Rajdy Okregowe a homologacja samochodu

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Rajdy Okregowe a homologacja samochodu

Postprzez opornick » środa, 1 cze 2016, 10:30

Panowie moze ktos rozjasni

Peugeot 106 seryjnie byl 1,1 w dowodzie nadal jest 1,1. Z tego 1.1 została tylko karoseria, mechanicznie to 1.6 16v
Czy można takim kundlem wystartować w czyms wiecej niz kjs, skjs ?
Jak to wyglada od strony regulaminow, homologacji? Moze ktos przerabial podobny temat?
Always ready for a ride...
Avatar użytkownika
opornick
N1
 
Posty: 94
Dołączył(a): wtorek, 31 sty 2006, 16:25


Re: Rajdy Okregowe a homologacja samochodu

Postprzez posejdon » środa, 1 cze 2016, 10:58

Przecież wg. PoRD jeśli zmieniasz pojemność silnika to musisz to mieć w dowodzie. Jeśli ktoś będzie to sprawdzał to lipa - nie pojedziesz.
Jestem Kubicomaniakiem!
Avatar użytkownika
posejdon
A5
 
Posty: 718
Dołączył(a): wtorek, 13 paź 2009, 21:21
Lokalizacja: Bródno

Re: Rajdy Okregowe a homologacja samochodu

Postprzez gabrally » środa, 1 cze 2016, 18:33

posejdon napisał(a):Przecież wg. PoRD jeśli zmieniasz pojemność silnika to musisz to mieć w dowodzie. Jeśli ktoś będzie to sprawdzał to lipa - nie pojedziesz.


A skąd wiesz, że nie zmienił. Z tym nie ma wiele kłopotu.

Wydaje mi się, że spokojnie możesz takim pojechać, choćby w OPEN. Pytanie czy homologacyjnie reszta części (zawias, buda) różni się od normalnego 1,6, bo jeśli nie to i nawet w klasie powinieneś jechać, ale tu nie mam pewności.
Coraz częściej zastanawiam się, czemu zamiast rajdów nie wybrałem szachów. Na przykład. ;)
gabrally
N4
 
Posty: 2349
Dołączył(a): czwartek, 20 lip 2006, 12:20

Re: Rajdy Okregowe a homologacja samochodu

Postprzez posejdon » czwartek, 2 cze 2016, 00:41

gabrally napisał(a):A skąd wiesz, że nie zmienił.

Ano stont :wink: :
opornick napisał(a):w dowodzie nadal jest 1,1


Mam od jakiegoś czasu podobną rozkminę. Mam Syfika EJ9 i zastanawiałem się czy dalej dłubać 1.4 czy swapować na 1.6 na dwóch wałkach. Na logikę biorąc, jeśli buda jest taka sama niezależnie od wersji silnikowej to, jeśli w papierach jest wszystko ok, nikt nie powinien mieć prawa się przyczepić. Ale żeby wszedł ten większy motor trzeba przespawać jedną łapę no i właśnie z tego powodu nie wiem co zrobić.
Ciekawe jak to wygląda od strony formalnej. Na prawdziwych zawodach patrzą w dowód? Przecież w takiej sytuacji VIN mówi wszystko o tym jaki silnik powinien być zamontowany. A może wystarczy tylko KSS (no i czy w ogóle da się to dostać na takie auto)? Jak to wygląda?

Sorry za takie pewnie głupie pytania :oops: .
Jestem Kubicomaniakiem!
Avatar użytkownika
posejdon
A5
 
Posty: 718
Dołączył(a): wtorek, 13 paź 2009, 21:21
Lokalizacja: Bródno

Re: Rajdy Okregowe a homologacja samochodu

Postprzez versus » czwartek, 2 cze 2016, 09:33

Podejście do tego tematu jest zapewne różne nawet w gronie sędziów technicznych, natomiast spotkałem się ze stanowiskiem, że numery na budzie nie mają znaczenia pod warunkiem zgodności technicznej samochodu z homologacją FIA. Innymi słowy z dowolnej wersji silnikowej można zbudować homologowaną rajdówkę, pod warunkiem, że buda na to pozwala. Poza tym w Rajdach Okręgowych są odstępstwa dotyczące zderzaków, które nie muszą być zgodne z homologacją FIA danego modelu.
Rallyborne Okręgowy Biuletyn Rajdowy
http://issuu.com/rallyborne
http://facebook.com/rallyborne
http://rallyborne.pl
Avatar użytkownika
versus
N1
 
Posty: 69
Dołączył(a): środa, 7 wrz 2011, 22:49
Lokalizacja: Katowice

Re: Rajdy Okregowe a homologacja samochodu

Postprzez opornick » czwartek, 2 cze 2016, 12:32

versus napisał(a):Podejście do tego tematu jest zapewne różne nawet w gronie sędziów technicznych, natomiast spotkałem się ze stanowiskiem, że numery na budzie nie mają znaczenia pod warunkiem zgodności technicznej samochodu z homologacją FIA. Innymi słowy z dowolnej wersji silnikowej można zbudować homologowaną rajdówkę, pod warunkiem, że buda na to pozwala. Poza tym w Rajdach Okręgowych są odstępstwa dotyczące zderzaków, które nie muszą być zgodne z homologacją FIA danego modelu.


troche tego sie obawiam ze moze byc rozna interpretacja przepisow.
Mozesz przyblizyc te odstepstwa odnosnie zderzakow?
wlasnie moja karoseria jako taka nie rozni sie od wersji gti/s16 niczym poza zderzakami, nakladkami na blotnikach i progach

w dowodzie mam 1.1 tak jak wposminalem, w 2015 chcialem wbic 1.6 ale po 4 stacjach okregowych poddalem sie. Jednak jesli gra bylaby warta swieczki w koncu pewnie by sie udalo zalegalizowac 1.6.

gabrally napisał(a):Wydaje mi się, że spokojnie możesz takim pojechać, choćby w OPEN. Pytanie czy homologacyjnie reszta części (zawias, buda) różni się od normalnego 1,6, bo jeśli nie to i nawet w klasie powinieneś jechać, ale tu nie mam pewności.


tez myslalem o OPEN, chociaz jeszcze sie w przepisy nie zaglebialem.
buda tak jak pisalem wyzej rozni sie dokladkami a zawiesenie i cala reszta przelozna jest z gti/s16 pozostaje kwestia zgodnosci homologacyjnej roznych rozwiazan ale to zawsze mozna zmienic i dostosowac do homologacji.
z drugiej strony jesli OPEN pozwalaby na start takim autem byloby poniekad prosciej
Always ready for a ride...
Avatar użytkownika
opornick
N1
 
Posty: 94
Dołączył(a): wtorek, 31 sty 2006, 16:25

Re: Rajdy Okregowe a homologacja samochodu

Postprzez gabrally » czwartek, 2 cze 2016, 19:31

posejdon napisał(a):
gabrally napisał(a):A skąd wiesz, że nie zmienił.

Ano stont :wink: :
opornick napisał(a):w dowodzie nadal jest 1,1


Mam od jakiegoś czasu podobną rozkminę. Mam Syfika EJ9 i zastanawiałem się czy dalej dłubać 1.4 czy swapować na 1.6 na dwóch wałkach. Na logikę biorąc, jeśli buda jest taka sama niezależnie od wersji silnikowej to, jeśli w papierach jest wszystko ok, nikt nie powinien mieć prawa się przyczepić. Ale żeby wszedł ten większy motor trzeba przespawać jedną łapę no i właśnie z tego powodu nie wiem co zrobić.
Ciekawe jak to wygląda od strony formalnej. Na prawdziwych zawodach patrzą w dowód? Przecież w takiej sytuacji VIN mówi wszystko o tym jaki silnik powinien być zamontowany. A może wystarczy tylko KSS (no i czy w ogóle da się to dostać na takie auto)? Jak to wygląda?

Sorry za takie pewnie głupie pytania :oops: .


Wiesz, że dwa razy wracałem sprawdzić czy na pewno tego nie pisał? :| :oops: Sorry
Coraz częściej zastanawiam się, czemu zamiast rajdów nie wybrałem szachów. Na przykład. ;)
gabrally
N4
 
Posty: 2349
Dołączył(a): czwartek, 20 lip 2006, 12:20

Re: Rajdy Okregowe a homologacja samochodu

Postprzez toydols » czwartek, 2 cze 2016, 19:34

W takich małych i starych autach, jeśli w dowodzie są odpowiednie zmiany, a auto zgodne z homologacją - nie powinno być żadnego problemu. Oczywiście detale typu zderzaki i lampy powinny być jak w modelu docelowym, czyli w tym przypadku 1,6 16V.
toydols
N2
 
Posty: 116
Dołączył(a): czwartek, 18 cze 2009, 14:23

Re: Rajdy Okregowe a homologacja samochodu

Postprzez qbus » piątek, 3 cze 2016, 09:31

Jest zapis w reg ze samochod rozpoznaje sie po homologacji a nie po nr vin itd.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice


Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron