
I dlatego ze ma to 4x4 to od razu bardziej sportowy woz niz przednionapedowa 147 1.6 dajmy na to.Czytalem kiedys test dwulitrowej wolnossacej Imprezy(starej-przy czym moc tej dwulitrowki byla bardzo zblizona do tegoz 1.6TS-tak podobnoz cienkiego.) I ogolne wrazenie to bylo jedno wielkie rozczarowanie.



No i właśnie o Imprezie WRC mowa. Fakt że Subaru robi tylko jedno takie auto, ale Alfa nie robi takich wcale. Mocne V6 jest w Fordzie Mondeo, w VW Golfie R 32, obecna 156 GTA nie posiada w zasadzie żadnych unikalnych cech poza duszą oczywiście której ja osobiście jakoś nie czuję...

Cytat:
Porównanie 33 do golfa jest oczywiste bo to kompakty, a golf miał też wersje GTI i nie koniecznie musiałbyć dupowozem,


Ale byl.I chyba jako fan Alfy sie zgodzisz



właśnie... dodam jeszcze że wtedy były takie czasy że przedni napęd automatycznie oznaczał dupowóz, teraz to się zmieniło, ale mam nadzieję że stare dobre myślenie wróci...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Wtorek » wtorek, 23 wrz 2003, 19:37

do żółtodzioba
wiesz co stary mylisz się i to bardzo jeśli chodzi o technologie JTD. Po pierwsze auta z tymi silnikami SĄ PODATNE NA TUNING (ale nie bardzo na mechaniczny tylko większość zmian to elektronika (mówie o zmianach mających na celu polepszenie osiągów auta)) a stwierdzenie że z diesla nic porządnego NIE DA SIĘ ZROBIĆ możemy wsadzić do lamusa... Sam jestem w posiadaniu Punta2 1,9 JTD po "drobnych" przeróbkach :twisted: i wiesz co większość nie pada ze śmiechu słysząc kle kle kle bo nie słyszy go tylko wąchają spaliny i nie umierają ze śmiechu bo ja umieram wyprzedzając kolejnego "za szybkiego" w benzyniaku...
Punto 1,9 JTD RULEZ
Wtorek
 
Posty: 4
Dołączył(a): wtorek, 23 wrz 2003, 00:44
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Kuba M. » wtorek, 23 wrz 2003, 22:02

Wtorek: Twój turbo-klekot jest tak samo podatny na tuning elektroniczny jak każdy turbo-benzyniak, więc to żaden argument.

A co do wachania spalin, musisz sie scigac z wyjatkowymi szrotami. Proponuje wyscig z jakims benzyniakiem o porownywalniem pojemnosci do twojej (1,9 x 1,7 = 3,2) czyli 3,2 lub po prostu 1,9T. Czy benzyniaki o takiej pojemnosci nadal wachaja twoje spaliny? :)
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez Wtorek » wtorek, 23 wrz 2003, 23:08

oj tak... wiadomo nie każdy ale pamiętajmy że to nie jest auto wyścigowe tylko do codziennego użytku wiadomo znajdą się szybsze auta ale w tym segmencie będzie ciężko oj bardzo ciężko nie mówie o autach z wymienianymi silnikami tylko seryjnych po tuningu... co do benzyniaków astra2 v6 16v poległa ostatnio... NOWE DIESLE RULEZ to już nie są stare "turbo klekoty" tylko porządne maszyny z momentem obrotowym o jakim większość benzyniaków może niekiedy pomarzyć... :D
Punto 1,9 JTD RULEZ
Wtorek
 
Posty: 4
Dołączył(a): wtorek, 23 wrz 2003, 00:44
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Kuba M. » wtorek, 23 wrz 2003, 23:25

Alez ja do nowych dieselkow nic nie mam, wrecz przeciwnie, jezdzi mi sie nimi calkiem przyjemnie. Pozatym maja jedna zajebiscie wazna zalete: strasznie malo pala, zasieg rzedu 800km na jednym baku jest znacznie mniej upierdliwy niz np. 300 czy 400km. Jednak co do przyspieszen to diesle maja jeszcze wiele, oj wiele do nadrobienia w stosunku do benzyniakow. Wystarczy wspomniec, ze diesel bez turbiny ma tak uposledzone osiagi, ze nadaje sie conajwyzej do taksowki (vide Octawia 1,9 SDI).

A co do momentu obrotowego osiaganego przez klekoty, pamietaj prosze zeby zawsze porownac turbo diesla do turbo benzyny, turbina w zakresie momentu zmienia tak wiele, ze porownanie turbo klekota do wolnossacej benzyny nie ma sensu.

Jeszcze jedno na temat momentu, 300NM@2000rpm bedzie mialo mniejsza zdolnosc do napedzania samochodu niz 200NM@6000rpm. Dlaczego? Ano wyobrazmy sobie, ze wbijamy gwozdzie, ja wbijam 6 razy na minute, a ty dwa razy, kto wbije szybciej? :) Takze argument jakoby wysoki moment przy niskich obrotach mial wplyw na przyspieszenie jest chybiony.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość