Nie wnikając, iż wiele z już nadmienionych oraz możliwych do wskazania rozwiązań i tak ma swoje korzenie/pierwotne zastosowanie nie w motoryzacji, a np. w aero-/kosmonautyce i nierzadko tym dziedzinom zawdzięcza największy rozwój, to do zestawienia wypada dorzucić także bardziej powszechne, przetestowane uprzednio w motorsporcie:
- amortyzatory olejowo-gazowe (tutaj rajdy były kluczowym poligonem, co na potrzeby marketingu wykorzystywali sami producenci (np. Bilstein) ; do tego potem amort. o regulowanej charakterystyce tłumienia (z powodów oczywistych w "cywilach" produkcji seryjnej poszło to w kierunku komfortu obsługi, od prostej, zdalnej regulacji nastawów po autoadaptację progresywną w czasie rzeczywistym);
- stabilizatory poprzeczne obu osi (+ dekady później także ukł. adaptacyjne (kinetyczne oraz "aktywne" ze wspomaganiem elektroniką));
- wtrysk paliwa w jednostkach ZI - właściwie każdy typ, począwszy od ukł. w pełni mechanicznego, z marką/systemem - ikoną (także dla rajdów), Kugelfischer (Schaefer) na czele; BTW, jednym z pierwszych zastosowanych w sporcie był wielopunktowy, mech. wtrysk _bezpośredni_, komponentami zaczerpnięty z silnika lotniczego (nawiasem z legendarnego myśliwca IIWW - Messerschmitt'a Bf 109), dołożony do silników MB W196 (GP/F1) oraz MB 300 SLR, by stamtąd trafić pod maskę drogowego 300 SL "Gullwing";
- tak na dobrą sprawę również doładowanie (turbo, kompresor oraz systemy podwójne (np. P 959) i łączone (np. Delta S4) w silniku iskrowym było testowane i wdrażane dużo częściej w motorsporcie (nie wyłączając z tego rajdów), niż równolegle znajdowało swoje zastosowanie w autach seryjnej produkcji (w Europie od wprowadzenia na rynek BMW 2002/P 911 Turbo, a nieco wcześniej bodaj w jakichś nielicznych, amerykańskich wynalazkach); podobnie kwestia intercoolera;
- skrzynie mechaniczne z wybieraniem elektro-hydraulicznym, "aktywne" dyferencjały;
- konstrukcja opon niskoprofilowych, mieszanki gumowe.
(dodatkowo, także z mocnym, lotniczym rodowodem - sterowanie by wire, suche miski olejowe, wtrysk wody (ZTCK ostatnio BMW się tym lansuje))
Ode mnie wystarczy
Siadły napisał(a):Dwusprzęgłowa skrzynia biegów
.....
Później m.in. Peugeot w 307 WRC testował tę technologię zanim odważył się wprowadzić do produkcji masowej.
To było pierwotne założenie konstrukcyjne - finalnie nie zostało wdrożone w żadnej z ewolucji (z początku opóźnienie w pracach + ostatecznie regulaminowy zakaz ze strony FIA).