ZASTANóWMY SIę JAK URATOWAć RAJDY??

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

ZASTANóWMY SIę JAK URATOWAć RAJDY??

Postprzez jarexcc » sobota, 27 wrz 2008, 12:40

Witam wszystkich kibiców rajdowych, w gronie przyjaciół kibiców naszych ukochanych rajdów zastanawialiśmy się co można zrobić aby nasze kochane rajdy uratować, i tak naprawdę wniosek który nam się nasunął jest jeden, nasz ukochany sport leży nie tylko w rękach działaczy PZM ale i nas kibiców, pochodzimy w rejonu Cieszyna każdy zna Rajd Wisły czy Barbórki kibiców jak i zawodników z tego terenu jest bardzo dużo, mamy z nimi kontakt rozmawiamy i ciągle słyszymy że u naszych południowych sąsiadów jest lepiej, że lepiej tam startować czy oglądać rajdy, nie ukrywamy nas to boli i staramy się tłumaczyć że oni sami w ten sposób niszczą ten sport, dlatego zdecydowaliśmy się napisać Tak jest lepiej, ale zastanówmy się wszyscy dlaczego? Nasz największy bum na rajdy był w latach 1998-2001r i to według nas była najbardziej zmarnowany okres przez działaczy PZM a chodzi tylko i wyłącznie o sprawy finansowe, a sprawa możliwości sponsorowania przez firmy tytoniowe czy alkoholowe jest bardzo ważna ale nie według nas najważniejsza, więc o co chodzi że jest tak zle, a chcemy aby było tak jak w Czechach , a chodzi o karnety dla kibiców, właśnie tak w latach dla nas tłustych organizatorzy powinni to wprowadzić, tego wtedy nie zrobiono i to jest największy według nas błąd, w Czechach jest to normalne każdy płaci nie tylko za karnet wstęp ale i mapki na rajd ciężko wydrukować, trzeba kupić informator. Wyobrazmy sobie jak napędza się machina każdego biznesu czy sportu, główną machiną są kibice ( klienci, odbiorcy) tak to nazwijmy im jest ich więcej tym więcej jest zainteresowanych potencjalnych sponsorów co ułatwia sprawę zawodnikom, organizatorom jak i nam kibicom, słyszę zawsze narzekanie dookoła a bo tylko 35-40 załóg a w Czechach 100, a bo do naszych sąsiadów fajnie się jezdzi zapraszają załogi z innych krajów, pokrywają koszty, więc wracam do ilości załóg jak nasi zawodnicy mają zainteresować sponsora czym... ta garstka kibiców bo inni są w Czechach co mają im pokazać jak ich zabrać na rajd, teraz pisząc to napędzam koło pieniądz-kibic-rajd.
Im nas kibiców więcej tym więcej sponsorów im więcej sponsorów tym więcej załóg i organizatorom będzie łatwiej o pieniążki na organizacje, a teraz jeszcze ta najbardziej nas dręcząca kwestia czyli karnetów, u naszych południowych sąsiadów i nie tylko, ale opieramy się na nich bo oni są najbliżej, tam się płaci więc zaczynamy:
szacujemy że kibiców na rajd przyjechać może średnio około 50tyś w naszych tłustych latach możliwe ze dużo więcej ale pozostańmy przy tej 50. Organizator rajdu mając 50 tyś kibiców ma potencjalny atut przy rozmowie z sponsorami więc i łatwiej mu zdobyć pieniążki na organizacje rajdu na karetki, policje, straż, a co my kibice, a my powinniśmy kupować karnety, ktoś powie że nasz ustawa nie pozwala, kiedyś była taka mowa o tym, ale ten karnet wcale nie musi być biletem wstępu to po prostu harmonogram rajdu, i nasuwa nam się taka myśl, gdybyśmy tak jak w Czechach płacili za wstep 150 czy 200 koron Czeskich to w przeliczeniu jest na okrągło 20-25 zł nie mówcie że to dużo,wiec zgadzamy się na 20 zł razy 50 tyś kibiców daje nam 1 mln i to są pieniążki przeznaczone nie na organizacje rajdu bo to dają sponsorzy ale na zaproszenie zagranicznych załóg, tak sobie myślimy zaprośmy 5 załóg w samochodach S2000 a wtedy atrakcyjność rajdów zacznie rosnąć co spowoduje coraz większą ilość kibiców a jak ich będzie więcej będzie więcej sponsorów wtedy lepsza organizacja, coraz więcej załóg bo będą sponsorzy coraz więcej kibiców więc zamiast 1 mln będzie 2mln wtedy zamiast 5 załóg zaprośmy 10 koło rajdów zacznie się napędzać my kibice chętniej przyjedziemy i zapłacimy więc taki apel mamy do was kochani kibice jak KOCHACIE NASZE RAJDY PRZYJEŻDżAJCIE NA NIE KUPUJCIE KARNETY WSPIERAJCIE NASZ UKOCHANY SPORT A NIE WYJEŻDżAJCIE ZA GRANICE A NA NASZ PZM TYLKO NARZEKACIE, SAMI ZADBAJMY O NASZE PODWÓRKO
na koniec nie jestem redaktorem nie potrafię w ten sposób pisać więc wybaczcie za błędy nam chodzi tylko o ratowanie tego co pozostało i wysuwamy pomysł a może ktoś na niego się zdecyduje.
POZDRAWIAMY WSZYSTKICH
Avatar użytkownika
jarexcc
A5
 
Posty: 604
Dołączył(a): poniedziałek, 31 sty 2005, 10:10
Lokalizacja: Cieszyn/Kostkowice


Postprzez pilotkarajdowa » sobota, 27 wrz 2008, 12:48

Witom Pana.

Polska mentalnośc jest taka iż :

- Po co płacić te pieniążki jak można iść na około Polem i wejść za darmo ? :roll:

Zbyszek z Mietkiem wolą przejść na około a za równowartość wstępu naje... się w pobliskim barze.

Olewajmy Polskie rajdy ! Jeździjmy na Czechy Słowacje . Namawiajmy Polskie załogi do startów u południowych sąsiadów pokażmy Pzmłotowi że bez nich sobie poradzimy !
pilotkarajdowa
 
Posty: 34
Dołączył(a): wtorek, 23 wrz 2008, 21:41

uważasz że to jest rozwiązanie

Postprzez jarexcc » sobota, 27 wrz 2008, 12:57

do pilotkirajdowej.
Polska jest krajem w europie, świecie i musimy się z tym pogodzić idziesz na koszykówkę płacisz na siatkówkę też na piłkę nożna tak samo a co do rajdów w Czechach na rajd i też płacisz, pamiętaj z pustego i Salomon nie naleje a właśnie jesteś przykładem polskiej mentalności a to właśnie musimy zmienić każdy oczekuje od wszystkich nic nie dając w zamian
Avatar użytkownika
jarexcc
A5
 
Posty: 604
Dołączył(a): poniedziałek, 31 sty 2005, 10:10
Lokalizacja: Cieszyn/Kostkowice

Postprzez Mroowa » sobota, 27 wrz 2008, 12:59

Niby trochę racji jest ale... ja czy też my jako kibice jedziemy na widowisko chcemy zobaczyć fajny rajd ,a nie na zasadzie chodźcie pojedziemy sponsor zobaczy, że jest nas dużo i za rok będzie lepiej. Organizatorem nie jesteśmy my tylko PZM i to on powinien sie tym zająć. Nieuważasz, że coraz większej liczbie kibiców oraz też zawodników znudziło się już to Polskie piekiełko... skoro PZM nie potrafi niech wynajmnie firmę do organizacji rajdów.

No właśnie jak to jest... zaprośmy załogi w autach S2000 które... nie są tanie... kiedyś zakazali WRC które też nie były tanie. Hmmm po stronie zawodników też istnieje mentalność taka, że wszystko musi być topowo, wychodzi nowa ewolucja to już trzeba ją mieć, dlatego prócz jakiegoś ostatniego Evo VIII nie widzimy tych wszystkich Evo VII , VI bo ... potencjalni zawodnicy którzy mają na start w takim aucie i tak się nie będą liczyć, bo .... w RSMP liczy się topfura topbudżet.

A to że jest tylu zawodników... nie uważasz, że to... znowu PZM wina... upadek niższych klas etc. Teraz jedzie kilka 4x4 i kilka osiek i dziękujemy.

A dlaczego mamy nie jechać do Czech Słowacji, czy też... niemiec skoro, tam całkiem inne podejście??
Avatar użytkownika
Mroowa
S2000
 
Posty: 3503
Dołączył(a): środa, 14 sty 2004, 19:38
Lokalizacja: Bielawa GG:6570337

Postprzez jarexcc » sobota, 27 wrz 2008, 13:00

a bez PZM-tu sobie nie poradzisz bo co z sponsorami ja mam firmę w Polsce mam klientów z Polski i nie zasponsoruje załogi jeżdżącej za granicą bo tam nie mam odbiorców tej reklamy, tym sposobem nie zabijasz PZM-otu tylko ogólnie sport rajdowy
Avatar użytkownika
jarexcc
A5
 
Posty: 604
Dołączył(a): poniedziałek, 31 sty 2005, 10:10
Lokalizacja: Cieszyn/Kostkowice

Postprzez pilotkarajdowa » sobota, 27 wrz 2008, 13:00

Ja na el'mocie 2004 zapłaciłam za karnet ...
A na czechach zawsze kupuje ! I do tego kolbase z Horcicką 8) A po rajdzie smażeny syr z hranolkami oraz tatarska omaćka popijam Kofolą lub kureci zisek z hranolkami i tatarką popijany kofolą.


Pozdrówka
pilotkarajdowa
 
Posty: 34
Dołączył(a): wtorek, 23 wrz 2008, 21:41

Postprzez jarexcc » sobota, 27 wrz 2008, 13:05

PZM-ot ma zrobić super rajd z 100 załog najlepiej topowych tylko pytanie za co i dla kogo jak bedziecie z czechach, sami zaciskacie pętle na własną szyje
Avatar użytkownika
jarexcc
A5
 
Posty: 604
Dołączył(a): poniedziałek, 31 sty 2005, 10:10
Lokalizacja: Cieszyn/Kostkowice

Postprzez jarexcc » sobota, 27 wrz 2008, 13:09

upadek niższych klas własnie dlatego tak się stało że nie ma sponsorów, przecież nikt nikomu ani PZM ani organizatorzy nie zabraniają startów z niższych klasach, za drogie wpisowe a ile kosztuje w czechach , powiecie że dopłaca organizator a ja pytam komu załogą czeskim cza gościom w Polsce gościem nie jesteś ale załogą polską a znowu rozbija się o kase a skąd te pieniądze... no właśnie karnety i ilość kibiców
Avatar użytkownika
jarexcc
A5
 
Posty: 604
Dołączył(a): poniedziałek, 31 sty 2005, 10:10
Lokalizacja: Cieszyn/Kostkowice

Postprzez krist » sobota, 27 wrz 2008, 13:34

Co do kibicowania to ja mam takie spostrzeżenia: RSMP są totalnie nieatrakcyjne, jest może 5 dobrych kierowców w N4 i drugie tyle w innych klasach. Ostatnio po prostu nie chce mi sie jeżdzić żeby oglądać tych kilku dobrych w zalewie miernoty. Co np w Rzeszowie pokazał pan Oleksowicz, przegrywając na odcinku po mokrym w subaru N12 z citroenami C2R2? To samo pan Ruta, Malinski i jeszcze kilku innych. To są Mistrzostwa Polski i w profesjonalnych teamach powinni jeździć najszybsi a nie znajomi sponsorów. Skoro np InterCars nie zależy żeby ich autem jeździł szybki kierowca ja jako kibic nie czuje się zobowiązany tej żenady oglądać. Pozostałym zaproponowałbym klase historyczną albo Rajd Żubrów.
Puchar jest pod tym względem sporo lepszy, widać że sporo chłopaków i dziewczyn jedzie, na dodatek jadą w sobotę wiec ludzie pracujący w tygodniu mają szanse to zobaczyć Bo jeśli jest faktcznie tak jak mówi pan Górski że u nas nigdy nie będzie rajdów w niedzielę to trzeba zrezygnować z 2 dniowych. W piątki na trasach jest pustawo, w sobote za to są kibice tylko kierowców nie ma bo już miszczowie prostej zdążyli wydzwonić.
Po 2 organizatorzy są słabi organizacyjnie i finansowo. Oprócz rajdu Polski PZM nie pomaga specjalnie finansowo ani organizacyjnie. Dla takiego klubu jak AK Rzeszowski już sam fakt że udaje się zorganizować imprezę tej rangi, wymagającą ogromnej ilości ludzi i sprzętu jest wielkim sukcesem. Ale to jest sukces oparty na wielkiej pracy i zaangażowaniu garstki ludzi, na dodatek finansowo się na tym nie dorobią więc co by tu nie mówić impreza opiera się głownie na zapale. I tak jest to wg mnie rajd powyżej średniej w Poslce. Jak ta impreza by mogła wyglądać gdyby ktoś, dajmy na to na początek PZM, statutowo zobowiązany do promocji rajdów, zatrudnił menedzera i dał budżet na wypromowanie imprezy. Kuzaj ostatnio powiedział że rajd powinna organizować prywatna firma i traktować to jak biznes który ma przynosić zysk i to jest świeta prawda. A u nas dalej robią to w prywatnym czasie działacze zamartwiając się jak dopiąć budżet. Dlatego np prolog w Rzeszowie oglądało 1/2 widzów mniej niż 2 lata temu. Dalej ta sama trasa, kierowców coraz mniej i jeszcze oprócz Grzyba, Bouffiera i Dytki nikt z czołówki nie uznał za stosowne pojechać coś dla kibiców, mimo że czas nie był wliczany do rajdu. Za taką jazde powinno być ostrzeżenie od organizatora, serio. Pamiętam prolog rajdu Polski w Krakowie bodajże w 2000 roku, 100tys ludzi na plantach, nagłośnienie, gwiazdy jadące szybko i widowiskowo, gdyby Hołowczyc czy Kulig pojechali wtedy tak jak Kuchar w Rzeszowskim 2008 tłum by ich wygwizdał.

Dla polskich rajdów widze 2 wyjścia, albo PZM się weźmie do roboty i zamiast na kolejne biznesy zacznie inwestować w rajdy albo niech zrezygnuje z organizacji całkowicie do to robić komuś z zewnątrz. Jakby rajdowi biznesmeni tacy jak Kuzaj się za to wzieli mogło by być o wiele ciekawiej. Ze o Sołowowie nie wspomne :) Jak nie to będzie coraz większe dziadostwo, bo zapał się kiedyś skończy i bedziemy wszyscy jeździć na Czechy i Słowację.

Zeby uciąć komentarze nie jestam ani działaczem ani zawodnikiem, przykład Rzeszowa dlatego że tam mieszkam
krist
N3
 
Posty: 370
Dołączył(a): czwartek, 3 lip 2003, 13:45

Postprzez pilotkarajdowa » sobota, 27 wrz 2008, 13:47

Witam ponownie Panów.

Sorki za spoźnienie ale smażyłam placki .

Proszę wziąść pod uwage że w Czechach oprócz Mistrzostw sa organizowane Rally Sprinty (coś w stylu PPZM) , z tym że do generalki wliczają sie czasy N4 a u nas N4 to już jest gość . Sądze że tacy kierowcy jak np Wielmoży Pan Bełtowski powinni w takim czymś jeździć . Jeżdżąc w Polsce nie maja wyboru zostaje im tylko Rsmp albo impreza na torze w tychach subaru&evo aby być wliczeni do generalki hihi.

Pozdrawiam
pilotkarajdowa
 
Posty: 34
Dołączył(a): wtorek, 23 wrz 2008, 21:41

Postprzez bociant01 » sobota, 27 wrz 2008, 13:59

Kibice przyjdą , ale ci najbardziej wierni, a jest ich niestety garstka ( o tych 50 tysiącach możemy zapomnieć), albo miejscowi mieszkańcy, czego przykładem były pustki na trasach Orlenu. Jedynie w miejscach z dogodnym dojazdem było i zaledwie trochę. A dlaczego tak się dzieje. Jest to mój pogląd możecie się z nim nie zgodzić ale jeżdżę na rajdy już od 18 lat i staczamy sie po równi pochyłej z przyspieszeniem do kwadratu. Podstawowy problem to pogodzić interes zawodników organizatorów i kibiców. Zawodnicy chcą aby dojazdówki były krótkie, a czas dojazdu realny, nie zawsze udaje sie znaleźć takie oesy obok siebie.Organizator jest oceniany przez PZM i obserwatorów FiA za "kompaktowość" rajdu.(krótki dojazd minimalny czas serwisu i zamkniecie imprezy w 24 godzinach vide ostatni Rajd Orlen) Oczekiwania kibiców są zgoła odmienne. Nikt nie wybierze się na rajd przez pół Polski żeby zobaczyć tylko dwa oesy. Jakość map z odcinkami pozostawia dużo do życzenia. Pomylone współrzędne GPS ostatni Orlen, Subaru, traktowanie kibiców jako zło konieczne na rajdzie. Dzika satysfakcja w oczach gościa który dziś jest Panem sytuacji bo jest Safety, choć na co dzień w swojej OSP nic nie znaczy - "proszę mnie nie pchać! Ależ ja Pana nie pcham , ja Pana przesuwam". Pustki na honorowym starcie w Płocku w strefie media i ViP(zero Vipów) - bo wszyscy pojechali już na odcinki. Powrót z odcinków na honorową metę lub na inny oes to rajdy w wykonaniu kibiców. Można by mnożyć wiele przykładów. Rozmawiałem z wieloma działaczami trudniącymi się na co dzień organizacja rajdów i wszyscy twierdzą że muszą sprostać wymaganiom FiA. Jeżeli tak dalej będzie, kibiców będzie coraz mniej, a co za tym idzie sponsorów i coraz mniejsze zainteresowanie mediów a w rezultacie zawodników. Sponsor przyjeżdżający na rajd chce zobaczyć swojego zawodnika na trasie i daj boże na pudle. Ostatnich kilka Rajdów począwszy od Subaru to jazda na krawędzi ryzyka z prędkością grubo powyżej dozwolonej. Powiedzcie który Sponsor zdegustowany taką organizacją będzie chciał dalej się w to bawić
Avatar użytkownika
bociant01
N3
 
Posty: 303
Dołączył(a): sobota, 1 lip 2006, 14:58
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez Mroowa » sobota, 27 wrz 2008, 14:19

Znowu karnety....
Karnety wszystkiego nie załatwią, bo jeżeli nawet jest ich 50 000 to sprzeda się z 20 000. Dlaczego ... ? Do tych 100 załóg też przyjeżdżają kibice znajomi którzy mają wejściówki od zespołów. Samo organizator rozrzuca na prawo i lewo safety, organizator etc. Na Orlenie spora garść wejściówek Media była jeszcze w trakcie ostatniej pętli rajdu.

Nie sprowadzaj drogi kolego wszystkiego do tych karnetów, bo ja też uważam, że jest to impreza sportowa ale... jeżeli są i karnety, to kwota z karnetów powinna iść na ubezpieczenie tej osoby, no i na drogi po których leci odcinek. Tak jak na stadionie etc. płacisz a pieniądze z tego idą na utrzymanie obiektu etc. etc.

Samym karnetem sytuacji nie rozwiążesz... mentalność polska tak jak tu kolega mowi, ma wywieszkę safety i jest panem, oraz ciągle powtarzane olewające podejście PZM.
Avatar użytkownika
Mroowa
S2000
 
Posty: 3503
Dołączył(a): środa, 14 sty 2004, 19:38
Lokalizacja: Bielawa GG:6570337

Postprzez Cogonieznajom » sobota, 27 wrz 2008, 15:38

a ja jak czytam takie bzdury które wypisuj epilotkarajdowa to mi ręce opadaja...jestes najlepszym przykładem olewatorstwa w swojej dziedzinie... temat "jak ratowac polskie rajdy" a ty podniecasz się wszystkim tylko nie...polskimi rajdami.

czytam nastepnego pacjenta, ktory rowniez twierdzi ze polskie rajdy to miernota i cienizna. znowu opad rąk.


ludzie! jak nie macie nic ciekawego do powiedzenia w tym temacie to po co sie wypowiadacie??? jak mozna tak podchodzić do rzeczy? Jak mozna ciepłym sikiem zlać to co się dzieje w Polsce i powiedziec...jedzmy za granice, tam jest fajniej?
Moze przemawia przeze mnie lokalny patryjotyzm, ale raczej jest to miłość do rajdów... DO RAJDÓW, a nie do rajdów wszystkich innych niż nasze, polskie rodzime.
Tyle. Idźcie dalej smażyć placki:/
Jeżeli szukasz pilota na KZK, KJS lub imprezę o podobnym charakterze z łódzkiego lub najbliższych okolic napisz PW, lub mail: aro1@o2.pl
Avatar użytkownika
Cogonieznajom
A6
 
Posty: 1917
Dołączył(a): piątek, 1 kwi 2005, 10:54
Lokalizacja: Łódź (dawniej Wałbrzych)

Postprzez Mroowa » sobota, 27 wrz 2008, 15:49

To lepiej dołączyć do kółka wzaejmnej adoracji i powiedzieć. że jest super, owszem mogłoby być lepiej ale i tak jest rewelka :) Nie przesadzajcie. Też się odechciewa ciągle czytać, że powinno być lepiej i każdy powinien coś od siebie dać.
Avatar użytkownika
Mroowa
S2000
 
Posty: 3503
Dołączył(a): środa, 14 sty 2004, 19:38
Lokalizacja: Bielawa GG:6570337

Postprzez krist » sobota, 27 wrz 2008, 16:34

Cogonieznajom napisał(a):a ja jak czytam takie bzdury które wypisuj epilotkarajdowa to mi ręce opadaja...jestes najlepszym przykładem olewatorstwa w swojej dziedzinie... temat "jak ratowac polskie rajdy" a ty podniecasz się wszystkim tylko nie...polskimi rajdami.

czytam nastepnego pacjenta, ktory rowniez twierdzi ze polskie rajdy to miernota i cienizna. znowu opad rąk.


ludzie! jak nie macie nic ciekawego do powiedzenia w tym temacie to po co sie wypowiadacie??? jak mozna tak podchodzić do rzeczy? Jak mozna ciepłym sikiem zlać to co się dzieje w Polsce i powiedziec...jedzmy za granice, tam jest fajniej?
Moze przemawia przeze mnie lokalny patryjotyzm, ale raczej jest to miłość do rajdów... DO RAJDÓW, a nie do rajdów wszystkich innych niż nasze, polskie rodzime.
Tyle. Idźcie dalej smażyć placki:/



Ty za to jesteś koleżko przykładem braku umiejetności czytania ze zrozumieniem.

Kibic rajdowy to nie jest lokalny patriota, co jeździ tylko w Polsce na rajdy bo tak mu papa Rydzyk kazał. Ja jeżdze tam gdzie lepiej i ciekawiej, a u nas ostatnio jest z tym kiepsko. Rajdy w Polsce maja szanse przeżycia tylko wtedy kiedy średnio zainteresowany Polak weźmie żone i dzieciaki, wpakuje w sobote rano do auta i powie kochani jedziemy na rajd bo tam jest fajnie i dużo sie dzieje. Jak sponsorzy zobaczą kamery i tłumy kibiców, jak media będą zainteresowane. Rajd to produkt i musi się sprzedać tak samo jak kaszanka. W tym roku RSMP to flaki z olejem, w kiepskim wydaniu. Ja np wole oglądać PPZM gdzie sie coś dzieje, jest walka w klasach, w generalce, widać zaangażowanie.
I jak RSMP sie nie zmieni to będzie niszową imprezą dla biznesmenów pasjonatów, bez wymiaru sportowego.
krist
N3
 
Posty: 370
Dołączył(a): czwartek, 3 lip 2003, 13:45

Następna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości