Czasopisma motoryzacyjne

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Czasopisma motoryzacyjne

Postprzez Gokart » czwartek, 27 lis 2003, 10:06

W "Mechanice rajdowej" zaczęliśmy rozmowę nt. "Motoru" i "Aś" , ale przenoszę to tutaj. Moim zdaniem ostatnia zmiana wydawcy i redaktora naczelnego na razie wychodzi "Motorowi" na dobre. Macie jakieś opinie?
Avatar użytkownika
Gokart
N3
 
Posty: 236
Dołączył(a): wtorek, 6 sie 2002, 13:33
Lokalizacja: Kraków


Postprzez axgt » czwartek, 27 lis 2003, 12:55

Dobrze że podjęto ten temat...Moim zdaniem nie ma dzisiaj dobrej gazety o motoryzacji . Auto świat czy motor są moim zdaniem czytadełkami (motor nieco lepszym).Brakuje dziś solidnej gazety dla tych ,którzy chcą coś więcej niż teksty w stylu"Właściwości jezdne:samochód prowadzi się jak po szynach.".Szkoda ,że zniknął tytuł "Autotechnika motoryzacyjna"czy coś takiego (miałem tylko kilka numerów , a potem już nie znalazłem w żadnym kiosku).Tam były konkrety, testy na 5-6 stron (i nie tylko Lublina czy Seicento Van ale i np.Xsary VTS) i artykuły o budowie zawieszenia , skrzyni itd.
Ale to jest chyba wynik potrzeb na rynku-takie tytuły jak AŚ są czytane przez wiele "grup społecznych" i jest to zrozumiałe .Nie rozumiem natomiast tego co reprezentuje sobą WRC (magazyn).Owszem czyta się to jednym tchem ,ładne zdjęcia , ale to jest wszystko tak skrutowe ,że w gruncie rzeczy nieprzydatne kompletnie. Mam na myśli głównie artykuły o przygotowaniu sprzętu. Wnisek z nich jest taki : wszystko należy zlecić specjalistom (za grubą kasę) ,montaż pasów ,fotela, oklejenie auta ,itd,itd...Goście chyba zapomnieli ,że to gazeta dla ludzi ,którzy dopiero zaczynają i chodzi o to żeby im to ułatwić. Każdy nawet amator wie ,że dzisiaj w Polsce już każdą rzecz można zlecić firmie przygotowującej rajdówki.Tylko ,że jak ktoś ma kasę na takie usługi to z pewnością zna juz doświadczonych zawodników ,od których wszystkigo można się dowiedzieć - prosto z kuchni.To że klatkę to taką i u tego ,zawias to ten sie gnie a ten nie itd...
Mam nadzieję ,że wyjaśniłem Wam o co mi chodzi , bo można by pisać i pisać .Czekam na Wasze opinie...
PS. Zobaczcie na artykuły w magazynie OFF-road.PL -długie artykuły ,testy artykułów ...o niebo lepiej niż w WRC (czy offroadowcy są większymi pasjonatami od nas?). A "Świat motocykli" zwłaszcza sprzed roku/dwóch , to dopiero mistrzostwo .Np.Artykuł (na szarym papierze-żeby nie argumentować wzrostem kosztów) :? : jak zwiększyć moc komara do 4,5 km (z 1,5) -z rysunkami technicznymi i objaśnieniami inżyniera (!).Przenosząc to na pole rajdówek -np.przygotowanie silnika malucha do sportu we własnym zakresie-myślę ,że nie brakuje w Polsce ludzi ,którzy mogliby napisać o tym ciekawy artkuł. Na koniec cytat z WRC:"Trójwymiarowy obraz jednej z map.Tłumaczono nam o co w niej chodzi, niestety nie zrozumieliśmy.Nie ukończyliśmy politechniki."-to po jaką cholerę piszecie taki artykuł?Chyba po to żeby wysnuć wniosek: nic nie musicie wiedzieć ,zapłacicie ,a oni zrobią co należy) :? :?
axgt
N1
 
Posty: 88
Dołączył(a): czwartek, 13 lis 2003, 19:01

Postprzez dlugi » czwartek, 27 lis 2003, 13:40

axgt: nie moge sie z Toba zgodzic co do WRC i jego zawartosci. Mysle ze zamierzeniem tworcow tej gazety jest przyblizenie swiata rajdow od strony zaplecza, techniki itp. ale na poziomie zrozumialym dla w miare wyksztalconego czlowieka. Pomysl ilu jest w Polsce takich rajdowcow amatorow, ktorzy chca budowac wlasnymi silami rajdowke. Mysle ze maksymalnie kilkuset. I trudno, zeby w gazecie majacej kilkanascie tysiecy nakladu, polowe objetosci zajmowaly jakies schematy.
Avatar użytkownika
dlugi
N2
 
Posty: 127
Dołączył(a): środa, 11 cze 2003, 07:49
Lokalizacja: 3miasto

Postprzez GregHGT » czwartek, 27 lis 2003, 14:19

axgt napisał(a):Dobrze że podjęto ten temat...Moim zdaniem nie ma dzisiaj dobrej gazety o motoryzacji . Auto świat czy motor są moim zdaniem czytadełkami (motor nieco lepszym).Brakuje dziś solidnej gazety dla tych ,którzy chcą coś więcej niż teksty w stylu"Właściwości jezdne:samochód prowadzi się jak po szynach.".Szkoda ,że zniknął tytuł "Autotechnika motoryzacyjna"czy coś takiego (miałem tylko kilka numerów , a potem już nie znalazłem w żadnym kiosku).Tam były konkrety, testy na 5-6 stron (i nie tylko Lublina czy Seicento Van ale i np.Xsary VTS)


Axgt, w pelni sie z Toba zgadzam. Nie widze zadnego bezstronnego, obiektywnego i fachowego pisma motoryzacyjnego! A to, o ktorym piszesz nazywalo sie AUTO-Technika Motoryzacyjna, niestety pod koniec 2000 roku zakonczylo dzialalnosc, szkoda.

Nie chce byc sentymentalny :) ale polecam wycieczke do Biblioteki Narodowej, do dzialu czasopism. Wezcie sobie rocznik Motora z lat 70., to byla gazeta. Czytelnikow traktowano z szacunkiem a nie jak jakichs baranow co nie odrozniaja Intercoolera od Interu mediolan, porady z serii jak przygotowac auto do zimy nie zajmowaly 1/3 wszystkich numerow jesiennych, a jak juz byly to fachowe. O rajdach tez pisali!

Od czasu do czasu kupuje Motor, ze wzgledu na teksty Jerzego Dyszego. Reszta to niestety chlam.

pzdr
Avatar użytkownika
GregHGT
N2
 
Posty: 179
Dołączył(a): poniedziałek, 20 sty 2003, 21:12
Lokalizacja: Ursynów koło Warszawy

Postprzez spiryt » czwartek, 27 lis 2003, 15:48

axgt ja także się z tobą nie zgodzę. Sam czytam WRC od ok 1 roku i uważam że jest to najlepsza gazeta o tematyce rajdowej (nie widziałem żadnej innej związanej całkowicie z moim hobby czyli Rajdami a jak widziałem to jakąś zagraniczną). WRC jest magazynem bardzo odpowiednim dla ludzi znających już rajdy a także dla tych którzy dopiero poznają ten wspaniały sport (ja poznałem go dzięki bratu i dzięki właśnie WRC). Z prasy motoryzacyjnej kupuję TYLKO WRC i uważam go za wspaniałą gazetę. Natomiast zgadzam się całkowicie z dlugim. :wink:
Avatar użytkownika
spiryt
N1
 
Posty: 65
Dołączył(a): poniedziałek, 17 lis 2003, 09:41
Lokalizacja: Gostynin

Postprzez kakao » czwartek, 27 lis 2003, 16:01

spiryt: po pierwsze WRC jest jedyną gazetą o tematyce rajdowej (auto sport ukazuje się tak nieregularnie że trudno o nim coś powiedzieć) wcześniej, pojawiały się jeszcze "rajdowiec" i "oes" ale niestety nie przetrwały)
po drugie axgt ma rację - artykuły w WRC stają się coraz bardziej powierzchowne i ogólnikowe, treści wystarcza na 3 min czytania, a nowych informacji się z nich za wiele nie zdobywa, taka prawda
kakao
N3
 
Posty: 304
Dołączył(a): środa, 11 cze 2003, 10:50

Postprzez axgt » czwartek, 27 lis 2003, 16:31

Cieszę sie ,że wywołałem potrzebną moim zdaniem dyskusję.
Po poznaniu Waszych opini dodam
1.WRC jest najlepsze , bo jedyne
2.Może rzeczywiście za bardzo na WRC najechałem , bo i taka gazeta jest potrzebna (ale zdarzają im sie co raz częściej wpadki merytoryczne).W takim razie niech powstanie drugie pismo ,bardziej techniczne , konkretne ,fachowe
3.Pamiętam ,że też gdy zaczynałem kupować Auto Sport też sporo nierozumiałem ,ale przy czwartym numerze czerpałem już z niego większość -każdy na początku musi się wkręcić-jeśli na prawdę go to zainteresowało z pewnością nie zrazi go to ,że na początku trochę sie pomota.
4.Jescze popsioczę na WRC :zawsze zaczynam czytać nowy nr od ...tego co będzie za miesiąc. Spróbujcie...ale to nie zachęca do biegnięcia po kolejny numer z tym entuzjazmem co po poprzedni.Jest co raz gorzej...niedługo będzie test balaklaw , test zapinek ,...test kalendarzy rajdowch... :(
axgt
N1
 
Posty: 88
Dołączył(a): czwartek, 13 lis 2003, 19:01

Postprzez mototom » czwartek, 27 lis 2003, 16:58

axgt napisał(a):PS. Zobaczcie na artykuły w magazynie OFF-road.PL -długie artykuły ,testy artykułów ...o niebo lepiej niż w WRC (czy offroadowcy są większymi pasjonatami od nas?).

To prawda, żadna gazeta nie podchodzi do tematu tak profesjonalnie jak Off Road.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez luks » czwartek, 27 lis 2003, 17:29

spiryt napisał(a):nie widziałem żadnej innej związanej całkowicie z moim hobby czyli Rajdami a jak widziałem to jakąś zagraniczną


i w tym momencie doskonale ująłeś argument, dlaczego ja kupuję wrc..

WRC staje się czytadełkiem, które traktuje o wszystkim jak i o niczym - głównie chodzi mi o zagadnienia dotyczące mechaniki rajdowej.

daje ogólne rozeznanie o rajdach i tyle - pozostaje pytanie: jak długo można się rozeznawać.. już od paru numerów WRC zaczęło zjadać własny ogon. choćby przykład z ostatniego numeru - opisywanie accorda 2.4 w gazeice o szumneij nazwie WRC to nieporozumienie (w poprzednim numrzer speestera - LOL). niedawno znalazłem u nich newsa o lampach "lexus-look" - wstyd, i jest tego więcej..
jak już zabierają się za konkrety, to zdarzają się błędy i to nie stylistyczne.....

no więc nie powinienem kupować tej gazety.. a jednak kupuję, bo "nie widziałem żadnej innej związanej całkowicie z moim hobby czyli Rajdami a jak widziałem to jakąś zagraniczną'......
rajdy
rajdy
rajdy
Avatar użytkownika
luks
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): sobota, 22 mar 2003, 22:13
Lokalizacja: 71

Postprzez axgt » czwartek, 27 lis 2003, 17:48

Dorzucam do pieca:
-w nowym numerze WRC:"Rajdy amatorskie to jedyne imprezy, w których zawodnicy mogą się ścigać Fiatami 126p." To jest to wtajemniczanie młodych? A w następnym numerze będą sie zachwycali jak to efektownie ( potwierdzam) jeżdziły malczany na barbórce ciesz.
-kiedyś , w teście Civica Type-R pisano ,że szkoda ,że nie ma homologacji(sam w to uwieżyłem :oops: !).W nowym numerze :"Piotr Wypych (...)w przyszłym sezonie chce wystartować (...) w N3, (...) najprawdopodobniej będę jeżdził Hondą Civic Type-R."
:?
axgt
N1
 
Posty: 88
Dołączył(a): czwartek, 13 lis 2003, 19:01

Postprzez luks » czwartek, 27 lis 2003, 17:58

w tym momencie trza by zmienić tytuł wątku na "pojeżdżanie po wrc" heh .. no cóż, może coś się zmieni..
rajdy
rajdy
rajdy
Avatar użytkownika
luks
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): sobota, 22 mar 2003, 22:13
Lokalizacja: 71

Postprzez axgt » czwartek, 27 lis 2003, 18:16

no od dawna się to we mnie kłębiło :wink:
axgt
N1
 
Posty: 88
Dołączył(a): czwartek, 13 lis 2003, 19:01

Postprzez psz » czwartek, 27 lis 2003, 19:01

axgt napisał(a):Dorzucam do pieca:
-kiedyś [w WRC] , w teście Civica Type-R pisano ,że szkoda ,że nie ma homologacji(sam w to uwieżyłem :oops: !).W nowym numerze :"Piotr Wypych (...)w przyszłym sezonie chce wystartować (...) w N3, (...) najprawdopodobniej będę jeżdził Hondą Civic Type-R."
:?

No troche wczesniej wspominali o tych civicach w Czechach...
Ta gazetka jest robiona w zasadzie przez grupke znajacych sie wczesniej ludzi, ktorzy jednak wiedza co nieco o rajdach. A ze sa mlodzi i porywczy pewnie, to bledy im sie zdarzaja. Przerazajaca byla ilosc bledow np. ortograficznych w tekstach zwlaszcza jednego z redaktorow :)
Jednak moim zdaniem to nie profesjonalizm jest najważniejszy, ale atrakcyjnosc materialu, a tego WRC mimo wszystko nie brakuje. Fajne sa np. prezentacje rajdowek, pytania i odpowiedzi Czopika i Barana itp. A teksty o technice sa faktycznie hmmm, powierzchowne? Takie jakes nijakie ...
Ale apropos tego artykulu o chiptuningu - co mieli wiecej napisac? Chcecie sobie sami takie rzeczy w domu robic? ;-) Z drugiej strony np. o turbo i wielu innych rzeczach napisali takie troszke - pisza na kilku stronach to, co da sie powiedziec w kilku zdaniach.
Aha, chyba zalozeniem wrc jest dotarcie nie tyko do fanatykow, ale tez do ludzi, ktorzy czaem cos o rajdach uslysza w TV i gdzies tam - moze kupia albo chociaz zajrza do niej w empiku. W koncu co to jest wrc kazdy kojarzy, a tecnika rajdowa jest wiekszosci ludzi absolutnie obca.
pozdro!
"měl bych se smát ale mám úsměv Mikymauze"
Avatar użytkownika
psz
A5
 
Posty: 671
Dołączył(a): piątek, 21 mar 2003, 15:32
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Postprzez Kuba M. » czwartek, 27 lis 2003, 21:41

Polscy wydawcy, jak już ktoś wspomniał, nastawiają się głównie na klienta-idiotę, który nie ma pojęcia o elementarnych sprawach związanych z motoryzacją. Nie myślcie, że używam określenia auto-idiota w znaczeniu perojatywnym, ja na przykład jestem audio-idiotą, mam wieżę, ale jaką to już niestety nie wiem, nazwę firmy jedynie znam. Dlatego też największym powodzeniem cieszą się pisma skierowane właśnie do przeciętnych obywateli, którzy w najbliższej przyszłości chcą kupić samochód. Stąd ich wysyp w ostatnim okresie. Jednak występowanie tego typu czasopism nie wyklucza istnienia tych skierowanych do pasjonatów danej dziedziny. Niestety nie w Polsce, pisma stricte rajdowe i techniczne niestety upaść muszą i nie bynajmniej dlatego, że nie będą miały czytelników, ale dlatego, że żyjemy w posranym kraju w którym nic się nie opłaca, a państwo zdaje się z cała siłą tępi prywatnych przedsiębiorców. Szkoda. Dlatego też musimy znosić występowanie różnych komercyjnych szmatławców, bo tylko one mają rację bytu w Polsce. Zobaczmy jakie to ciekawe pisma motoryzacyjne mamy w Polsce, ocena dokonana przeze mnie jest subiektywna i stronnicza :)

Auto+: Nowość na rynku, nie bez kozery zyskała sobie przydomek Agorowego Szmatławca. Pismo nastawione na klienta, który nie ma o motoryzacji zielonego pojęcia, a który chciał by kupić samochód. Błędy i idiotyczność artykułów są na porządku dziennym. Ostatnio pismo jednak zmieniło profil i zaczęło być dodawane do filmów DVD.
:)

Auto Świat: zwany Auto Śmieciem. Pismo to tylko sprzedawane w języku polskim tłumaczenia z niemieckiego Auto Bilda. Wiąże się to z tym, że najlepsze są i tak auta niemieckie. Liczba błędów porażająca.

Motor: Niby miał ostatnio konkurować z AŚ, oznacza to nic innego jak tylko równanie w dół. Szkoda. Ale oznacza pewnie większą liczbę klientów. Trafiają się jednak ciekawe artykuły w dziale Technika i Motor Profi niespotykane u powyzszych konkurentów.

Wysokie Obroty: Nowość na rynku. Bezpłatny dodatek do Gazety Wybiórczej ukazujący się w czwartki. Pismo jest po prostu niczym innym jak Wysokimi Obcasami skierowanymi do płci brzydkiej. W piśmie dla prawdziwych facetów nie może zabraknąc oczywiście testów jakiejś super maszyny. Z testów tych nic nie wynika, a są na dodatek pisane językiem luzacko-CKMowskim - jest to język facetów sukcesu, którzy udają, że znają się na motoryzacji bo czytali Wysokie Obroty i jeżdzą Alfą 156 JTD (sorry Alfan, ale wiesz o co mi chodzi). Nie może zabraknąc 10 pytań do jakiejś pięknej szałowej blondie związanych z motoryzacją, w dzisiejszym numerze pytania do Miss Polski. Nie czytać bo się załamiecie.

GT i Spojler: Wrzucam te pisma do jednego worka bo nie wiem czym one się tak naprawdę różnią. Są to pisma skierowane do fanów sztritrejsingu i wiejskiego tuningu jak sądze. Dzięki nim Polski Rice nigdy nie umrze, wielkie brava. Naczelne hasło Spojlera: Tuning-Audio-Dziewczyny mówi samo za siebie. Możecie tu wstawić także wszystkie inne tjuninkowe pisma.

Auto Moto: Nie wiem do kogo jest skierowane to pismo. Aczkolwiek w każdym numerze mamy mocną dawkę wiejskiego tuningu, zdjęcie jakiejś laski z samochodem w tle tez jest, car-audio też jest. Z drugiej strony testy nowych, normalnych samochodów też są. Pomieszanie z poplątaniem, dla mnie nic ciekawego.

Auto Sukces: Nie mam zdania. Ale jeśli chodzi o target to chyba ma podobny do Auto Moto. Dawno nie czytałem.

Auto Motor i Sport: Jedyne popularne czasopismo motoryzacyjne, które jestem w stanie czytać. Testy są w miare rzetelne, chociaż widać faworyzowanie Niemców, redaktorzy piszą teksty na poziomie. Czasami trafi się jakiś dobry dowcip nawet, szczególnie w tekstach Jarosława Maznasa. No i do tego pisma pisze sam J. "Dyferencjał" Obrocki - ten to ma dopiero teksty!

WRC: Lubię to pismo. Mogliby bardziej rozbudować dział technika oraz wywalić Walczuka. Generalnie nie jest źle. No i jest to jedyne stricte rajdowe pismo w Polsce.

Auto Sport: Jego lubię najbardziej spośród wszystkich Polskich pism, sam nie wiem dlaczego.


Reasumując, jeśli chodzi o pisma motoryzacyjne w Polsce panuje bieda taka jak we wszystkich innych dziedzinach.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez Kris_WRC » czwartek, 27 lis 2003, 21:59

Może i ja zabiore głos w tym topicu:

Otóż chodzi mi o najechanie na gazetę "WRC" Kuba M bardzo dobrze ujął to na początku swojego posta, ale ja chciałem dodac od siebie, ze nie jest to przecież pismo techniczne. Ta gazeta jest skierunkowana do wszystkich a tak na prawde maniaków techniki rajdowej jest niewielu, więc kosztem tego dział technika samochodowa wygląda jak wygląda, choć osobiście uważam, ze nie powinniśmy za bardzo narzekać. Na przykład o wielu rzeczach dowiedziałem sie własnie z tego działu i te rzeczy sa mi pomocne w tym co robie na rajdach. Podoba mi sie to, ze wypowiadaja sie tam profesjonalisci w danej dziedzinie (patrz Piotr Orłowski), co pomaga bardzo. A dlaczego? Już wyjasniam. Na przykład dzięki temu baczniej przyjrzałem sie osobie Bernarda Sokoła, który w wielu rzeczch był mi niezwykle pomocny za co w tym miejscu pragne mu serdecznie podziekować. Wiadomo, jesli jest to gazeta, która traktuje ogólnie rajdy to nie może być tam shematów czy innych tego typu rzeczy, bo zajęło by to całą objętość gazety. Ale też dobrym gestem w naszą strone jest podanie na końcu artykułu adresów internetowych lub teleonów do różnych instytucji, z których mozemy czerpać już szerszą wiedze w poruszonym temacie.

Ogólnie z czasopism motoryzacyjnych zbieram, a trwa to juz od 99 roku gazety:

Oes, szkoda że upadł, choć pod koniec stawał sie juz nużacy.

Rajdowiec - bardzo fajna gazeta mozna było dostać za free na rajdach.

Auto Sport - wydawana z przerwami do dzisiaj, ale zawsze jest. Przeszkadza mi nieco straszny bałagan w zawartosci pisma, ale da sie zaakceptować.

WRC (mam wszystkie numery) Jest według mnie najlepszą gazeta traktującą sport samochodowy. Ma po prostu swój styl, jednak zauwazyłem, ze teraz jest minimalnie gorzej, niż było to w pierwszych 10 - ciu numerach. Mam także do czynienia z czeską prasa o takiej formie jak WRC i musze Wam powiedziec, że w porównaniu z nimi WRC jest lepsze. Po prostu zawiera w sobie bardzo pomocne wiadomości i przede wszystkim ma dział "Varia" Który bardzo mi sie podoba. Stwarza to fajny klimat, zwłaszcza jeśli wypowiada sie w nim zawodnik pokroju Macka Wisławskiego.
Avatar użytkownika
Kris_WRC
A6
 
Posty: 1343
Dołączył(a): środa, 12 mar 2003, 09:29
Lokalizacja: KBC

Następna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości

cron