BREWKI

wszystko o tuningu...

Moderator: SebaSTI

Postprzez !ADI! » piątek, 22 sie 2003, 00:44

żółtodziób same orginalki :)

ps fajny wygładzik z resztą bardzo słuszny

a co do spojlerów w kaszlach, to nie zapominajmy, że te żebarka na tylnej klapie służą do chłodzenia a nie przypinania skrzydeł.
Potem takie auto, nie dość że ma opór przez spojler to jeszcze się silnik grzeje!!!!
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków


Postprzez żółtodziób » piątek, 22 sie 2003, 01:33

hehe, w kaszlu właśnie jest na odwrót niż myślisz, powietze do chłodzenia silnika jest zasysane otworami po bokach, zaś kratki służą do wylotu powierza. Czytałem gdzieś ze w czasie jazdy struga powietrza opada po tylnej szybie i klapie silnika i jak się otworzy klapę to powietrze nie ma jak wylecieć, bo blokowane jest przez strugę ktora dostaje się po otwartej klapie do komory silnika i wtedy dopiero silnik się grzeje. Zjawisko to nie wystpuje przy małych prędkościach, dlatego w korkach dobrze jest otworzyć pokrywę komory silnika, żeby poprawić chłodzenie silnika w poruszajacym się w żółwim tempie samochodzie.

Dlaczego to piszę? ano dlatego że to jest odpowiedź dlaczego kaszle ze spoilerami się nie przegrzewają (a szkoda). Taki spoiler jak ten:
Obrazek
(chodzi o ten na samym dole) nawet ułatwia ucieczkę gorącego powietrza z komory silnika gddyż odchyla strugę powietrza opadającą po tylnym oknie. Jednak ten wynalazek i tak jest bez sensu, bez tego silnik wystarczająco dobrze się chłodzi za to nadwozie ma lepszy Cx, każdy spoiler to dodatkowy opór...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez schwepes » piątek, 22 sie 2003, 01:38

jest taki model spojlera któy super nadaje się na weekendowy piknik... jest płaski i ma dość dużą szerokość.. puszka piwa stoi na nim spokonie :lol:

chociaż w tym niebieskim też dało by się coś położyć na środkowym spojlerze... ;)
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez !ADI! » piątek, 22 sie 2003, 01:50

A czy przypadkiem ta struga biegnąca z dachu nie "porywa" tej wychodzącej z silnika?
I wiem, że maluch chłodzi się tymi bocznymi jak i tym wlotem w osłonie silnika [ponoć]. A mi dokładnie chodziło o spojlery które w jakiś sposób zasłaniają "wyloty" powietrza w klapie.

A co do tego piwa, to nawet zrobiłem takie zdjęcie z lancerem Gabrysia :). Stoi tam piwo i kawa chyba. :)
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez żółtodziób » wtorek, 2 wrz 2003, 19:31

podobno właśnie nie. Nie jestem znawcą maluchów, nie mam żadnego doświadczenia z nimi, powtarzam to co czytałem.

Na www.wiejski.tuning.pl była wczoraj aktualka! Oto najciekawsze okazy:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

jak to było w prawach Murphyego: głupcy są zbyt pomysłowi żeby można było wynaleźć rzecz całkowicie na nich odporną...

P.S. niedługo stronka WT będzie miała nowe logo, mojego autorstwa. mam nadzieję że się ludiom spodoba.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez !ADI! » wtorek, 2 wrz 2003, 19:48

Obrazek

ciekawe co on widzi w nocy?

a no i ten ostatni maluch. SZOK!!!!

ale co do niektórych wydechów to nie wiem o co chodzi tym z tej strony. Może ty to wiesz żółtodziobie?
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez RallyDriver » środa, 3 wrz 2003, 00:16

Hehe, według mnie zawsze będzie tak, że coś co podoba się jednym , przez drugich jest uważane za "SyFeX", "ShiT" itp.. Fajny pomysł z taką stroną, ale gdyby wsadzać tam tylko dobre fotki, pokazujące jak własnoręcznie ktoś spi****lił samochód..
Jednak jak już przeglądam tą stronę to bardzo często widzę fajne auta, zrobione oryginalnie, co nie znaczy że po wiejsku, a oni czepiaja się np. zbyt dużej końcówki wydechu, albo zakończonej w stylu DTM ...

Jeśli coś się komuś nie podba , to niech pokaże to co według niego jest dobre i tyle...

Polecam poczytanie maili przysyłanych do autorów...
Pozdrowienia, RC
------------------------------
[ TUNIT - make it unique ]
Avatar użytkownika
RallyDriver
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 18:02
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez żółtodziób » środa, 3 wrz 2003, 03:08

!ADI! to jest satyra. Satyrę na ludzką głupotę i brak wyobraźni. Satyra zawsze zniekształca, wyolbrzymia. Moim zdaniem na tej stronce najwyżej 1% wozów nie ma ani jednego wieśniackiego elementu. Dla mnie wystarczy że fura ma badziewne okulary to nawet jak jest dobrze poza tym detalem zrobiona to tak jeden buracki element jest wyznacznikiem gustu i wyobraźni właściciela. Żeby takiemu gościowi dowalić można też wyśmiać jego wydech itd...

A propos wydechów to radze przeczytać co pisze Chojnacki na ten temat. To wszystko za przeproszeniem ch... warte. Szczególnie te najgłośniejsze. Przrosty mocy są żadne, za to wózek robi się głośny przez co jest uciążliwy w użytkowaniu i dla sąsiadów kiedy ktoś odpala np. Seicento z takim durnym wydechem oraz zatruwa środowisko (jesli wywalamy katalizator). Stosowanie takiego czegoś w wozie który nie ma poza tym innych przeróbek to czysta głupota. Jakieś tam (też niewielkie) przyrosty mocy dają wysokiej klasy produkty Sebringa czy Remusa, jednak takie coś zupełnie inaczej wygląda, po pierwsze nie wystaje kilkanaście cm poza zderzak tylko ładnie chowa się w seryjnym wycięciu, po drugie nie huczy, zmienia brzmienie na bardziej rasowe, ale w żadnym razie nie uciążliwe, po trzecie nie ma średnicy rury kanalizacyjnej od klopa, tylko jest niewiele szersze od seryjnego wydechu.

Chojnackiego przecztałem wczoraj, jeden z kolegów dał link na forum "mechanika rajdowa" i miałem satysfakcję, bo potwierdziły się moje przypuszczenia, że prawidlowo stuningowany samochód z zewnątrz prawie nie różni się od seryjnego. Zawieszenia nie należy wcale obniżać, a jeśli już to z umiarem, nie należy stosować stożków gdyż dają niewielki przyrost mocy, za to sprawiają wiele kłopotów, poza tym w cywilu silnik nie ma takiego zapotrzebowania na powietrze, w związku z czym wszelkie garby, wloty, siatexy są niepotrzebne, o wyechu już sobie powiedzieliśmy, na temat spoilerów te znacie moje zdanie, owszem, ale od 200 KM w górę i to pod warunkiem że nie jest to przednionapędówka, wielkość dopasowana do mocy, kształt dopasowany do nadwozia, więc w grę wchodzą repliki rajdówek, wyścigówek oraz inne profesjonalne akcesoria opracowane w tunelach aerodynamicznych, pierwsze lepsze badziewie wyprodukowane w firmie X w oparciu o wzór firmy Y, ale dla innego samochodu to czyste wieśniactwo. Dla mnie 90% tuningowanych wozów w ogole jest śmiesznych, z całej reszty połowa to pół-śmieszne ale jeszcze rokujące na poprawę.

P.S. dziś widziałem ładnie zrobioną polówkę (poprzedni model, po liftingu) miała z tyłu małą lotkę, żadnych nakadek na lampy, była cała czarna perłowa ale właściciel nie śmignął tylnych lamp czarnym sprajem, spoilerów całkowity brak, z przodu zmieniony był tylko grill, ale nie na siatex tylko na normalną kratkę, tylko bez znaczka VW. Stalo to na felgach OZ Superturismo, chyba 16 cali... troszkę była obniżona, ale z wyczuciem. nie wiem jczy silnik był dłubany, ale wydech był albo seryjny albo bardzo dobry sportowy, chodził zupełnie cicho. Auto nie miało żadnych naklejek, zrobione było bardzo oszczędnie, a mimo to efekt był zaskakująco dobry. Wyróżniało się sportowym charakterem i elegancją. I niech to będzie odpowiedź na to dlaczego spoilery, wielkie rury są wieśniackie. Otóż auto można ładnie zrobić kilkoma detalami które nie psują ani aerodynamiki ani użyteczności, będzie się wyróżniało z tłumu a jednoczesnie nie będzie budziło kontrowersji i na pewno nie znjadzie sie między wieśniackimi furami...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez :alfan: » środa, 3 wrz 2003, 06:03

żółtodziób napisał(a):
. Jakieś tam (też niewielkie) przyrosty mocy dają wysokiej klasy produkty Sebringa czy Remusa, jednak takie coś zupełnie inaczej wygląda, po pierwsze nie wystaje kilkanaście cm poza zderzak tylko ładnie chowa się w seryjnym wycięciu, po drugie nie huczy, zmienia brzmienie na bardziej rasowe, ale w żadnym razie nie uciążliwe, po trzecie nie ma średnicy rury kanalizacyjnej od klopa, tylko jest niewiele szersze od seryjnego wydechu.
...


Najlepsze przyrosty mocy w autach seryjnych daja podobno wydechy Supersprinta.Z kazdym elementem ukladu wydechowego zakupionego u nich dosteje sie wykres z hamowni przedstawiajacy jak zmienia on moc i moment.No ale wiadomo ze kazde auto jest inne i w naszym egzemplarzu moze z tym byc zupelnie inaczej.Ich brzminie jest zupelnie nietypowe-kiedys na KJSie zastanawialem sie dlaczego to Punto tak bzyczy :) -a to byl poprostu wydech SS.Jak chodzi o srednice to sama koncowka wydechu jest np. dyfuzorem-wylot ma srednice mniejsza niz caly uklad.

Supersprinty sa jednak nieludzko drogie-caly uklad poslkiego Michaela ktory zapewnia niewiele mniejszy(jesli nie wiekszy) przyrost mocy kosztuje mniej niz baranek Supersprinta.No,ale z drugiej strony Michael nie robi wydechow do Modeny czy Vipera...
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez żółtodziób » środa, 3 wrz 2003, 11:04

Obrazek

Oto moje wypociny. Ma być to parodia słynnego diabełka który widneje na każdym szanująym się wiejskim wozie. Pyanie do forumowiczów: jako że to wczesna wersja czekam na konstruktywną krytykę, najbardziej ineresuje mnie czy twarz pana L. jest łatwo rozpoznawalna, co ewentualnie w niej zmienić.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez tomas » środa, 3 wrz 2003, 14:36

żółtodziub: jak dla mnie jest pięknie :) bardzo udane logo, dużo ciekawsze niż to które można często podziwiać na super zmodernizowanych maszynach wyczynowych :)
Avatar użytkownika
tomas
A5
 
Posty: 803
Dołączył(a): wtorek, 27 maja 2003, 22:33
Lokalizacja: Józefów

Postprzez żółtodziób » środa, 3 wrz 2003, 14:38

pytanie tylko czy jednoznacznie można skojarzyć mordę tego pana, krótko mówiąc czy widac że to morda jednej ze znanych osób życia publicznego?
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez TommiCrazy » środa, 3 wrz 2003, 15:12

Ewidentnie jest to rozpoznawalnew maska!! ja proponuje dołozyc jeszcze wokolo głowy pełno swiatełek fioletowo niebieskich imitujących ksenony i kolektor zrobić tak by jego róry twozyły kokardke :)
Obrazek
Mitsubishi Starion Turbo EX2000
Avatar użytkownika
TommiCrazy
A6
 
Posty: 1057
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 20:40
Lokalizacja: Skawina-cheltenham UK

Postprzez tomas » środa, 3 wrz 2003, 17:26

żółtodziub: ja bez problemu dostrzegam w tym projekcie twarz pewnego pana... no chyba, że się mylę i chodzi tu o kogo innego ;) ale nie wydaje mi się :)
Avatar użytkownika
tomas
A5
 
Posty: 803
Dołączył(a): wtorek, 27 maja 2003, 22:33
Lokalizacja: Józefów

Postprzez Kris_WRC » czwartek, 9 paź 2003, 10:13

Wreszcie topic znalazłem o Wiejskim Tuningu oj jak siem ciesze :)

żółtodziób a co bys powiedział na na przykład taki spojler??

Obrazek

według mnie nie ma on zadnego racjonalnego wytłumaczenia, bo oprócz zwiesniaczenia samochodu to on raczej do niczego się nie nadaje.. Być może sie myle ale teraz na poważnie. Do żółtodzób jak nawiązałes z nimi wspołpracę?? Sam byłbym zainteresowany im podsyłać jakieś fotki :)

:arrow: Pozdro!!
Avatar użytkownika
Kris_WRC
A6
 
Posty: 1343
Dołączył(a): środa, 12 mar 2003, 09:29
Lokalizacja: KBC

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron