fotografowanie a prawa autorskie

Dyskusja na ogólne tematy w kategorii "Motoryzacja"

Moderatorzy: SebaSTI, skateman

fotografowanie a prawa autorskie

Postprzez TommiCrazy » wtorek, 9 sty 2007, 23:32

witam, mam pewne pytanie, jestem teraz w Angii i sfotografowałem tutaj będąc na różnych zlotach masę fajnych samochodów " old-timery i hot rody" , jak to ma sie teraz do praw autorskich jeśli bym wystawił fotki na serwis na którym komercyjnie "można " sprzedac jakaś udaną fotkę ?

jesli wystawie czyjs oryginalnie zrobiony samochód to czy mogę miec w związku z tym problemy?

jak wobec tego typu rzeczy prawo ma się do mojego pytania?

czy muszę miec zgodę własciciela danego samochodu na publikacje komercyjne ?

pytam gdyż nie które te samochody miały plakietkę wystawioną przez właściciela z zakazem fotografowania
Obrazek
Mitsubishi Starion Turbo EX2000
Avatar użytkownika
TommiCrazy
A6
 
Posty: 1057
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 20:40
Lokalizacja: Skawina-cheltenham UK


Postprzez Gucio » środa, 10 sty 2007, 00:19

pytam gdyż nie które te samochody miały plakietkę wystawioną przez właściciela z zakazem fotografowania

No tutaj chyba sam sobie odpowiedziałeś, bo chyba bze celu by tego sonie nie naklejali na auta.
Poza tym jestem kiepski w te klocki jeśli chodzi o prawo, ale ja tak to widze.
EOS 7D,400D/50 1.8/17-50 2.8/70-200 F4 L/580EX II :mrgreen:
http://www.image-sport.net moja stronka :)
Leszek!!
Avatar użytkownika
Gucio
S2000
 
Posty: 3508
Dołączył(a): poniedziałek, 2 maja 2005, 23:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez TommiCrazy » środa, 10 sty 2007, 04:07

to niejest wlasnie odpowiedz na moje pytanie, na zlotach aut bylo po pareset....z czego tylko kilka mialo widoczná kartke z zakazem...tak czy siak do prywatnych kolekcji i tak kazdy robil sobie te fotografie.
Obrazek
Mitsubishi Starion Turbo EX2000
Avatar użytkownika
TommiCrazy
A6
 
Posty: 1057
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 20:40
Lokalizacja: Skawina-cheltenham UK