Porównanie samochodów

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Re: Porównanie samochodów

Postprzez voytec » poniedziałek, 4 sie 2014, 07:38

żółtodziób napisał(a):Cóż, wypada tutaj tylko...


Żadne tam samokrytyki, przeprosiny itd.. Problemu nie ma i w sumie to nie było. Napomknąłem tylko o fakcie (nawet może niepotrzebnie). Gdyby tak wszystko brać do siebie... Z resztą, co starałem się uwypuklić, przynajmniej ja już się do tego typu spraw odnoszę całkiem pogodnie ;) A o świętych to w ogóle coś ciężko ;)

Właśnie, LMP to dobry przykład na to, że Audi do całkiem jeszcze niedawna myślało w podobny sposó jak 30 lat temu. Może to nie jest aż taki beton, ale cały ten cyrk z dieslami... Przecież z tego co pamiętam to oni chcieli się wycofać z LM jak stwierdzili,że już nie ma z kim wygrywać. Raz dali wygrać Bentleyowi, raz pojechały wyłącznie prywatne R8mki. Oficjalna wersja była taka, że to co ich zatrzymało to możliwość założenia TDI. Ale jeśli wziąć to na prostą logikę to kto przeforsował te diesle jeśli nie Audi? Pescarolo? No właśnie. Prywatne zespoły nie miały w tym żadnego interesu, a wręcz odwrotnie, bo skąd niby miały wziąć taką trechnologię? To na mój gust był raczej inny mechanizm. Z niczego nie zamierzali się wycofywać, ale koniecznie chcąc promować diesla mogli zagrozić odejściem, i ACO przerażone,ze zostanie sama prywatna sieczka, która będzie walczyć o przetrwanie a nie ścigać się wymiękło i napisało regulamin tak, żeby diesel miał przewagę. Po co było odpalać tę całą machinę, nie wystarczyło dać tylko naklejek? Tym bardziej,że teraz swoje dieslowskie prototypy używają do promowania RS6 i jakoś nie czują się z tego powodu zbyt dziwnie.


W sumie nawet nie bardzo jest co więcej dodać do Twoich spostrzeżeń i wniosków. IMO tak właśnie było, a ten myk z prywatnymi R8-kami (chociaż one konkretnie na Le Mans były bardziej "prywatne", coś jak Loeb i Xsara WRC w Kronosie, czyli na pewno oficjalnie, a wsparcie techniczne i kadrowe było z regularnych zasobów fabrycznych; z resztą zaraz potem nieprzypadkowo Champion Racing wszedł w struktury satelickiego Audi Sport North America) miał wzmocnić presje na ACO, aby skroiło korzystne regulacje pod ZS'owe ciągotki VAGa, zatrzymując na dłużej w stawce uznaną fabrykę. Co do promowania sprzętów pokroju RS6 via dieslowską szufladę - widać pościąganie oznaczeń TDi (na R18 e-tron Q nie było ich chyba nigdy) wystarczy, aby zakręcić grupą docelową (chociaż świadomy motoryzacyjnie klient na takie auto raczej nie potrzebuje do podjęcia decyzji o zakupie żadnego promo, a tym bardziej ściemnianego) oraz sugeruje, że w ujęciu masowym ta technologia przestaje już być dla nich priorytetowa, co też ma odzwierciedlenie w trendach rynkowych.

a i Prosiak się zabrał poważnie za temat. Są póki co raczej w tyle, ale to jest dopiero pierwszy ich sezon, a i tak zdążyli nieco nastraszyć paru ludzi. No, chyba,ze odgórna decyzja koncernu będzie taka, ze nie mogą być szybsi.


Jeszcze jedna, zaocznie nie pozbawiona sensu opcja, chociaż też nie do końca prawdopodobna - może jest brane pod uwagę założenie, że jak już Porsche wystarczająco ogarnie temat, połączy szybkość z odpowiednim poziomem wytrzymałości/niezawodności i stanie się realnym sukcesorem na miarę Audi, to by nie tworzyć w dłużej perspektywie w czubie stawki konkurencji wewnątrz koncernu, fabryczny zespół marki z Ingolstadt pomacha chusteczką na pożegnanie, odchodząc w otoczce chwały, kończąc i przypisując też sobie "erę" rządów diesla w prototypach. Tylko że akurat oni nie za bardzo mieliby gdzie przenieść swoją aktywność. Niespiesznie zaplanować, wdrożyć i wrócić do WRC w miejsce VW, niejako korzystając z noweli technicznej A.D. 2017r? (VW zaanonsował co prawda swoje zaangażowanie w cykl do 2019r., ale to nie jest w żaden sposób wiążące; z drugiej strony aspekt marketingowy WRC pozostawia obecnie wiele do życzenia, a inwestycja też nie jest/nie byłaby szczególnie mała). Skok na głęboką wodę i F1? (b. wątpliwe). Bo trzeba przyznać, że mimo wszystko tor pasuje do Audi już znacznie bardziej niż rajdy. A długi dystans i prototypy im wychodzą konkretnie.
OK, koniec wyścigowego OFF'a w rajdowym temacie.
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp


Re: Porównanie samochodów

Postprzez Sylwek_GSi » poniedziałek, 4 sie 2014, 09:12

Powołam się na słowa żółtodzioba, mi również podoba się dziele nie się wiedzą na temat starych samochodów. Czytam tutaj o rzeczach, których nie wiedziałem lub o których ciężko się gdziekolwiek dowiedzieć. Ponieważ ja zaczynałem przygodę z rajdami w połowie lat 90 to B grupa jest dla mnie praktycznie mało znana. Ale, piekielne wrażenie zrobiły i robią nadal A grupowe potwory, suma summarum pradziady obecnych WRC. Może podyskutujemy tutaj na temat Escorta Coswortha, Celicy, Lancera Evolution czy Imprezy 555 ? Oglądając stare relacje, te samochody robił niezapomniane wrażenie i mimo upływu 20 lat, wcale nie odstają wiele od obecnych wurców.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Porównanie samochodów

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 4 sie 2014, 10:57

voytec napisał(a):
Niespiesznie zaplanować, wdrożyć i wrócić do WRC w miejsce VW, niejako korzystając z noweli technicznej A.D. 2017r?


Sensowny wniosek. Nie wiadomo oczywiście na ile zgodny z rzeczywistością, ale dośc dobrze "klejący" się z ostatnimi pogłoskami,że od 2017 roku WRC mają być budowane na segmencie D. Tak jak dla brandu VW ważniejsze są Golf i Polo niż Passat, tak w przypadku Audi już nie koniecznie. Co prawda A4 ma trochę dziwny layout napędu, który moze być pewnym problemem przy budowie WRC, ale po pierwsze nie jest powiedziane, że następna wersja nie będzie poprzecznosilnikowa, na platformie MQB mają budować prawie wszystko, od Polo do Passata, więc dlaczego nie A4... Po drugie możliwe jest, że specjalnie zaczęli gadkę z wysokiego pułapu, żeby przeforsować coś w okolicach 4,5 metra długości, idealnie by im pasowało A3 w wersji sedan.

Może podyskutujemy tutaj na temat Escorta Coswortha, Celicy, Lancera Evolution czy Imprezy 555 ? Oglądając stare relacje, te samochody robił niezapomniane wrażenie i mimo upływu 20 lat, wcale nie odstają wiele od obecnych wurców.


W sensie szybkości to odstają i to sporo. Auta te jednak robiły widowisko swoją narowistością. Teraz nawet jak na szutrze WRC jedzie bokiem to tylko przez krótką chwilę, i żeby wyprostować samochód nawet niespecjalnie trzeba się starać. Kiedyś to była ciągła walka, dlatego właśnie jest takie wrażenie, że te wozy robiły robotę. Oczywiście robiły widowisko, z tym nie ma co polemizować, ale jeśli chodzi o szybkość możliwości A-grupy skończyły się definitywnie wraz z Lancerem Evo 6. W pewnym momencie nie było juz możliwości pogonienia za wurcami, RalliArt wystąpił wtedy o zgodę na kilka zmian, które do tej pory nie były w grupie A możliwe. O ile dobrze pamiętam chodziło głównie o zawieszenie. Wystarczyło na tyle, że zbudowali coś, co nieoficjalnie nazywa się Evo 6,5 i obiecali FIA ze następne auto będzie już wurcem. Tak po prawdzie z tym pierwszym WRC Mitsubishi wykorzystywało wiele starych rozwiązań, a te nowe teżnie były za specjalnie dopracowane (wystarczy spojrzeć na fotki asfaltowych specyfikacji, mialy strasznie wysokie zawieszenia), niemiej jednak konkluzja jest taka, ze Evo 6 było ostatnią konkurencyjną A-grupą, później samo Mitsubishi przyznało, ze z tego nie da się już nic więcej ulepić. Nawet o 6,5 nie można do konca powiedzieć, ze było konkurencyjną A-grupą. Wóz sprawiał wrażenie dość konkurencyjnego (choć sezon 2001 był mega dziwny, festiwal błędów i wtop, mistrzem został Burns z raptem jednym wygranym rajdem, co dowodzi jak nieregularnie punktowali pozostali kierowcy - w tej sytuacji trudno powiedzieć, czy 6,5 było konkurencyjne, czy miało trochę więcej szczęścia), ale to już nie była "czysta" grupa A.

Co jeszcze ciekawsze - Mitsubishi swoje obstawania przy A-grupie argumentowało w niemal identyczny sposób, jak Audi swoje obstawanie przy układzie przedniosilnikowym i samonośnej karoserii. Chcieli, żeby auto było zbliżone do drogowego, co zresztą też nie mało większego sensu, bo nawet w ramach grupy A odstępstwa był zbyt poważne, żeby móc powiedzieć, że takie auto ma cokolwiek istotnego wspólnego ze swoją bazą, wszystkie te zmiany które dopuszczało WRC a nie dopuszczała "czysta" grupa A w gruncie rzeczy w przypadku Mitsubishi wcale nie stanowiły o tym, że o Evo 6 można było powiedzieć, ze to jest samochód przypominający seryjny, jakoś wyraźnie bardziej niż Subaru Impreza WRC z tamtych czasów.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Porównanie samochodów

Postprzez ZbyszekChaosu » sobota, 9 sie 2014, 10:05

Tutaj porównanie repliki gr. B z seryjnymi autami http://www.topgear.com.pl/audi-s1-gr-b- ... filmy,4472
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Poprzednia strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 70 gości