Chip do czujnika temperatury

wszystko o tuningu...

Moderator: SebaSTI

Chip do czujnika temperatury

Postprzez barkor » sobota, 29 kwi 2006, 14:00

Znalazłem przypadkowo w necie oferty sprzedaży chipów, które się wpina w kostkę czujnika temperatury zasysanego powietrza w samochodach z elektronicznym wtryskiem. Ceny wachają się od kilku do kilkudziesieciu złotych, więc dość tanio. Sprzedawca pisze, że można podnieść moc auta nawet o 20KM (hehe :lol: ), np w seicento 900 uzyskano 12KM :shock: - czy to możliwe? może ktoś ma zamontowany taki wynalazek lub słyszał coś na ten temat. Prosze o wasze opinie...
Avatar użytkownika
barkor
 
Posty: 37
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 19:10
Lokalizacja: Olsztyn


Postprzez schwepes » sobota, 29 kwi 2006, 16:01

Lepiej kup sobie jakiegos piggy backa (np. używane SMT6 można dostać za kilka stów). Po pierwsze będzie lepiej, po drugie bezpieczniej i po trzecie oszczędniej, a paliwo tanie nie jest.

Na takim rezystorze w całym zakresie obrotów będziesz miał silnik przelany paliwem, a w zależności od komputera dodatkowo zostanie cofnięty zapłon.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez barkor » sobota, 29 kwi 2006, 19:37

będziesz miał silnik przelany paliwem

Sory schwepes, ale nie jestem znawcą w sprawach mechaniki, czy mógłbys mi wytlumaczyc na czym to polega i jakie skutki bedzie to mialo na zywotność silnika?. I czy wogóle można takim rezystorem zrobić jakąs poważną krzywde silnikowi? W sumie to nie mam zamiaru jezdzic z czyms takim na codzien, zastanawiam się nad tym z myslą o startach w kjsach. :)
Avatar użytkownika
barkor
 
Posty: 37
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 19:10
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez schwepes » sobota, 29 kwi 2006, 20:32

Wszystko zależy od tego jak duży będzie nadmiar paliwa oraz jak szeroka jest korekcja składu mieszanki seryjnego ECU ale generalnie od zniszczenia katalizatora, który będzie pracował cały czas na bogatej mieszance, po zmywanie filmu olejowego poprzez nadmiar paliwa co w skrajnym przypadku może się skończyć zatarciem silnika.

Ludzie narzekają też, że samochody gasną na wolnych obrotach, przechodzą w tryby awaryjne itp.

Słyszałem o kilku przypadkach "strojenia" silnika w ten sposób ale albo było to tylko tymczasowe rozwiazanie do silnika w którym dołożono turbo (więc potrzebował rzeczywiście dużo więcej paliwa), albo w ramach testu - różnego typu rezystory były montowane a wyniki byly weryfikowane na hamownii, co w przypadku 'zwykłego śmiertelnika' byłoby nieopłacalne ze względu na koszt takiej usługi ;).

Oba przypadki są sprzed ok. 2-3 lat kiedy cena SMT była znaczna, a używek na rynku nie było.

Żaden z tych przypadków nie odnosił się do CC/SC ani nawet do Fiata, więc 100% konkretnych informacji na temat tego konkretnego modelu ci nie podam. Zawsze możesz kupić i przetestować, a później podzielić się na forum spostrzeżeniami ;)
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Re: Chip do czujnika temperatury

Postprzez speed555 » sobota, 24 lut 2007, 14:25

barkor napisał(a):Znalazłem przypadkowo w necie oferty sprzedaży chipów, które się wpina w kostkę czujnika temperatury zasysanego powietrza w samochodach z elektronicznym wtryskiem. Ceny wachają się od kilku do kilkudziesieciu złotych, więc dość tanio. Sprzedawca pisze, że można podnieść moc auta nawet o 20KM (hehe :lol: ), np w seicento 900 uzyskano 12KM :shock: - czy to możliwe? może ktoś ma zamontowany taki wynalazek lub słyszał coś na ten temat. Prosze o wasze opinie...


kup sobie rezystor za 10 groszy w sklepie elektronicznym i masz to samo ;)
http://www.rallyarena.pl
http://www.studioarte.com.pl
Avatar użytkownika
speed555
A5
 
Posty: 700
Dołączył(a): środa, 28 maja 2003, 11:52
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Sergiey » czwartek, 8 mar 2007, 18:53

Te 12 koni to chyba jakaś bajka. Ja swego czasu w SC 1100 wymieniłem kompletnie wydech - kolektor, strumienica. Oprócz tego zmieniony dolot.
Wzrost mocy o ok. 6-7KM. I nie kosztowało to kilkadziesiąt zł. Więc nie wydaje mi się zeby za kilkadziesiąt zł. można było podnieść moc o jakieś 25% - bo to gdzieś tak wychodzi w przypadku SC 900.
Pozdrawiam,
gg://1569993 Gadu-Gadu
---
Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.
Ernest Hemingway
Avatar użytkownika
Sergiey
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): czwartek, 29 maja 2003, 08:43
Lokalizacja: Kraków-Żory

Postprzez RallyMAN » czwartek, 8 mar 2007, 19:30

Sergiey napisał(a):Te 12 koni to chyba jakaś bajka. Ja swego czasu w SC 1100 wymieniłem kompletnie wydech - kolektor, strumienica. Oprócz tego zmieniony dolot.
Wzrost mocy o ok. 6-7KM. I nie kosztowało to kilkadziesiąt zł. Więc nie wydaje mi się zeby za kilkadziesiąt zł. można było podnieść moc o jakieś 25% - bo to gdzieś tak wychodzi w przypadku SC 900.
Pozdrawiam,


Generalnie to z tymi chipami to jest wielkie gówno... Ponieważ każdy silnik mimo, że jest tak samo zbudowany to osobno powinien byc konfigurowany... jak sie zmienia wałek itp tzn robi modyfikacje w silniku to powinno sie napisac do tego program bo taki uniwersalny chip moze nam nawet zmiejszyc moc...

Widziałem kiedyś 'test' chipów do sc... koles wkladal posczególne do auta i potem na hamowni sprawdzal... maxymalny przyrost to bylo niecały 1 koń mechaniczny bodajże...
Avatar użytkownika
RallyMAN
A5
 
Posty: 659
Dołączył(a): piątek, 12 lis 2004, 17:17
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez matadorRS » niedziela, 25 mar 2007, 22:15

Tacy duzi chlopcy a jeszcze w Swietego mikolaja wierza :D
Generalnie kazdy kto chodz troszke zna sie na budowie silnika spalinowego i wie do czego sluzy przeplywomierz to wie takze na jakiej zasadzie dzialaja te "chipy" (zabil bym kazdego kto wogle smie to nazwac chipem). To najzwyklejszy rezystor ktory jak kolega wspomnail kosztuje 10gr w sklepie elektronicznym. Ma on za zadanie oszukanie komputera silnika ktoremu to wydaje sie ze silnik dostaje duzo wiecej powietrza niz jest w rzeczywistosci. A co za tym idzie przestawia uklad wtryskowy i podaje wiecej paliwa. Efekt jest taki ze silnik rzeczywiscie wydaje sie mocniejszy ale.... 1. Pali okolo 25% wiecej , silnik i osprzet zuzywa sie 2X szybciej gdyz pracuje caly czas na pelny gwizdek.
Avatar użytkownika
matadorRS
N1
 
Posty: 74
Dołączył(a): środa, 21 mar 2007, 22:28
Lokalizacja: Wrocław


Powrót do Tuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron