Rejestracja samochodu sportowego Problem Pilny

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Rejestracja samochodu sportowego Problem Pilny

Postprzez Cebeer » piątek, 1 kwi 2011, 20:34

Mam następujący problem. Kupiłem na Słowacji powyścigowe auto, które nigdy nie miało dowodu rejestracyjnego. Zbudowane zostało przez dział fabryczny i jeździło tam w wyścigach. Kto wie jak zarejestrować pojazd bez dowodu rejestracyjnego?
Od Słowaków dostałem kartę samochodu, sportową książeczkę auta, i homologację no i oczywiście dowód zakupu U nich na podstawie takich dokumentów rejestruje się samochód jako sportowy (na Policji nie w Urzędzie)i dostaje sportowy dowód rejestracyjny i sportowe tablice. Na karcie samochodu mam wypisane że tablice oraz dowód rejestracyjny został odebrany w celu sprzedaży auta a sportowe dowody rejestracyjne wg poprzedniego właściciela muszą wrócić do wydziału Policji który je wydał.
Problem tkwi w tym,że u nas urzędnik nie chce zarejestrować używanego auta bez oryginału poprzedniego dowodu rejestracyjnego. Rozmowa w urzędzie jest krótka oryginał dowodu albo nie rejestrujemy. Nie dociera że dowodu ten sportowy samochód nie ma. Mam tylko sportową książeczkę Słowacką (inna jak Polska z vinem i pieczątkami SAMS) oraz pismo żę samochód został zbudowany zgodnie z homologacją i samą homologację
W Słowacji samochód sportowy rejestruje Policja i w ogóle nie trafia on do Urzędu Miasta.
Pytanie do osób rejestrujących nowe samochody np c2r2 z kitu Citroen Sport, lub Fiesty r2 ?? jak takie coś się rejestruje ??
Cebeer
 
Posty: 40
Dołączył(a): poniedziałek, 31 mar 2008, 18:34
Lokalizacja: Katowice, Sarnów


Postprzez rallyfan2 » piątek, 1 kwi 2011, 21:34

Jak rejestrują C2 czy Fiesty to na chłopski rozum kupujesz Kit no i musisz mieć do tego auto bazowe z nr VIN i dowodem, czyli z możliwością rejestracji. Chcesz nim się poruszać na codzien czy tylko na tor?, że chcesz to zarejestrować. Jak jakieś typowe auto jest jeden sposób ale to na PW podaj pierwsze co to za auto, ułatwi sprawę.Teoretycznie bez dowodu w Polsce nie zarejestrujesz przerabiałem kilka lat temu, ale są sposoby na to .Pozdr
Ostatnio edytowano piątek, 1 kwi 2011, 21:37 przez rallyfan2, łącznie edytowano 1 raz
rallyfan2
A6
 
Posty: 1021
Dołączył(a): środa, 9 lut 2005, 19:25

Postprzez Cebeer » piątek, 1 kwi 2011, 21:37

to clio sport ragnotti, do rajdów oczywiście.
Może jest jakiś sposób żeby to na auto specjalistyczne lub jakieś zarejestrowac ??
Cebeer
 
Posty: 40
Dołączył(a): poniedziałek, 31 mar 2008, 18:34
Lokalizacja: Katowice, Sarnów

Postprzez MaxiA7 » piątek, 1 kwi 2011, 21:51

na tor możesz przyjechać na lawecie i auto może być niezarejestrowane, do rajdów MUSI BYĆ bez dowodu się nieobejdzie :wink:
Avatar użytkownika
MaxiA7
N2
 
Posty: 126
Dołączył(a): piątek, 26 paź 2007, 12:17
Lokalizacja: dolnyśląsk

Postprzez rallyfan2 » piątek, 1 kwi 2011, 21:58

Z tego co się orientuje do tej pory nie było możliwości rejestracji bez dowodu rejestracyjnego(chociaż kiedyś była).W lutym tego roku zmienili przepisy dotyczące rejestracji ale bez dowodu chyba dalej nie zarejestrujesz.Szukam tego rozporządzenia ale za cholerę nie mogę znalezc, z1 lutego 2011. Nie wiem jak jest w Polsce bo rajdówki nie miałem ale rajdówke jak się rozwali to budę się zmienia, zmieniają sie wtedy numery VIN. Najprostsza metoda to chyba kupienie zarejestrowanej budy i pożyczka tożsamości z kupionej budy, tylko co z nr VIN w papierach. W Polsce są właśnie tak głupie nieżyciowe przepisy,że nie przewiduja takich sytuacji. Swego czasu kupiłem 2 letni motor sprawny i też nie dało się zarejestrować (miałem ksero dowodu).Jako specjalne chyba się zarejestrować się nie da, bez rejestracji da się ubezpieczyć (na nr VIN) ale teoretycznie auto musi mieć przegląd. Dobrze by się było spytać ,,życiowego" rzeczoznawcy, może by co wymyślił.

Z 2009 roku ale może coś ci pomoże http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/articl ... /118603772
rallyfan2
A6
 
Posty: 1021
Dołączył(a): środa, 9 lut 2005, 19:25

Postprzez Cebeer » piątek, 1 kwi 2011, 22:10

przegląd już "zrobiłem" , a z kupnem rozbitego ragnotti to chyba gorzej jak z kupnem całego :)
Cebeer
 
Posty: 40
Dołączył(a): poniedziałek, 31 mar 2008, 18:34
Lokalizacja: Katowice, Sarnów

Postprzez rallyfan2 » piątek, 1 kwi 2011, 22:49

E czasami się zdarzają :lol: ale to z listopada

http://webcache.googleusercontent.com/s ... .google.pl
rallyfan2
A6
 
Posty: 1021
Dołączył(a): środa, 9 lut 2005, 19:25

Postprzez ZOWA » sobota, 2 kwi 2011, 00:58

Ale po co Ci kupowac rozbite ragnotti dla papieru ???? to moze byc kazdy inny zwykly sport . Przeciez homologacja i tak nie jest sprawdzana z dowodem tylko ze stanem faktycznym i tym wedlug jakiej homologacji zglaszasz samochod a w dowodzie ja przynajmniej mialem wpisane "renault clio 2.0 KAT " a nie masz Renault clio Ragnotti wpisane w dowod.
Jesli twoja buda posiada nr vin , to musialbys sie zwrocic do Renault polska ewentualnie do francji o wyrobienie papierow do rejestracji . gorsza sprawa jest w momencie kiedy buda nei posiadalaby vinu.
ZOWA
A6
 
Posty: 1110
Dołączył(a): wtorek, 27 maja 2003, 13:12
Lokalizacja: Kraków GG1342916

Postprzez Cebeer » sobota, 2 kwi 2011, 10:47

Zowa możesz rozwinąć zwrot:
Jesli twoja buda posiada nr vin , to musialbys sie zwrocic do Renault polska ewentualnie do francji o wyrobienie papierow do rejestracji . gorsza sprawa jest w momencie kiedy buda nei posiadalaby vinu.

Buda ma oczywiście Vin.
Cebeer
 
Posty: 40
Dołączył(a): poniedziałek, 31 mar 2008, 18:34
Lokalizacja: Katowice, Sarnów

Postprzez kuba313 » sobota, 2 kwi 2011, 12:56

Poszukaj dobrego rzeczoznawcy, a jak Ci się tak nie uda, to tylko pozstaje przeszczep, i tu wystarczy znaleźć jakąkolwiek budę z clio nawet 1,2 byle była z papierami.
kuba313
N1
 
Posty: 79
Dołączył(a): czwartek, 16 gru 2010, 22:59

Postprzez Cebeer » sobota, 2 kwi 2011, 14:44

co mi da rzeczoznawca ??
buda z serii a homologacja do tego ??
Cebeer
 
Posty: 40
Dołączył(a): poniedziałek, 31 mar 2008, 18:34
Lokalizacja: Katowice, Sarnów

Postprzez Zoe » sobota, 2 kwi 2011, 16:06

Rzeczoznawca nic nie da, bo on pomógłby tylko zarejestrować samochód jako SAM... A toto nie ma homologacji.

Wydaje mi się, że jedynym sensownym rozwiązaniem jest przełożenie gratów do cywilnej budy... ale nie wiem jakie są różnice w homologowanej Ragnotti w stosunku do cywilnej 2d...
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 658
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00

Postprzez MaxiA7 » sobota, 2 kwi 2011, 16:38

Zoe napisał(a):Rzeczoznawca nic nie da, bo on pomógłby tylko zarejestrować samochód jako SAM... A toto nie ma homologacji.

Wydaje mi się, że jedynym sensownym rozwiązaniem jest przełożenie gratów do cywilnej budy... ale nie wiem jakie są różnice w homologowanej Ragnotti w stosunku do cywilnej 2d...

żeś palnął :D to najpierw zobacz a później doradzaj :x
zostaje kupno papierów z rozbitego sporta ,myśle też że może to niejest ori ragnotti tylko poprzedni właściciel zbudował wyścigówkę na budzie sporta z homologacją dla wersji ragnotti,najlepiej sprawdzić VIN budy w Renault i będzie wiadomo.Ciekawe jest to że jak już ogarniesz rejestrację to tym autem i tak niebędziesz mógł wystartować w rajdzie w RPP np ze względu na deskę bo myśle że to wyścigowe Clio Cup mocno odchudzone :D i trzeba bedzie ori założyć???????
Avatar użytkownika
MaxiA7
N2
 
Posty: 126
Dołączył(a): piątek, 26 paź 2007, 12:17
Lokalizacja: dolnyśląsk

Postprzez Cebeer » sobota, 2 kwi 2011, 16:55

To jest clio budowane przez zengo motorsport hungary.
Zengo motorsport zbudował 400 samochodów z klatką i paroma gratami do pucharu clio i do wyścigów na całą Europę, zgodne z homologacją n3. Nic nie jest tam odchudzone ..a sama stalowa klatka homologowana rt wazy 69kg :) z jednym kubłem ważyło 940 kg, bez zapasu, i płyt i paliwa i systemu i paru pierdołek typu młotki
Cebeer
 
Posty: 40
Dołączył(a): poniedziałek, 31 mar 2008, 18:34
Lokalizacja: Katowice, Sarnów

Postprzez Zoe » sobota, 2 kwi 2011, 19:56

MaxiA7 napisał(a):
Zoe napisał(a):Rzeczoznawca nic nie da, bo on pomógłby tylko zarejestrować samochód jako SAM... A toto nie ma homologacji.

Wydaje mi się, że jedynym sensownym rozwiązaniem jest przełożenie gratów do cywilnej budy... ale nie wiem jakie są różnice w homologowanej Ragnotti w stosunku do cywilnej 2d...

żeś palnął :D to najpierw zobacz a później doradzaj :x
zostaje kupno papierów z rozbitego sporta ,myśle też że może to niejest ori ragnotti tylko poprzedni właściciel zbudował wyścigówkę na budzie sporta z homologacją dla wersji ragnotti,najlepiej sprawdzić VIN budy w Renault i będzie wiadomo.Ciekawe jest to że jak już ogarniesz rejestrację to tym autem i tak niebędziesz mógł wystartować w rajdzie w RPP np ze względu na deskę bo myśle że to wyścigowe Clio Cup mocno odchudzone :D i trzeba bedzie ori założyć???????


Ale o co masz pretensje? Bo teraz nie rozumiem?
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 658
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00

Następna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości

cron