Mitsubishi Lancer EVO X vs Subaru Impreza WRX STi

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Mitsubishi Lancer EVO X vs Subaru Impreza WRX STi

Postprzez Rules » poniedziałek, 17 gru 2007, 19:59

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Mitsubishi Lancer Evolution X
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Subaru Impreza WRX STI
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

2008 Mitsubishi Lancer Evolution X
POWERTRAIN/CHASSIS
Drivetrain layout Front engine, AWD
Engine type Turbocharged I-4, alum block/heads
Valvetrain DOHC, 4 valves/cyl
Displacement 121.9 cu in/1998cc
Compression ratio 9.0:1
Power (SAE net) 295 hp @ 6500 rpm (est)
Torque (SAE net) 300 lb-ft @ 4400 rpm (est)
Weight to power 12.2 lb/hp (est)
Transmission 5-speed manual

TEST DATA
Acceleration to mph
0-30 1.6 sec
0-40 2.7
0-50 3.7
0-60 5.4
0-70 7.1
0-80 9.4
0-90 11.9
0-100 15
Passing, 45-65 mph 3
Quarter mile 14.0 sec @ 96.9 mph
Braking, 60-0 mph 111 ft
Lateral acceleration 0.99 g (avg)
MT figure eight 25.1 sec @ 0.74 g (avg)

Top-gear revs @ 60 mph 2900 rpm
CONSUMER INFO
Base price $34,000 (est)

2008 Subaru Impreza WRX STI
POWER TRA IN/CHASSIS
Drivetrain layout Front engine, AWD
Engine type Turbocharged flat-4, alum block/heads
Valvetrain DOHC, 4 valves/cyl
Displacement 149.9 cu in/2457 cc
Compression ratio 8.2:1
Power (SAE net) 305 hp @ 6000 rpm
Torque (SAE net) 290 lb-ft @ 4000 rpm
Redline 6700 rpm
Weight to power 11.0 lb/hp
Transmission 6-speed manual

TEST DATA
Acceleration to mph
0-30 1.3 sec
0-40 2.3
0-50 3.3
0-60 4.8
0-70 6.4
0-80 8.2
0-90 10.7
0-100 13.3
Passing, 45-65 mph 2.7
Quarter mile 13.4 sec @ 100.5 mph
Braking, 60-0 mph 106 ft
Lateral acceleration 0.91 g (avg)
MT figure eight 25.7 sec @ 0.69 g (avg)
Top-gear revs @ 60 mph 2400 rpm
CONSUMER INFO
Base price $35,640
Price as tested $39,440

Zródło: inside line
Avatar użytkownika
Rules
N3
 
Posty: 236
Dołączył(a): czwartek, 26 kwi 2007, 20:27


Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 17 gru 2007, 20:11

Widzę że nowe STi ma lepszy sprint. Ciekawe jak z prowadzeniem w zakrętach.
Szkoda że Impreza ma z 2.5l mniejszy moment i moc niewiele większą od 2.0l w Evo, ale bulgot będzie większy :D
Stylistycznie Evo lepsze (jak w każde w ostatnich latach) ale ta napompowana Impreza i tek jest o niebo lepsza od wrx'a takim hatchbackiem nie wstydziłbym sie jeździć.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez rallyfan2 » poniedziałek, 17 gru 2007, 21:19

Male porownanie http://pl.youtube.com/watch?v=F-WseTemTuk , jest gdzies wieksze za cholere nie moge znalezc ;-)
rallyfan2
A6
 
Posty: 1021
Dołączył(a): środa, 9 lut 2005, 19:25

Postprzez rallyspeed » poniedziałek, 17 gru 2007, 21:53

Masa imprezy imponuje, o 50 kg jest cięższa od x. Pasaty z mniejszymi silnikami V gen. są lżejsze a wyglądaja na 2 razy masywniejsze,2.5 litrowy jest tylko cięższy(sprawdzalem tylko z jednego źródła).
Kompakty a takie ciężkie.
W zestawieniu wyżej X ma 295 a na filmie 280km, impreza 308. Jak tak będzie w rajdachn to panowie w enkowych IX nie zaszaleją na oesach.
Imprezą będzie można nawet bliżej drzewa przejść bokiem, bo tyłu nie ma :wink: :wink: :wink: , przydałaby sie taka Leszkowi na tegorocznym polskim.
Obrazek
Avatar użytkownika
rallyspeed
A5
 
Posty: 981
Dołączył(a): piątek, 22 lip 2005, 08:41
Lokalizacja: lubelskie

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 17 gru 2007, 22:42

Czy tak bliżej drzewa to nie wiem bo jest tylko kilka cm krótsza od teraźniejszej :?
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez czarekusa » wtorek, 18 gru 2007, 21:42

Moim zdaniem oba samochody stracily na wygladzie.
Evo niby bardziej agresywne od IX a jednak nie tak ladne.
STi porazka.
Widze ze przynajmniej ktos sie zlitowal i przeprojektowal puszke na filtr powietrza w STi. Stara jest niemozliwa do zamkniecia bez demontazu :roll:
Pozdrawiam wszystkich ktorzy kochaja rajdy.

http://www.mcpimage.com
http://www.amkpwa.com
Avatar użytkownika
czarekusa
A5
 
Posty: 550
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 19:07
Lokalizacja: Zembrzyce/Elgin, IL. USA

Postprzez Rallyman BBS » wtorek, 25 gru 2007, 12:47

http://rallyonline.pl/index.php?1&modex=pnews&&s=14388
cos mi sie zdaje ze Mitsu lekko zaspalo i teraz robi "na szybko" hatchback`a. Subarak jednak gabarytowo dazy do s2000- krotszy, zwinniejszy... Mitsu wypuscil kolejnego sedana (moze krotszego) ale jednak...
...a taki ładny był-amerykański...
Avatar użytkownika
Rallyman BBS
N2
 
Posty: 143
Dołączył(a): niedziela, 17 lip 2005, 16:44

Postprzez WRCfan » wtorek, 25 gru 2007, 13:21

W tytule wątku jest błąd :

Subaru Impreza WRX STi


Od MY'06 literka "i" na końcu STI jest duża.


;-)
-how fast are You in 1/4?
-all depends on how many corners I have to take in that 1/4 :twisted:
Avatar użytkownika
WRCfan
A6
 
Posty: 1102
Dołączył(a): poniedziałek, 10 lis 2003, 15:23
Lokalizacja: Kraków

Postprzez JPN » środa, 26 gru 2007, 20:17

Rallyman BBS napisał(a):http://rallyonline.pl/index.php?1&modex=pnews&&s=14388
cos mi sie zdaje ze Mitsu lekko zaspalo i teraz robi "na szybko" hatchback`a. Subarak jednak gabarytowo dazy do s2000- krotszy, zwinniejszy... Mitsu wypuscil kolejnego sedana (moze krotszego) ale jednak...


Mitsubishi nie zaspało. Prototyp hatchback'a pokazali już jakiś czas temu:

http://www.samochodyswiata.pl/viewtopic ... sc&start=0
Avatar użytkownika
JPN
 
Posty: 16
Dołączył(a): sobota, 27 paź 2007, 21:38
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez SebaSTI » środa, 26 gru 2007, 20:43

No szybkuje sie nioe zla konkurencja ciekawe jak wyjdzie w praniu;d
Avatar użytkownika
SebaSTI
A6
 
Posty: 1867
Dołączył(a): środa, 1 lis 2006, 14:33
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez WRCfan » czwartek, 27 gru 2007, 00:11

Lancer Hatch będzie odpowiadał WRX'owi w gamie Imprezy a nie STI. Evo pozostanie tylko sedanem.
-how fast are You in 1/4?
-all depends on how many corners I have to take in that 1/4 :twisted:
Avatar użytkownika
WRCfan
A6
 
Posty: 1102
Dołączył(a): poniedziałek, 10 lis 2003, 15:23
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Świder » czwartek, 27 gru 2007, 12:33

ej no, S2000+ wejdą ok 2012, także Lancer ma jeszcze sporo czasu, aby się do tejże wersji przystosować. Wg mnie Subaru pospieszyło się z tym:) za bardzo superdwatysiącowa rajdówka;]
Avatar użytkownika
Świder
N3
 
Posty: 359
Dołączył(a): sobota, 30 cze 2007, 12:38


Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości

cron