Opis rajdowy

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Re: Opis rajdowy

Postprzez Aaltonen » niedziela, 27 lip 2014, 10:46

posejdon napisał(a):Ciężko zrozumieć dokładne co on tam mówi. "Four near"? Mogłoby się zgadzać w sensie, że ciasny ten cztery. Ale nawet gdybym dobrze usłyszał z tym czwartym biegiem to byłby to wyjątek potwierdzający regułę bo ani wcześniej ani później nie słychać podobnych komend.

A po co za każdym razem przy left i right ma powtarzać gear? Opis trzeba upraszczać. Tutaj było: "bus stop, 4th gear, don't cut, pegs on the exit" także inna składnia niż przy normalnym zakręcie.
A swoją drogą co wg ciebie oznacza dla np. Meeka gdy usłyszy cyfrę np. "4" przed niewidocznym zakrętem, albo szykaną której nie da się ocenić z perspektywy dojazdu?
Avatar użytkownika
Aaltonen
N3
 
Posty: 373
Dołączył(a): środa, 10 kwi 2013, 11:52


Re: Opis rajdowy

Postprzez posejdon » niedziela, 27 lip 2014, 11:17

Aaltonen napisał(a):A po co za każdym razem przy left i right ma powtarzać gear? Opis trzeba upraszczać.

A no po to, żeby wyodrębnić z reszty komend właśnie tą jedyną dotyczącą biegu? Oczywiście to tylko w teorii bo tej szykany Meeke i tak nie przeszedł czwórką :lol:
Jestem Kubicomaniakiem!
Avatar użytkownika
posejdon
A5
 
Posty: 718
Dołączył(a): wtorek, 13 paź 2009, 21:21
Lokalizacja: Bródno

Re: Opis rajdowy

Postprzez żółtodziób » niedziela, 27 lip 2014, 12:03

posejdon napisał(a):
Aaltonen napisał(a):A po co za każdym razem przy left i right ma powtarzać gear? Opis trzeba upraszczać.

A no po to, żeby wyodrębnić z reszty komend właśnie tą jedyną dotyczącą biegu? Oczywiście to tylko w teorii bo tej szykany Meeke i tak nie przeszedł czwórką :lol:


No dokładnie, po co ten raz miał mówić "gear"? Motyw ze składnią też jest mocny, od kiedy w opisie rajdowym zwraca się uwagę na składnię? Ma być jak najkrótszy i najbardziej treściwy, jeśli w całym opisie chodzi o biegi to nie mówi się jeden raz na cały odcinek 4th gear". Nie ma jak to sobie samemu totalnie zaprzeczyc w jednym tylko wpisie. Ale jak widać, zdaniem niektórych jeśli fakty swiadczą przeciwko teorii to tym gorzej dla faktów. Prawda jest taka, że nagranie jest mało wyraźne i równie dobrze moze być to "4 near". Cała dyskusja opiera się o założenie, że pierwsza interpretacja słuchowa jest poprawna. Jeśli jednak jest, to teoria o biegowym opisie jest nie do obrony, jeśli chce się zachować powagę.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Opis rajdowy

Postprzez krzysiek_swrt » niedziela, 27 lip 2014, 12:17

Panowie ile razy można mówić wam że opisu biegowego nikt już nie stosuje od lat.
krzysiek_swrt
N3
 
Posty: 454
Dołączył(a): wtorek, 29 lis 2011, 22:58
Lokalizacja: Piława Górna

Re: Opis rajdowy

Postprzez Aaltonen » niedziela, 27 lip 2014, 13:57

posejdon napisał(a): A no po to, żeby wyodrębnić z reszty komend właśnie tą jedyną dotyczącą biegu? Oczywiście to tylko w teorii bo tej szykany Meeke i tak nie przeszedł czwórką :lol:

Przeszedł. Łatwo policzyć biegi na rozpędzaniu po szykanie.
żółtodziób napisał(a):Motyw ze składnią też jest mocny, od kiedy w opisie rajdowym zwraca się uwagę na składnię?
To jedna z najważniejszych rzeczy w opisie. Uporządkowania składnia komend sprawia, że opis jest czytelny i łatwy do przyswojenia przez kierowcę.
Panowie ile razy można mówić wam że opisu biegowego nikt już nie stosuje od lat.

Zależy co rozumiesz pod pojęciem opis biegowy. Jeżeli ktoś stosuje opis cyferkami 1-6 to zazwyczaj ułatwia sobie życie i opisuje w ten sposób, że cyferka odpowiada biegowi na którym przechodzi się dany zakręt.
Oczywiście są pewnie niuanse, ale z grubsza tak właśnie jest.
Avatar użytkownika
Aaltonen
N3
 
Posty: 373
Dołączył(a): środa, 10 kwi 2013, 11:52

Re: Opis rajdowy

Postprzez żółtodziób » niedziela, 27 lip 2014, 19:12

krzysiek_swrt napisał(a):Panowie ile razy można mówić wam że opisu biegowego nikt już nie stosuje od lat.


Patrząc na ten tekst:

Zależy co rozumiesz pod pojęciem opis biegowy. Jeżeli ktoś stosuje opis cyferkami 1-6 to zazwyczaj ułatwia sobie życie i opisuje w ten sposób, że cyferka odpowiada biegowi na którym przechodzi się dany zakręt.
Oczywiście są pewnie niuanse, ale z grubsza tak właśnie jest.


To jeszcze baaardzo dużo...

Po drugie dlaczego piszesz w liczbie mnogiej, ja tu widzę tylko jedną osobę która twierzi, że nadal stosuje się opis biegowy... nawet jeśli parę osób probowało go jakoś tłumaczyć to jednak wszyscy dawno powymiękali...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Opis rajdowy

Postprzez Aaltonen » niedziela, 27 lip 2014, 20:34

Może inaczej:
Wyobraź sobie żółtodziob, że jesteś kierowca rajdowym, jedziesz na 6 biegu i pilot dyktuje ci przed kompletnie ślepym zakrętem Lewy 4.
Co oznacza dla ciebie ta informacja i jak ją wykorzystasz, na jakim biegu wjedziesz w zakręt?
Avatar użytkownika
Aaltonen
N3
 
Posty: 373
Dołączył(a): środa, 10 kwi 2013, 11:52

Re: Opis rajdowy

Postprzez krzysiek_swrt » niedziela, 27 lip 2014, 21:56

a jeżeli pilot podyktuje L6 30 P1 to jesteś w stanie przy dużej prędkości na 30 metrach zredukować z 6tki na 1 raczej nie a jak już to po tym P1 zaparkujesz auto na poboczu bo rozleci się skrzynia albo przekręcisz silnik.
krzysiek_swrt
N3
 
Posty: 454
Dołączył(a): wtorek, 29 lis 2011, 22:58
Lokalizacja: Piława Górna

Re: Opis rajdowy

Postprzez Szeszkin » niedziela, 27 lip 2014, 22:30

Całe życie jeździłem na opisie "biegowym".I jako pilot i jako kierowca.Przecież najważniejsze jest to,co kierowca chce wiedzieć o danym fragmencie trasy :D
Szeszkin
Szeszkin
N2
 
Posty: 107
Dołączył(a): środa, 20 lut 2008, 22:42
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Opis rajdowy

Postprzez żółtodziób » niedziela, 27 lip 2014, 23:39

Szeszkin napisał(a):Całe życie jeździłem na opisie "biegowym".I jako pilot i jako kierowca.Przecież najważniejsze jest to,co kierowca chce wiedzieć o danym fragmencie trasy :D


Dobra, ale nie rzecz w tym kto na jakim systemie jeździł i jaki system jest lepszy czy gorszy. Rzecz w tym, że jeden z kolegów sądzi, że po dziś dzień jest to podstawowy system, w sensie najbardziej rozpowszechniony.

@Aaltonen - pisałem już - nie zastanawiam się na jakim biegu wejść w dany zakręt jak prowadzę auto, a jeśli coś ma sekwencję to nawet często nie wiem, dobieram bieg na ucho, jak słyszę, że obroty spadły to redukuję, jak słyzszę,że wyje to wrzucam wyższy bieg

Poza tym dzisiaj na WP przypadkiem trafiłem coś takiego:

http://sport.wp.pl/kat,1726,title,Zbada ... omosc.html

jest to w zasadzie coś, co wiadomo od dawna i dotyczy każdego sportu - po to się ćwiczy różne rzeczy, żeby wykonywać je instynktownie, nie angażując w to mózgu. Skoro taki leszcz jak ja wbija biegi prawie o tym nie myślac, to tym bardziej robią tak kierowcy rajdowi. Bazują na czuciu prędkości i wyobraźni. Przejeżdżaja miliony zakrętów i jak dostają komendę to od radzu sobie wizualizują jak wygląda zakręt. myśle,że po latach praktyki nie mają z tym najmniejszego problemu. Zresztą nie wiem co chcesz powiedzieć przez takie stwierzenie - że system kątowy czy opisowy nie ma prawa działać w praktyce? No przecież działa, wrzucali koledzy filmy z Kopeckym, który stosuje odwrotną numerację i w jego przypadku na milion procent system nie ma nic wspólnego z biegami - no i jakoś daje radę.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości