Moderator: SebaSTI
Tomek K napisał(a):Zgadzam się z Waszym tokiem rozumowania odnośnie możliwych kosztów. Natomiast do rajdów pojechanych doliczyłbym Argentynę. Przecież cały majdan już był na miejscu. A Ci co planowali dolecieć przed rajdem i tak mieli już zapewne wszystko klepnięte. Np bilety lotnicze. Wyprawy za ocean nie zaczyna się realizować 2 tygodnie przed rajdem.
A co kosztów wypada doliczyć jeszcze wpisowe. I też będzie większe niż do rundy mistrzostw Austrii.
Mic_123 napisał(a):W 2015 Brian Bouffier startowal fiesta w Monte i byla podana cena 120 000E (za citroena podobno wychodzi 150 000E).
Pomnozmy cene wynajmu auta x 1.5 czyli srednio 60-80 000E pozostale koszty logistyczno-innei wychodzi okolo 220 000 - 240 000E za rajd czyli okolo 950 tys - 1mln za rajd.
Mad Max napisał(a):Oni najchętniej by tego nie robili ale firmy paliwowe na zachodzie tak robią to się nie będą wygłupiać.wanderer napisał(a):Gdyby było inaczej, to Lotos, czy Orlen nigdy nie władowałby kasę w rajdy.
A dlaczego nie?? Zobacz na medialność i ilość czasu antenowego w których pokazywany jest motorsport a inne dyscypliny - ja zarzuciłem bardzo prosty przykład z oglądaniem meczu, ale przecież z innymi dyscyplinami jest podobnie. W przypadku motorsportu tego nigdzie nie ma, chyba że na ES - Dakar i ERC są po 23 (jak snooker się nie przeciągnie) a reszta też tylko w płatnych telewizjach - zresztą jarexcc napisał że Lotos po współpracy z Kościuszko chciał się z tego wymiksować, ale Kubica zrobił co do niego należało (MŚ WRC2) i zostali, teraz głośno się mówi że Lotos wycofuje się z tytularnego sponsoringi RSMP i bardzo wiele źródeł twierdzi też że to ostatni rok współpracy z Rally Poland, zostaną w KIA bo to się pięknie kręci. Orlen też ma niezłe fanaberie - Dakar i Porsche a jak to przełożyć na marketing to ja za bardzo nie wiem, nie wspominając ile kosztują dwa tygodnie zabawy w argentyńskiej piaskownicy.Mariusz napisał(a):Mad Max napisał(a):Oni najchętniej by tego nie robili ale firmy paliwowe na zachodzie tak robią to się nie będą wygłupiać.wanderer napisał(a):Gdyby było inaczej, to Lotos, czy Orlen nigdy nie władowałby kasę w rajdy.
No bez jaj, sponsorują żeby się nie wygłupiać? Żeś wymyślił
woocasch napisał(a):Tomek K napisał(a):Zgadzam się z Waszym tokiem rozumowania odnośnie możliwych kosztów. Natomiast do rajdów pojechanych doliczyłbym Argentynę. Przecież cały majdan już był na miejscu. A Ci co planowali dolecieć przed rajdem i tak mieli już zapewne wszystko klepnięte. Np bilety lotnicze. Wyprawy za ocean nie zaczyna się realizować 2 tygodnie przed rajdem.
A co kosztów wypada doliczyć jeszcze wpisowe. I też będzie większe niż do rundy mistrzostw Austrii.
Fakt, dlatego z tego co pamiętam cały majdan Kubicy jechał bezpośrednio z Meksyku do Argentyny, bez przystanku w Europie. A może było inaczej?
Bilety lotnicze czy wpisowe to też nie są jakieś miliony, wiadomo, że są to koszty, ale nie czepiaj się każdego euro. Tak samo każdy dzwon czy awaria to koszty, ale tego nigdy w 100% nie zaplanujesz i nie przewidzisz.
Tomek K napisał(a):woocasch napisał(a):Tomek K napisał(a):Zgadzam się z Waszym tokiem rozumowania odnośnie możliwych kosztów. Natomiast do rajdów pojechanych doliczyłbym Argentynę. Przecież cały majdan już był na miejscu. A Ci co planowali dolecieć przed rajdem i tak mieli już zapewne wszystko klepnięte. Np bilety lotnicze. Wyprawy za ocean nie zaczyna się realizować 2 tygodnie przed rajdem.
A co kosztów wypada doliczyć jeszcze wpisowe. I też będzie większe niż do rundy mistrzostw Austrii.
Fakt, dlatego z tego co pamiętam cały majdan Kubicy jechał bezpośrednio z Meksyku do Argentyny, bez przystanku w Europie. A może było inaczej?
Bilety lotnicze czy wpisowe to też nie są jakieś miliony, wiadomo, że są to koszty, ale nie czepiaj się każdego euro. Tak samo każdy dzwon czy awaria to koszty, ale tego nigdy w 100% nie zaplanujesz i nie przewidzisz.
Nie mam zamiaru się czepiać. Tylko uwierz mi, że widziałem jak takie koszta się generują. Głupie jedzenie. Zabierz nawet taki zespolik jak miał Kubica do restauracji na porządną wieczorną kolację, a jeszcze w ciągu dnia zapewnij obiad. Sniadan nie liczę bo zespół ma je przeważnie w cenie hotelu. I jak policzysz każdą taką wydawałoby się pierdołę i przemnożysz razy liczbę osób/liczbę dni pobytu i liczbę rajdów to z rzeczy niby pomijalnych zrobi się 0,5mln.
W sumie to nawet nie wiem o czym dyskutujemy ?P Rozumiem, że jeden kolega podał liczbę 12 mln, drugi mniejszą i staramy się to policzyć. Myślę, że nieważne ile Kubica dostał, ważne, że starczało na takie funkcjonowanie jak miało miejsce w zeszłym sezonie.
Tomek K napisał(a):My tu gadu gadu, a Kubica na liście zgłoszeń w Szwecji...
Mad Max napisał(a):A dlaczego nie?? Zobacz na medialność i ilość czasu antenowego w których pokazywany jest motorsport a inne dyscypliny - ja zarzuciłem bardzo prosty przykład z oglądaniem meczu, ale przecież z innymi dyscyplinami jest podobnie. W przypadku motorsportu tego nigdzie nie ma, chyba że na ES - Dakar i ERC są po 23 (jak snooker się nie przeciągnie) a reszta też tylko w płatnych telewizjach - zresztą jarexcc napisał że Lotos po współpracy z Kościuszko chciał się z tego wymiksować, ale Kubica zrobił co do niego należało (MŚ WRC2) i zostali, teraz głośno się mówi że Lotos wycofuje się z tytularnego sponsoringi RSMP i bardzo wiele źródeł twierdzi też że to ostatni rok współpracy z Rally Poland, zostaną w KIA bo to się pięknie kręci. Orlen też ma niezłe fanaberie - Dakar i Porsche a jak to przełożyć na marketing to ja za bardzo nie wiem, nie wspominając ile kosztują dwa tygodnie zabawy w argentyńskiej piaskownicy.Mariusz napisał(a):Mad Max napisał(a):Oni najchętniej by tego nie robili ale firmy paliwowe na zachodzie tak robią to się nie będą wygłupiać.
No bez jaj, sponsorują żeby się nie wygłupiać? Żeś wymyślił
karluum napisał(a):Tomek K napisał(a):My tu gadu gadu, a Kubica na liście zgłoszeń w Szwecji...
Źródło?
Lista zgłoszeń to jedno, a wystartowanie to drugie - nie mnie jedna lepsze to niż nic i jest promyk nadziei.Tomek K napisał(a):Lista zgłoszeńkarluum napisał(a):Tomek K napisał(a):My tu gadu gadu, a Kubica na liście zgłoszeń w Szwecji...
Źródło?
Ok kupuję Twoje wytłumaczenie ale jednak mam cały czas nieodparte wrażenie że jest to odrobinę na siłę robione i z tych programów sportowych najlepiej (najsensowniej) wypada Lotos z Kajtem i RobertemMariusz napisał(a):Dlatego, że żadna poważna firma nie wchodzi w sponsoring dla wygłupów lub ich brak, nie wiem co tu takiego trudnego jest do zrozumieniaPodałeś przykład z oglądaniem meczu, ale z tego co wiem to drużyna narodowa gra w koszulkach w barwach narodowych, a nie w barwach sponsora i jesli się nie myle to na koszulkach mają jedynie znaczek firmy koszulki. Do tego może się zdarzyć, że w czasie całych mistrzostw nie strzelą żadnego gola, więc nawet na banerach bocznych się nie pojawią
Tomek K napisał(a):karluum napisał(a):Tomek K napisał(a):My tu gadu gadu, a Kubica na liście zgłoszeń w Szwecji...
Źródło?
Lista zgłoszeń
czarnyolek napisał(a):Kryzys rajdów - 22 auta WRC na liście zgłoszeń
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości