Maxi Rally Car

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Maxi Rally Car

Postprzez Marcin Szopa » piątek, 2 mar 2012, 16:43

Nie wiedziałem w jakim dziale założyć post, padło na forum ogólne.

Chciałbym zacząć dyskusje co sądzicie o argentyńskim sposobie na rajdówki - czyli Maxi Rally Car. Z tego co wyczytałem samochody w tej klasie mają ten sam:
silnik: Honda 2.4, cztery cylindry, moc około 280 KM.
skrzynie biegów - Modena sequential
tylni dyferencjał - /nie wiem jaki producent/
Cena samochody oscyluje w około 100-125 tyś Euro.

Reszta części jest w gestii tunera. Moim zdaniem jest to świetny pomysł, pojawili się w mistrzostwach tacy producenci jak VW, Fiat, Kia, Ford, Chevrolet itp. To jest szansa na pojawienie się nowych producentów którzy nie za bardzo mają tradycje rajdowe. Mając zamontowane podstawowe takie same części pozwala to na wyrównanie szansy na starcie. Jak oceniacie ten pomysł w polskich realiach? Jaki plusy - minusy?

Może pomysł na nową klasę, opartą na samochodach różnych producentów, montując w nich części jednego producenta?Zachęcam do dyskusji :)
Marcin Szopa
N3
 
Posty: 343
Dołączył(a): poniedziałek, 11 sie 2008, 13:10
Lokalizacja: Bielsko/Kęty


Re: Maxi Rally Car

Postprzez Jarek55511 » piątek, 2 mar 2012, 18:55

Też myślę że to fajny pomysł,ale u nas pewnie PZMot by się nie zgodził,albo by wsadził to do klasy open jak już. Nie wiem czy któryś producent poszedłby na to bo zakładać konkurenta silnik i napęd? U nich się da a u nas wątpię...
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Maxi Rally Car

Postprzez robros » piątek, 2 mar 2012, 19:17

Jak dla mnie to pomysł nie mający nic wspólnego z rozwojem i zdrową konkurencją. Przy czymś takim nie ma problemu by Tavria mogła zdobywac mistrzostwo. Dobrze, że u nas takie wynalazki nie przejdą. Fiat albo Zaporożecz silnikiem Hondy :)
robros
 
Posty: 35
Dołączył(a): sobota, 15 paź 2011, 08:53

Re: Maxi Rally Car

Postprzez dziwny » piątek, 2 mar 2012, 20:51

Moim zdaniem świetna alternatywa dla S2000, dużo tańsze, pewnie trochę mniej konkurencyjne samochody, ale co najważniejsze, mogą je przygotowywać "prywaciarze", niema uzależnienia od działu sportu danej marki i płatności za logo;) Wszystko jest przejrzyste i niema odkrywania ameryki od nowa;) Dziwi tylko, że w Brazylii powstała bliźniacza kategoria, jednak wykorzystująca silniki v6, moim zdaniem niepotrzebna i droga komplikacja. A najważniejszą rolę w marketingu odgrywa jednak karoseria, to oglądając "wydmuszkę" z poszerzonymi błotnikami i sunącą bokami ludzie napalają się na samochody;) A że silnik innego producenta i niema nic wspólnego z seryjnym autem? Trudno, WRC tez niema nic wspólnego, ani S2000;) oprócz bloku silnika:)

Odchodząc od tematu, chciałbym zobaczyć rajd w którym możnaby było oglądać różne filozofie konstrukcji rajdówek, WRC, S2000, N4, Maxi Rally, seryjne samochody GT, takie ,bardzo różnorodne, rajdy były dawniej, napewno bardzo ciekawe, każdy jedzie tym co mu pasuje i na co ma budżet;)

Co do przeniesienia napędu to czytałem gdzieś, że jest zaadoptowane z Subaru Imprezy.
dziwny
 
Posty: 3
Dołączył(a): czwartek, 29 sty 2009, 22:57
Lokalizacja: skątowni

Re: Maxi Rally Car

Postprzez Marcin Szopa » piątek, 2 mar 2012, 21:07

W którymś temacie przeczytałem że u nas tylko S2000 N4 i DS a potem długo długo nic. Właśnie brakuje takich klas, gdzie można pokazać różnorodność samochodów i rozwiązań. Maxi jest fajne i był by to jakiś powiew świeżości na trasach.Jeden tuner przygotowuje silnik to i koszty mniejsze. Właściwie to budowa samochodu sprowadza się to zrobienia karoserii ( spoilery itp), włożenie zawieszenia a reszta jest jakby z urzędu. Na pewno była by to ciekawa propozycja dla marek nie mających działu sportu. Przykładowo Chevrolet pokrywając część kosztów budowy samochodu będzie mógł wejść w ten rynek. Jedynie mnie ciekawiło by zdanie kierowców, czy w Polsce znalazł by się chętny na taką klasę?

A co do kosztów, budowa i utrzymanie będzie na poziomie N4/R4 ale z pewnością będzie to bardziej widowiskowe. I sprowadzając więcej producentów pojawiało by się więcej reklam a z biegiem czasu zainteresowanie mediami by wzrosło.
Marcin Szopa
N3
 
Posty: 343
Dołączył(a): poniedziałek, 11 sie 2008, 13:10
Lokalizacja: Bielsko/Kęty

Re: Maxi Rally Car

Postprzez PSYCHObójca » piątek, 2 mar 2012, 22:05

...pomysł fajny... tylko jest problem formalny - FIA w regulaminie
Mistrzostw regionalnych wpisała zapis ze auta z homologacja ASN'u
(a tylko taka udoloby się realnie załatwić ) nie mogą brać udziału w
mistrzostwach - mogą startować w odzielnej klasie na końcu stawki ,
poza klasyfikacja ...
Avatar użytkownika
PSYCHObójca
N2
 
Posty: 100
Dołączył(a): środa, 24 sie 2005, 19:10
Lokalizacja: Wawa

Re: Maxi Rally Car

Postprzez Marcin Szopa » piątek, 2 mar 2012, 22:51

Kilka lat temu, kiedy wprowadzono zakaz starowania w autach WRC w Czechach też startowały z tyłu stawki...I akurat ot był plus, bo ludzie oglądali czołówkę w mistrzostwach, słabsze samochody a potem zaczynała się zabawa... Zatem koniec stawki nie zawsze oznacza gorszą pozycje względem marketingu:)
Marcin Szopa
N3
 
Posty: 343
Dołączył(a): poniedziałek, 11 sie 2008, 13:10
Lokalizacja: Bielsko/Kęty

Re: Maxi Rally Car

Postprzez MSG Racing » sobota, 3 mar 2012, 08:41

Dokładnie.
Co do MAXI to podstawowy i najważniejszy to u nas ślepota na FIA. Nie przejdą te auta. U nas praktycznie boją się czegokolwiek co jest po za homologacją nawet jeśli jest oparte o seryjne części.
Dwa to producenci. U nas tzn głównie w Europie jest podejście, że jak nasze auto ma jechać to ma być to nasze auto od A do Z. Bez silników z innego itd.
Jak ktoś zauważył trochę głupota bo WRC czy S2000 mają tyle wspólnego z seryjnym autem/ silnikiem i skrzynią, że "szok" bo aż blok silnika i może szyby, lampy i kilka blach.
Klasa byłaby fajna, bo i auta dość fajne. Tanie i proste i podobne. A to chodzi też FIA żeby wyrównać rywalizację i żeby to od kierowców zależało najwięcej. Trochę to zabija konkurencje producentów ale na terenach ameryki od dawna stosowane w wyścigach i przynosi niesamowite skutki.
Ja byłbym za. U nas należy szukać oszczędności iść w inną lub nieco inną stronę niż wszyscy brną.
Problem jeszcze w tym, że ktoś musi te auta zrobić. Przywożenie ich z Argentyny to byłby koszt. Zbudowanie w EU to też sobie policzą więcej niż w Argentynie. Zbudowanie w PL, hm...kto się podejmie? I czy zrobi to w cenie pomiędzy EU a ARG czy jednak bliżej EU? Bo nie wierzę w cenę bliżej ARG.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Maxi Rally Car

Postprzez tomi_kl » sobota, 3 mar 2012, 12:13

juz niedługo niespodzianka :)
tomi_kl
A6
 
Posty: 1134
Dołączył(a): sobota, 2 lis 2002, 12:43

Re: Maxi Rally Car

Postprzez Marcin Szopa » sobota, 3 mar 2012, 13:01

Jaka niespodzianka? Kuzi buduje takie Volvo, czy Dydko będzie sprawdzał swoje Polo na Polskich trasach?:)

A wracając, problemem nie tylko są przepisy FIA ale także to, że decydując się budować samochód tej klasy będzie możliwość tylko startowania w danym kraju. Ale w naszych realiach to niewiele zmieni, bo większość naszych kierowców nie zbyt często udaje się startować za granicą:) Budowa samochodu? Najlepsze chyba rozwiązanie to jedna firma przygotowująca silnik i przeniesienie napędu, a reszta samochodu powstawała by w prywatnych rękach. Jestem pewien że STT czy Dydko Rent spokojnie zbudowali by takiego małego potworka^^. Poza tym nie jestem wstanie sobie wskazać kilku kierowców którzy by mogli się zdecydować na taki krok, bo nie będą klasyfikowani w generalce. Chyba żeby pojawiło się duże wsparcie importerów i pojawiło się duże zainteresowanie mediów, sytuacja mogła by się zmienić. Jak było wyżej napisane, u nas ciężko zrobić coś fajnego i nieszablonowego, ale to wszystko przez taką chorobę: "Nie da się " oraz "nie bo nie";p
Marcin Szopa
N3
 
Posty: 343
Dołączył(a): poniedziałek, 11 sie 2008, 13:10
Lokalizacja: Bielsko/Kęty

Re: Maxi Rally Car

Postprzez dziwny » sobota, 3 mar 2012, 14:45

Myślę, że jeśliby myśleć o wprowadzaniu takiej kategorii to najlepiej wprost, na zasadzie właśnie tego że auta mają homologację ASN w Argentynie. Po co kombinować, skoro jest już technologia i rozwiązania podane na tacy.

Oczywiście przygotowanie silnika w jednej firmie, z porządną plombą;D inaczej znowu byłaby "wojna technologiczna", a mamy w Polsce tyle dobrych firm tuningowych, że zwiększenie mocy o 40% nie stanowi żadnego problemu:) Wystarczy popatrzeć co robili ludzie w rallycrossie z silnikami, i to w Polsce, na polskich patentach;) A i baza bardzo wdzięczna bo Honda K24Z3 w serii ma 201KM przy 7000obr/min, w dodatku dość duża pojemność;)

PZM powinien też pomyśleć co zrobić z całą resztą swapów które muszą się ścigać wokół trzepaka na amatorkach, albo zabijać ludzi na ulicy, bo niema dla nich miejsca w sporcie;/ Np. Tomek Cecot ma pięknego Fiata 131 Abarth z silnikiem i skrzynią z Hondy S2000, chciałbym to zobaczyć np. w drugiej lidze, ale jak ktoś już napisał: "nie, bo nie"

Co do podejścia marketingowego (silnik, buda) to śmieszy, że nacodzień mogą jeździć Ople z silnikami Fiata, ale w sporcie już nie:D
dziwny
 
Posty: 3
Dołączył(a): czwartek, 29 sty 2009, 22:57
Lokalizacja: skątowni

Re: Maxi Rally Car

Postprzez Marcin Szopa » poniedziałek, 5 mar 2012, 13:11

Wiecie może jaką specyfikę ma Polo Proto?
Marcin Szopa
N3
 
Posty: 343
Dołączył(a): poniedziałek, 11 sie 2008, 13:10
Lokalizacja: Bielsko/Kęty

Re: Maxi Rally Car

Postprzez woytek » poniedziałek, 5 mar 2012, 14:36

Na pewno silnik od Evo 10 - oczywiście bez zbędnych zwężek.
Avatar użytkownika
woytek
N3
 
Posty: 484
Dołączył(a): sobota, 23 sty 2010, 14:04

Re: Maxi Rally Car

Postprzez Karol » poniedziałek, 5 mar 2012, 14:38

Formuła Maxi Rally sprawdziła się w argentynie, i spowodowała przyciągnięcie oficjalnych zespołów, stanowi bardzo ciekawe zastosowanie. Ale nie ma co marzyć o powodzenia podobnego pomysłu w Polsce. Nasz rynek samochodowy jest dość nikły, sprzedaż nowych samochodów jest bardzo niska.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Re: Maxi Rally Car

Postprzez Marcin Szopa » poniedziałek, 5 mar 2012, 15:46

Sprawdziła by się i u Nas tylko brakuje organizacji... Wystarczyło by spotkać się z importerami samochodów czy byli by zainteresowani i razem z nimi ustalić szczegóły i na jej podstawie zrobić jakiś regulamin. Na pewno samochody są fajne, ale do powołania trzeba znak od góry ale BETON PZM nie będzie pewnie zainteresowany bo po co się starać skoro rajdy się odbywają a pensja jest co miesiąc....
Marcin Szopa
N3
 
Posty: 343
Dołączył(a): poniedziałek, 11 sie 2008, 13:10
Lokalizacja: Bielsko/Kęty

Następna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości