Nie zgodze się z Tobą jeśli chodzi o te maluchy. Pomyśl jakie zagrożenie stanowi samochód który się rozpędza szybciej, ma większą prędkość maxymalną. A taki oklejony w plastik. Jak już będą mieli kogoś potrącić, to i tak mu krzywdę zrobią. Choć osobiście wolałbym plastkikiem oberwać niż blachą. A przy stłuczce to wolę mieć kontakt z plastikiem niż blachą. I ni eprzesadzaj z tym wlotem. Czasami wyolbrzymiasz fakty.
Z wlotem ani trochę nie przesadzam. Takie są fakty. Liczy się każdy milimetr wystającego plastiku lub blachy. Spójrz na airbagi, jak masz źle zapięte pasy to zrobią ci dodaatkową krzywdę, pożyek jest z nich tylko jeśli wszystko inne jest OK. Kilka centymetrów się nachylisz to poduszka cię zabije. Z wlotami jest tak samo. Wystający element trafi w skroń i trup na miejscu.
W ogóle to taki zderzak raczej nie odleci, bo jest chyba przykręcony. Nie wydaje mi się że utrzymałby się na dwustronnej taśmie klejącej.
A czy nie wydaje Ci się, że spojler wkręcony w blachę ma zbyt małą bezwładność, żeby odlecieć? Przecie chybaby już odpadł przy dużych prędkościach. Bo o ile wiem, to powietrze przy wyższych prędkościach, przykłada dosyć dużą siłę nie tylko odrywającą czy dociskającą ale także skierowaną poziomo.
Mało widziałeś i mało wiesz. Ja już widziałem spoilery odrywające się w czasie jazdy. W tym Colcie masz spoiler tylny przymocowany do tylnej szyby. Przykręcony więc nie jest na pewno...
Cytat:
Nawet jak jedziesz ostrożnie to niechktoś w ciebie przywali, spoiler odleci i zrobi komuś krzywdę
W jaki sposób? Przecie nie udeżysz w spojler, bo on jest na klapie. I zwykle jest za duży, żeby wpaść do środka. A po za tym, to nawet gdyby ktoś wpadł na ciebie od tyłu, to spojler zgodnie z prawem bezwładności powinien mieć podobną prędkść do pojazdu, do którego był przyczepiony.
Nie musisz uderzyć w spoiler. Wystarczy puknąć w klapę, ona się odkształci i skrzydełko wystrzeli jak z procy w powietrze jeśli jest źle zaprojektowane. Dobrze zaprojektowany element tego nie zrobi, ale dobrze zaprojektowanych elementów nie kupisz w sklepie pt. "tjuninkujemy wszystkie samochody", i nie pochodzi z arzone jak ten shit od Colta. I nie chodzi że spoiler akuat do twojego wozu wpadnie, jak pofrunie w powietrze równie dobrze może spaść w trawę jak i komuś na głowę.
Popatrz na wyniki testów potrąceń. I ile gwiazdek za bezpieczeństwo pieszego, mają auta, które są bezpieczne dla pasażerów?
Różnie, jedne mają więcej inne mniej. Ale czemu czynić je jeszcze bardziej niebezpiecznymi?
Gdyby spojlery stanowiły tak wielkie zagrożenie, to pewnie już w niektórych państwach by ich zakazali.
tak, oczywiście... aleś wymyślił. Nie wiem czy wiesz ale np. wystające poza obrys nadwozia koła, wystające poza przedni zderzak rury w terenówkach są zakazane nawet w Polsce. Tylko co niektórzy maja te zakazy w dupie, a policja woli suszyc niż pilnować takich rzeczy. Również chlapacze muszą mieć odpowiednie właściwości, nie mogą być byle jakie. Prawo zabrania wielu rzeczy które mimo to są robione. Poza tym jak już powiedziałem tylko niektóre rodzaje skrzydeł są niebezpieczne, niestety sa to akurat te rodzaje które są w polsce najpowrzechniejsze. Nie wiem jak chcesz ująć w paragrafy co jest dobrym skrzydłem a co nie. Zaproponuj coś.
Niebezpieczne spoilery były także stosowane w F1, do omentu aż jeden się nie oderwał i nie zabil strażaka zabezpieczającego wyścig. Od tamtego czasu muszą mieć określoną sztywność. Kto mi zagwarantuje że shit sprzedawany w co drugim sklepie z częściami motoryzacyjnymi ma wstarczającą sztywnosć? Nikt! Więc nie gadaj że nie mam racji...
Która część jeszcze może odpaść i zrobić komuś krzywdę?
Kpisz czy o drogę pytasz? Bo jeśli kpisz to trafiłeś pod zły adres... A jeśli na prawdę nie wiesz jakie elementy mogą bć potencjalnie niebozpieczne odpowiem krótko: wszystkie które są twarde i nie zostały zaprojektowane z uwzględnieniem możliwości wypadku. Jeśli spoilery zaprojektowała fabryka, albo jakaś poważna firma specjalistyczna (taka jak np. prodrive, który może przeprowadzać takie same testy jak fabryka) to można tego używać bezpiecznie, jeśli jednak tak nie jest to na dwoje babka wróżyła, nie siedzisz w środku w tej części i nie wiesz czy wytrzyma czy nie. Producent też tego nie sprawdził w fachowy sposób bo nie miał takich możliwości możesz co najwyżej sam to gdzieś wypróbować, połozyć cegłę na gazie, przywiąza sznurek do sprzęgł, odpalić auto, poczekać aż gdzieś przywali, jak spoilerek się nie oderwie to wjechać jeszcze drugim samochodem w tył, jak cały czas będzie na swoim miejscu możesz monowac to w nowym samochodzie... Powodzenia...