10. WYDAWANIE LICENCJI MIĘDZYNARODOWYCH KIEROWCOM
NIEPEŁNOSPRAWNYM.
10.2. Warunki przyznawania:
a) kryteria przyznawania dotyczą 3 płaszczyzn:
- medycznej: ocena możliwości fizycznych wnioskodawcy;
- sportowej: ocena możliwości jazdy przez wnioskodawcę, ocena jego możliwości
samodzielnego opuszczenia pojazdu w razie bezpośredniego zagrożenia
(wypadku, pożaru itp.);
- technicznej: ASN kierowcy dostarcza certyfikat stwierdzający jakie zmiany muszą
być wykonane w jego pojeździe.
b) W praktyce, kierowca niepełnosprawny, którzy złoży wniosek zostaje przebadany
przez członka Komisji Medycznej w krajach gdzie taka struktura istnieje lub przez
lekarza wyznaczonego przez Narodową Władzę Sportową (ASN).
Jeżeli lekarz przeprowadzający badanie wyda zgodę na wydanie licencji dla
niepełnosprawnych, wnioskodawca musi zostać poddanym, najlepiej na torze,
egzaminowi z prowadzenia samochodu, umożliwiającemu dokonanie oceny jego
możliwości.
Ponadto, jak już to stwierdzono powyżej, dokonana zostanie ocena jego możliwości
samodzielnego opuszczenia pojazdu w najkrótszym czasie:
- wnioskodawca musi z pozycji siedzącej w używanym pojeździe, być w stanie
opuścić pojazd samodzielnie i oddalić się od niego niezależnie czy pojazd leży
pionowo czy na boku.
- leżąc na plecach, musi być w stanie obrócić się bez trudności w obie strony.
Wnioskodawca musi dostarczyć opis techniczny ewentualnych zmian swojego
pojazdu.
Po zebraniu opinii medycznej, sportowej i technicznej, Narodowa Władza Sportowa
(ASN) jako ostatnia instancja decyduje o wydaniu lub odmowie wydania licencji dla
niepełnosprawnego kierowcy.
10.3. Uprawianie sportu samochodowego przez posiadaczy licencji dla
niepełnosprawnych:
10.3.1. Posiadacze międzynarodowej licencji kierowców niepełnosprawnych mogą
uczestniczyć wyłącznie w zawodach, w którym start odbywa się oddzielnie dla
każdego zawodnika. Ich uczestnictwo w zawodach zależne jest od decyzji ASN-u
kraju, w którym rozgrywane są zawody jak również ASN-u, który wystawił licencję.
Panowie, kolejna sprawa - nie oceniajcie czlowieka po sobie. Jezeli kazano by skakac jednemu z Was wzwyz tez wiekszosc z Was by tego nie widzlala. (nie czepiajcie sie słówek tylko prosze zrozumiec co chce powiedziec) Bartek nie jest taki jak My to ,że ja miałbym problem z kierowaniem 150km/h po OSie nogą nie znaczy ze ktos tego nie potrafi robic lepiej niz ja rękoma. Słuchajcie on maluje stopami obrazy!!! Ilu z was potrafi to robic rekoma??? Wiekszosc z Nas miala by problem z trzymaniem pędzla stopą.
Chlopak nie ma jezdzic w ruchu drogowym 150km/h tylko na Odcinkach ZAMKNIETYCH i ZABEZPIECZONYCH. Ma prawo wypasc przy 150km/h i na rajdzie jest do tego uprawniony ,to do organizatora nalezy zabezpieczenie trasy aby w kazdym przypadku, podkresle to kilka razy W KAZDYM przypadku w ktorym samochod rajdowy opuszcza trase nikomu z ogladajacych kibicow nic sie nie stalo! Nie zaleznie od tego czy jedzie ktos kto kieruje nogami czy chlopaczkowi ktory wsiadl w lancera i ma tak wielkie jaja napelnione testosteronem ze leci pelną bombą na wybijajacym spadaniu w miejscu w ktorym Bryan zhamowuje sie o 3 biegi w dół a chlopaczek wypada w daleki plener 1400 kg-mowym autem. Sa zawodnicy ktorych mozna nazwac niepelnosprawnymi umyslowo i jakos sa dopuszczani do startow a uwazam ,ze sa wiekszym zagrozeniem niz ktos kto potrafi kierowac nogą i zna swoje ograniczenia, swoja "predkosc bezpieczna"
Wyrwie kierownice? A kto powiedzial ,ze bedzie jezdzil w rajdach tak jak bylo to pokazane na materiale filmowym. Nie ma problemu aby zamontowac na kierownicy "obrotową gałke" do ktorej np. zostanie przymocowany zatrzask tak jak w obuwiu w sporcie kolarskim, są sposoby ktore pozwola mu pewnie prowadzic samochod rajdowy.
Wyposazenie bezpieczenstwa? "Znajdzcie mi czlowieka ,a paragraf sie znajdzie" Regulaminy dotyczace wyposazenia bezpieczenstwa sa stworzone i przestrzegane by chronić nie zdajacych sobie z niebezpieczenstwa zawodnikow. Rekawice nie maja byc noszone aby polepszyc trzymanie kierownicy ,ale po to by zabezpieczyc dlonie kierowcy przed ogniem. Pilot nie ma takiego obowiązku poniewaz POTRZEBUJE gole dlonie do pracy pilota (mimo tego ,ze naraza je na popazenia) Kierownica jest w skrocie dowolna wiec moze byc zamszowa ,moze byc skorzana ,moze byc seryjna moze byc rowniez z pokretlem pozwalajacym krecic kierą jedna reką. Malo tego nikt mi w rajdach nie zabroni jako zawodnikowi "pelnosprawnemu" (przynajmniej fizycznie ,bo chyba kazdy startujacy w rajdach zawodnik psychicznie nie jest do konca zdrowy ;P ) kierowac samochodem nogą! Ironia? ........
Co jezeli stanie sie wypadek? Nie ma obowiazku wynosic pilota,a nawet osoby pelnosprawne po takim wypadku w ktorym pilot potrzebuje takiej pomocy moge miec ogromne z tym problemy. Pokazywanie SOS??? Przeciez samo nie pokazywanie oznacza to samo. Co jezeli obydwaj beda nieprzytomni? Musi wydostac sie z pojazdu w kazdej jego pozycji i tyle w temacie albo mu sie uda i dostanie licencje albo nie i nie potrzeba do tego naszego opiniowania. Nalezy mu sie tylko doping.
My nie mamy trzeciej reki aby zmieniac biegi bez odrywania reki i czwartej zeby ciagnac za reczny ,oraz 3ciej nogi zeby wciskaz sprzeglo ,on nie ma dwóch rąk i co z tego???
Dobrze sie zastanowcie zanim nastepnym razem cos napiszecie, bo ktos kto wlasnie realizuje marzenia moze to czytac.
Dopinguje kazdego ktory probuje zrealizowac swoje pasje i marzenia choć by byly w kazdy sposob nierealne. Trzymam oba kciuki za Bartka poki je jeszcze mam!