Renault Megane N4

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Renault Megane N4

Postprzez petro_z » poniedziałek, 6 wrz 2010, 22:33

Czytam newsa na autoklubie i oczom nie wierzę. :) Ktoś wie coś więcej o tym projekcie? Kiedy auto miałoby wyjechać na OSy? Może to być ciekawe, chociaż szczerze wątpię, aby renia nawiązała od razu walkę z miśkiem i subarą, które czteropędne rajdówki budują "od zawsze". :)
Avatar użytkownika
petro_z
N2
 
Posty: 125
Dołączył(a): środa, 31 paź 2007, 19:01
Lokalizacja: Iława/Olsztyn


Postprzez Krzysiek_WrC » poniedziałek, 6 wrz 2010, 22:40

Pewnie nie wcześniej niż pod koniec przyszłego roku jak dobrze pójdzie, szkoda że porzucili plany o S2000
Krzysiek_WrC
A6
 
Posty: 1518
Dołączył(a): czwartek, 22 sty 2004, 22:19
Lokalizacja: Stadniki

Postprzez SebaSTI » poniedziałek, 6 wrz 2010, 22:43

to dobrze rokuje dla kubicy:), aktualnie nie może jeżdzic inna rajdowka niż renowka, takze:...:)
Avatar użytkownika
SebaSTI
A6
 
Posty: 1867
Dołączył(a): środa, 1 lis 2006, 14:33
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez martin.h » poniedziałek, 6 wrz 2010, 23:31

Tylko, że to Megane będzie ośką.
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez Agrest » poniedziałek, 6 wrz 2010, 23:40

rajdowka klasy N4 moze byc ośka :?: :?:
BO KIBICE DOCENIĄ GDY DRIVER STARA SIĘ,
KIEDY IDZIESZ PEŁNA DZIDĄ TO POKOCHAJĄ CIĘ !!! :)
Agrest
A5
 
Posty: 516
Dołączył(a): środa, 1 lip 2009, 12:05
Lokalizacja: gdzieś tam przy oesie

Postprzez petro_z » wtorek, 7 wrz 2010, 02:00

Agrest napisał(a):rajdowka klasy N4 moze byc ośka :?: :?:


Teoretycznie nic nie stoi na przeszkodzie. Przynależność do klasy warunkuje przecież tylko pojemność. Wątpię jednak, żeby renault budowało auto, które z założenia miało by być totalnie niekonkurencyjne. W N4 nie ma przecież nic poza czterołapami. Zresztą, czy ośka np. 2.0 turbo byłaby szybsza od S1600, lub R3? Śmiem wątpić.
Avatar użytkownika
petro_z
N2
 
Posty: 125
Dołączył(a): środa, 31 paź 2007, 19:01
Lokalizacja: Iława/Olsztyn

Postprzez voytec » wtorek, 7 wrz 2010, 02:29

Agrest napisał(a):rajdowka klasy N4 moze byc ośka :?: :?:


J.w.
Może. Rodzaj układu przeniesienia napędu nie ma tu znaczenia. Gł. czynnikiem determinującym przynależność do N-4, jest pojemność skokowa silnika, która jest większa niż 2000ccm (nominalna dla atmosferycznych to max. 3000ccm, dla doładowanych max. 2500ccm x współczynnik przeliczeniowy) oraz ilość cylindrów ograniczona do 6.
Stąd na przykład rajdówki normalnie ścigające się w niemieckim pucharze HJS, czli doładowane diesle, na R.Niemiec klasyfikowane były razem z czterołapami EVO i STi.

petro_z napisał(a):Zresztą, czy ośka np. 2.0 turbo byłaby szybsza od S1600, lub R3? Śmiem wątpić.

Hmm, ciężko tak od razu na 100% wyrokować zaocznie, jednak też jestem umiarkowanym sceptykiem. Chociaż swego czasu, na równych, przyczepnych asfaltach w Hiszpanii, czy we Włoszech, kierowcy Leonów Cupra mieszali nieraz w czubie klasy (pamietajmy o masie, której minimum określa zapis w homologacji, a nie odgórnie ustalony limit na 1350kg i wiecej dla 4x4, więc przy wielu sprzyjających czynnikach i okolicznościach, sytuacja mogłaby łapać analogie z pamiętnymi wynikami dwulitrowych kit-car'ów vs. WRC). Jednak to nadal byłaby taka sporadyczna "egzotyka".
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Postprzez MSG Racing » wtorek, 7 wrz 2010, 03:05

petro_z napisał(a):
Agrest napisał(a):rajdowka klasy N4 moze byc ośka :?: :?:

. Zresztą, czy ośka np. 2.0 turbo byłaby szybsza od S1600, lub R3? Śmiem wątpić.

Tak przy założeniu, że kierowcy podobnej klasy. Turbo to większa moc wiec powinno być szybsze. Waga może tu nieco namieszać.
Jednak czy inne N4 pokona takie Megane....no może sporadycznie. Chyba że nowe Megane ma być w wersji 4x4 a jeszcze o tym nikt nie wie.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Sylwek_GSi » wtorek, 7 wrz 2010, 09:26

na RO pojawil sie news mowiacy o tym ze auta nowje klasy beda miec silnik 1,6T wiec miski i lanosy beda teoretycznie w lepszej sytuacji. A nape 4 kół to bedzie raczej standard. Duzo niejasności i tajemnic. FIA to niezwykle tajemnicza organizacja.

Ale przymajmniej cos sie dzieje, szykuje sie świerzy powiew w rajdach najwiekszy chyba od 1997 roku :wink:
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez beeper_ » wtorek, 7 wrz 2010, 11:16

1.6T, 4x4, to nie jest przymiarka do wrc?
Avatar użytkownika
beeper_
N4
 
Posty: 2056
Dołączył(a): sobota, 5 lip 2003, 10:21
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Mad Max » wtorek, 7 wrz 2010, 12:10

beeper_ napisał(a):1.6T, 4x4, to nie jest przymiarka do wrc?

N4 2l turbo - WRC 2l turbo - niby to samo a jednak nie to samo - ja bym raczej nazwał to N4 1.6T - od dłuższego czasu mówi się o tym że silniki 1,6 będą podstawową bazą. Sądzę że nowa klasa Super Production będzie taką właśnie N'kową klasą - chodzi o to żeby więcej producentów przygotowywało samochody do rajdów - nie wiem jak wam ale mi się już nudzi w N4 oglądać tylko EVO i STI
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Postprzez Krzysiek_WrC » wtorek, 7 wrz 2010, 17:33

Evo i STI niestety mają monopol 100% na tą klasę.
Myślę że wejście jednego - dwóch producentów ożywiło by tu rywalizację.
ale .kto wie czy i Subaru nie pożegna się z Rajdami, chyba na Autoklubie czytałem że chcą wejść w WTCC
Krzysiek_WrC
A6
 
Posty: 1518
Dołączył(a): czwartek, 22 sty 2004, 22:19
Lokalizacja: Stadniki

Postprzez MSG Racing » wtorek, 7 wrz 2010, 22:54

Wygląda na to że nowa klasa ma być zamiast N4. Do tej pory nie było nowej klasy która miałaby zastępować N4 tak jak to robią eRki.
Mam dziwne wrażenie że SP będzie pozwalało na montaż dodatkowego napędu na tył tak jak S2000.
Ogólnie zapowiada się koniec klasy S2000. Chyba, że w jakiś sposób wyląduje ona w Super Production choć wątpię.
Niech się coś dzieje i niech robią widowiskowe auta żeby coś się działo też na OSach.
Swoją drogą ciekawi mnie właśnie co przy tych nowych przepisach będzie z Evo i STI.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez loocky » środa, 20 paź 2010, 14:47

http://www.youtube.com/watch?v=3eNnkc02 ... _embedded#!

autoklub.pl napisał(a):Emmanuel Guigou i mistrz Francji z 2009 roku, Guillaume Canivenq przeprowadzili czterodniowe testy Renault Megane RS N4. Guigou ma zaprezentować samochód w końcowej rundzie mistrzostw Francji, Rallye du Var.


Szybko idą, może w 2012 wejdą do WRC jako fabryka.

Tylko czemu trzymali to w tajemnicy? Inni głoszą plany, a tutaj cisza a już produkt jest.
loocky
N2
 
Posty: 185
Dołączył(a): wtorek, 23 maja 2006, 19:22
Lokalizacja: Silesia & AKŚ

Postprzez kremer » środa, 20 paź 2010, 16:25

Rozumiem, ze to do Clio S1600 nie ma podejscia? Czyli to bedzie na poziomie Clio R3? Ciekawe jak wagowo i silnikowo. Chociaz sa ludzie, ktorzy potrafia R3 klepac S1600 np. na szutrze :)
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Następna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości