kute elementy

wszystko o tuningu...

Moderator: SebaSTI

kute elementy

Postprzez TommiCrazy » poniedziałek, 17 maja 2004, 16:43

jak sie dobiera kute tloki i korbowody, wiadomo ze to jest podstawowy krok przed tuningiem silnika, gdzie w polsce takie rzeczy mają, czy trzeba zamawiac za granicą? czy to są jakies standary rozmiarów czy trzeba dobierac do danego modelu? :/
Obrazek
Mitsubishi Starion Turbo EX2000
Avatar użytkownika
TommiCrazy
A6
 
Posty: 1057
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 20:40
Lokalizacja: Skawina-cheltenham UK


Postprzez stein911 » poniedziałek, 17 maja 2004, 19:34

A można wiedzieć do jakiego samochodu potrzebne są te graty?

czy to są jakies standary rozmiarów czy trzeba dobierac do danego modelu? :/


Zawsze trzeba dobierać do konkretnego silnika. Jeżeli silnik jest w miarę porządny, a modyfikacje niezbyt ekstremale to może się obejść bez takich drogich części. A tak poza tym to kute części są ponoć dużo tańsze za oceanem...
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez micz » poniedziałek, 17 maja 2004, 20:25

No bo do polski sprowadzane są zza oceanu. W polsce nikt tego nie robi.
Jeżeli chcesz jakieś info to powiedz jakie auto, jaki silnik, jakie przeróbki to wtedy będzie wiadomo czy kute graty sa potrzebne
www.compsport.pl
www.maciejwislawski.pl
Avatar użytkownika
micz
A6
 
Posty: 1338
Dołączył(a): poniedziałek, 2 cze 2003, 16:18
Lokalizacja: Warszawka

Postprzez TommiCrazy » środa, 19 maja 2004, 13:38

4g63 w moim misku, to standardowy blok w wielu innych modelach , takrze soportowych, ale moja jednostka z tego co wiem dlugo mogla by niewytrzymac zamontowania turbiny jak moc wzrosla by do ok 200hp i wyzej, wtedy trza by bylo bezapelacyjnie wzmocnic motor.
Obrazek
Mitsubishi Starion Turbo EX2000
Avatar użytkownika
TommiCrazy
A6
 
Posty: 1057
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 20:40
Lokalizacja: Skawina-cheltenham UK

Postprzez stein911 » środa, 19 maja 2004, 16:51

Kurcze TommiCrazy, wersji tego silnika jest całkiem sporo, wejdź na ta stronę:http://www.dsmtuners.com/forums/showthread.php?t=107447 Rozstrzał to 85-86.5 mm. Wystarczy że wpiszesz w wyszukiwarce rods for 4g63 i wyskoczy ci wiele stron, z których wiekszość oferuje sprzedaz wysyłkową. Musisz tylko znać dokładnie wymiary cylindra. Ceny są jednak nie najmiejsze. Jeżeli chcesz podnieść moc tylko do około 200 KM, to ci się ta inwestycja całkowiecie nie opłaca. Ludzie dopalają silniki fiata 1.2 do 150 KM, i nie wybuchają, więc silnik mitstu powinien wytrzymać...
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez micz » czwartek, 20 maja 2004, 14:26

tylko powstaje pytanie czy taka inwestycja sie opłaca.

Bo jeżeli mas zkilkunastoletnie auto z dużym przebiegiem to odpowiedź brzmi - NIe, nie opłaca się.
www.compsport.pl
www.maciejwislawski.pl
Avatar użytkownika
micz
A6
 
Posty: 1338
Dołączył(a): poniedziałek, 2 cze 2003, 16:18
Lokalizacja: Warszawka

Postprzez TommiCrazy » piątek, 21 maja 2004, 19:58

hm zalezy jak kto patrzy na motoryzacje, nierobie tuningu puki niemam większej kasy, niebede przeciez nakladek na pedala przykręcał, pozatym hobbistyczne podejscie do fury mowi ze "wiek jest nieważny" z kazdego auta da sie zrobic rakiete :) patrzy maniacy w japonii :) lata 80-90 są przerabiane bardzo chętnie.
pozatym mosze sprawdzic wszytkie opcje bo najtaniej jak udalo mi sie dogadac w sprawie nowego silnika o większej mocy to cena 3500 z robotą okolo 4000.
tylko bedzie taka kwestia ze ten silnik co mam to ryzyko rasowac do 200hp a ten co kupie to kpiny rasowac mniej niz 200hp. pozatym w slad za kutymi elementami pujdą większe wtryskiwacze i turbina ( o ile niebedzie seryjnej na dziendobry). plan jest , kasa prawie ale chętnych którzy sie podejmą i "dobrze" to zrobią mało
Obrazek
Mitsubishi Starion Turbo EX2000
Avatar użytkownika
TommiCrazy
A6
 
Posty: 1057
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 20:40
Lokalizacja: Skawina-cheltenham UK

Postprzez stein911 » piątek, 21 maja 2004, 20:07

Czasami przglądam forum streetracing.pl i tam raz po raz ktos chwali się samodzielnym lub prawie samodzielnym doładowaniem silnika, i to za bardzo małe pieniądze (nawet poniżej 2000 PLN). Jeżeli się jeszcze tam nie pytałeś to spróbuj, jest tam więcej doświadczonych ludzi.

A tak wogóle ile chcesz wycisnąć z samochodu?
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez TommiCrazy » piątek, 21 maja 2004, 23:42

chciec to ja bym chcial, ale puki co moge wepchac sie w tuning jakis delikatny i stracic kase lub poczekac i wpakowac więcej i zrobic porządny tunig, po primo moje auto ma nadal służyc do codziennej exploatacji ale powinno miec w zapasie vigoru na specjalne okazje, po drugie ma niebyc nic po nim widac ze cos jest ruszane. wiec odpadają tuningi optyczne puki co. mi sie wydaje ze moc 200-250 to jest optymum na drogi i węcej to juz byla by przeseada. silnik turbo galantowski ktory moge kupic ma ponad 200 seryjnie wiec jesli bedzie swap to nieporzebuje juz zadnego rasowania.
Obrazek
Mitsubishi Starion Turbo EX2000
Avatar użytkownika
TommiCrazy
A6
 
Posty: 1057
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 20:40
Lokalizacja: Skawina-cheltenham UK

Postprzez stein911 » sobota, 22 maja 2004, 10:28

Ja bym na twoim miejscu kupił ten seryjny motor, seryjna trwałość i niezawodność. Za to wpakowałbym troszkę kasy w hamulce i zawieszenie. Seria nigdy nie jest do końca idealna... powadzenia.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez jtjerry » wtorek, 31 sie 2004, 22:43

TommiCrazy napisał(a):chciec to ja bym chcial, ale puki co moge wepchac sie w tuning jakis delikatny i stracic kase lub poczekac i wpakowac więcej i zrobic porządny tunig, po primo moje auto ma nadal służyc do codziennej exploatacji ale powinno miec w zapasie vigoru na specjalne okazje, po drugie ma niebyc nic po nim widac ze cos jest ruszane. wiec odpadają tuningi optyczne puki co. mi sie wydaje ze moc 200-250 to jest optymum na drogi i węcej to juz byla by przeseada. silnik turbo galantowski ktory moge kupic ma ponad 200 seryjnie wiec jesli bedzie swap to nieporzebuje juz zadnego rasowania.

sam sobie odpowiedziałeś na pytanie
poszukaj silnika 4g63T. silnik 6 bolt 1990-1992 wytrzymuje seryjnie bez ruszania niczego 450 koni a silnik 7 bolt (roczniki poźniejsze) około 400 koni. To wszystko oczywiscie pod warunkiem że dasz odpowiednio dużo powietrza (większe turbo) i zadbasz o odpowiednia ilość benzyny i oczywiscie sam silnik jest w dobrym stanie (zwłoki rozlecą ci się i przy 300 koniach). Sam mam swapa 4g63 6 bolt w moim colcie, mam teraz 310 koni i jak bedę miał trakcje (4x4) to podniose do 350-370. nie idź w uturbianie 4g63 bez turbo. Kup 4g63 z turbo i po problemie, to moje zdanie oczywiscie tylko... silnik powinieneś kupić za około 2000-4000 zł to w zależności w jakim stanie i z jakim osprzetem i w jakim stanie jest turbo i pamietaj z 4g63 jak z winem: starsze (6 bolt) są lepsze niz młodsze (7 bolt)
jtjerry
 
Posty: 7
Dołączył(a): wtorek, 31 sie 2004, 18:22

Postprzez TommiCrazy » poniedziałek, 18 paź 2004, 17:46

stein911 napisał(a):Ja bym na twoim miejscu kupił ten seryjny motor, seryjna trwałość i niezawodność. Za to wpakowałbym troszkę kasy w hamulce i zawieszenie. Seria nigdy nie jest do końca idealna... powadzenia.


Tarcze hamulcowe zimmermann do mojego auta 288zł sztuka, jak sądzisz , warto sobie na wiosne takei sprawic? nawiercane
Obrazek
Mitsubishi Starion Turbo EX2000
Avatar użytkownika
TommiCrazy
A6
 
Posty: 1057
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 20:40
Lokalizacja: Skawina-cheltenham UK


Powrót do Tuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron