FIA ogłasza koniec WRC

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

FIA ogłasza koniec WRC

Postprzez michal230 » niedziela, 5 sie 2007, 01:51

FIA zdecydowała - koszty w dół i osiągi w dół. To oznacza koniec ery samochodów WRC. Będą one jeździć tylko do roku 2012, potem zastąpią je auta z napędem 4x4 i turbodoładowaniem oparte na specyfikacjach samochodów N-grupowych i klasy S2000.

Autorowi już kręci się łza w oku na myśl, że za parę lat nie będzie oglądał rajdowej Imprezy w specyfikacji WRC gwałcącej dziewicze landszafty ADAC Rallye Deutschland czy skalistych poboczy Corona Rally Mexico. Spadek formy serialu WRC nietrudno zauważyć, sam fakt konkurowania między sobą tylko trzech fabrycznych zespołów (dla porównania – jeszcze dwa lata temu było ich sześć) dowodzi, że królowa rajdów samochodowych ledwo dyszy i potrzebna jej jest natychmiastowa reanimacja.

FIA postanowiła jednak trzymać WRC na respiratorze tylko do 2012 roku a następnie wyciągnąć wtyczkę i wyłączyć światło. Zbyt wysokie koszty zniechęciły wiele koncernów do utrzymywania zespołu w najwyższej klasie, do tego stale zwiększająca się ilość rajdów (porozrzucanych od Japonii do Meksyku) jeszcze wyżej stawiała finansową poprzeczkę. To nie Formuła 1, gdzie płyną pieniądze za fajki Marlboro. Dlatego od 2009 roku w cyklu mistrzostw świata pozostanie tylko dwanaście rajdów. Które zostaną wycofane FIA poda po kolejnym posiedzeniu Rady Światowej w październiku. To wyjątkowo niefortunne postanowienie dla polskich kibiców, którzy obserwując kilkuletnie starania o włączenie Rajdu Polski do serialu WRC teraz mogą już pożegnać się z marzeniami.

WRC będą jeździć tylko do roku 2012, potem zastąpią je samochody z napędem 4x4 i turbodoładowaniem oparte na specyfikacjach samochodów N-grupowych i klasy S2000. Dla wielu fanów to śmierć ducha rajdów i zbrodnia wyrządzana sportom motorowym.

Tak radykalne cięcia na pewno przykują uwagę i zainteresowanie koncernów - zwyczajnie pokażą, że rajdy z najwyższej półki nie są już tak kosztowne. Samochody klasy S2000 zbliżają są osiągami do tych WRC z roku 1999 i przygotowują je zespoły, które już zdążyły się wycofać z serialu World Rally Championship (Toyota, Peugeot czy Skoda). Pozostaje tylko pytanie, czy zainteresowanie konstruktorów pójdzie w parze z zainteresowaniem kibiców? Niezapomniana, nierozsądna i trochę nieodpowiedzialna grupa B - kiedy rajdy samochodowe wzbudzały tyle emocji jak nie za czasów turbodoładowanych do granic możliwości potworów, spod kół których uciekali ogarnięci wyścigowym szaleństwem kibice tylko po to, by przyjrzeć im się bliżej na trasie? Takiej ekstazy nie wywoła chyba pędząca Skoda Fabia S2000.

Zródło http://www.autogaleria.pl/news/index.php?id=880


Niemożliwe i głupota jak dlamnie
Obrazek
Avatar użytkownika
michal230
 
Posty: 24
Dołączył(a): niedziela, 24 cze 2007, 18:10
Lokalizacja: Wałbrzych


Postprzez marcinhc » niedziela, 5 sie 2007, 02:11

A niech wypierdziela te wurce. Niech wprowadza z powrotem grupe B.

Hehe, wiem, wiem to niemozliwe :lol:


Przed wycofanie wurcy z RSMP tez bylo wielu malkontentow, a wg mnie to zrobilo dobrze rajdom. Nie ma juz jednej jeydnej scislej czolowki i jest wieksza ilosc zawodnikow mogacych walczyc o pudlo. Obecnie mistrzostwa swiata sa przewidywalne az do bolu. Liczy sie pieciu zawodnikow, z gory wiadamo kto mniej wiecej wygra dany rajd (obstwaial ktos inaczej Rajd Finlandii jak na Gronholma?). Wg mnie wlasnie lata 90 to byl fajny okres. Sporo sie dzialo. A jak pisze w artykule s2000 maja osiagi jak w 99 wrc wiec ja za bardzo nie bede plakal. Baaa... nawet mogliby szybciej wywalic wrc. Wtedy zobaczymy moze Kosciuszke, Kuchara, Kuzaja, Grzyba w mistrzostwach, moze ludzie zobacza, ze na swiecie jest wielu zdolniach ktorzy nie maja kasy nawet na wyjazd na mistrzostwa swiata nie mowiac juz o jezdzie topowym autem.

Bedzie lepiej!
marcinhc
 
Posty: 42
Dołączył(a): czwartek, 2 sie 2007, 20:22
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Marcin z Mtl » niedziela, 5 sie 2007, 06:55

Pojechal autor tego pierwszego tekstu, szkoda ze wierszyka nie ulozyl pozegnalnego, albo najlepiej jakiegos requiem. A juz to zdanie o gr. B rozumie chyba tylko on sam. Zbrodnia, krzywda i zabijanie ducha rajdow, bo nie bedzie samochodow po milion papieru za sztuke. Chociaz z drugiej strony, do 2012 wozy S2000 moga ewoluowac tak, ze nie beda sie roznily od dzisiejszych WRC. Moze to tylko zabieg marketingowy? Samochody beda sie nazywac inaczej, ale koszta beda zblizone.
Rajdy na surowo - wpadnij, obejrzyj, powspominaj :)
https://www.youtube.com/playlist?list=PLhhfJHl8yZJdyxOSkcyCBqytamF3PJ2Eg
Avatar użytkownika
Marcin z Mtl
N3
 
Posty: 288
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 13:02
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Gustaw » niedziela, 5 sie 2007, 08:31

"niemozliwe i glupota" to mozna powiedziec o tym co wypisal auto tekstu
urwal sie z choinki, chodzi tu o oswiadczenie FIA z czerwca gdzie mowa o tym, ze WRC bedzie bazować na popularniejszych S2000 i N4
nie ma nigdzie mowy o "koncu WRC" jak podchwycilo wiele mediow(ktore chyba dont spik inglisz lengłidż i nie umiec czytac)

sam Malcolm Wilson przyznal pozniej ze robi sie z igły widły i WRC nie bedzie sie wiele roznic w stosunku do dzisiejszych (poza oczywiscie jakas tam redukcja kosztow)

A do ilosci rund, przeciez sam Jacek Bartoś mowi ze dzieki temu wzrosly szanse dla Rajdu Polski, ze wzgledu na system rotacyjny (o czym autor tekstu nie ma bladego pojecia)
Colin, simply the best
Gustaw
A5
 
Posty: 957
Dołączył(a): wtorek, 27 maja 2003, 22:03

Postprzez Świder » niedziela, 5 sie 2007, 10:49

taaak, Gustaw ma po części rację, bo przecież ta wiadomość była podana po wiadomości publicznej już miesiąc temu:)

trzeba się pogodzić z tym, że wurce będą i już są wypierane przez Super 2000. Tego można było się spodziewać, patrząc na pierwszy i drugi sezon aut tej klasy. Wzrost S2000 na oesach w każdym sezonie rośnie o 200- 300% kosztem właśnie N4, czy WRC (chociaż jeszcze nie na dzień dzisiejszy).

Lepsze możliwości dane s2000 przez FIA to wyraźny znak, że WRC zejdą na dalszy plan, ale nie "wyjdą" z użycia jeszcze ze 20 lat...:)
Avatar użytkownika
Świder
N3
 
Posty: 359
Dołączył(a): sobota, 30 cze 2007, 12:38

Postprzez Świder » niedziela, 5 sie 2007, 12:22

a tak poza tym.. Czy sądzicie, że np. Sołek zmieniał by eNkę na s2000, gdyby nie miał z tego konkretnych korzyści, mimo, ze eski są trochę droższe?

chociaż hajsiwo u Sołowowa to nie jest problem:)
Avatar użytkownika
Świder
N3
 
Posty: 359
Dołączył(a): sobota, 30 cze 2007, 12:38

Postprzez Karol » niedziela, 5 sie 2007, 13:08

https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez Marmetal » niedziela, 5 sie 2007, 13:52

Jak dla mnie zmiany, które chce wprowadzić FIA do rajdów mogą im wyjść na lepsze. Mniej rajdów - mniej kosztów, system rotacyjny dający szanse nowym rundom (np. nasz Rajd Polski), dzięki temu zwiększy się ilość zainteresowanych producentów. Co do WRC, te auta zostaną tylko inna będzie ich specyfikacja. Będą tańsze, a co za tym idzie znów zwiększy się ilość zainteresowanych producentów. Będą bardziej dostępne (dzięki mniejszej cenie) dla prywatnych klientów, zwiększy się rywalizacja, rajdy będą ciekawsze i lepiej obsadzone. Ja patrzę optymistycznie na te zmiany, oby weszły w życie!
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez Świder » niedziela, 5 sie 2007, 14:00

Tobie przydałaby się lekcja interpretacji tekstu, bo chyba z tym masz problem... Zrobiłem dwa posty, bo tak miało być. A wszelkie dywagacje na temat użytkowania forum przez autoklubowiczów wsadź między kartki papieru a nie tutaj...
Avatar użytkownika
Świder
N3
 
Posty: 359
Dołączył(a): sobota, 30 cze 2007, 12:38

Postprzez Gucio » niedziela, 5 sie 2007, 15:32

Ale regulamin mówi wyraźnie kolo, że MASZ edytować posty i nikogo tutaj nie interesuje, że "tak miało być" co bałeś się, że nikt nie przeczyta twoich...wypocin?
EOS 7D,400D/50 1.8/17-50 2.8/70-200 F4 L/580EX II :mrgreen:
http://www.image-sport.net moja stronka :)
Leszek!!
Avatar użytkownika
Gucio
S2000
 
Posty: 3508
Dołączył(a): poniedziałek, 2 maja 2005, 23:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Świder » niedziela, 5 sie 2007, 19:09

dobra, mój błąd. Ale niepotrzebnie nastąpiło zboczenie z tematu... Nie po to był zakładany temat, żeby się teraz sprzeczać kto ma rację
Avatar użytkownika
Świder
N3
 
Posty: 359
Dołączył(a): sobota, 30 cze 2007, 12:38

Postprzez JackeRally » niedziela, 5 sie 2007, 20:05

chlopaki tez macie takie wrazenie jak ja ze tym w FIA zaczyna lekko odbijac??

koszty moze i pojda w dol ale tylko do czasu a pozniej wszystko bedzie po staremu.
Życie jest jak Rajd tylko zapoznania z OSami nie ma.

For Fun Rally Team
JackeRally
N1
 
Posty: 75
Dołączył(a): piątek, 27 paź 2006, 18:42
Lokalizacja: Kozy

Postprzez marcinhc » niedziela, 5 sie 2007, 20:56

A co? Lepiej wszystko zostawic i niech powoli umiera? Tak jak to czesto robi PZM?
marcinhc
 
Posty: 42
Dołączył(a): czwartek, 2 sie 2007, 20:22
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Świder » niedziela, 5 sie 2007, 22:12

może i tak... Ale oni, w przeciwieństwie do polskich władz podejmują jakieś wiążące decyzje, czyli coś się dzieje. Inna sprawa, jak to się rozwinie i jakie kwiatki z tego urosną. Bo na to przyjdzie czas za parę lat.

A w Polsce niewiele się zmienia. Wchodzą S2000 i to dobrze, ale to jest + od strony zespołów, a władze związku nie kwapią się do pracy.

Wg mnie pierwszą decyzją, która spowodowała mniejszy lub większy upadek rajdów (mimo wzrostu zainteresowania) był zakaz sponsoringu przez papierosy i różne alkohole.

Od tamtej pory stawka się wyrównała, ale budżety już nie te...
Avatar użytkownika
Świder
N3
 
Posty: 359
Dołączył(a): sobota, 30 cze 2007, 12:38

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 6 sie 2007, 21:58

Już raz o tym temacie było pisane i mówione.
Ty co nie umieją czytać może wytłumaczę.
WRC nie znikną tylko zmieni się koncepcja ich budowania!!!
Należy pamiętać o tym ze FIA może jeszcze zmienić zdanie choć dążą do obniżenia kosztów więc raczej nie zmienią.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Następna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości