Nowa Grand Vitara

Dyskusja na ogólne tematy w kategorii "Motoryzacja"

Moderatorzy: SebaSTI, skateman

Nowa Grand Vitara

Postprzez Zepter » środa, 4 sty 2006, 23:38

Co sądzicie o nowej suzuce Grand Vitarze (zwłaszcza 5d)? Może ktoś jeździł?
TDI - Ten Dym Ignoruj ;-]
Avatar użytkownika
Zepter
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 22:00
Lokalizacja: Węgrów


Postprzez mototom » czwartek, 5 sty 2006, 17:02

Jako samochód na codzień ładne zgrabne auto. Jako terenówka cóż? Nadwozie samonośnie i brak ramy jak dla mnie robi z niej samochód terenowy tylko z nazwy.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Fryta » czwartek, 5 sty 2006, 17:17

To raczej SUV niż prawdziwa terenówka. I moim zdaniem w tym przedziale cenowym i "wielkościowym" jeden z lepszych w klasie.
Avatar użytkownika
Fryta
N3
 
Posty: 436
Dołączył(a): piątek, 2 wrz 2005, 11:19
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez żółtodziób » czwartek, 5 sty 2006, 17:20

bardziej boli brak blokad i reduktorów tudzież ogranicone moziwości zawieszenia. Co do samonośnego nadwozia to ne mam nic przeciwko o ile jest wystarczająco odporne na warunki w jakim przyjdzie mu działać, obawiam się jednak że jakkolwiek technicznie pewnie jest to możliwe, to nie jest racjonalne i na pewno nikt tego typu rozwiązań nie stosuje w bulwarowcach.

ogólnie mam jak najgorsze zdanie o SUVach, niby potrafi więcej niż typowy wózek jeśli chodzi o teren ale i tak nie na tyle żeby wyprawiać się tym w poważny teren, na asfalcie za bardzo skręcać nie chce, chla niemiłosiernie dużo jak na osiągi które oferuje, razę się zastanowić czy możliwości jakie oferuje takie auto, a których nie oferuje zwykłe kombi są do czegokolwiek potrzebne, bo po leśnych pagórkach to można na rowerze sobie pojeździć.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez mototom » czwartek, 5 sty 2006, 18:21

Reduktor chyba ma. Brak blokad można strwawić, bez nich można się też dobrze pobawić w terenie. Oprócz Gelendy niewiele terenówek ma je w serii. Ale bez reduktora zabawy już nie ma.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Zepter » czwartek, 5 sty 2006, 21:33

Tak.....ma reduktor. Oprócz tego stały naped na cztery koła z rozdziałem 47% na przód i 53% na tył. po zapięciu reduktora jest sztywny napęd 4x4 po 50% to w wersji pięciodrzwiowej. W 3d jest wersja bez reduktora... A swoją drogą to jedyny suv w swojej klasie z reduktorem. Wydaje mi się, że układ przeniesienia napędu w nowej Grand Vitarze bije na głowę układy w Hondzie CRV, nissanie X trailu, Mazdzie Tribute, suvach Kia Sportage i Hyundai Tucson, Land Roverze Frelender a nawet Toyocie RAV 4... :?

Co do ramy to w tej klasie ma ją tylko Misiek Pajero Pinin...ale buda jest w nim sporo mniejsza a w wersji na polski rynek auto nie ma żadnych blokad....gdy tymczasem na innych rynkach może mieć nawet dwie. Nadwozie samonośne wzmocnione ramami pomocniczymi to wydaje mi sie dobry kompromis dla auta które z asfsltu zjeżdża rzadko a w "terenie" i tak zajedzie dalej od konkurencji. ... :?
TDI - Ten Dym Ignoruj ;-]
Avatar użytkownika
Zepter
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 22:00
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez piter306 » czwartek, 5 sty 2006, 21:50

Jeśli chciałbym SUV-a to wybrałbym UAZ-a :D, full sport i full utility, za śmeszną kasę. Te nowoczesne wynalazki w niczym nie są dobre.
Czas leci a człowiek jakby coraz głupszy.
Avatar użytkownika
piter306
A5
 
Posty: 697
Dołączył(a): czwartek, 13 lis 2003, 20:38
Lokalizacja: Mysłowice

Postprzez mototom » czwartek, 5 sty 2006, 22:09

piter306 napisał(a):Jeśli chciałbym SUV-a to wybrałbym UAZ-a :D, full sport i full utility, za śmeszną kasę. Te nowoczesne wynalazki w niczym nie są dobre.

UAZ to pożądna terenówka. Wszędzie wjedzie. A jak będzie już za słaby mozna go przerobić zawsze :D
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Alien » czwartek, 5 sty 2006, 23:07

żółtodziób napisał(a):bardziej boli brak blokad i reduktorów tudzież ogranicone moziwości zawieszenia.

polecam www.suzuki.pl
a tak przy okazji
Stały napęd na cztery koła •
Stały, 4- zakresowy napęd na cztery koła (4H + 4H LOCK + 4L LOCK + N) •
Międzyosiowy mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu LSD •
Reduktor •
Avatar użytkownika
Alien
A5
 
Posty: 699
Dołączył(a): poniedziałek, 2 wrz 2002, 14:15

Postprzez WRCfan » piątek, 13 sty 2006, 08:28

Zepter napisał(a):Tak.....ma reduktor. Oprócz tego stały naped na cztery koła z rozdziałem 47% na przód i 53% na tył. po zapięciu reduktora jest sztywny napęd 4x4 po 50% to w wersji pięciodrzwiowej. W 3d jest wersja bez reduktora... A swoją drogą to jedyny suv w swojej klasie z reduktorem. Wydaje mi się, że układ przeniesienia napędu w nowej Grand Vitarze bije na głowę układy w Hondzie CRV, nissanie X trailu, Mazdzie Tribute, suvach Kia Sportage i Hyundai Tucson, Land Roverze Frelender a nawet Toyocie RAV 4... :?



Zapomniałeś o Subaru Foresterze :wink: Ta nowa Vitara ma podobno strasznie zamulone silniki, poprostu auto jest za wolne. W tej klasie Forester jest jak dla mnie ofertą nie do pobicia.
-how fast are You in 1/4?
-all depends on how many corners I have to take in that 1/4 :twisted:
Avatar użytkownika
WRCfan
A6
 
Posty: 1102
Dołączył(a): poniedziałek, 10 lis 2003, 15:23
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Zepter » piątek, 13 sty 2006, 09:15

Forester to już inna klasa.......to klasa sama w sobie... :?
TDI - Ten Dym Ignoruj ;-]
Avatar użytkownika
Zepter
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 22:00
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez żółtodziób » piątek, 13 sty 2006, 11:16

i tak bym wolał WRX od Forestera... WRX to przynajmniej auto w którym wiadomo o co chodzi, a nie coś co udaje terenówkę
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Zepter » sobota, 14 sty 2006, 21:34

Pozostaje tylko żałować, że subaru nie daje diesli do swoich produktów...a takie wynalazki udające "terenówki" jak to powiedział kolega żółtodziób mają swoje zalety...
TDI - Ten Dym Ignoruj ;-]
Avatar użytkownika
Zepter
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 22:00
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez +RAFAŁ+ » niedziela, 15 sty 2006, 15:02

A wicie jaka jest zaleta nowej Vitary wg. prowadzącego "Rentgen" na TVN tubo(chyba Adam Kornacki)? Nie? No to cytacik:
"Aluminiowe felgi w Vitarze wygladają jak stalowe. I dobrze."

Czy ja jestem jakiś nie tego, czy ten człowiek ma coś nie tak we łbie?
Odszedł wielki kierowca, jeden z największych, jacy kiedykolwiek pojawili się w polskich rajdach...

ryspol.net.pl
Avatar użytkownika
+RAFAŁ+
A6
 
Posty: 1800
Dołączył(a): piątek, 23 maja 2003, 19:11

Postprzez Zepter » niedziela, 15 sty 2006, 23:14

Jeśli alufelgi w Vitarze wyglądają jak stalowe (może i ma gość rację... )to może nie będą się cieszyły taką popularnością wśród amatorów cudzego mienia 8) ...a zachowają zalety felg aluminiowych..... Swoją drogą to strasznie mało zalet znalazł...może sam jeździ "Rengem" :?: :wink:
TDI - Ten Dym Ignoruj ;-]
Avatar użytkownika
Zepter
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 22:00
Lokalizacja: Węgrów

Następna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości