Co z tymi rajdami?

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Re: Co z tymi rajdami?

Postprzez MSG Racing » sobota, 25 lut 2012, 20:46

WRC to zobaczą ludzi z branży choć też nie wszyscy. Potrzebne jest też coś innego, ogólnego tak aby docierać do większej liczny ludzi.
Coś takiego jak to http://www.facebook.com/pages/Rally-is- ... 29?sk=wall :)
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec


Re: Co z tymi rajdami?

Postprzez Jarek55511 » sobota, 25 lut 2012, 22:24

Motulski napisał(a):
Gracko napisał(a):
Motulski - ostro zagraleś, kontrowersyjnie i niestety bardzo celnie. Rozesłałbym to na Twoim miejscu gdzie się da.



No jako kibice możemy coś zrobić, żeby coś sie zmieniło...samo się nie zrobi !

Robimy np zrzute jakąś jako kibice i już wstawiamy jako reklame do Magazynu WRC...to na pewno ktoś zobaczy ! Tylko, żeby konsekwencje były pozytywne !
Możemy to wstawić np.na fecbooka, nk, twiter itp?
A czytając wywiad z Mariuszem Woźniczkiem w WRC o kondycji Polskich rajdów odpowiada: "Uważam,że rajdy w Polsce są zbyt drogie,a zdanie zawodników ma niewystarczający wpływ na tę sytuację. Przykładem był Rajd Lotos. Budżet,jaki musiał przeznaczyć na ten rajd zawodnik,którego w tym roku obsługujemy,był większy od tego,jaki my wydaliśmy na rundę mistrzostw świata" :!:
"... W naszych rajdach brakuje spektakularnego widowiska. Jednym z rozwiązań tego problemu mogłaby być większą liczba odcinków miejskich i przywrócenie do klasyfikacji rajdu aut kategorii WRC,które ściągają tłumy kibiców. Przykładem tego są Holandia, Francja, Włochy i Czechy". Ale kogo byłoby stać na to auto? Sołowowa, Małyszczyckiego :?:
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Co z tymi rajdami?

Postprzez MSG Racing » sobota, 25 lut 2012, 22:56

Chyba nieco przesadził z tym porównaniem do WRC.
Jest kalsa Open u nas i tam można WRCem jechać al;e nikt nie jedzie. Koper by mógł czy Lispki czy Bożyk. Raczej tych panów stać. Jest też tak ze właśnie ze względu na to, że to WRC, może by było łatwiej o sponsora.
Czesi maja WRC ale w 2lidze w Rallysprintach. Holandia czy Francja czy Włochy to znacznie bogatsze kraje z większymi tradycjami sportów motorowych i zupełnie innym podejściem ludzi do życia.
My mamy produkt jakim są rajdy i my musimy go sprzedać a żeby go sprzedać trzeba go zaprezentować. Jak nie ma tego drugiego to go nie sprzedamy.
Można też ludzi przekonywać pomału poprzez to co podałem w linku w moim poprzednim poście. Tutaj rewolucji nie zrobimy. Rewolucje można zrobić w przepisach i samym wyglądzie rajdów.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Co z tymi rajdami?

Postprzez KOTLIN » sobota, 25 lut 2012, 23:51

Nam brakuje też przede wszystkim walki w niższych klasach. Mam wrażenie że wielu osoba by korona z głowy spadła gdy wsiedli do czegoś słabszego niż R2. Przybylski kiedyś stracił w moich oczach gdy powiedział coś w stylu albo topowy sprzęt albo nic.
Mówię tu np o drugiej lidze gdzie nie ma dawnej klasy N2 A5 A0 itp itd a w tych klasach kiedyś było ostro. Wszyscy kupują typery bo to szybko jedzie i braki w talencie można zamazać.
Start jakąś astra starletka czy polo a nawet fabia to nie jest wielki koszt a zabawa może być przednia.
Wydaje mi się że wielu zawodników patrzy tak eeee nie wygram w generalce bo tam jedzie R2 czy jakaś Honda doje...ana to nie będe startował pomęcze chłopaków w amatorkach tam zawsze dzbanek przywiozę. I robi się mała frekwencja na rajdach a tymczasem lotniska pękają w szwach.
www.rallyzone.pl
KOTLIN
 
Posty: 20
Dołączył(a): piątek, 12 lut 2010, 12:18

Re: Co z tymi rajdami?

Postprzez viper » niedziela, 26 lut 2012, 00:43

Trochę gościa nie rozumiem. Skarży sie ze rajdy są za drogie po czym mówi o przywroceniu wrc. Przeciez sam sobie zaprzecza , bo nie ma nic droższego niż wrc, a 1 czy 2 wrc nic by nie wnioslolo oprócz gola jak to sie mówi do jednej bramki.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Co z tymi rajdami?

Postprzez Jarek55511 » niedziela, 26 lut 2012, 02:09

Ale napewno te trzy magiczne literki by przyciągły kibiców i tv. Nikt nie wystartuje drogim autem tylko dla pojeżdzenia. Ale gdyby była możliwość walki o mistrza to myślę że paru by wsiadło. Można byłoby zrobić zapis że w grę wchodzą tylko WuRCe starsze np.do 2004r.napewno są tańsze w wypożyczeniu porównywalne z R4 i S2000.
Wszyscy mówią o tanim Pucharze,a można byłoby zrobić puchar Peugeota 206 tak jak Opla? A z nowych to niestety lipa,bo nic taniego niema w produkcji tak jak Fiat CC i SC. Peugeot 208 R2 też pewnie tani nie będzie. Szkoda że Pucharem Twingo nie zajmie się Renault Polska i np.by dali nagrodę sezon w R3,albo w tym nowym Megan N4.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Co z tymi rajdami?

Postprzez viper » niedziela, 26 lut 2012, 10:44

Karol napisał(a):
viper napisał(a):Dla mnie jedne z najbardziej chorych sytuacji, to takie np. zeby zostac dzisiaj kierowca fabrycznym to nie wystarczy mieć umiejętności tylko trzeba mieć worek pieniędzy. Kiedyś kierowca fabryczny to był gość ,ktory za to miał jeszcze płacone , ze był fabryczny, a dzisiaj to on musi kasę przynieść, zebY nazywać sie kierowca fabrycznym :) .


Dawniej żeby stać się kierowcą fabrycznym też trzeba było mieć worek pieniędzy, do zespołu fabrycznego nie brali z ulicy ;) Nie ma co idealizować dawniejszych czasów. Teraz też zespoły fabryczne płacą dobre pensje swoim kierowcom, nie przesadzajmy. Citreon ma dwóch kierowców na kontrakcie, Ford Latvale, Sordo i Meeke mają kontrakt z prodrive. Do tego, kierowcy, którzy wnoszą swoje pieniądze do zespołów często mają profity od swoich sponsorów. Taka sama sytuacja jest w F1, gdzie sponsorzy wchodzący razem z kierowcą pozwalają na pokrycie m.in gaży kierowcy. Chyba, że mówisz o polskich rajdach, gdzie we współczesnych czasach zespoły 'fabryczne' rzadko kiedy (bądź nigdy) miały budżet bez wkładu kierowcy.

No moze masz i racje w końcu to był zawsze sport dla majetnych, a w tam tych czasach moze to nie wychodziło na zewnątrz zespołów, bo i media tez tak nie funkcjonowały jak dzisiaj.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Co z tymi rajdami?

Postprzez Motulski » niedziela, 26 lut 2012, 11:54

A może KIA wzieło by się za rajdy ? Fajnie by było...
Chyba rajdy są bardziej "medialne :D " i popularniejsze niż wyścigi no i chyba chętnych więcej by było...
Tani puchar jak znalazł ! :wink:
http://oesrecords.pl/rajdy/
Avatar użytkownika
Motulski
A5
 
Posty: 989
Dołączył(a): sobota, 29 mar 2008, 17:17
Lokalizacja: Głuszyca/Walim

Re: Co z tymi rajdami?

Postprzez Zoe » niedziela, 26 lut 2012, 12:44

Motulski napisał(a):A może KIA wzieło by się za rajdy ? Fajnie by było...
Chyba rajdy są bardziej "medialne :D " i popularniejsze niż wyścigi no i chyba chętnych więcej by było...
Tani puchar jak znalazł ! :wink:


Trwały rozmowy z Oplem na temat organizacji pucharu Corsy z lokalną homologacją do klasy N2. Były nawet bardzo zaawansowane, część rzeczy była ustalona i wszystko było na dobrej drodze, ale... "kryzys", pewnie też brak udziału PZM jako strony starającej się o organizację czegoś takiego jako instytucji władającej cyklem RPP wraz z jego dobrami doprowadził do tego, że dupa zbita.
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 658
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00

Re: Co z tymi rajdami?

Postprzez gumarally » niedziela, 26 lut 2012, 13:16

uff. przeczytalem wszystko :) .
jedno co mi sie nasowa to to ze wszystcy maja racje , no prawie. trzeba dodac ze dzisiejsze rajdy nieoferuja nic specjalnego najwazniejszym , czyli kibicom. autka sa coraz drozsze coraz lepsze i sprawniejsze wiec poruszaja sie "torem" jazdy a nie poslizgiem na wyprostowanych kolach przednich bo tak pokonywany zakret byl najszybszym sposobem. wiec niedziwota ze rajdy zaczynaja byc tak interesujace i zachwycajace jak wyscigi 24'godzinne.
ale co tam mamy rsmp , rpp 3l-rd ale sa to zawody drogie i tez niezachwycajace. naszczescie mamy "kryterium kamionki" gdzie sie dzieje i to nawet bespiecznie za mala kase , mysle ze nawet taniej niz start w jakims kjs'ie . byla tez proba stwozenia prawdziwego rajdu dla "amatorow" niestety za sprawa niskiej frekwencji sie nieodbylo choc wiele jest glosow ze pzm jest zly bo to bo tamto zakazuje , ze niema tanich rajdow . i co okazalo sie ze ci co nazekaja ze niemaja gdzie jezdzic za male pieniadze ,niemaja nawet tych malych pieniedzy albi "jaj". natomiast jest grupka ludzi co przestali walczyc z tym absurdem i jada sie poscigac do czech , slowacji ,finlandji a nawet do niemiec . jest tez grupka ludzi co jezdzi na ogladare wlasnie tam pozucajac rodzimy rsmp i rpp by ogladac stare skody ,trabanty i inne egzotyki ,ktore ciesza oko kibica.
tak ze niema co nazekac bo i w strukturach PZM nic sie niezmieni i dla tego trzeba zaczac od siebie i zrobic wszystko aby powstala w tym kraju liga rajdowa poza pzm. nie tak jak bylo w ubieglym roku jak sie wszyscy domagali taniego rajdowania
a jak juz sie pojawilo to podniosly sie glosy ze 500 zl. to drogo ze trasy oblatane itp itd. w moim przypatku to bez znaczenia bo pojade sobie na poludnie i se pojezdze choc wolal bym pojezdzic w kraju.
gumarally
 
Posty: 15
Dołączył(a): poniedziałek, 15 cze 2009, 22:27

Poprzednia strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości