BREWKI

wszystko o tuningu...

Moderator: SebaSTI

BREWKI

Postprzez !ADI! » poniedziałek, 18 sie 2003, 11:37

Co sądzicie o brewkach. Tak mnie coś podkusiło, żeby założyć taki temat.

Ostatnio wieczorem jechałem na rowerze i z przeciwka nadjeżdżała Brava z brewkami. I zaskoczyła mnie ilość światła wydostająca się z pod nich. Wyglądało to mniejwięcej jak zaklejanie świateł na wojnie :). Taki mały świecący pasek. A co dopiero brewki w starszych autach - ślepota gwarantowana.

Jakoś o to policja to się nie czepia.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków


Postprzez Jachu » poniedziałek, 18 sie 2003, 14:20

Delikatne brewki to jeszcze nic, najlepsze są bad look'i tego typu :
http://www.alfa-145.de/Ur_145/Ahmet14516/0487.jpg
choć widziałem bardziej zasłonione światła.
Ostatnio edytowano poniedziałek, 18 sie 2003, 15:08 przez Jachu, łącznie edytowano 1 raz
Jachu
 
Posty: 43
Dołączył(a): czwartek, 19 cze 2003, 13:29
Lokalizacja: Kraków

Postprzez !ADI! » poniedziałek, 18 sie 2003, 14:31

Ja nie mówię o malutkich :)
Chodzi mi o takie na 1/3 lampy albo badlooki.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 18 sie 2003, 15:44

http://members.lycos.co.uk/sp33d3r/

ta stronka zawiera wiele wynalazków typu bad look i brewki... W osądach zgadzam sie z autorami stronki w 101%... nie dość że takie coś rozpieprza światło i aerodynamikę to jeszcze niczemu nie służy...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez !ADI! » poniedziałek, 18 sie 2003, 16:50

Wiejski tuning :) znam tą stronę już od dawna.
Ale zbyt często przesadzają. Fajne auto a oni wymyślająjakieś głupie texty. ale w 40% przypadków mają rację.
Czekam na aktualizację :)
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 18 sie 2003, 18:11

przesadzają, ale jak nie przesadzisz to nie zwrócisz uwagi... ale moim zdaniem na ich stronie nie ma wozu któryu by nie miał choć jednej rzeczy skaszanionej. Niektóre nie zasługują na aż takie cięgi jakie obrywają, ale w każdym znajdziesz przynajmniej kroplę bezguścia i nieracjonalnego podejścia, nawet jak nadwozie jest zrobione że mucha nie siada, a pod maską nie ma 150 KM, zawias jest seryjny to przyklejanie do tego jakichkolwiek pomocy aerodynamicznych jest czystą formą głupoty, lub szpanerstwa, albo jednego i drugiego naraz, w tak słabym aucie wszelkie tego typu akcesoria nic nie dają oprócz zwiększonego zużycia paliwa i słabszych osiągów... O stylingu już nie wspomnę, to już kompletnie nic nie daje, za to bardzo często rozpieprza efekty długich miesięcy badań w tunelach aerodynamicznych...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez !ADI! » poniedziałek, 18 sie 2003, 18:17

Tylko wiesz, jeśli ktoś nie ma forsy to wszstko robi "za taniochę" bo inaczej nie może. A wielu nie chce być kolejnym członkiem tłumu i robi to na co go stać. A oni się z nich śmieją. To też nie jest najlepsze.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez schwepes » czwartek, 21 sie 2003, 01:51

żółtodziób napisał(a):http://members.lycos.co.uk/sp33d3r/
ta stronka zawiera wiele wynalazków typu bad look i brewki... W osądach zgadzam sie z autorami stronki w 101%... nie dość że takie coś rozpieprza światło i aerodynamikę to jeszcze niczemu nie służy...

eee.. moim zdaniem koleś za bardzi się rozpędził.. zdarza się że wrzuca fotki seryjnych fur :roll:

przykład:
wiejski tuning wg autora... praktycznie w 99% ogrinalny Fiat124, nawet ma stare klasyczne alufelgi.. jedyne co go różni od orginału to brak zderzaków...
Obrazek

i dobry tuning.. (niestety dział został ostatnio usunięty) ..była tam "przepiękna" niebieska A3, m.in. z fantastycznym 'przeorginalnym' wlotem na masce :lol:

komentarze stają się nudne i po przeczytaniu 3 stron reszty można się domyślić...


a poza tym to koleś odwala kawał dobrej roboty... aż sam się czasem dziwię co ludzie są w stanie zrobić żeby się tylko wyróżniać ;)
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez !ADI! » czwartek, 21 sie 2003, 02:57

Hejta hejta brwi jak u godzilli!!!!!
I mi o coś takiego chodziło!!

Obrazek
Obrazek
Obrazek

-----
Niech nikt nie myśli, że ja się naśmiewam albo co. Bo lubię tunung i tylko czekam kiedy tam będą zdjęcia mojej Skody :). W tedy je tu umieszczę :).

Ale jeśli takie usprawniacze mają zagrażać bezpieczeństwu to raczej powinno się to odpuścić i ich poprostu nie zakładać.


PS http://www.wiejski.tuning.prv.pl miało dzisaij update.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez żółtodziób » czwartek, 21 sie 2003, 13:45

!ADI! też nie mam forsy więc jeżdżę dobrym rowerem. Za pieniądze które za niego dałem mógłbym mieć kaszla i dowolny komplet spoilerów, ale wychodzę z założenia że lepiej się nie wyróżniać niż wyróżniać się in minus. Drechy też się wyróżniają z tłumu, ale to chyba nie jest godne pochwały. A tak swoją drogą za komplet najbardziej badziewnych spoilerów do kaszla można z powodzeniem przerobić mu zawieszenie, albo wyleczyć go z korozji... spoilery na prawdę nic nie dają...

Schwepes: to napisz do gości mejla, jak go uświadomisz to usunie tego fiata. Po mojej interwencji wywalił seryjnego Nissana GTI-R. Prawdą jest że gość czasami bierze seryjne wozy za tuning, ale potrafi się do błędu przyznać i go naprawic. Ja to doceniam...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez żółtodziób » czwartek, 21 sie 2003, 14:31

!ADI! ciekawi mnie jak wg ciebie powinien wyglądać dobry tuning. Według mnie należy zacząć od zawieszenia, własności trakcyjne to sprawa najważniejsza w samochodzie. Obniżyć i usztywnić, przede wszystkim stabilizator, żeby się nie kołysało, ale zostawić sobie prześwit większy niż 10 cm, w praktyce oznacza to obniżenie nie więcej niż 2-3 cm, ulica to nie tor wyścigowy, są dziury, krawężniki itp. Obowiązkowa osłona na na bebechy. Jeśli budżet pozwala można nieznacznie poszerzyć auto , 2-3 cm na stronę, więcej nie bo trzeba wtedy dać duży dystans co zaowocuje osłabieniem zawieszenia, oraz szeroką oponę, co owszem dobrze wygląda, ale wprowadza zbędne opory toczenia. Jak najbardziej duże felgi. Największe jakie wejdą, ale żeby profil opony nie był taki że byle dziura i awaria. 8-10 cm profilu musi być. Jak już to mamy zrobione zabieramy się za silnik. Jesli to jakaś cherlawka mniejsza niż 1.6 to zakładamy turbo, jeśli większy to idziemy w tuning mechaniczny, minimum 150 KM musi być. Jeśli auto waży więcej niż 1.5 tony to 200 KM. I to by było wszystko. Jeśli auto jest na prawdę mocne, waży relatywnie niewiele można pokusić się o jakiś delikatny spoiler, jeśli jest przednionpędowe to coś małego, takiego jak ma w serii Audi TT albo Mondeo ST 220, jeśli to quattrówka albo tylnonapędówka to skrzyło może być większe. Wieszanie takiego spoilera jak ma Evo albo Impreza STI w przednionapędówce zaowocuje jedynie przyspieszonym zużyciem opon z tyłu i podsterownością. Wszelkie wloty powietrza też zakłócają tylko aerodynamikę. Sensowne są progi i nakładki na zderzak, ale nie takie olbrzymie jak ludzie potrafią założyć tylko precyzyjnie przeliczone w tunelu aerodynamicznym, taki pakiet jak miał Saab 9-3 Viggen, takie nakładki poprawiają Cx i redukują siły odrywające, wyglądają estetycznie więc jestem jak najbardziej za. Wszelkie bad looki i clean looki to dla mnie dodatkowe kilogramy ktore w najlepszm razie nie dają nic więc jetem przeciw. To samo wszelkie dodatki wewnątrz. Blacha zamiast dywanika to też głupota, wcale nie jest lżejsza, a źle przycięta może być niebezpieczna w razie wypadku. Jedene co bym zmienił to fotele, jakieś przyjemne kubełki, ale nie wyczynowe tylko takie jak ma w serii WRX STI albo 911 GT2/ GT3... no i kierownicę o ile w seryjnej nie ma poduszki powietrznej. Jeśli wymiana kierownicy pociągnie za sobą wywalenie airbagu to trzeba zmienić pasy na niewygodne "sztywniaki" inaczej można gwizdnąć głową w kierownicę przy jakimś ucderzeniu, a wyczynowa kierownica nie jest zrobiona z plastiku i nie poskłada się, jak nic połamie nos, powybija zęby... Jeśli chodzi o wygłuszena to wywaliłbym ale tylko niektóre i tylko pod warunkiem ze auto jest ciche jazda w huku jest tyle nieprzyjemna co ryzykowna, nie usłyszysz ani czyjegoś klaksonu ani syreny pogotowia policji czy straży. Jeśli pasuje to do auta można bawić się w przyciemnianie lamp i szyb, ale tak, żeby ani nie szpeciło ani nie ogniczało użytecznosci. Taki jest mój pogląd na tuning, wszystko podporządkowane szybkości uzytecznosci, estetyce i zdrowemu rozsądkowi. Dlatego zawsze będę się śmiał z jeżdzących choinek.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez !ADI! » czwartek, 21 sie 2003, 17:52

Co do roweru to podobnie jest ze mną :). Mółbym go sprzedać i bym se za niego qpił K-shla, ale nie warto. Uważam, że mój rower jest bezpieczniejszy bo ma lepsze hamulce niż 126p :P

A co do tuningu to rozrużniam 2 typy: INside i OUTside.

zacznę od pierwszego.

A więc zawiecha, utwardzić i obniżyć ale bez przesady. No i oczywiście odpowiednie do tego opony i felgi, można założyć dystanse 20-25mm, oczywiście na obie osie, a nie tak jak niesie we wsi moda, że tylko do tyłu. I potem taki Golf wygląda jak resoraczek. A dlaczego wybrałem Golfa na przykład, bo taki u mnie jeździ. A tak w ogóle to firmy tuningowe zakładają, że kupujesz tylko do tyłu!!!
W dalszej kolejności są hamulce. Można założyć większe tarcze albo przynajmniej założyć sportowe klocki czy szczęki.
Wydech, no cóż ZIELONYM to się nie spodoba, ale strumienica robi swoje. I można by końcowe też zmienić, ale nie przesadzać z "ozdobną końcówką"
No i oczywiście silnik: czip, większe turbuolub w ogóle turbo, można pokusić się o intercooler. A co do filtrów stożkowych i magnetyzerów to się nie wypowiadam.
A z zewnątrz, to wqrzają mnie diody, jak jakiś polant ma takie fioletowe na wycieraczkach!!!! Niech se jeszcze na kierownicę da, żeby je lepiej widział. No i jescze podświtlanie podwozi. A po co to? Chyba tylko prąd zużywa. A przy ostrej jeździe to można to poprostu rozbić, jak się po szutrze jedzie to czuć jak wali po podwoziu.
Badlooki i cleanlooki niepotrzebny szpan, a szczególnie to badziewie na światła.
Hm te wloty na masce w "STi style" są poprostu tragiczne. Jeścze jeśli są w nich dziury to pół biedy, ale jeśli z pod nich blachę widać, to :).

A co do tuninigu, to mam przerobioną Skodę Octavię 4x4 turbo. Czarna, przód z RS i z tyłu lotka WRC. I założyliśmy jeszcze nakładki na błotniki [takie jak ma Lancer], żeby można było spoko dystanse wcisnąć. Jeździmy na standardowych kapciach z RS 205/55 R16. wywaliłem grill, na taki z siatką[nie siatex :)]. No i jeszcze szyby lustrzanki.
I nie wiem, czy to nazwać tuningiem ale zamówiliśmy przy qpnie auta xenony [bez brewek, choć w tuningu doradzali :( - szkoda, że tak robią].
Ogólnie z fabryki to mam "pakiet na bezdroża" - czyli metalowa płyta pod całym silnikiem [sprawdzałem] i auto utwardzone, czyli jednocześnie się podniosło. Moja jest ok 5 cm wyższa od standardowej a i tak starszy już o krawężnik zderzakiem zachaczył.
No i planujemy założyć większe turbo i czip oraz hamulce z TT, bo coś musi to auto zatrzymać.
Przed Barumką zrobię kilka zdjęć, więc jeśli chcesz, to mogę je gdzieś umieścić żebyś mógł ocenić :).
Jak sobie coś jeszcze przypomnę to dopisze.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez żółtodziób » czwartek, 21 sie 2003, 18:42

Hmm... jeśli chodzi o tuning zewnętrzny to ja rozróżniam trzy szkoły: burak, pokazówka i coś co ma czemuś służyć. Przy czym w swoim wozie zastosowałbym zalecenia tej ostatniej. Jeśli trzeba coś założyć to tak, ale żadnych bajerów które niczemu nie służą. Pokazówkę też akceptuję pod warunkiem że nie jest wieśniacka i nie jeździ po drogach. No i burak to wszelkie wynalazki typu Carzone które slużą wyłącznie do szpanu.

Teraz wyzyjemy się na Twojej szkodawce:

1. nie zaczynałbym od spoilerów poszerzen i okien ale od zawiechy i silnika i kapci...

2. Poszerzenia w stylu lancera to nie bardzo wyobrażam sobie na Octavii, chyba o wiele ładniej do spokojnej bryły nadwozia posują takie błotniki jak ma WRC, łagodnie wyprofilowane, no, ale może to inaczej wygląda ni myślę


To wszystko co mam przeciw, teraz za:

1. skoro turbo będzie większe to spoiler w stylu WRC ujdzie w tłoku, przyda się jakaś stabiliacja jesli wózek będzie miał koło 200 KM

2. dobrze że nie ma brewek

3. dobrze że nie poprzestajecie na wyglądzie i wpakujecie mu turbo i hamulce, ja bym to ciutkę obniżył, skoro się podniosła jeszcze o 5 cm to zbyt stabilna w pionie nie jest, jest też bardziej podatna na boczny wiatr, dałbym stabilizatory, na kraweznikach trza po prostu uważać, ważne żeby po dziurach dało się jeździć bezstresowo.

4. jeśli chodzi o siatkę to akurat jestem zwolenninikiem jej stosowania, ale pod warunkiem że ładnie komponuje się z resztą wozu. Siatka lepiej chroni przed drobnymi kamieniami niż zwykły grill, nie rozwala ani aerodynamiki, ani nie podnosi masy. Tylko jak widzę ciemne auto z wpakowaną ni z tego ni z owego srebrna siatką to mnie krew zalewa. Siatka musi być w kolorze nadwozia albo czarna jesli takowa pasuje (czarna siatka dobrze by padsowała do starej Meganki na przykład, ale np. w jasnym Audi A4 to by była tragedia...

Fotki owszem, chęnie zobaczę, ciekaw jestem jak te błotniki się komponują,
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez !ADI! » czwartek, 21 sie 2003, 18:56

żółtodziób to gadaj ze sponsorem :) jeśli chodzi o kolejność

I się z tobą tu zgadzam, że najpierw silnik ale zakładamy to co sponsor daje :)

sponsor = tata + mama :)

uważam, że pokazówa z osiągami się łączą i raczej jedno bez drugiego nie ma sensu.


Jakby co to spojlery i reszta jest z Janko i autostyl. To są firmy tuningowe zajmujące się tylko skodą. A więc dlatego można powiedzieć że pasuje. :)
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez żółtodziób » piątek, 22 sie 2003, 00:37

ano tak, złota zasada mówi że ten ustala zasady kto ma złoto... Jeśli chodzi o pokazówki to mają one sens, jako reklamy w salonach, widziałem kiedyś w salonie Alfy zajebiście zrobioną 156 sportwagon, która nawet nie miała silnika... Na wystawy też się pokazówki nadają...

Natomiast jeśli chodzi o kombinację pokazówka plus wypas mechaniczny to tak, ale pod warunkiem że mechanika usprawiedliwia zakres przeróbek nadwozia. Jest 300 KM pod maską to spoiler w stylu Evo ma sens. Jest mniej niż 100 KM to każda jedna nakładka jest głupotą... To właśnie nazywam racjonalnym tuningiem zewnętrznym, nie wieszac różnych zabawek tylko po to żeby były, ale po to żeby pełniły jakąś POŻYTECZNĄ funkcję. Przy małej mocy wielki spoiler powoduje przyspieszone zużycie opon i paliwa a dodatkową przyczepnosć daje dopiero przy prędkościach które to auto osiąga tylko przy okazji jakiegoś święta (pusta droga, zjazd z górki i wiatr w plecy) Przy dużej mocy jeździ się z większymi predkościami więc uskrzydlenie powinno być większe.

I jeszcze jedno: jeśli spoiler nie jest dobrany to niezależnie od mocy auta to wiocha. Spójrzmy na to:
Obrazek
Nawet jeśli ta fura ma silnik V6 wykręcony do 400 KM to ten spoiler nawet na mój niewykształcony w kierunku działu fizyki zwanym aerodynamiką rozum g...o daje. Dlaczego? ano dlatego że nie przylega do szyby przez co nie odchyla całej strugi powietrza popadajacego po szybie, nie sięga również do dachu, przez co nie łapie powietrza nie spadającego po szybie. W dodatku końce wsporników skrzydła wystają poza przekrój poprzeczny auta przez co robią dodatkowy opór aerodynamiczny. W mocnych napędzanych na cztry koła samochodach typu hatchback prawidłowo zaprojektowany spoiler wygląda tak:
Obrazek
widzimy tutaj dwa skrzydła, jedno prawie zupełnie przylega do szyby, drugie wystaje minimalnie ponad linię dachu. Podobnie wyglądał spoiler w pierwszym prototypie Peugeota 206 WRC, w wersji homologowanej zostł zaokrąglony, ale koncepcja pozostała podobna:

Obrazek

tutaj dolne skrzydło odstaje trochę od szyby, ale odchyla strugę w troochę inny sposób, jest ustawione wzdłuż strugi a nie w poprzek. Focusy miały zawsze tylko jedno skrzydło, pierwszy focus miał olbrzymią lotę na wysokości lini dachu, specyfikacje 2000-2002 miały skrzydło które było przedłużeniem dachu:
Obrazek
Obrazek
zaś najnowszy Focus ma już dwa skrzydła połączone statecznikami:
Obrazek

Również Fabia ma podobnie skonstruowany spoiler. W każdym razie jeszcze nie wiedziałem wyczynowej konstrukcji która by wygldała jak to Audi...

W przednionapędówkach stosuje się wyącznie małe lotki, tam aż tak duży docisk tylnej osi nie jest potrzebny. Dobrze więc zrobiłeś że jesli już założyłeś spoiler jest to replika tego z wurca. Nie znam się na aerodynamice, ale niektóre wynalazki aż kłują w oczy tym jak bardzo odbiegają od profesjonalnych produktów. Założenie czegoś takiego jak w tym A3 dla mnie będzie śmieszne nawet jak fura będzie miała 1000 KM.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Następna strona

Powrót do Tuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron