W związku z tym, że zaczyna się nowy sezon zmagań o nazwie Formula Student to pozwoliłem sobie założyć wątek na tym forum poświęcony temu cyklowi.
Powód? Chciałbym tym tematem stworzyć taką małą społeczność, w której studenci mogli by wymienić się między sobą wrażeniami czy doświadczeniami albo już-nie studenci lub jeszcze-nie-studenci mogli się dowiedzieć czegoś o tym projekcie. Może dzięki temu jakiś team znajdzie sponsora lub partnera? Może ktoś z bardziej doświadczonych w sprawach motorsportu pomoże w rozwiązaniu jakiegoś problemu lub wskaże do tej pory niezauważony błąd w konstrukcji? Zobaczymy co się z tego tematu rozwinie.
W ramach wyjaśnienia co to jest Formula Student: Formula Student to konkurs dla młodych inżynierów, którego celem jest przede wszystkim przekazywanie wiedzy i dobrych praktyk inżynieryjnych na młode pokolenie, tworzenie więzi między studentami, jak również swojego rodzaju mostu pomiędzy pracodawcami a potencjalnymi pracownikami. W ramach konkursu zespoły budują bolidy wg dosyć liberalnego regulaminu, który tylko dba o to, żeby zespoły w czasie konstrukcji nie zapomniały o bezpieczeństwie swoim i innych. Same zawody składają się z ośmiu konkurencji: 3 tzw. "statycznych" i 5 "dynamicznych". W konkurencjach statycznych zespoły muszą obronić swoje decyzje dotyczące konstrukcji i rozwiązań zastosowanych w samochodzie (Design Report), przeprowadzić symulację kosztów produkcji w ilości 100 sztuk rocznie (Cost Report) jak i przedstawić swój pomysł na sprzedanie samochodu (Buisness Plan). Konkurencje dynamiczne obejmują przyspieszenie na dystansie 75m (Acceleration), jazda po torze w kształcie ósemki, mającym sprawdzić zawieszenie (SkidPad), około kilometrowej długości "odcinek specjalny" między pachołkami (Auto-X) oraz najdłuższa konkurencja, Endurance, czyli 22 km ścigania się wraz ze zmianą kierowców. Jeżeli ktoś chciałby troszkę więcej poczytać, to tu jest linkhttp://events.imeche.org/formula-student/
Co do mojej osoby, to w Formula Student biorę odział od zeszłego sezonu. Jestem członkiem team Elbflorace z Drezna, gdzie studiuję. W zeszłym roku byłem odpowiedzialny za przygotowanie pedałów, w tym sezonie jestem kierownikiem działu zawieszenia. W tym roku budujemy już ósmy bolid, piąty z napędem elektrycznym. Gdyby ktoś chciał się czegoś więcej dowiedzieć o moim teamie:http://www.elbflorace.de (jest też po angielsku)
Tak więc: zapraszam do dyskusji!