Homologacja ciezarowa dla SC/CC VAN

Dyskusja na ogólne tematy w kategorii "Motoryzacja"

Moderatorzy: SebaSTI, skateman

Homologacja ciezarowa dla SC/CC VAN

Postprzez RasputiN » piątek, 23 gru 2005, 19:43

Czy po zmianie przepisów odnośnie homologacji samochodów ciężarowych SC/CC w wersji VAN nadal są samochodami ciężarowymi? Czy jeżeli kupię taki używany samochód będę mógł w mojej firmie odliczać VAT i dochodowy od paliwa?
RasputiN
 
Posty: 10
Dołączył(a): poniedziałek, 20 gru 2004, 13:32


Postprzez Kimi » piątek, 23 gru 2005, 20:16

Nie są już samochodami ciężarowymi .
Kimi
N3
 
Posty: 489
Dołączył(a): niedziela, 25 wrz 2005, 10:01

Postprzez Kruk » poniedziałek, 26 gru 2005, 03:04

Kimi napisał(a):Nie są już samochodami ciężarowymi .


Co za bzdury :roll: , na jakiej podstawie tak twierdzisz :?:
To córka mojego kolegi.
http://www.dlamartynki.com.pl/ Wszystkich ludzi dobrego serca prosimy o pomoc każdy grosz i wszelka inna pomoc to dla nas nadzieja.
KONTO:55 1690 0013 3068 0011 5720 0002 Dominet Bank z dopiskiem , dla Martyny.
Kruk
A6
 
Posty: 1973
Dołączył(a): sobota, 28 cze 2003, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Zajcev » poniedziałek, 26 gru 2005, 03:39

z tego co pamiętam i oglądałem w TV homologacje ciężarową odtrzymują samochody z jednym rzędem siedzeń i oddzieloną powierzchnią bagażową czyli tak jak w CC lub SC przednie siedzenia (pasażer+kierowca) + krateczka czy coś tam i powierzchnia bagażowa
Avatar użytkownika
Zajcev
N4
 
Posty: 2227
Dołączył(a): piątek, 23 lip 2004, 11:21
Lokalizacja: Moscow

Postprzez Kimi » poniedziałek, 26 gru 2005, 10:40

Kruk napisał(a):
Kimi napisał(a):Nie są już samochodami ciężarowymi .


Co za bzdury :roll: , na jakiej podstawie tak twierdzisz :?:


Tak kiedyś wyczytałem na Onecie , jeśli tak nie jest to sroki za wprowadzenie w błąd .

Ustawy podatkowe (głównie VAT-owska) tworzyły z roku na rok coraz to bardziej wymyślne sformułowania służące ograniczaniu praw podatkowych dla użytkowników samochodów: zrazu wprowadzono rozgraniczenie pomiędzy autami osobowymi i ciężarowymi, potem dodano warunek wyciągniętej z kapelusza minimalnej ładowności, wkrótce uzupełniono go o posiadanie homologacji producenta. Nowa ustawa wprowadza dodatkową restrykcję: auto nie tylko musi mieć - jak dotąd - homologację producenta jako samochód ciężarowy (lub specjalny), ale jeszcze dodatkowo jego ładowność musi wynosić (zgodnie ze słynnym już wzorem Lisaka 357+n*68 kg) np. ponad 629 kg dla 4 osób (wraz z kierowcą). Dane te muszą wynikać z homologacji!
Kimi
N3
 
Posty: 489
Dołączył(a): niedziela, 25 wrz 2005, 10:01

Postprzez RasputiN » poniedziałek, 26 gru 2005, 13:05

Napisałem do Was w tej sprawie, ponieważ przeglądając ogłoszenia na allegro spotkałem się kilkakrotnie z ofertami (SC VANów), w których sprzedający piszą "pełne odliczenie VAT" itp...
Poszukam jeszcze dzisiaj troszkę na ten temat- do tej pory znalazłem tylko jeden ciekawy artykuł:
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/index.php/14563
co prawda nie pisze w nim na temat SC/CC, ale wydaje mi się jednak, że istnieje możliwość zarejestrowania tych samochodów jako ciężarowe- byłaby to szansa na stosunkowo tanie zbudowanie rajdówki ;)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Podsumowanie dotychczas znalezionych informacji na temat odliczenia VATu od samochodów firmowych:

1 czerwca 2005 wchodzi w życie nowelizacja ustawy o podatku VAT oraz o zmianie niektórych innych ustaw. Przepisy nowelizacji w zakresie odliczania podatku VAT od samochodów zaczną obowiązywać po upływie 90 dni od daty jej ogłoszenia, czyli od 22.08.2005. Zgodnie z nowymi przepisami przy zakupie samochodu osobowego lub innego pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej niższej niż 3,5 tony można odliczyć jedynie 60% podatku VAT, jednak nie więcej niż 6 000 zł. Przy zakupie paliwa do napędu tych samochodów w ogóle nie można odliczyć podatku.
Wyjątki od zasady
Od powyższej zasady przewidziano wyjątki. Podatek VAT w pełnej wysokości można odliczyć nawet jeżeli samochód jest osobowy lub ma dopuszczalną masę całkowitą niższą niż 3,5 tony w przypadku:
• samochodów mających jeden rząd siedzeń, który jest on oddzielony od części służącej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą - jeżeli samochody te są sklasyfikowane zgodnie z przepisami prawa o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van.
• samochodów mających więcej niż jeden rząd siedzeń, które są oddzielone od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą i u których długość części przeznaczonej do przewozu ładunków mierzona po podłodze od najdalej wysuniętego punktu podłogi pozwalającego postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę pomiędzy podłogą a sufitem do tylnej krawędzi podłogi przekracza 50% długości pojazdu. Długość pojazdu to dla potrzeb ustawy odległość pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a tylną krawędzią podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona w linii poziomej wzdłuż pojazdu pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a punktem wyprowadzonym w pionie od tylnej krawędzi podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków.
• samochodów mających otwartą część przeznaczoną do przewozu ładunków
• samochodów, które mają kabinę kierowcy i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielone elementy pojazdu
• samochodów specjalnych: agregatów elektrycznych lub spawalniczych, tankowozów, pojazdów do prac wiertniczych, koparek, koparko-spycharek, ładowarek, pojazdów do oczyszczania dróg, podnośników do prac konserwacyjno-montażowych, pojazdów pomocy drogowej, pojazdów do zimowego utrzymania dróg, żurawii samochodowych
• samochodów konstrukcyjnie przeznaczonych do przewozu min. 10 osób łącznie z kierowcą, jeżeli takie przeznaczenie samochodu wynika z dokumentów

(źródło: http://www.blinfo.pl/book-x.gml?art=sol&ed=2#id175)
RasputiN
 
Posty: 10
Dołączył(a): poniedziałek, 20 gru 2004, 13:32

Postprzez Kruk » poniedziałek, 26 gru 2005, 15:21

Kimi napisał(a):
Kruk napisał(a):
Kimi napisał(a):Nie są już samochodami ciężarowymi .


Co za bzdury :roll: , na jakiej podstawie tak twierdzisz :?:


Tak kiedyś wyczytałem na Onecie , jeśli tak nie jest to sroki za wprowadzenie w błąd .

Ustawy podatkowe (głównie VAT-owska) tworzyły z roku na rok coraz to bardziej wymyślne sformułowania służące ograniczaniu praw podatkowych dla użytkowników samochodów: zrazu wprowadzono rozgraniczenie pomiędzy autami osobowymi i ciężarowymi, potem dodano warunek wyciągniętej z kapelusza minimalnej ładowności, wkrótce uzupełniono go o posiadanie homologacji producenta. Nowa ustawa wprowadza dodatkową restrykcję: auto nie tylko musi mieć - jak dotąd - homologację producenta jako samochód ciężarowy (lub specjalny), ale jeszcze dodatkowo jego ładowność musi wynosić (zgodnie ze słynnym już wzorem Lisaka 357+n*68 kg) np. ponad 629 kg dla 4 osób (wraz z kierowcą). Dane te muszą wynikać z homologacji!


Nie wiem kim jesteś :wink: , ale wypisujesz takie bzdury , że aż brzuch boli :roll: .
Jeśli rzeczywiście wyczytałeś to na Onecie to gratuluję :lol: .
Zarówno CC jak SC i Panda w nazwie już mają przez producenta podane VAN - samochód o zastosowaniu "ciężarowym". Producent daje homologację. Samochód posiada oddzieloną przestrzeń ładunkową od przestrzeni dla kierowcy i pasażera. Spełnia też warunek wynikający ze wzoru Lisaka :D (napewno Panda).
Wszystkie , przytoczone przez Ciebie argumenty przeciwko tym małym samochodom , jakoby nie były uznawane za ciężarowe , są do obalenia :lol: .Spełniają one wszystkie wymienione wymogi :!: :!: :!: .
To córka mojego kolegi.
http://www.dlamartynki.com.pl/ Wszystkich ludzi dobrego serca prosimy o pomoc każdy grosz i wszelka inna pomoc to dla nas nadzieja.
KONTO:55 1690 0013 3068 0011 5720 0002 Dominet Bank z dopiskiem , dla Martyny.
Kruk
A6
 
Posty: 1973
Dołączył(a): sobota, 28 cze 2003, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez RasputiN » sobota, 21 sty 2006, 11:36

Chcialbym odswiezyc temat- kupilem SC VANa i rzeczywiscie kwalifikuje sie on jako samochod ciezarowy, przez co moge odliczyc od niego vat i dochodowy. Odliczac moge rowniez vat i dochodowy od paliwa i srodkow eksploatacyjnych. Po zakupie samochodu wystarczy jechac do ciezarowego zakladu diagnostycznego, ktory wyda opinie na temat samochodu (jezeli ma on oryginalna kratke na swoim miejscu, numery nadwozia zgadzaja sie z tym co pisze w dowodzie to mozna rejestrowac go jako ciezarowke).
Jest to genialny sposob na zbudowanie rajdowego samochodu, oraz odliczenia podatku :)
RasputiN
 
Posty: 10
Dołączył(a): poniedziałek, 20 gru 2004, 13:32


Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości