Renault Megane N4

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Postprzez mlog » środa, 20 paź 2010, 17:55

No jak dla mnie gdy prawie seryjne Clio R3 mające 2 litry wolnossącego silnika ściga się na równym poziomie* z Clio S1600. To Megane N4 mające większy rozstaw i kół i osi oraz uturbiony silnik 2.0 powinno spokojnie radzić sobie z tamtymi ośkami. Powiem więcej, jak zapowiadali inżynierowie Renault, na rajdach asfaltowych o specyfice pomagającej ośkom to Megane powinno ścigać się z N4 ;)
Avatar użytkownika
mlog
N2
 
Posty: 125
Dołączył(a): poniedziałek, 19 kwi 2010, 21:21
Lokalizacja: Rzeszów --> Wyżne


Postprzez Cendra » czwartek, 21 paź 2010, 09:35

Jakoś wolno na tym filmiku to wygląda ;)
Avatar użytkownika
Cendra
A6
 
Posty: 1179
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 15:09
Lokalizacja: Ciechanów/Warszawa

Postprzez Hultay WRC » czwartek, 21 paź 2010, 13:25

To już nie pierwszy raz kiedy Reanult coś zaczyna po cichu i nie kończy- np Dacia Logan s2000. Miejmy nadzieję że ten samochód będzie czymś wiecej niż egzotyką, bo chyba lepiej sie bić s1600 w A niż psuedo N4 w generalce (bo trudno będzie nawiązać walkę wklasie). Chociaż pamiętając np niedocenienie Cytryny C2 R2 (pamietacie Meek'a na Polskim i komentarze przed rajdem jak to szkoda że nie jedzie np s1600 bo nie będzie z kim walczyć?)i innych rajdówek mam wrażenie że wszystko jest możliwe ;)
Jaki tam Hultay, po prostu Arni :)
Kubeł turbo i LSD... ta zabawa po nocach się śni :)
Avatar użytkownika
Hultay WRC
A6
 
Posty: 1390
Dołączył(a): wtorek, 3 cze 2003, 21:12
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez speedyzxz » czwartek, 21 paź 2010, 16:11

Hultay WRC napisał(a):To już nie pierwszy raz kiedy Reanult coś zaczyna po cichu i nie kończy- np Dacia Logan s2000.


Chyba jednak Megane jest ukończone :wink:

Poza tym ta renówka ma szanse stać się najszybszą obecną przednionapędową rajdówką.
Nie wiem jak w N4 sobie poradzi, szkoda że z racji braku napędu 4x4 nie może mieć niższej wagi minimalnej.
I tak jak mówi Hultay oby samochód nie stał się kompletną egzotyką
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Postprzez voytec » piątek, 22 paź 2010, 02:30

speedyzxz napisał(a):szkoda że z racji braku napędu 4x4 nie może mieć niższej wagi minimalnej.


Wg aktualnie obowiązujących regulaminów może mieć niższa mase niż N4 4X4.
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Postprzez speedyzxz » piątek, 22 paź 2010, 15:18

To wraz z szerszą zwężką weszło do regulaminu?
Możesz mi przybliżyć jaka może być różnica?
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Postprzez Hultay WRC » piątek, 22 paź 2010, 15:30

speedyzxz napisał(a):
Hultay WRC napisał(a):To już nie pierwszy raz kiedy Reanult coś zaczyna po cichu i nie kończy- np Dacia Logan s2000.


Chyba jednak Megane jest ukończone :wink:



Co prawda Dacia też już była zmaterializowana, jeździła, ale skoro jeździ już oklejony egzemplarz i Kubica ogląda to oficjalnie to rzeczywiście wygląda to już realnie. Najciekawszy jak dla mnie projekt w ostatnim czasie, jeżeli będzie wsparcie producenta to będzie sprawował się lepiej niż np Octawia N4 w Czechach (4x4Haldex miała?).
Jaki tam Hultay, po prostu Arni :)
Kubeł turbo i LSD... ta zabawa po nocach się śni :)
Avatar użytkownika
Hultay WRC
A6
 
Posty: 1390
Dołączył(a): wtorek, 3 cze 2003, 21:12
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez voytec » sobota, 23 paź 2010, 03:56

speedyzxz napisał(a):To wraz z szerszą zwężką weszło do regulaminu?


Nie, tak już było wcześniej.
Zał. "J", Art. 254 Gr.N , par. 7.1
MASA MINIMALNA (Wyłącznie dla samochodów z napędem na 4 koła)
a) Wyłącznie w rajdach i dla samochodów homologowanych po 01 stycznia 2006, minimalna masa jest wyznaczona na 1350 kg w następujących warunkach:
– jest to rzeczywista masa samochodu bez kierowcy, pilota i ich wyposażenia i z maksymalnie jednym kołem zapasowym.
b) Wyłącznie w rajdach, minimalna masa samochodu (w warunkach artykułu 7.1 z załogą (kierowca + pilot + kompletne wyposażenie kierowcy i pilota) wynosi: minimalna masa określona w artykule 7.1a + 150 kg.

Możesz mi przybliżyć jaka może być różnica?


Niestety tak zaocznie nie da się, bo masę Megane N4 będzie określał zapis homologacyjny.

Hultay WRC napisał(a):jeżeli będzie wsparcie producenta to będzie sprawował się lepiej niż np Octawia N4 w Czechach (4x4Haldex miała?).


Tak, Haldex ze zmienionym sterownikiem. Z resztą homologowanie tej wersji to był raczej zabieg wyłącznie marketingowy - już konstrukcja bazowa nie dawała żadnych nadziei na konkurencyjność w stos. do EVO/STi (nawet z Paasonenem za kierownicą, ktory i tak zrobił co mógł na dających lekkie fory słabszemy sprzętowi, zaśnieżonych trasach Janner Rallye 2006).
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Postprzez speedyzxz » wtorek, 2 lis 2010, 22:00

autoklub.pl napisał(a):Asfaltowy mistrz Francji z 2009 roku...


Odpowiedz kumpla: "Co za rasistowski podział" :lol:

A wracając do tematu,
Megane N4 wystartuje jako 00, więc najpewniej teraz musimy poczekać na homologacje FiA i można śmigać


PS. dzięki za przybliżenie regulaminów, voytec :wink:
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Postprzez d-z rallyfans » środa, 3 lis 2010, 20:10

A może ta meganka to zapowiedź klasy R4
:arrow: http://www.autoklub.pl/news/wchodzi-raj ... a-r4,32830
Avatar użytkownika
d-z rallyfans
A5
 
Posty: 818
Dołączył(a): środa, 6 sie 2003, 15:49
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Postprzez MSG Racing » czwartek, 4 lis 2010, 08:19

Bardzo możliwe. W R4 pewnie 4x4 dołożą i parę rzeczy i będzie Mega..n rajdówka.
Ciekawi mnie tylko jak to ma być z tymi nowymi S2000 bo przecież mają być okrojonymi WRC (nie wiem po co?) z silnikami 1.6T (chyba, że zostaje ssak 2000? - też bez sensu) do tego 2.0T pod jednym szyldem? Coś nie widzę tego żeby te auto były podobne do siebie.
Tak przy okazji to miały być cztery kategorie aut a przy tym wszystkim wychodzi tyle co mamy teraz z podziałem na gr.A/N.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Sylwek_GSi » czwartek, 4 lis 2010, 09:37

FIA nadal wierzy w to że uda im sie w jedną dniówkę, po wykręceniu paru podzespołów zrobić z auta S2000, WRC i na odwrót. I będą dążyć do tego, ale z jakim skutkiem to sie okaże :lol:

o nowej kategorii R mowiło się już kilka lat temu, miała ona docelowo zastąpić grupę N. No i faktycznie pojawiło sie kilka aut tej klasy C2, Twingo, Fiesta, Clio, Civic teraz Megane.

Z tego co rozumije S2000 dostanie silnik 1,6T ale słabszy jak w WRC i na tym sie skończy, nadal bedzie miało slabsze hamulce, małe lotki, slabszy motor, bedzie jezdziło w mistrzostwach regionalnych a WRC tylko w MŚ.

Tak naprawde dużo zmian i wiele niewiadomych, ja tu widze narazie haos ale pomału wszystko sie pouklada w całość. Najgorsze czasy zdaje sie mamy juz za sobą, w koncu doszedł 3 producent a kilku jest mocno zainteresowanych, wiec widać jakąś poprawe.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez MaxiA7 » poniedziałek, 21 mar 2011, 00:35

niestety w debiucie nieudało się ani wygrać eNki ani ośki.Nierozumiem trochę gości z RenaultSport ,przecież robili już mocniejsze i dużo lżejsze renówki jak Clio Maxi(260KM) czy Megane Maxi(270-280KM) a tą najnowszą megane się podniecają i od razu myślą że będą w czubie, ale z czym do ludzi 260kucy i wagą która przekracza 1300kg?to ma byc konkurencyjne auto? Przecież starsze konstrukcje maxi zmiażdżą na oesach już niektrórych rajdów we Francji tą najnowszą megane
Avatar użytkownika
MaxiA7
N2
 
Posty: 126
Dołączył(a): piątek, 26 paź 2007, 12:17
Lokalizacja: dolnyśląsk

Postprzez wrx » poniedziałek, 21 mar 2011, 10:50

zapomniales o ogranicznikach w dolotach powietrza (tak samo jak zwezka w dolocie turbo) wystepuje w autach wolnossacych. Kiedys tego nie bylo
Avatar użytkownika
wrx
N3
 
Posty: 371
Dołączył(a): środa, 11 sty 2006, 12:10
Lokalizacja: z kątowni :P

Postprzez MaxiA7 » poniedziałek, 21 mar 2011, 13:26

wiem że były inne ograniczenia w dolotach, ale mi chodzi o moc silnika niema się czym podniecać bo te 260koni nierobi w dzisiejszych czasach eNek rewelacji, dzisiaj enki maja ponad 270-280kucy, mnie dziwi dlaczego Renault Sport niemoże wycisnąć więcej mocy chociażby podobnej do Subaru ,juz pomijając napęd ośki :D
Avatar użytkownika
MaxiA7
N2
 
Posty: 126
Dołączył(a): piątek, 26 paź 2007, 12:17
Lokalizacja: dolnyśląsk

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron