Moderator: SebaSTI
ryjas napisał(a):Tak więc najbezpieczniej jest powiedzieć, że cyferki oznaczają prędkość z jaką można pojechać dany zakręt.
Opis odcinków musi być szczegółowy, ale jednocześnie zwięzły i łatwy do przekazania. Gdy mknie się przez las z prędkością grubo przekraczającą 100 km/h, nie ma czasu na długie, rozbudowane zdania czy wątpliwości. Załoga tworzy notatki, przejeżdżając odcinek cywilnym samochodem, który ma kierownicę oklejoną taśmą i namalowaną na niej podziałkę wychylenia kierownicy, co pomaga opisać dany zakręt.
Podczas przygotowywania opisów kierowcy muszą przestrzegać przepisów, co utrudnia zadanie. Podczas rajdu, jadąc na czas, samochód porusza się o wiele szybciej, więc w notatkach trzeba uwzględnić te różnice. Liczby dyktowane przez Szczepaniaka – 70, 60, 200 – to orientacyjna odległość od zakrętu. Litery „P” i „L” oznaczają kierunek skrętu, a cyfry od 0 do 7 to informacja, jak ostry jest wiraż. Opis może być uzupełniony o takie rzeczy jak „plus” czy „minus”, mówiące czy na wyjściu z zakrętu można przyspieszać albo hamować oraz łatwe do rozszyfrowania określenia „lód”, „syf”, „błoto” lub „ślisko”.
Opis może być uzupełniony o takie rzeczy jak „plus” czy „minus”, mówiące czy na wyjściu z zakrętu można przyspieszać
sas napisał(a):
Jest jedna ciekawa rzecz w opisie rk co do której może mnie ktoś wyprowadzi z błędu lub potwierdzi. Normalnie tzn zwykle w opisie jest: "+" to wypuść, a "-" to zostań, tak? RK wydaje się tego nie stosotawać, bo u niego te komendy lub podobne są wypowadane pełnymi słowami, a "+" i "-" wydają się odnosić również do kąta. I tak np mamy "3++". Na logikę może się wydawać, że jest to trochę zbyt dokładny opis kątowy i że wystarczyło samo 3, ale Robert może takiego potrzebować z różnych powodów, a być może jednym z nich jest coś o czym napiszę niżej.
To już tylko moje prywatne spostrzeżenia, wiec proszę nie bić jeśli ktoś się nie zgadza.
Ciekawe, że chyba tylko RK jeździ z takimi naklejkami na kierze na zapopoznaniu. Być może ma to związek z ograniczeniami prawej ręki o których zresztą sam mówił. Mimo że łopatka biegów jest u niego długa to czasem może być ciężko zbijać biegi, obsługiwać ręczny i robić jeszcze flicka do nawrotu kierownicą, zwłąszcza jeśli prawą rękę ma się wyłączoną z użycia np na nawrocie ...no wlasnie, zdarzają mu się czasem błędy na zaskakująco prostych fragmentach jak nawroty i wyglada to troche tak jakby mu zakbrakło kąta skrętu.
Składając do kupy fakty takie jak: zmiana biegów łopatką która chyba jest tylko po lewej stronie oraz to, że Robert miewał taką naklejkę z cyferkami na zapoznaniach, mam taką teorię, że rk zwłaszcza do ciasnych zakrętów musi przed zakrętem odpowiednio ułożyć rękę na kierownicy i jest to kluczowe, żeby nie "zabrakło" mu kąta obrotu w lewym ręku. Jeśli przed nim jest zakręt dwójkowy 2-- a rk przypadkiem złapię kierownicę lewą ręką tak jak do zakrętu o kącie 2, to przy prawej ręce zajętej ręcznym, może się zdarzyć, że nie będzie w stanie przełożyć rąk na kierownicy i dokręcić kierownicą, żeby móc wprowadzić korektę do toru jazdy jeśli ten okaże się nie taki jak sobie założył. Może to też działać w drugą stronę i jak tył ucieknie za bardzo to ręka położona zawczasu w złym miejscu na kierownicy nie ma możliwości ruchu do kontry potrzebj do odzyskania tyłu i w efekcie prowadził to do spina, co też też się Kubicy zdarzało na asfaltach. Chętnie poznam Wasze opinie, tylko piszcie z głową
pozdrawiam sas
Domson napisał(a):W nawrotach Robert często ma problem bo ręczny przy tym systemie jak i zresztą przy systemie z poprzedniego sezonu Citroena nie działa do końca poprawnie.
sas napisał(a):Domson napisał(a):W nawrotach Robert często ma problem bo ręczny przy tym systemie jak i zresztą przy systemie z poprzedniego sezonu Citroena nie działa do końca poprawnie.
Tak też brałem to pod uwagę, choć zapomniałem o tym napisać, i rzeczywiście na Sardynii na superosie tak to wyglądało, jakby ręczny nie załapał, no ale są sytuacje ze nie można zwalić winy na źle działający ręczny jeśli auto jest już podcięte i idzie bokiem a kończy się to spinem...
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości