Starty Kubicy w Rajdach

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez Sylwek_GSi » czwartek, 28 sty 2016, 11:15

Kubica wyraźnie powiedział w wywiadzie dlaczego nie podpisał kontraktu z Citroenem. Ja to zrozumiałem w ten sposób:
a) jako przybysz z F1 wiedział że nie sprosta temu wyzwaniu. Mając za małe doświadczenie nie chciał dźwigać odpowiedzialności jazdy w zespole fabrycznym
b) dodatkowo nie ma pilota.

Moim zdaniem jego decyja to był błąd, bo łatwiej jest chyba znaleźć pilota, lub korzystać z zupełnie nowego pilota mając już całą resztę czyli będąc w zespole fabrycznym, niż mieć najlepszego pilota a nie mieć reszty, lub resztę w sensie teamu prywatnego! No ale Kubica ma charakter jaki ma, wie czego chce i tego sie trzyma. Sam najlepiej wie co ma zrobić a czego nie i sam ponosi za to odpowiedzialność.

Pozostaje mieć nadzieję, że jeszcze trafi tam gdzie chce trafić.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno


Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez TomMaz » czwartek, 28 sty 2016, 11:47

woocasch napisał(a):
Zoe napisał(a):
woocasch napisał(a):Mnie bardziej zastanawia co poszło nie tak, że Maciek Baran wysiadł z auta Roberta po wygraniu WRC2. Przecież od tamtego czasu za dużo nie startuje. Może dowiemy się części prawdy za 10lat, a całej prawdy za 30 :)


Żona potomka lub potomkinię powiła, więc może perspektywa patrzenia i sposób myślenia się zmieniły?


I to był jedyny powód? Fakt, że takie wydarzenie zmienia priorytety, ale zapewne było jeszcze wiele innych czynników :)


W wywiadzie przed rajdem GB mówił między innymi że starty z Robertem to tytaniczna praca i nie wie kto mógłby mu sprostać. Może nie chciał poświęcać na to aż takiej ilości czasu, a tu jeszcze dziecko się pojawiło. Z Sołowowem poziom wymagań, oczekiwań zapewne wyglądał zupełnie inaczej. Kubica razem z Baranem przejechali 13 rajdów od końca marca do listopada , a Robert mówił że gdyby mógł to jeździłby jeszcze więcej...

Sylwek_GSi napisał(a):Kubica wyraźnie powiedział w wywiadzie dlaczego nie podpisał kontraktu z Citroenem. Ja to zrozumiałem w ten sposób:
a) jako przybysz z F1 wiedział że nie sprosta temu wyzwaniu. Mając za małe doświadczenie nie chciał dźwigać odpowiedzialności jazdy w zespole fabrycznym
b) dodatkowo nie ma pilota.

Moim zdaniem jego decyja to był błąd, bo łatwiej jest chyba znaleźć pilota, lub korzystać z zupełnie nowego pilota mając już całą resztę czyli będąc w zespole fabrycznym, niż mieć najlepszego pilota a nie mieć reszty, lub resztę w sensie teamu prywatnego! No ale Kubica ma charakter jaki ma, wie czego chce i tego sie trzyma. Sam najlepiej wie co ma zrobić a czego nie i sam ponosi za to odpowiedzialność.

Pozostaje mieć nadzieję, że jeszcze trafi tam gdzie chce trafić.


Może w jego przekonaniu byłoby to zwyczajnie nieprofesjonalne, rwać się na starty fabryką z posiadanym doświadczeniem i przy braku pilota. Z resztą sam mówił że miał inne wyobrażenie o poziomie profesjonalizmu w WRC... pewnie sądził też że idąc do M-Sportu nie będzie miał wcale gorzej. W końcu Malcolm zachęcał, samochód miał być wynajmowany ale jednak pół fabryczny (w końcu M-Sport widniał w nazwie jego zespołu) , dopiero po fakcie okazało się jak to wszystko wygląda.

Moim zdaniem nie było się co zastanawiać i brać to co dają... ale ja nie jestem Kubicą :) On broni swojej decyzji, ale uważam że posiadając obecną wiedzę na temat świata WRC to będąc w tożsamej sytuacji długo by się nie zastanawiał i brał kontrakt z Cytryną...

Obecnie jedną nadzieją dla RK na fabrykę jest załapanie się do programu testowego Toyoty , ewentualnie uzbieranie funduszy na wynajęcie DS3 z PH-Sport na poziomie jak w 2013 i zrobienie dobrych wyników bez przygód. Pchanie się w kolejne starty swoja Fiestą moim zdaniem nic nie da, to już lepsze byłoby zrobienie super wyników w WRC2...
TomMaz
N3
 
Posty: 444
Dołączył(a): piątek, 7 lut 2014, 11:30

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez zocha23 » czwartek, 28 sty 2016, 13:44

woocasch napisał(a):nie bardziej zastanawia co poszło nie tak, że Maciek Baran wysiadł z auta Roberta po wygraniu WRC2. Przecież od tamtego czasu za dużo nie startuje. Może dowiemy się części prawdy za 10lat, a całej prawdy za 30 :)

Swego czasu można było usłyszeć plotki że się przestraszył i bał się. W co ciężko było uwierzyć
Avatar użytkownika
zocha23
N2
 
Posty: 100
Dołączył(a): środa, 8 paź 2008, 21:12
Lokalizacja: Świdnica

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez ryjas » czwartek, 28 sty 2016, 15:31

Maciek Baran zawalił np. na Korsyce. Za pózno dyktował. We Francji tez było tak sobie. Wszystko było na filmach. Być moze Robert wymagał od niego większego zaangażowania by wyeliminować te niedociągnięcia. Nie chodzi tu o samego Maćka a o sposób opisu o czym wiele razy mówił.
ryjas
N3
 
Posty: 436
Dołączył(a): niedziela, 15 cze 2014, 22:00

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez Mad Max » czwartek, 28 sty 2016, 16:13

zocha23 napisał(a):
woocasch napisał(a):nie bardziej zastanawia co poszło nie tak, że Maciek Baran wysiadł z auta Roberta po wygraniu WRC2. Przecież od tamtego czasu za dużo nie startuje. Może dowiemy się części prawdy za 10lat, a całej prawdy za 30 :)
Swego czasu można było usłyszeć plotki że się przestraszył i bał się. W co ciężko było uwierzyć
Dokładnie, był taki obsrany ze strachu że aż przejeździł z nim cały sezon
ryjas napisał(a):Maciek Baran zawalił np. na Korsyce. Za pózno dyktował. We Francji tez było tak sobie. Wszystko było na filmach. Być moze Robert wymagał od niego większego zaangażowania by wyeliminować te niedociągnięcia. Nie chodzi tu o samego Maćka a o sposób opisu o czym wiele razy mówił.
Każdemu zdarzają się błędy i pomyłki - nawet Elena kiedyś pomylił trasę dojazdówki co skutkowało brakiem paliwa i wycofaniem się z rajdu - ale temat rozstania było wiadomo tylko tyle że Maciek zrezygnował, a nie Robert z jego usług co też sam Kubica podkreślał pokazując swoje rozżalenie, więc nie dorabiaj teorii na ten temat.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez Mariusz » czwartek, 28 sty 2016, 17:24

woocasch napisał(a):
Mariusz napisał(a):A może czuł się po prostu nie gotowy na zespół fabryczny? Miał wtedy jedynie kilka szutrowych rajdów w życiu za sobą. Każdy chyba wie, że Robert wymaga od siebie bardzo dużo a zostałby wtedy postawiony przed zadaniem, które realnie nie było do wykonania. Bo być może kontrakt nie był długoterminowy gdzie mógłby się uczyć? Maciek Szczepaniak nie był wtedy jeszcze wolny, bo sprawa z Kościuszko dopiero później się rozwiązała.

Za to dziś pewno czuje się gotowy, tylko jakoś zespoły fabryczne o niego się nie biją. Ja nie gdybam co Kubica czuł wtedy, w 2013 roku, tylko jak to ocenia z perspektywy czasu. To, że wtedy nie był w pełni gotowy na zespół fabryczny po tych kilku rajdach na szutrze można oceniać na dwa sposoby. Nie był bo miał małe doświadczenie, ale czy był gotowy na branie sobie na głowę startowanie w półfabrycznym M-Sporcie a potem tworzenie własnego zespołu od podstaw? Myślisz, że Citroen wywierałby presję wyniku na Roberta? Ktoś oczekiwałby od niego wygranych? Nie sądzę. Ale na bank miałby spokojną głowę, jego jedynym zmartwieniem byłoby stawienie się w wyznaczonym miejscu o wyznaczonej porze, a auto, mechanicy, hotel czy jedzenie by na niego czekało na miejscu. A tak zamiast skupić się na nauce rajdów WRC to on musiał myśleć o każdym szczególe związanym ze startami.

Tak, myślę, że Citroen wywierałby na nim presję wyników, jak na każdego kierowcę który ma zdobywać punkty. W 2014 wchodził do WRC Hyundai, Citroen nie mógł sobie pozwolić żeby z nimi ani z M-Sportem przegrać. A doświadczenie na szutrze nie było nawet małe, było prawie żadne, a mistrzostwa świata to przecież szutry w większości, więc nie wiem czy by nawet pół roku dotrwał w tym spokoju. Po drugie, to takie odstawianie dziadostwa to chyba sprzeczne z tym jaki jest Robert.
Mariusz
Mariusz
N3
 
Posty: 376
Dołączył(a): czwartek, 1 sie 2002, 07:54

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez DonCorrado » czwartek, 28 sty 2016, 18:42

Z Baranem wszystko jest jasne, miał kontrakt, skończył się i tyle, nikt go nie zmusi ani On nie musial podpisywać nowego, niejasna i smutna sytuacja wg mnie to taka, ze nie pojechał z Robertem Wielkiej Brytanii wtedy, tego ostatniego rajdu razem, co jak co, również to była nagroda dla niego, a wiadomo jak to wtedy wyglądało, jakie były opinie i jak wyszło, tego najbardziej szkoda.

Ost czesc wywiadu https://www.youtube.com/watch?v=hxcaprx ... e=youtu.be
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1217
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez iceman150 » czwartek, 28 sty 2016, 20:39

Po tym wywiadzie, stwierdzam że RK jest wymagającym rozmówcą tak jak kiedyś Michał Sołowow. Czasem mam wrażenie jakby był podirytowany nieprecyzyjnymi i tendencyjnymi pytaniami CG :P, czasem wręcz się z tego śmiał. Ogólnie wywiad fajnie się słucha, bo w pewnych momentach Roberto coś fajnego opowiada, ale tak naprawdę brak jakichkolwiek konkretów bo gadają o wszystkim i o niczym. Przyznam, że pierwszy raz widziałem RK tak wygadanego i na luźno opowiadajęcego o tym i o tamtym.
Rok 2004, konferencja prasowa w Nowej Zelandii:
- [reporter]: Znamy już te wszystkie wady waszego samochodu, ale czy możesz powiedzieć o nim coś dobrego?
- [Marcus]: Tak, to kabriolet.
iceman150
N3
 
Posty: 392
Dołączył(a): czwartek, 4 sty 2007, 23:26

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez pagor » czwartek, 28 sty 2016, 22:22

Bardzo podoba mi się ten wywiad, oglądałem z bananem na ustach.
Najbardziej podoba mi się fragment o tym, że WRC jest mało "profesjonalne" w podejściu do rajdów jako do sportu.
Ale mając 1 zespół topowy i 3 takie sobie, koszty na ogromnym poziomie, to chyba nie można oczekiwać zaangażowania jak w F1? A może jednak powinno się, to wtedy rajdy wróciły by do swojej świetności z końcówki lat 90?

Jedno mnie ciekawi, jakie to rany muszą się jeszcze zabliźnić z ostatnich pięciu lat życia Roberta? No i co takiego będzie robił w tym sezonie, że nie będzie go widać, a jednak z kierownicą w rękach (nie myślę o taksówce :).
pagor
 
Posty: 47
Dołączył(a): poniedziałek, 1 sie 2005, 19:51
Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez woocasch » piątek, 29 sty 2016, 12:43

Mariusz napisał(a):
woocasch napisał(a):
Mariusz napisał(a):A może czuł się po prostu nie gotowy na zespół fabryczny? Miał wtedy jedynie kilka szutrowych rajdów w życiu za sobą. Każdy chyba wie, że Robert wymaga od siebie bardzo dużo a zostałby wtedy postawiony przed zadaniem, które realnie nie było do wykonania. Bo być może kontrakt nie był długoterminowy gdzie mógłby się uczyć? Maciek Szczepaniak nie był wtedy jeszcze wolny, bo sprawa z Kościuszko dopiero później się rozwiązała.

Za to dziś pewno czuje się gotowy, tylko jakoś zespoły fabryczne o niego się nie biją. Ja nie gdybam co Kubica czuł wtedy, w 2013 roku, tylko jak to ocenia z perspektywy czasu. To, że wtedy nie był w pełni gotowy na zespół fabryczny po tych kilku rajdach na szutrze można oceniać na dwa sposoby. Nie był bo miał małe doświadczenie, ale czy był gotowy na branie sobie na głowę startowanie w półfabrycznym M-Sporcie a potem tworzenie własnego zespołu od podstaw? Myślisz, że Citroen wywierałby presję wyniku na Roberta? Ktoś oczekiwałby od niego wygranych? Nie sądzę. Ale na bank miałby spokojną głowę, jego jedynym zmartwieniem byłoby stawienie się w wyznaczonym miejscu o wyznaczonej porze, a auto, mechanicy, hotel czy jedzenie by na niego czekało na miejscu. A tak zamiast skupić się na nauce rajdów WRC to on musiał myśleć o każdym szczególe związanym ze startami.

Tak, myślę, że Citroen wywierałby na nim presję wyników, jak na każdego kierowcę który ma zdobywać punkty. W 2014 wchodził do WRC Hyundai, Citroen nie mógł sobie pozwolić żeby z nimi ani z M-Sportem przegrać. A doświadczenie na szutrze nie było nawet małe, było prawie żadne, a mistrzostwa świata to przecież szutry w większości, więc nie wiem czy by nawet pół roku dotrwał w tym spokoju. Po drugie, to takie odstawianie dziadostwa to chyba sprzeczne z tym jaki jest Robert.

A skąd wiesz, że jego zadaniem byłoby zdobywanie punktów? Nikt nie mówi też o pełnym sezonie. Być może Citroen położył na stole kontrakt na częściowy program w trzecim aucie, właśnie w celu poznania rajdów i nabrania doświadczenia. Wg mnie bliżej dziadostwa to było w 2015 z tym na szybko składanym własnym zespołem, a teraz Fiesta stoi w garażu i jest lekko do niej przyspawany. Zobacz jak dobrze wyglądał sezon w WRC2. Fakt auta są wolniejsze, ale Robert miał wtedy pełne wsparcie ze strony Citroena, mimo drobnych problemów to jednak widać było, że ktoś o to wszystko dba i jest zaangażowany, a Robert z Maćkiem skupiali się na jeżdżeniu i widać było efekty. Później musiał sobie zajmować głowę milionem innych tematów i zaczęło się to pomału sypać, niestety.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez miszczu140000 » piątek, 29 sty 2016, 13:20

Sylwek_GSi napisał(a):Kubica wyraźnie powiedział w wywiadzie dlaczego nie podpisał kontraktu z Citroenem. Ja to zrozumiałem w ten sposób:
a) jako przybysz z F1 wiedział że nie sprosta temu wyzwaniu. Mając za małe doświadczenie nie chciał dźwigać odpowiedzialności jazdy w zespole fabrycznym
b) dodatkowo nie ma pilota.

Moim zdaniem jego decyja to był błąd, bo łatwiej jest chyba znaleźć pilota, lub korzystać z zupełnie nowego pilota mając już całą resztę czyli będąc w zespole fabrycznym, niż mieć najlepszego pilota a nie mieć reszty, lub resztę w sensie teamu prywatnego! No ale Kubica ma charakter jaki ma, wie czego chce i tego sie trzyma. Sam najlepiej wie co ma zrobić a czego nie i sam ponosi za to odpowiedzialność.

Pozostaje mieć nadzieję, że jeszcze trafi tam gdzie chce trafić.

A tam prawda jest taka ze jeżdżąc Cytryna miałby podobne wyniki jak w Fordzie on poprostu nie umie jeździć autem WRC juz w GB 2011 miał 2 wypadki podczas rajdu i ja myślę że to to przesadził o jego losach z cytryna moim zdaniem powinien jsc 2 sezony przejedzic w WRC 2 Citroenem z okazjonalnymi staram WRC tak jak jest z Levebre
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez piotrg » piątek, 29 sty 2016, 14:01

He he dobre teksty tu lecą " on poprostu nie umie jeździć autem WRC " :mrgreen: . Kolego każdy zawodnik by miał lepsze wyniki jak by się przesiadł się z forda prywatnego do citroena fabrycznego :!: , zarówno RK jak i Prokop czy Kościuszko. Na poziomie wrc nie chodzi przecież tylko o samo auto ale jego obsługę i całą otoczkę żeby zawodnik zajął się tylko kręceniem kółkiem.
Kupić amerykańca w dieslu to jak pójść do prostytutki żeby się całować ...
Avatar użytkownika
piotrg
N3
 
Posty: 468
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2011, 00:44
Lokalizacja: kocerany / warszawa

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez TomMaz » piątek, 29 sty 2016, 14:04

W listopadzie 2011 to Kubica siedział w domu a nie rozbijal WRC :p

2 wypadek w GB wynikał z tego ze nowy pilot mu źle podyktował. To nie był problem ze WRC jest dla niego za szybkie, tylko on od pierwszego startu chciał się podpinać pod czołówkę ... Jaki inny kierowca po sezonie w WRC2 gdzie pierwszy raz jechał na szutrze wsiada do WRC , jedzie po błocie z ktorym miał kontakt tylko w Polsce do tego ma nowego pilota w innym jezyku i kreci na 2 i 3 odcinku czasy lepsze od Ostberga czy Sordo... dziwne ze dojechal az do 4 osu. Mógł spokojnie jeździć tempem Prokopa , zdobywać doświadczenie , tylko sam mówi ze jego mentalność wniesiona z wyścigów nie pozwala mu się wozić. No i ok można było poświęcić rok na to, moim zdaniem były nawet efekt, Szwecja która go zniszczyła w pierwszym roku już sezon później była pojechana bardzo ładnie to samo GB , jedyny rajd rajd ukończony dwukrotnie bez większych przygód. Tylko w obydwu przypadkach był jechany bardzo spokojnie... Problem jest taki ze Kubica w swojej ocenie jest juz gotowy do walki , potrzebuje do tego fabrycznego samochodu , a po tym co pokazał przez 2 lata nauki nikt mu już go nie da...
Ostatnio edytowano piątek, 29 sty 2016, 14:18 przez TomMaz, łącznie edytowano 3 razy
TomMaz
N3
 
Posty: 444
Dołączył(a): piątek, 7 lut 2014, 11:30

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez Mad Max » piątek, 29 sty 2016, 14:05

woocasch napisał(a):A skąd wiesz, że jego zadaniem byłoby zdobywanie punktów? Nikt nie mówi też o pełnym sezonie. Być może Citroen położył na stole kontrakt na częściowy program w trzecim aucie, właśnie w celu poznania rajdów i nabrania doświadczenia. Wg mnie bliżej dziadostwa to było w 2015 z tym na szybko składanym własnym zespołem, a teraz Fiesta stoi w garażu i jest lekko do niej przyspawany. Zobacz jak dobrze wyglądał sezon w WRC2. Fakt auta są wolniejsze, ale Robert miał wtedy pełne wsparcie ze strony Citroena, mimo drobnych problemów to jednak widać było, że ktoś o to wszystko dba i jest zaangażowany, a Robert z Maćkiem skupiali się na jeżdżeniu i widać było efekty. Później musiał sobie zajmować głowę milionem innych tematów i zaczęło się to pomału sypać, niestety.
Dokładnie jestem tego samego zdania - nigdzie nie było powiedziane jaki byłby cel Roberta na sezon 2014 w Cytrynie, i biorąc pod uwagę jego znikome doświadczenie w rajdach myślę że Matton postawił by na jago rozwój i zbieranie doświadczenia a nie walkę o punkty dla fabryki. Z tym jak to wyglądało w WRC2 a jak dalej woocasch też ładnie podsumował, i jeszcze jedna rzecz o której nikt nie wspomniał ale w wywiadzie Robert wyraźnie mówi jaka jest różnica między fabryką a prywatywnym zespołem - w GB 2013 on tego zasmakował i widać wyraźnie że chciałby w taki sposób pracować. Wydaje mi się że swój profesjonalizm przyniesiony z F1 chciał przełożyć na grunt rajdów i o ile w fabrycznym zespole to funkcjonowało podobnie o tyle w prywatnym było dużo gorzej dlatego też myślę że żałuje nie podpisania umowy z Citroenem.

I ju z tak trochę pół żartem pół serio to Kubica jest chyba pierwszym w historii kierowcą który odrzucił ofertę na kierowcę fabrycznego WRC - mówcie co chcecie i nie Rob też to tłumaczy jak chce ale 99,99% kierowców rajdowych (0,01% jest już kierowcami fabrycznymi) marzy o takiej propozycji :wink:
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Starty Kubicy w Rajdach

Postprzez karluum » piątek, 29 sty 2016, 14:39

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. U Sokoła mówił, że nie może jeździć za darmo. Więc odpowiedź sama się nasuwa...
karluum
A5
 
Posty: 646
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości