Kierowca bez rąk marzy o rajdzie, czyli Bartek Ostałowski.

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Postprzez TestDriver » sobota, 6 lis 2010, 22:42

Dla wszystkich niedokształconych w temacie regulaminów zapraszam m.in. do MKS i załącznika "L" do MKS. Zeby nie przypuszczali tylko wiedzieli o czym piszą...

10. WYDAWANIE LICENCJI MIĘDZYNARODOWYCH KIEROWCOM
NIEPEŁNOSPRAWNYM.
10.2. Warunki przyznawania:
a) kryteria przyznawania dotyczą 3 płaszczyzn:
- medycznej: ocena możliwości fizycznych wnioskodawcy;
- sportowej: ocena możliwości jazdy przez wnioskodawcę, ocena jego możliwości
samodzielnego opuszczenia pojazdu w razie bezpośredniego zagrożenia
(wypadku, pożaru itp.);
- technicznej: ASN kierowcy dostarcza certyfikat stwierdzający jakie zmiany muszą
być wykonane w jego pojeździe.
b) W praktyce, kierowca niepełnosprawny, którzy złoży wniosek zostaje przebadany
przez członka Komisji Medycznej w krajach gdzie taka struktura istnieje lub przez
lekarza wyznaczonego przez Narodową Władzę Sportową (ASN).
Jeżeli lekarz przeprowadzający badanie wyda zgodę na wydanie licencji dla
niepełnosprawnych, wnioskodawca musi zostać poddanym, najlepiej na torze,
egzaminowi z prowadzenia samochodu, umożliwiającemu dokonanie oceny jego
możliwości.
Ponadto, jak już to stwierdzono powyżej, dokonana zostanie ocena jego możliwości
samodzielnego opuszczenia pojazdu w najkrótszym czasie:
- wnioskodawca musi z pozycji siedzącej w używanym pojeździe, być w stanie
opuścić pojazd samodzielnie i oddalić się od niego niezależnie czy pojazd leży
pionowo czy na boku.
- leżąc na plecach, musi być w stanie obrócić się bez trudności w obie strony.
Wnioskodawca musi dostarczyć opis techniczny ewentualnych zmian swojego
pojazdu.
Po zebraniu opinii medycznej, sportowej i technicznej, Narodowa Władza Sportowa
(ASN) jako ostatnia instancja decyduje o wydaniu lub odmowie wydania licencji dla
niepełnosprawnego kierowcy.
10.3. Uprawianie sportu samochodowego przez posiadaczy licencji dla
niepełnosprawnych:
10.3.1. Posiadacze międzynarodowej licencji kierowców niepełnosprawnych mogą
uczestniczyć wyłącznie w zawodach, w którym start odbywa się oddzielnie dla
każdego zawodnika. Ich uczestnictwo w zawodach zależne jest od decyzji ASN-u
kraju, w którym rozgrywane są zawody jak również ASN-u, który wystawił licencję.


Panowie, kolejna sprawa - nie oceniajcie czlowieka po sobie. Jezeli kazano by skakac jednemu z Was wzwyz tez wiekszosc z Was by tego nie widzlala. (nie czepiajcie sie słówek tylko prosze zrozumiec co chce powiedziec) Bartek nie jest taki jak My to ,że ja miałbym problem z kierowaniem 150km/h po OSie nogą nie znaczy ze ktos tego nie potrafi robic lepiej niz ja rękoma. Słuchajcie on maluje stopami obrazy!!! Ilu z was potrafi to robic rekoma??? Wiekszosc z Nas miala by problem z trzymaniem pędzla stopą.

Chlopak nie ma jezdzic w ruchu drogowym 150km/h tylko na Odcinkach ZAMKNIETYCH i ZABEZPIECZONYCH. Ma prawo wypasc przy 150km/h i na rajdzie jest do tego uprawniony ,to do organizatora nalezy zabezpieczenie trasy aby w kazdym przypadku, podkresle to kilka razy W KAZDYM przypadku w ktorym samochod rajdowy opuszcza trase nikomu z ogladajacych kibicow nic sie nie stalo! Nie zaleznie od tego czy jedzie ktos kto kieruje nogami czy chlopaczkowi ktory wsiadl w lancera i ma tak wielkie jaja napelnione testosteronem ze leci pelną bombą na wybijajacym spadaniu w miejscu w ktorym Bryan zhamowuje sie o 3 biegi w dół a chlopaczek wypada w daleki plener 1400 kg-mowym autem. Sa zawodnicy ktorych mozna nazwac niepelnosprawnymi umyslowo i jakos sa dopuszczani do startow a uwazam ,ze sa wiekszym zagrozeniem niz ktos kto potrafi kierowac nogą i zna swoje ograniczenia, swoja "predkosc bezpieczna"

Wyrwie kierownice? A kto powiedzial ,ze bedzie jezdzil w rajdach tak jak bylo to pokazane na materiale filmowym. Nie ma problemu aby zamontowac na kierownicy "obrotową gałke" do ktorej np. zostanie przymocowany zatrzask tak jak w obuwiu w sporcie kolarskim, są sposoby ktore pozwola mu pewnie prowadzic samochod rajdowy.

Wyposazenie bezpieczenstwa? "Znajdzcie mi czlowieka ,a paragraf sie znajdzie" Regulaminy dotyczace wyposazenia bezpieczenstwa sa stworzone i przestrzegane by chronić nie zdajacych sobie z niebezpieczenstwa zawodnikow. Rekawice nie maja byc noszone aby polepszyc trzymanie kierownicy ,ale po to by zabezpieczyc dlonie kierowcy przed ogniem. Pilot nie ma takiego obowiązku poniewaz POTRZEBUJE gole dlonie do pracy pilota (mimo tego ,ze naraza je na popazenia) Kierownica jest w skrocie dowolna wiec moze byc zamszowa ,moze byc skorzana ,moze byc seryjna moze byc rowniez z pokretlem pozwalajacym krecic kierą jedna reką. Malo tego nikt mi w rajdach nie zabroni jako zawodnikowi "pelnosprawnemu" (przynajmniej fizycznie ,bo chyba kazdy startujacy w rajdach zawodnik psychicznie nie jest do konca zdrowy ;P ) kierowac samochodem nogą! Ironia? ........


Co jezeli stanie sie wypadek? Nie ma obowiazku wynosic pilota,a nawet osoby pelnosprawne po takim wypadku w ktorym pilot potrzebuje takiej pomocy moge miec ogromne z tym problemy. Pokazywanie SOS??? Przeciez samo nie pokazywanie oznacza to samo. Co jezeli obydwaj beda nieprzytomni? Musi wydostac sie z pojazdu w kazdej jego pozycji i tyle w temacie albo mu sie uda i dostanie licencje albo nie i nie potrzeba do tego naszego opiniowania. Nalezy mu sie tylko doping.

My nie mamy trzeciej reki aby zmieniac biegi bez odrywania reki i czwartej zeby ciagnac za reczny ,oraz 3ciej nogi zeby wciskaz sprzeglo ,on nie ma dwóch rąk i co z tego???

Dobrze sie zastanowcie zanim nastepnym razem cos napiszecie, bo ktos kto wlasnie realizuje marzenia moze to czytac.

Dopinguje kazdego ktory probuje zrealizowac swoje pasje i marzenia choć by byly w kazdy sposob nierealne. Trzymam oba kciuki za Bartka poki je jeszcze mam!
TestDriver
 
Posty: 24
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 20:15
Lokalizacja: Trójmiasto


Postprzez Siadły » sobota, 6 lis 2010, 23:25

TestDriver napisał(a):...
Chlopak nie ma jezdzic w ruchu drogowym 150km/h tylko na Odcinkach ZAMKNIETYCH i ZABEZPIECZONYCH. Ma prawo wypasc przy 150km/h i na rajdzie jest do tego uprawniony ,to do organizatora nalezy zabezpieczenie trasy aby w kazdym przypadku, podkresle to kilka razy W KAZDYM przypadku w ktorym samochod rajdowy opuszcza trase nikomu z ogladajacych kibicow nic sie nie stalo! ...


Halo, halo, tu ziemia. O czym Ty piszesz? :shock: Uzyskanie czegos takiego jest możliwe tylko przy całkowitym zakazie wstępu na oesy i jego okolice (i wysiedlenie miejscowych na czas trwania rajdu).
Avatar użytkownika
Siadły
N2
 
Posty: 184
Dołączył(a): niedziela, 24 wrz 2006, 21:31

Postprzez CZUCZU » niedziela, 7 lis 2010, 00:40

Yy tak to czytam i to chyba nie o polskich rajdach jest z tym zabezpieczeniem, a pozatym gałki na kierownicy nie zalozysz bo zabrania tego zalącznik J, to samo ubiór musi bnyć kompletny więc kierowanie w butach
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez TestDriver » niedziela, 7 lis 2010, 01:20

Phe.... Widze ,że jak zwykle dyskusja bez przedmiotowa, tego sie wlasnie obawiałem ,jak zwykle brak zrozumienia sensu mojej wypowiedzi.... nie ważne... Jedni zrozumieja ale pewnie głównie Ci którzy nie mają chęci brania udziału w tego typu jałowej dyskusji.

@CZUCZU: tak tylko dla przykladu bo już o wszystkim napisałem reszta jest oczywista dla ludzi będących w temacie. EOT

ZAŁ J. Art 254
[...]6.7.3) Akcesoria dodatkowe:
Dozwolone są bez ograniczeń wszystkie akcesoria, które nie wpływają na
funkcjonowanie samochodu, a mają związek tylko z estetyką lub komfortem
wewnętrznym (oświetlenie, ogrzewanie, radio, itp.) pod bezwzględnym warunkiem,
że nie wpływają, nawet w sposób wtórny na sprawność silnika, kierowanie,
wytrzymałość, przeniesienie napędu, hamowanie lub trzymanie się drogi.
Wszystkie urządzenia sterujące wraz z ich przeznaczeniem, muszą pozostać takimi,
jakimi przewidział je producent, dozwolone jest jednak ich zmodyfikowanie, aby
stały się wygodniejsze w obsłudze, lub łatwiej dostępne, na przykład: przedłużenie
dźwigni hamulca ręcznego, dodatkowa nakładka na pedał hamulca itp.
W szczególności dozwolone jest co następuje:
1) Mogą być dowolnie zainstalowane lub zastąpione liczniki, urządzenia pomiarowe,
itp. z ewentualnymi rożnymi funkcjami, pod warunkiem, że ich założenie nie
stworzy żadnego niebezpieczeństwa. Niemniej, szybkościomierz nie może być
usunięty, jeżeli nie przewiduje tego regulamin uzupełniający zawodów.
2) Można wymienić sygnał dźwiękowy i/lub zainstalować dodatkowy do użytku
pasażera. Sygnał dźwiękowy jest nieobowiązkowy na drogach zamkniętych.
3) Mechanizm dźwigni hamulca ręcznego może być przystosowany do możliwości
zapewnienia natychmiastowego odblokowania (typu „fly off handbrake”).
4) Koło kierownicze jest dowolne.
Przeciwkaradzieżowe urządzenie blokujące układ kierowniczy może zostać
rozłączone.
Mechanizm szybkiego zwalniania musi składać się z kołnierza koncentrycznego
do osi kierownicy, koloru żółtego uzyskanego przez anodowanie lub jakieś inne
trwałe pokrycie, oraz być zainstalowany na kolumnie kierowniczej za kierownicą.
Mechanizm ten musi być obsługiwany przez pociągnięcie kołnierza wzdłuż osi
kierownicy.

[...]
TestDriver
 
Posty: 24
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 20:15
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez Air Black » niedziela, 7 lis 2010, 13:20

TestDriver napisał(a):A kto powiedzial ,ze bedzie jezdzil w rajdach tak jak bylo to pokazane na materiale filmowym.


Wystarczy popatrzeć na tytuł tematu na forum. Jest napisane o rajdzie.

TestDriver napisał(a):Co jezeli stanie sie wypadek? Nie ma obowiazku wynosic pilota,

To troche dziwne podejście, na prawym często jest ktos kto jest jak członek rodziny i gdy auto sie pali a ty powiesz "sorry ale nie mam obowiązku cie wynosić to troche przykre"


Podejrzewam ,że chłopak dostanie licencję, na bank jest już ktoś kto powie ,że trzeba dać mu szansę. Tylko jak (czego nie życzę nikomu) zdarzy się poważny wypadek nikt nie weźmie za to odpowiedzialności.
Avatar użytkownika
Air Black
N3
 
Posty: 272
Dołączył(a): czwartek, 22 mar 2007, 18:25

Postprzez TestDriver » niedziela, 7 lis 2010, 14:45

@Air Black: Cały czas nie rozumiesz...

Napisalem "Kto powiedzial,że bedzie jezdzil w rajdach TAK JAK bylo to pokazane....". Prościej: Nie kto powiedzial ,ze wogole bedzie jezdzil w rajdach ,tylko to w jaki sposob. Caly moj post jest o jego starcie w rajdzie...
Jeszcze prościej: Chodzilo o sposob w jaki kieruje nogami, tyle...

Ad.2 Moja wypowiedz dotyczyla spraw REGULAMINOWYCH o ktorych tu czesc pisze. Caly czas ktos dowala albo z jednej albo z drugiej strony ,albo regulaminami ,albo praktyką. W rzeczywistosci nie chodzilo mi o to ,że pojdzie sobie do domu po dzwonie w ktorym ucierpi pilot ,tylko o to ,że nie bedzie mogl zrobic tyle co czlowiek "pelnosprawny fizycznie" tak jak czlowiek pelnosprawny fizycznie nie bedzie mogl zrobic tyle co wyposazona ekipa ratunkowa!! Tez mozna w takiej sytuacji nazwac taka osobe niepelnosprawna np. ratunkowo ,bo nie ma przy sobie nożyc do wycinania karoserii. W ogóle sprawy nie wnikajac w szczegoly wg. wiekszosci bedacych przeciw w tym temacie nalezalo by zakazac startow w rajdach wszystkim, poniewaz nie jestesmy w stanie zagwarantowac ,ze nikomu nic sie nie stanie. Mam nadzieje ,ze znowu nie bede musial tlumaczyc komus co mialem na mysli. (na marginesie powtarzam, w praktyce czlonek zalogi bioracej udzial w wypadku w ktorym potrzebna jest pomoc jest ogniwem najmniej waznym ,nie znaczy to ,ze niewaznym. minute pozniej dojezdza zaloga ktora prowadi akcje ratunkową.)

Kto bedzie brał odpowiedzialność za wypadek? Przecież wszystko napisałem. Odpowiedzialnosc za bezpieczenstwo kibiców bierze na siebie organizator! Nie wazne czy wypadam ja czy Bartek jezeli potrące kibica na OSie wine ponosi organizator. Jezeli chodzi o Bartka czy Pilota to oni podejmuja ryzyko i odpowiedzialnosc za siebie i pod tym sie podpisuja startujac w rajdzie. I znowu nie piszcie mi tu o tym jak wyglada to w praktyce, o wyludnianiu mieszkancow,bo znowu idac tym tropem zajdziemy w slepa uliczke prowadząca do wniosku że rajdów nalezy zakazac i tyle. Nie ma wytycznych ,czy systemow egzaminacji umiejetnosci technicznch kierowcy ubiegajacego sie o licencje ,tak naprawde poza doswiadczeniem startowac moze kazdy obywatel który w skrocie (znowu ktos mi cos wynajdze) nie zwariował, nie straci przytomnosci podczas jazdy ,nie dostanie zawału itp. Juz powidzialem sa na to przepisy FIA dot. startu ludzi niepelnosprawnych i tyle w temacie. Nikt z nas nie ma prawa oceniac umiejetnosci bartka. Nikt z nas nie ma zdolnosci oceny tego czy Bartek bedzie jezdzil bezpieczniej od innych. Nikt mi w tym momencie nie udowodni ,ze nasz niedawno startujacy lubiany kierowca tavrii w RSMP by jezdzil lepiej przy 150km/h na wybijajacej partii od Bartka.Znowu tak na marginesie - niektore nastawy, zawiasy niektorych rajdowek RPP są bardziej niebezpieczne od kierowcy bez rąk, patrząc czasami na powody ratowań w rpp ma sie pewnosc ,ze nawet majac rece Loeba nie dalo by sie wyratowac (to byl margines, nie chce o tym dyskutowac prosze ;) )

I znowu pamietajcie ,że w rajdach najwazniejsza jest psychika , nie wiele trzeba zdolnosci fizycznych aby puscic gaz w odpowiednim momencie, nawet jak bedziesz mial zdolnosci fizyczne Mistrza Swiata ,a psychike i wiedze wariata to bedziesz stwarzal wieksze zagrozenie(znacznie) od osoby kierującej nogą ale wiedząca gdzie ile moze pojechac zeby bylo bezpiecznie. I mysle ,że to jest najobiektywniejsza ocena tej sytuacji nie patrzac na regulaminy itp. Jak widać w praktyce zdolnosci fizyczne nie decyduja o skutecznosci kierowcy ;)
AMEN
TestDriver
 
Posty: 24
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 20:15
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez Mroowa » niedziela, 7 lis 2010, 14:53

a czym on chce jeździć wogóle ?
Avatar użytkownika
Mroowa
S2000
 
Posty: 3503
Dołączył(a): środa, 14 sty 2004, 19:38
Lokalizacja: Bielawa GG:6570337

Postprzez sim_on » wtorek, 23 lis 2010, 20:43

z najnowszych wiadomosci wynika ze chlopak zdobyl licencje
Avatar użytkownika
sim_on
 
Posty: 40
Dołączył(a): wtorek, 8 wrz 2009, 22:38
Lokalizacja: kraków

Postprzez kaczornysa » wtorek, 23 lis 2010, 21:07

sim_on napisał(a):z najnowszych wiadomosci wynika ze chlopak zdobyl licencje


dokładnie, przed chwilą potwierdzili to w Faktach.

jak dla mnie to chłopak ma potencjał i się nie poddaje.
Avatar użytkownika
kaczornysa
N3
 
Posty: 200
Dołączył(a): czwartek, 17 sty 2008, 20:26
Lokalizacja: NYsa

Postprzez padre-mk3 » wtorek, 23 lis 2010, 22:43

a jak sie maja przerobki drzwi(chodzi mi o sposob otwierania) do zalacznika J?
www.racebook.pl/polishmotorclub
Avatar użytkownika
padre-mk3
A5
 
Posty: 761
Dołączył(a): piątek, 21 kwi 2006, 10:01

Postprzez Tabaluga_ » wtorek, 23 lis 2010, 23:52

TestDriver napisał(a):Phe.... Widze ,że jak zwykle dyskusja bez przedmiotowa, tego sie wlasnie obawiałem ,jak zwykle brak zrozumienia sensu mojej wypowiedzi.... nie ważne... Jedni zrozumieja ale pewnie głównie Ci którzy nie mają chęci brania udziału w tego typu jałowej dyskusji.

Coraz częściej pojawiają się tematy które toną w jałowej rozmowie.Nie chce mi się zabierać głosu bo jakie to ma znaczenie jeśli tak naprawdę nie ma szacunku i zrozumienia dla innych najważniejsze jest "moje zdanie".Pokolenie internetu,anonimowości i bicia piany.Fajnie że jest jeszcze ktoś kto ma siłę pisać i tłumaczyć.
Avatar użytkownika
Tabaluga_
 
Posty: 10
Dołączył(a): wtorek, 23 mar 2010, 00:07
Lokalizacja: warszawa

Postprzez SZUMI » środa, 24 lis 2010, 21:33

Ja gdzieś ostatnio czytałem, że zainteresowała się nim grupa Driftingowa i on ma jeździć w Driftcie.
FOTOGRAFIA Z RAJDÓW ITP.

r.szumny@wp.pl

http://motorecords.pl/galerie_autor,111,0,Ryszard_Szumny.html
SZUMI
A5
 
Posty: 659
Dołączył(a): niedziela, 8 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Ząbkowice

Postprzez padre-mk3 » środa, 24 lis 2010, 22:14

jakis czas temy bylo to w UWADZE.i tam byli jacys kolesie od driftu.
www.racebook.pl/polishmotorclub
Avatar użytkownika
padre-mk3
A5
 
Posty: 761
Dołączył(a): piątek, 21 kwi 2006, 10:01

Postprzez Pancin » środa, 24 lis 2010, 23:52

Oglądałem ten odcinek "Uwagi" i powiem, że pełen szacun dla chłopaka. Naprawdę potrafi robić niebywałe rzeczy, a do tego ogarnął to wszystko w 4 lata, bo tyle minęło od wypadku. Życzę mu wielu sukcesów, bo talent i zapał ma niesamowity. Myślę, że w drifcie byłoby mu najlepiej, a na pewno najbezpieczniej.
Pancin

http://www.scyzzor.com]www.scyzzor.com
http://www.superoes.pl]www.superoes.pl
Avatar użytkownika
Pancin
N3
 
Posty: 227
Dołączył(a): poniedziałek, 9 maja 2005, 01:30
Lokalizacja: Kielce

Postprzez knaustychy » czwartek, 25 lis 2010, 15:49

Także oglądałem ten odcinek, Uwagi. Podzielam zdanie kolegi wyzej. Na pewno było by bezpieczneiej p. Bartkowi w drifcie, niż w rajdach. Przykładów moze być kilka. Najlepszym moze być to że tory driftingowe sa odpowiednio zabezpieczone, a nasze odcinki.. no cóż. Życzę powodzenia, jednak w drifcie, a nie rajdach ;). Pozdrawiam
www.YouTube.com/KnausTychyPL
Avatar użytkownika
knaustychy
N3
 
Posty: 392
Dołączył(a): niedziela, 6 lip 2008, 08:34
Lokalizacja: Tychy

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

cron