Wybór samochodu do Sprintów

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Wybór samochodu do Sprintów

Postprzez bimber » sobota, 22 gru 2012, 18:01

Witam, przychodze po pomoc. W związku z rozpoczynającym się niebawem nowym sezonem mam zmiar zamienić fotel "umysłowego" na fotel kierowcy. I tutaj kieruję się do Was panowie bo wiem że jest tu sporo osób które mają większe lub mniejsze doświadczenie w tym temacie. Co prawda zakup planuje na przełomie styczeń/ luty ale chciałbym już zrobić rozeznanie.

budżet zależy od wersji, na auto przygotowane już chciałbym dać do 5500.
Druga wersja do której jakoś jestem bardziej przekonany to zakup seryjnego autka za 4000-4500 i wiadomo dozbrojenie na poczatek w kubły, szelki, zawias, kiere. i tutaj mam kilka opcji:

renault clio I 1.8 16v ~140 km
Renault megane coupe 2.0 150 km
Seat Ibiza Cupra 2.0 150 km, tyle że niestety ciężko w tej kwocie znaleźć
Honda Civic 1.6 v-tec 125 km, choć tutaj też ciężko dorwać coś w rozsądnym stanie
Suzuki Swift gti
ewentualnie Mazda 323 1.8 ~ 140 km

jedyne na czym mi zależy to w zasadzie wspomaganie kierownicy. Za bardzo nie interesują mnie CC i SC no i jakoś na RWD też mnie niee ciągnie (przynajmniej jak narazie). Jeżeli macie jakieś doświadczenia z którymś z tych samochodów to prosze o opiniee, a może z kilkoma mieliście i macie możliwość porównania to byłbym bardzo wdzięczny :) za każdą pomoc z góry dziękujee :D
bimber
N3
 
Posty: 497
Dołączył(a): wtorek, 20 lis 2007, 23:29
Lokalizacja: śląsk cieszyński


Re: Wybór samochodu do Sprintów

Postprzez beeper_ » sobota, 22 gru 2012, 18:27

Ja bym celował w Civica lub Swifta.
Avatar użytkownika
beeper_
N4
 
Posty: 2056
Dołączył(a): sobota, 5 lip 2003, 10:21
Lokalizacja: Kraków

Re: Wybór samochodu do Sprintów

Postprzez kuba.es » sobota, 22 gru 2012, 18:54

beeper_ napisał(a):Ja bym celował w Civica lub Swifta.

Ja podobnie, z większym naciskiem na Swifta. W przypadku Hondy najlepsze wyniki robią jednak VTI, a Swift GTi jest bardzo konkurencyjny w klasie 2.
Problem jest jeden - znalezienie zdrowego egzemplarza w tej kasie.
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty - dla szybkich kierowców." - Colin McRae
Avatar użytkownika
kuba.es
N3
 
Posty: 402
Dołączył(a): czwartek, 27 sty 2011, 12:07

Re: Wybór samochodu do Sprintów

Postprzez viper » sobota, 22 gru 2012, 19:46

Ja bym meganke, bo swift to już stary, a tam jest problem z podluznicami, bo lecą. Civica to bym szukał ale vti, reszta to zwykły samochód, ale ma coś lepszego dla ciebie :) .

Najlepszy z tych to peuget 206 ale gti. Ma chyba 138 km. W miarę świeży a na pewno zwrotny i ma super ręczny do Rally sprintow i kjs.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Wybór samochodu do Sprintów

Postprzez bimber » sobota, 22 gru 2012, 19:47

też najchętniej kupiłbym jedno z tych dwóch, tyle że swifty są albo w kiepskim stanie i dość tanie koło 3 tys, albo w fajnym stanie ale cena koło 7, co już niestety jest ponad moją kreską, civici się kręcą w okolicy 5, czasem cos wpadnie taniej. Z civiciem jest o tyle fajna sprawa że na rynku jest sporo części do podkręcenia auta i to w dosyć atrakcyjnych cenach. Jeżeli zaś chodzi o cene zakupu to chyba najatrakcyjniej wypada to megane, w kwocie około 4 tys idzie już coś wybrać, niestety nie znam nikogo kto by miał do czynienia z takim wozidłem i nie nam żadnych opinii na jej temat.
bimber
N3
 
Posty: 497
Dołączył(a): wtorek, 20 lis 2007, 23:29
Lokalizacja: śląsk cieszyński

Re: Wybór samochodu do Sprintów

Postprzez SkyWalker » sobota, 22 gru 2012, 20:02

Moim zdaniem Ibiza Cupra też bardzo dobre rozwiązanie, ma dość dobre seryjne zawieszenie a co do zbierania się to już wolę nie mówić^^ miażdży;p zastanów się kolego również nad 106 rally:) fajne małe zwinne autko:) i szybkie do tego
Avatar użytkownika
SkyWalker
N3
 
Posty: 249
Dołączył(a): wtorek, 31 sty 2012, 10:17
Lokalizacja: Laukaa

Re: Wybór samochodu do Sprintów

Postprzez beeper_ » sobota, 22 gru 2012, 20:46

Nie ma co eksperymentować, zobacz jakie samochody wygrywają dane klasy. Dostępność informacji o modyfikacji i cześci do tuningu civica jest ogromna i stosunkowo niedrogo to wychodzi.
Avatar użytkownika
beeper_
N4
 
Posty: 2056
Dołączył(a): sobota, 5 lip 2003, 10:21
Lokalizacja: Kraków

Re: Wybór samochodu do Sprintów

Postprzez viper » sobota, 22 gru 2012, 21:03

beeper_ napisał(a):Nie ma co eksperymentować, zobacz jakie samochody wygrywają dane klasy. Dostępność informacji o modyfikacji i cześci do tuningu civica jest ogromna i stosunkowo niedrogo to wychodzi.

To prawda, ale trzeba wziąć rownież pod uwagę, ze te samochody mają już 20 lat, a blacha to nie jest najmocniejszą strona tych roczników. Ja wolałbym osobiście crx 125, bo civic to odpowiednik 106
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Wybór samochodu do Sprintów

Postprzez MarcinRally » sobota, 22 gru 2012, 21:12

Ze swojej strony : Corsa GSi 1.6 16V, sam posiadam i nie narzekam, części tanie a na prawdę się fajnie prowadzi, kupujesz zawias i kolektor dolotowy za 250 zł oraz wydechowy i masz około 130 KM przy 830 kg wagi po wyciągnieciu zbędnych rzeczy co wiadomo :) . Jedyna rzecz to hamulce, po odelżeniu tyłu z kanapy i wszystkiego z bagażnika na dohamowaniach strasznie "zabiera" dupę , no ale zależy jakie kto ma hamulce z tył ;) , idzie to ogarnąć bez problemu. Stawałem na światła z civickiem 1.6 Vtec 125 i dostał spore baty :)
Ostatnio edytowano sobota, 22 gru 2012, 21:17 przez MarcinRally, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
MarcinRally
A5
 
Posty: 749
Dołączył(a): niedziela, 25 lut 2007, 10:48
Lokalizacja: Krosno

Re: Wybór samochodu do Sprintów

Postprzez viper » sobota, 22 gru 2012, 21:17

MarcinRally napisał(a):Ze swojej strony : Corsa GSi 1.6 16V, sam posiadam i nie narzekam, części tanie a na prawdę się fajnie prowadzi, kupujesz zawias i kolektor dolotowy za 250 zł oraz wydechowy i masz około 130 KM przy 830 kg wagi po wyciągnieciu zbędnych rzeczy co wiadomo :) .

To fakt proponuje szpere do tego i żadna Honda nie podskoczy.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Wybór samochodu do Sprintów

Postprzez CZUCZU » sobota, 22 gru 2012, 21:29

megane i clio odradzam ze wzgledu na brak czesci. Swifta zdrowego szukaj zdrów, astra/corsa gsi jest optymalna
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Wybór samochodu do Sprintów

Postprzez Maxikitcar » niedziela, 23 gru 2012, 00:31

ford puma 1.7 125KM daje rade w kjsach w sprintach gorzej bo mała moc. Każde 2.0 16V od 96r. w góre do 5500zł to będzie albo złom na kołach albo zadbane po wypadku auto które do fabrycznej geometrii już nie wróci :lol:
Maxikitcar
N2
 
Posty: 162
Dołączył(a): środa, 11 kwi 2012, 21:46

Re: Wybór samochodu do Sprintów

Postprzez vti_rally » niedziela, 23 gru 2012, 11:06

tylko civic ale wersia vti 1.6 DOHC V-TEC 160km , wymuci wszystkie auta z tej listy powyżej , wiem co mówię miałem taką maszynę 7 lat , i jest bezawaryjny co najważniejsze
Avatar użytkownika
vti_rally
N2
 
Posty: 104
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2005, 14:48
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Wybór samochodu do Sprintów

Postprzez bimber » niedziela, 23 gru 2012, 11:17

CZUCZU napisał(a):megane i clio odradzam ze wzgledu na brak czesci. Swifta zdrowego szukaj zdrów, astra/corsa gsi jest optymalna

właśnie zauważyłem że z częściami przynajmniej do megane jest kiepsko. co do corsy to powiem że przeszła mi przez myśl ale jakoś wydawała mi sie małokonkurencyjna ze 109 km w porównaniu do civica, saxo czy 106.

vti_rally napisał(a):tylko civic ale wersia vti 1.6 DOHC V-TEC 160km , wymuci wszystkie auta z tej listy powyżej , wiem co mówię miałem taką maszynę 7 lat , i jest bezawaryjny co najważniejsze


tak wiem że wymłuci wszystko ale mój budżet jest o połowe niższy niż koszt takiej maszyny :wink:
bimber
N3
 
Posty: 497
Dołączył(a): wtorek, 20 lis 2007, 23:29
Lokalizacja: śląsk cieszyński

Re: Wybór samochodu do Sprintów

Postprzez Siadły » niedziela, 23 gru 2012, 15:40

Ale civica 125KM z czasem można mocowo podłubać tak, że nie będzie ustępował VTi, a na w miarę krętych próbach może będzie nawet szybszy. I wcale nie trzeba będzie na to worka pieniędzy.
Avatar użytkownika
Siadły
N2
 
Posty: 184
Dołączył(a): niedziela, 24 wrz 2006, 21:31

Następna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości