Charaker kierowcy rajdowego/wyscigowego - różnice.

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Charaker kierowcy rajdowego/wyscigowego - różnice.

Postprzez Albert(Zambrów) » niedziela, 14 wrz 2008, 21:03

Zastanawiałem sie ostatnio nad cechami charakteru jakie powinnien miec kierowca jeżdzacy wyczynowo.

Co do wyścigow, wydaje mi sie ze kierowca piowinien byc staly i dokladny. Dokładnie mierzyc tor i wiedziec dokładnie w korym miejcu hamowac, skrecac i rozpedzac sie. Bardzo ważna jest powtarzalnosc.

Natomiast u kierowcy rajdowego jako najwazniejsze, widze umiejetnosc improwizacji w jeździe. Jak wiadomo odcinek specjalny jedzie sie opis, wiec sam tego fakt stawia go przed wyzwaniem wyobrażenia sobie drogi i wstrzelenia sie w nia.

Nie chce mowić ktorzy kierowca sa lepsi, ale zastanawia mnie sam fakt, takich emocjonalnych predyspozycji, ktore byc moze sa w kazdym z nas :)

Może dziwny temat, ale ostatnio rozkminiam takie rzeczy 8)
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów


Postprzez czajak » niedziela, 14 wrz 2008, 21:55

z tego wynika że Bryan Bouffier jest idealnym kierowcą. Dokładność kierowcy wyścigowego-każdy zakręt zaplanowany, wszystko poukładane,idealne punkty hamowania. Za to rajdowe cechy-zawsze max atak, pełny ogień-mimo nieznajomości tras. Kierowca idealny!
czajak
N2
 
Posty: 142
Dołączył(a): piątek, 14 gru 2007, 20:42

Postprzez ŁukaszŁuniewski » niedziela, 14 wrz 2008, 22:30

Do cech kierowcy wyścigowego dodałbym umiejętność rywalizacji bok w bok, czego brakuje w rajdach.
Avatar użytkownika
ŁukaszŁuniewski
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): czwartek, 17 kwi 2008, 11:50
Lokalizacja: Rościszów

Postprzez Cogonieznajom » poniedziałek, 15 wrz 2008, 10:47

ŁukaszŁuniewski napisał(a):Do cech kierowcy wyścigowego dodałbym umiejętność rywalizacji bok w bok, czego brakuje w rajdach.


Marcus zapytany o to jakie są różnice między rajdami a rallycross'em powiedział, że niewielkie ale wciąż nie może się przyzwyczaić że ktoś obija mu samochód podczas wyścigu :twisted: Więc słowa Łukasza bardzo dobrze to ujęły.
Jeżeli szukasz pilota na KZK, KJS lub imprezę o podobnym charakterze z łódzkiego lub najbliższych okolic napisz PW, lub mail: aro1@o2.pl
Avatar użytkownika
Cogonieznajom
A6
 
Posty: 1917
Dołączył(a): piątek, 1 kwi 2005, 10:54
Lokalizacja: Łódź (dawniej Wałbrzych)

Postprzez micz » poniedziałek, 15 wrz 2008, 13:00

i wspomniał też, że co się dobrze do winkla ustawi to ktoś go trąca i przestawia :D
www.compsport.pl
www.maciejwislawski.pl
Avatar użytkownika
micz
A6
 
Posty: 1338
Dołączył(a): poniedziałek, 2 cze 2003, 16:18
Lokalizacja: Warszawka

Postprzez THIM » poniedziałek, 15 wrz 2008, 18:32

No to w wyścigach też mamy improwizację, tylko dotyczącą czego innego - tu trzeba kombinować, jak kogoś wyprzedzić/nie puścić ;)

W obu dyscyplinach na pewno potrzeba sporo wiedzy, żeby przewidzieć, jak zachowa się samochód, jaka jest przyczepność, jaki tor jazdy obrać. Także poczucie równowagi, wyobraźnia przestrzenna, wyczucie w ruchach kończynami, a więc i koordynacja ruchów.
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Albert(Zambrów) » poniedziałek, 15 wrz 2008, 21:18

Wiadomo, że w wyscigach jest bezposrednia rywalizacja i to jest istotny element.

Ale chodzi mi bardziej, ze w wyscigach musisz jechac powtarzalnie kilkanascie okrazen, hamować skręcać i przyśpieszać w tych samych miejscach. Trzeba miec taki matematyczny umysł, usystematyzowane algorytmy :D

A w rajdzie to praktycznie niemożliwe, żeby znaleźć dwa identyczne zakręty, dlatego myślę, że w rajdach potrzeba więcej improwizować.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez wiatrzysko » poniedziałek, 15 wrz 2008, 21:21

Ja np. Jestem z takich co nie popuszcze.

Pozdrawiam
Jak wysyłacie mi meile z ostrzeżeniami wysyłajcie lepiej na PW bo meil jest nie aktywny !
wiatrzysko
N2
 
Posty: 104
Dołączył(a): czwartek, 21 sie 2008, 22:35
Lokalizacja: z wojska

Postprzez Bełt Fan CC » poniedziałek, 15 wrz 2008, 21:26

Ja agresywna taka jazde prowadze i ja na asfalcie musze sie jakos uspokoic zeby plynnie jechac, ale mi sie wydaje ze bedzie ok, no ja jestem z takich co nie popuszczem i bede dazyl do tego zeby byc szybki nie-to jest cha ch cha charakter prawdziwego kierowcy rajdowego!!

Pozdrawiam Darek Bałazy.

ps. kiedy mi wkoncu konto odblokujecie??
Fans for Szafraniec
Bełt Fan CC
 
Posty: 4
Dołączył(a): sobota, 13 wrz 2008, 21:20
Lokalizacja: Lachowice

Postprzez RallyStar.pl » poniedziałek, 15 wrz 2008, 22:12

Hehe... cytaty wypowiedzi Abrama ;) Szykujcie się na Barbórkę i Magurski :)
RallyStar.pl
N2
 
Posty: 167
Dołączył(a): środa, 13 sie 2008, 20:59

Postprzez Bełt Fan CC » poniedziałek, 15 wrz 2008, 22:35

wolniej wolniej, mamy przewage, znowu sie namacha lopata tyle co w 2006, ja biore linke do wyciagania, abram forever, jeden z trzech kierowcow ktorzy zasluguja na zloto statuetke.
Fans for Szafraniec
Bełt Fan CC
 
Posty: 4
Dołączył(a): sobota, 13 wrz 2008, 21:20
Lokalizacja: Lachowice

Postprzez Zepter » wtorek, 16 wrz 2008, 11:34

Kierowca wyścigowy bije żonę a rajdowy nie :lol:
TDI - Ten Dym Ignoruj ;-]
Avatar użytkownika
Zepter
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 22:00
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez CzarnyWRC » wtorek, 16 wrz 2008, 12:44

Zepter napisał(a):Kierowca wyścigowy bije żonę a rajdowy nie :lol:

tia... :D jeden ogląda klan a drugi plebanie hehe
By czuć upadek, z wysoka spaść trzeba...
Być na dnie, by móc sięgnąć nieba...

http://www.youtube.com/user/auxqrwa
Avatar użytkownika
CzarnyWRC
N3
 
Posty: 473
Dołączył(a): poniedziałek, 16 lip 2007, 01:07
Lokalizacja: Józefów

Postprzez wiatrzysko » wtorek, 16 wrz 2008, 16:37

Jeden lubi anal a drugi :oops:
Jak wysyłacie mi meile z ostrzeżeniami wysyłajcie lepiej na PW bo meil jest nie aktywny !
wiatrzysko
N2
 
Posty: 104
Dołączył(a): czwartek, 21 sie 2008, 22:35
Lokalizacja: z wojska

Postprzez ŁukaszŁuniewski » wtorek, 16 wrz 2008, 16:44

Wracając do tematu (na poważnie). Może różnica błaha ale znacząca. Kierowca wyścigowy nie musi posiadać umiejętności głębokiego cięcia zakrętów, co w rajdach czasem się przydaje, co można zauważyć w poniższym linku.
http://pl.youtube.com/watch?v=ntljh3l1RWE
Avatar użytkownika
ŁukaszŁuniewski
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): czwartek, 17 kwi 2008, 11:50
Lokalizacja: Rościszów

Następna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości